• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi ostit Ducatin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Whipper
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ducatilla on maailman kaunein nakupyora, joten halusin sen. Lyhyena kuskina valinta ei ole kovin laaja, jote onneksi pyora ei ollut liian korkeakaan. Sen jalkeen olen oppinut arvostamaan myos muita Ducateja, vaikka en naista katetuista niin tykkaa muuten.

Aanet? Hmm, ajan normaaliputkilla, joten pyora on kivan hiljainen, mutta syva murina on erilainen kuin japanilaisilla, kivoja kohteliaisuuksia aina silloin talloin kuuluu liikennevaloissa autoilijoilta.

Moro ! Seitsemän japskia peräjälkeen. Halusin sporttisen matkapyörän
mutta en isoa matkalehmää.
Nyt kolmen viikon kokemuksella ST4:sta. Kevyt ja kulkee ihan riittävästi. Ja mopon äänimaailma on aivan makee....

Ulkonäkö, äänet, erikoisuus/erikoinen tekniikka, ajofiilis (sopiva tärinä, äänet ja tunnokas alusta ainaki) ja italialaisuus oli plussaa.

Niin - ja mörköä mulla oikeesti alunperin ekaa Ducatia ostaessa teki mieli, mutta sopivaa yksilöä sopivaan hintaan ei tullu vastaan. Mörkö on vieläki osamatta, mutta voihan se vielä joskus tulla hankittua.

Ducati on cool  
inlove.gif

Pidin Monsteria alun perin rumana pyöränä, ja oikeastaan en ymmärtänyt nakupyörien päälle lainkaan. Onneksi, tulin järkiini. Suurin syy tähän oli varmasti vanhoja paskoja rempatessa n. miljoona kertaa toistunut operaatio: "katteet irrota - kiinnitä".

Sitten yhtenä kauniina päivänä se tapahtui. Näin erään mp-liikkeen pihalla kun 600 Monstroa työnnettiin pihalle koeajoa varten. Myyjä käynnisti pyörän - olin myyty. Tästä päivästä kului vielä vuosi, kun oma ensimmäinen Ducati saapui omaan talliin.

Äänet ja design ovat tärkeimmät syyt. Yksikään syy Ducatin hankintaan ei taida olla täysin järkiperäinen.
biggrin.gif

Vuonna -97 nyrburgringillä motogp reissulla oikeestaan vasta kunnolla heräsin merkkiin, olin tietysti jokusen nähnyt suomessakin. Mutta siella saksanmaalla niitä kyllä näkyi ja KUULUI kun majapaikka sijaitsi adenaun kylässä siinä ringin alapuolella solassa. Adenaun läpi menee tie numero 257 gölnin ja bonnin suuntaan ja majatalomme oli tämän tien kupeessa, ducateja jyristi ohi päivin öin!
Sen verran merkki alkoi kiinnostamaan että loman jälkeen ajoin silloisen cbr tonnisen klaukkalaan ja vaihdoin -93 750 ss:ään. Nyt neljäs ducati alla, välissä oli 2 uutta.

"If I have to explain it to you, you would not understand it"!
...muistan lukeneeni jostain, mielestäni tämä kiteyttää asian aika hyvin kaiken maailman kyselijöille
tounge.gif

Pidin Monsteria alun perin rumana pyöränä, ja oikeastaan en ymmärtänyt nakupyörien päälle lainkaan. Onneksi, tulin järkiini. Suurin syy tähän oli varmasti vanhoja paskoja rempatessa n. miljoona kertaa toistunut operaatio: "katteet irrota - kiinnitä".

Sitten yhtenä kauniina päivänä se tapahtui. Näin erään mp-liikkeen pihalla kun 600 Monstroa työnnettiin pihalle koeajoa varten. Myyjä käynnisti pyörän - olin myyty. Tästä päivästä kului vielä vuosi, kun oma ensimmäinen Ducati saapui omaan talliin.

Äänet ja design ovat tärkeimmät syyt. Yksikään syy Ducatin hankintaan ei taida olla täysin järkiperäinen.
biggrin.gif
Ilmajäähymonsteri on moottoripyörän täydellistymä. The truth, the whole truth and nothing but the truth.

Siinä on tyylikkäästi ja oikein toteutettuna kaikki tarpeellinen eikä mitään turhaa tai ylimääräistä.

Viime perjantaina se tapahtu mun osalta! -04 vuotinen Monsteri tuli taloon! Aivan loistava pyörä ajaa, mitä nyt kerenny 300km ajella. Ja ne äänet! Nyt ajelemaan kun vielä säitä ja vapaatakin on!

