Streethawk
Repsol
- Sijainti
- Espoo
Kovasti olen koittanut täällä sanoa sitä etten ala itkemään, jos itse sääntöjä rikon ja sitten kolahtaa. Poikkeuksena se jos toinen osapuoli tekee sen minulle tahallaan. Ja yleensä käytän vilkkua ohituksissa. Joskus on tilanteita jossa ohitus on niin "nopea" etten vilkkua ala räpeltään vaan keskityn vain ohitukseen. Joo ja se on silloin liian tiukka ohitus ja poliisilla täysi oikeus muistaa minua silloin päiväsakoilla, jos sattuu paikalla olemaan. Ymmärrän hyvin mihin vilkkua käytetään ja mikä sen merkitys on. Autolla käytän vilkkua aina.Lyhyesti: on. Mutta eipä anna aihetta enempään: ohittele juuri niinkuin olet ennenkin tehnyt, muista jättää vilkku käyttämättä ja jos hyvä tuuri käy ja seuraus pitkällä ajolla on vain sakkoja silloin tällöin, muista valittaa poliisin mielivallasta ja jos huonommin käy, niin ei muuta kuin kyynelSiis onko tieliikennelaissa ihan määritelty tuollainen ennustajan lahjojen pakollinen omaaminen jotta saa tehdä laillisia ohituksia
. Äläkä unohda moittia autoilijaa, joka onnettomuuden oikeasti mielestäsi aiheutti (jos jäät henkiin)![]()
Mutta jään odottelemaan ensimmäistä sakkolappuani, johon poliisisetä on kirjoittanut syyksi "Kuljettaja ei selvästi osoittanut muulle liikenteelle ennen ohitukseen lähtöä mihin väliin hän aikoo palata jonossa. Hän ei myöskään kykene näkemään tulevaisuuteen eikä siten tiennyt ohituksen alkaessa, että silloin vielä näkymättömissä oleva auto tulee kuljettajan näkyviin kesken ohituksen ja täten kuljettaja joutui palamaan jonoon käyttäen vain tilannekohtaista harkintaa."