• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi pitää saada tehokkaampia alle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Hki
Aivan mahtavaa aihettaa taas tyrkkää, joka ei onnistunut ihan ilman
033102beer_1_prv.gif
tounge.gif
biggrin.gif
buttrock.gif

Olen tässä itseäni tutkiskellut
crazy.gif
ja täytyy myöntää että mikä vittu siinä on että haaveilen jo mela pystyssä tehokkaampaa pärrää kuin nykyinen ZXR. Pitäisi siis saada 9R tai Busa alle vähintään. Minkä takia
nixweiss.gif
mut täytyy vain saada. Otetaan nyt esimerkiksi mun vanha muuli ZXR750L veikkaan että 95% tänkin palstan porukasta ei saa pyörän kaikkea suorituskykyä/ominaisuuksia käyttöönsä vaikka olisi paikka jne. Tää ei ole vissiin mikään provo
tounge.gif
mut tuli vaan mieleen tässä
withstupid.gif
Ai niin tää ei sit johda mihinkään custom vs. kyykky keskusteluun.

En tiiä mikä siinä on, XS 650--->VT 600--->VS 1400--->
confused_orig.gif
?? eli isompaan/tehokkaampaan suunta pätee näissä customeissakin
biggrin.gif
. Voisko olla ettei ihmiselle mikään riitä
wink.gif
, varsinkin jos tietää, että markkinoilla on saatavana vielä tehokkaampaa
sport05.gif

Se on kun pääsee kokeileen jotain tehokkaampaa, niin ei se vanha enää tyydytäkään.
biggrin.gif

Sama pärrä tuntuu aina keväällä kulkevan ihan kohtuullisesti,
mutta syksyä kohden se teho katoaa pikkuhiljaa jonnekin.
Sama seuraavana vuonna .. ja seuraavana .. jne ...
biggrin.gif

PS. Pitäisi olla mutkaisemmat ja huonommat tiet, niin pienempikin teho tuntuisi ...
Jos joskus alkaa tuntua siltä, että mikään teho ei riitä, niin siihen
auttaa, kun menee kyykyllä hiekkateille kaahailemaan .. sutii mukavasti ...

Kuinka monella täällä muuten auto pesee erska 5:n kiihtyvyydessä  
tounge.gif
Jostain oon kuullut että about 6s/0-100kmh

Taitaa auto kiihtyä 0-100kmh 6.35s (käytännössä), mopotin noin 2.5..2.8s (paperilla)... mutta ero ei ole noissa sekunneissa vaan siinä miten tuuli humisee korvissa, pyörä taittuu mutkaan ja jo pienessäkin mutkassa g-voima painaa koko vartaloa paremmin tiehen samalla kun nenä poimii läheiseltä pellolta kukkien tuoksunnan ... kun taas ... autolla kaarteiden g-voimat tuntuvat kyljessä painaen kohti ovea ja se nelipyöräinen aikoo puskea ulos tieltä juuri samalla kun sade tulee otsaan jos katto on auki.

talktohand.gif
062802moto_prv.gif

Osta Busa. Ero on siinä, että siinä on seiskapätkän max. vääntö käytössä jo lähes tyhjäkäynnillä. Toisekseen siinä on kusiaisen tehot jo viiden tonnin kierroksilla. Ts. mopoo ei tarvii ruoskia jatkuvasti kuin vierasta sikaa eteenpäin päästäkseen, vaan meno on lepposaa ja vaivatonta. Sitten kun todella kiire, löytyy potentiaalia siihenkin. Em. asiat ei tietty päde, jos nimenomaan tykkää kuunnella joka tilanteessa 6-10000 kiertävän koneen ulvontaa, mutta omasta mielestäni se on arkiajossa lähinnä raastavaa. Äh, siis edellisten pointti on, että harvemmin sitä huipputehoa käyttää, vaikka sitä on. Isommassa huipputehokkaassa pyörässä sitä käyttökelpoista tehoa, ja vääntöä on alakierroksilta lähtien.

Joo Busan mä ostankin jos paalua löytyy. Muuten on tyytyminen 9R vm.98 alkaen tai katotaan nyt Gixxerikin ois
inlove.gif
Mä oikeastaan vaan funtsin että kyllä nykyiselläkin pärjäisi suomessa mutta eihän tää harrastus muutenkaan ole järjellä perusteltavissa
inlove.gif

Toi busa on mukava ajettava kyllä, kuten holtsu sano niin sitä ei välttämättä tarvitse paljoa kiusata kun voimavaroja löytyy ihan riittämiin alempaakin.

Itselle kävi juurikin noin. Aikaisempi ZXR alkoi tympiä ainoastaan vääntöjen puuttumisen tunne. Siitä sitten myyntiin ja käsiin eksyi 9r. Ja ei vielä ole tullut mieleen tehonpuute, kun happiteitä hiukan avartaa. Ja rehellisesti tunnustan, etten ainakaan tehojen takia tarvitse isompaa.
talktohand.gif

Sitten ehkä, jos joskus on paalua ja tuntuu siltä että haluaa uudempaa....mutta ihmeessä ei 900 isompaa. Eikä ne isot lukemat autuaaksi tee, 90% menosta riippuu siitä tangon ja penkin välistä.