Monsterin paljon kehutut ajo-ominaisuudet, pyörän kompakti koko ja ulkonäkö painoivat. Tärkein tietysti taisi olla ducati nimi. On vain muutama pyörämerkki, missä on sitä jotain - Harrikka, Triumph ja Ducati. Harrikka ei ole minun pyöräni ja Triumphilla ei ole Monsteria vastaavaa joten Ducati oli helppo valinta. Onko tuolla sitten mitään tekemistä järjen kanssa? Eipä väliä.

Onhan se niin että ajettavuus näissä italian kaunottarissa on jotain aivan muuta kuin nipponin vehkeissä.ja ai ai..ne ihanat äänet
062802jumpie_prv.gif
eikä tarvitse aina vinguttaa niitä kierroksia sinne yli kymppitonniin saadakseen koneeseen edes jotain henkeä.
talktohand.gif

Monsteri oli ollut jo jonkin aikaa mielessä esimerkkinä pyörästä, joka on hyvän näköinen sopivasti vanhanaikaisella tavalla. Twini sen piti lisäksi olla ja tietysti hyvät ajo-ominaisuudet. Tehoja en kaivannut sen enempää kuin pystyy käyttämään ja sitten tuli 695, jossa oli palaset kohdallaan. Siinähän se.

sad_orig.gif
 1098s piirtyneenä takaraivoon ja nykyiselläkin (ks. allekirjoitus) tullut ajettua vasta ~3200 km. Toivottavasti en ikinä mene koeajamaan moista härveliä sillä kolmen vuoden makaroni-tonnikalashitti ei kuulosta houkuttelevalta vaihtoehdolta (lainaa pitäisi ottaa enemmän kuin perse kestää ja perse ei kestä juurikaan mitään).

Edit : Oli vähän OT kun en ducatia omista mutta tää on vielä enemmän. Desmosedici olis tietty viäl hienompi mutta siihen tarvittais sen verran kahisevaa ettei taitais pankin setä ymmärtää edes vitsinä moista pyyntöä.

sad_orig.gif
1098s piirtyneenä takaraivoon ja nykyiselläkin (ks. allekirjoitus) tullut ajettua vasta ~3200 km. Toivottavasti en ikinä mene koeajamaan moista härveliä sillä kolmen vuoden makaroni-tonnikalashitti ei kuulosta houkuttelevalta vaihtoehdolta (lainaa pitäisi ottaa enemmän kuin perse kestää ja perse ei kestä juurikaan mitään).
Vaikka kaukaa haettua, niin 675 Daytonassa ja Ducatin 1098:ssa on jotain samaa henkeä. Ainakin semmoinen fiilis jäi itselle koeajojen perusteella. Ehkä se on ajoasento..? Kapeus. Joku kuitenkin
nixweiss.gif
.

"Mielestäni kevyttä ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvää teräsputkirunkoista ja ilmajäähdytettyä nakupyörää ei yksinkertaisesti muilla ole!" ...noin.[/quote]

Jaa ei vai..? No mun isorosvo kulkee kyllä kevyesti modausten jälkeen! Ilmakone, putkirunko, naku juu-u! Kynäniskat painoa pelkää
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

Vakavammin: Onhan duccen ääni jotain ihan taivaallista, myönnetään
bowdown.gif

Nimim en vielä ole ostanut..

"Mielestäni kevyttä ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvää teräsputkirunkoista ja ilmajäähdytettyä nakupyörää ei yksinkertaisesti muilla ole!" ...noin.

Jaa ei vai..? No mun isorosvo kulkee kyllä kevyesti modausten jälkeen! Ilmakone, putkirunko, naku juu-u! Kynäniskat painoa pelkää
biggrin.gif

033102beer_1_prv.gif

Vakavammin: Onhan duccen ääni jotain ihan taivaallista, myönnetään  
bowdown.gif

Nimim en vielä ole ostanut..[/QUOTE]
Aika paljon on noita isoja naku-japseja tullut ajeltua ja kyllä niissä ajo-ominaisuuksissa on eroja. Mutkat menee möröllä paljon jämäkämmin ja kevyemmin. Ei notku. Ja jarrut on selkeästi paremmat. Toki japseissa on taas muita asioita mukavammin kuin mörkösessä.

Siitä en sitten sano mitään jos naku-japsiin on modattu öölinssiä sun muuta tilpehööriä. Se voi muuttaa asian.

Back