• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä 50-v ajavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkees
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Omakohtainen huomio on, että mitä "vanhemmaksi" tässä tulee (nyt 51) niin sitä enemmän sitä haluaa kokeilla erilaisia pyöriä. Kaikista saa omanlaisensa kiksit (paitsi ehkä kiinalaisista kopioista).

Customit, jopa HD on ihan oma maailmansa. Noilla on sopivassa, samanhenkisessä seurassa ihan hauska tehdä matkaakin sopivalla vauhdilla.
Enskat tai mopo-SUVit taas ovat viimeaikojen löytöni. Helkkarin mukavia kaupungissa, maantiellä ja jopa "santatiellä". Oma valintani työmatkoille ja nakkikioskin & mutterin kiertämiseen.
Kunnon matkafillari kuten LT taas on kesälomareissun puskemiseen ihan omaa luokkaansa mukavuutensa vuoksi.

Ainoa, joka ei meikäläiseen putoa normaalisti mitenkään, on kyykky. Tietty jos olisi rata naapurissa, niin olisihan se hauska käydä nojaamassa poskea asfalttiin, mutta mitä moisella normiajossa tekee??? Ei ymmärrä...
Mulle on käynyt melkeinpä päinvastoin. Enää kiinnostaa vain mutkakurvailu kilokyykyllä. Edes Busa tms ei kiinnosta. Kruisailu ei kiinnosta ollenkaan.

Arvaan että mun normiajo on eri kuin sulla. Mähän en työmatkoja aja mopolla. Ajelut on vaan kurvailua tai matkailua. Alpeilla kilokyykky on ehdoton peli. Matkalla kyykky käy jos yksin kulkee. Pitkällä reissulla siirtymiä on kuitenkin vain muutama päivä, loppu on huvittelua. Ennemmin siis kyykyllä reissuun kuin lotjalla.

"Mulle on käynyt melkeinpä päinvastoin. Enää kiinnostaa vain mutkakurvailu kilokyykyllä. Edes Busa tms ei kiinnosta. Kruisailu ei kiinnosta ollenkaan.

Arvaan että mun normiajo on eri kuin sulla. Mähän en työmatkoja aja mopolla. Ajelut on vaan kurvailua tai matkailua. Alpeilla kilokyykky on ehdoton peli. Matkalla kyykky käy jos yksin kulkee. Pitkällä reissulla siirtymiä on kuitenkin vain muutama päivä, loppu on huvittelua. Ennemmin siis kyykyllä reissuun kuin lotjalla."

Juuri näin, +1 täältäkin !!!
Tosin, pääsen iältäni vasta ensi vuonna tähän *50-äijäkerhoon*

talktohand.gif

Tämmönen reilusti +60 kerholainen vaihtoi just 1200 Zetorin K8 busaan. Kaikea täytyy kokeilla kun vielä ehtii.

En oikein ymmärrä miten ikä liittyy tähän. Pitäiskö vanhojen muka kaikkien ajaa tietyn tyypin mopoilla? Ikäänkuin mennä ruotuun kun kerran ollaan vanhoja? Lisätäänkö vielä muori liina päässä siihen sivuvaunuun?

Ei kai nyt sentään.
Mä tykkään kyykyistä eikä siinä vielä kaikki, mä tykkään vihreistä kyykyistä soolositsillä.
Vihreellä kyykyllä ajan kunnes seuraava ainoa vaihtoehto on rollaattori. Siihen menee uskoakseni vielä paljon aikaa.
Hessu 51V ja ZX10R sopivat melko mainiosti mutkaisille teille...
062802jumpie_prv.gif

Faija kun täytti 50v, vaihtoi customin rytköseen, kun pitäisi sitä mennyttä aikaa saada äkkiä takaisin, ei kai se iästä kiinni ole, vaan kun ikää tulee, niin terveys, näkökyky tms asiat alkaa vaikuttaa reaktioaikaan ja havannointiin, täh???
biggrin.gif

Kuusikymppiä tuli täyteen ja pappamopo FJR vaihtui uuteen VFR:ään.  Perjantai-iltana Ruotsiin ja siitä rannalle Nizzaan.  Mutta ei enää huippuvauhdilla vaan tasaista sujuvaa menoa!

Minä ajan "pappapyörällä" Moto Guzzi Breva 850:llä. Sopii hyvin matkan tekoon ja työmatkoille. Autobahnillakin ymmärtää vauhdin kun ei ole katteita ja vauhti pysyy kohtuullisena. Seuraavakin on samaa tyyliä Guzzi tai Bemari. Toinen vaihtoehto voisi olla joku matkaenska jos ehtisi käymään jossain kauempana (Euroopan ulkopuolella).
nixweiss.gif

Vajaa vuosi viiteenkymppiin ja K1300S:llä mennään.Edellinen oli
K1200S ja jos hengissä säilytään,niin kyllä se seuraavakin kai samaa merkkiä on.
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Kawasaki GTR 1400 sopiii vanhan äijän käteen,kuin nyrkki,,,,,,!      Vanhan motoristin mopon pitää "kulkea"!
smile_org.gif
 Jumalauta,siinä se nautinto piilee,,,,,. Kaikennäköisiä vinguttimia ollut.  Nykyinen on 27:s mopo! Tulevaisuutta:  Se tuleva 30:s,on sitten "kotiväen mieleinen". Mopon merkki/malli pitänee tarkkaan harkita. Ajan sillä "loppuelämäni"!
 Nykyinen rek.12.03.2010.
Ajettu  11000km,lisää tulee melkein joka päivä,,,,,,!  Gummeja pitää vaihdella/vaihdettu jo!
Ai,olen niin innoissani IKÄÄ 62v.

Tämä 54-vuotias ajelee Yamaha FJ1200:sella, tähän ikään on tullu monta pyörää ajettua ja omistettua. FJ tuntuu edelleen vuosienkin jälkeen hyvältä, joten sillä mennään vielä pitkään. Ja luulen että tulee ajettua vielä jokunen "rautaperseajokin"!!

Antti

Kohta vuosia 48 ja Kawan ZZR1400 vm.12.....ollut n. 30 pyörää, ja kaikki omalla tavallaan mukavia pelejä...:orgmp2::respect:

Back