• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi rengas kuluu toispuoleisesti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lasse849
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Luulenpa, että kätisyyttä enemmän tässä vaikuttaa se, että oletko esim. lätkässä lefti vai rightti. Itse olen lefti ja kyllä se vasemmalle on ehkä hieman luonnollisempaa nojata myös pyörän kanssa. Tämä nyt ei ollut sitten mikään tieteellinen fakta, vaan ihan puhdasta mutua.
baaa.gif
Pistetään tästä vielä yksi asiaan (nojailuun) vaikuttava teoria.

Itse olin juuri viikon lumilautailemassa ja sen jälkeen kun lähti ajeleen, niin kallistukset vasemmalle tuntuivat paljon luonnollisemmilta kuin oikealle. Oikealle tapahtuvat kallistukset tuntuivat kuin olisi laskenut laudalla takaperin (ammattisanaston mukaan switchilla). Eli regularit nojailee mieluummin vasemmalle ja goofyt oikealle.
cool.gif
Olen huomannut saman. Pelaaks muutkin "goofyt" rightilla.

Olen huomannut että futismaalilla on luontevampaa syöksyä oikealle, kaukalopalloa pelatessa sirklata oikealle ja myös moottoripyöräillessä hieman luontevammalta tuntuu kaartaa oikealle. Veikkaan jos eksyisin metsään, kiertäisin kokoajan hieman oikealle..?

Kätisyydestä sen verran, että syön ja kirjoitan vasemmalla, heitän tikkaa ja keihästä oikealla ja takakäsi nyrkkeilyssä on oikea. Oikea on muutenkin vahvempi käsi jos kättä aletaan vääntämään. Sitä vaan ei pitsin nypläykseen käytetä, ne hommat hoitaa vasen. Ponnistava jalka pituushypyssä ja kaikessa muussakin taasen on vasen. Kuitenkin kun ostin rummut tuntui luontevammalta alkaa soittaa "oikea kätisesti". Olen siis sekasikiö.

Ehkä nämä on jotain aivolohkojuttuja? Tai sitten ei.

Rengas on kuitenkin kulunut tasaseen eikä pussystripesejä (vai mitä ne oli?
biggrin.gif
) ole juurikaan jäänyt. Bridgestonen bt10 tai jotkut vastaavat siellä pyörii.

edit: niin ja rightilla pelataan

Luulenpa, että kätisyyttä enemmän tässä vaikuttaa se, että oletko esim. lätkässä lefti vai rightti. Itse olen lefti ja kyllä se vasemmalle on ehkä hieman luonnollisempaa nojata myös pyörän kanssa. Tämä nyt ei ollut sitten mikään tieteellinen fakta, vaan ihan puhdasta mutua.
baaa.gif
Pistetään tästä vielä yksi asiaan (nojailuun) vaikuttava teoria.

Itse olin juuri viikon lumilautailemassa ja sen jälkeen kun lähti ajeleen, niin kallistukset vasemmalle tuntuivat paljon luonnollisemmilta kuin oikealle. Oikealle tapahtuvat kallistukset tuntuivat kuin olisi laskenut laudalla takaperin (ammattisanaston mukaan switchilla). Eli regularit nojailee mieluummin vasemmalle ja goofyt oikealle.
cool.gif
Olen huomannut saman. Pelaaks muutkin "goofyt" rightilla.
regu ja right täällä
omg.gif
. Lautailun kanssa oli yhtä vaikeaa alussa molemmat. Päätin sitten "opetella" regulla, koska suurin osa muistakin vetää niinpäin.

Back