Mutta miksei 12R ? Olen ihmetellyt miksi busseja ja xx tulee joka mutkassa ja risteyksessä vastaan mutta 12R ei näe juurikaan  
confused_orig.gif
Onko se 12R kalliimpi vai mikä sen tekee kun ainakin siinä on uudempaa tekniikkaa kun bussissa ja on vääntöä ja tehoa enemmänkin ja tekniikkakin yhtä varma.
Itse olen kylläkin tyytyväinen tilanteeseen kun erottuu vähän joukosta  
cool.gif

Saahan ne tehot käyttöön ku vetää kaasun pohjaan ja pitää sen siellä, vaihtaa ennen rajoittajaa isompaa. Ei se tartte niin ihmeellinen paikka olla että sen pystyy tekemään.

Ihmettelen aina näitä "ei pysty hyödyntämään" kommentteja, koko ajanhan niitä hyödynnetään! Osakaasullakin tehokas mopo on paljon hauskempi kun menee eikä meinaa..

Mutta miksei 12R ? Olen ihmetellyt miksi busseja ja xx tulee joka mutkassa ja risteyksessä vastaan mutta 12R ei näe juurikaan  
confused_orig.gif
Onko se 12R kalliimpi vai mikä sen tekee kun ainakin siinä on uudempaa tekniikkaa kun bussissa ja on vääntöä ja tehoa enemmänkin ja tekniikkakin yhtä varma.
Itse olen kylläkin tyytyväinen tilanteeseen kun erottuu vähän joukosta  
cool.gif
Kyllä vakio Bussi löylyttää vakion 12R:n alaväännössä mennen tulleen. 12R menee sitten kierroksilla hyvin!

Enpä tuota tiiä sitte... Mun pyörissä teho ensin nousi ja sit alkoi laskemaan päätyen nyt sitten tuohon Härräkkään. Ja pätkääkään en ole katunut vaihtoa Rexistä Bobbiin! Ainoa missä kaipaan ZRX:n voimaa, on ohituksissa. Sanokaa tietämättömät mitä haluatte Harrikoista, mutta sen voin sanoa, ettei tuolle Street Bobillekaan paikaltaan lähtiessä ihan mikä tahansa teinikorolla pärjää...
wink.gif

Ihmettelen aina näitä "ei pysty hyödyntämään" kommentteja, koko ajanhan niitä hyödynnetään! Osakaasullakin tehokas mopo on paljon hauskempi kun menee eikä meinaa..
Ei tästä ollut kysymys vaan että missä luulet pystyväsi hyödyntämään ettei ole pelkoa virkavallasta, äläkä sano että radalla. Kyllähän mäkin hyödynnän
buttrock.gif
Syvällisesti ajateltuna, mihin vittuun sulla on kiire=? Itselläni ainakin ennenaikaiseen hautaan
biggrin.gif

Ajelin viime kesän kuussatasella ja tänä keväänä on alla Busa. Ei harmita yhtään
smile_org.gif
Ero on todella suuri. Viime kesänä ajelin muutaman reissun eukko tarakalla ja kyllä sai konetta kierrättää. Jousitus oli kovilla vaikka vaimoke mitään painakkaan. Keula tuntu tosi köykäseltä. Bussiin kun ottaa tarakalle niin ei sitä kyytiläistä käytännössä ees huomaa. Vääntö ja suuntavakaus on ihan toista luokkaa kun pienessä. Ei paljon tartte vaihteitten ja kytkimen kanssa leikkiä.
Rahat tommotten pelin ylläpitoon tietty menee, mut elämä on.
talktohand.gif

Ei tästä ollut kysymys vaan että missä luulet pystyväsi hyödyntämään ettei ole pelkoa virkavallasta, äläkä sano että radalla. Kyllähän mäkin hyödynnän  
buttrock.gif
Syvällisesti ajateltuna, mihin vittuun sulla on kiire=? Itselläni ainakin ennenaikaiseen hautaan
biggrin.gif
Joo, en sua mitenkään halunnu kritisoida, kunhan yleisesti ihmettelin!

Virkavalta on toki mielessä, pitää mennä vähän tonne syrjempään pitämään hauskaa! Siellä ei niitä sinivuokkoja niin paljon kuki..

Tänäänkin tuli ajettua n. 250km lenkki, ja hauskaa oli! Tuli "hyödynnettyä" monta kertaa
tounge.gif

Eli ei ole mihinkään kiire, mutta se vaan on hauskaa ajella vähän reippaammin..

P.S. Shifteri on muuten pirun hauska laite muuallakin kuin stripillä. Aina täydellisiä ja sika nopeita vaihtoja
smile_org.gif

Back