• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi aina sporttipyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puksuttaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli onko se lyhyt ja kallis ajokausi osaltaan itse aiheutettu?
Tuohan oli nimenomaan (mielestäni) se erittäin mielenkiintoinen kysymyksen asettelu ketjun aloittajan pohdiskeluissa...
smile_org.gif

sanoi:
ei paljon "pelle rossit" kiinnosta. Miten se tiukka puku voi muka olla mukava...

Itse yritän valita ajovarusteet turvallisuuden enkä suinkaan mukavuuden ehdoilla...suosittelen sinullekin.
wink.gif

Jos mukavuutta halutaan, niin ajetaan autolla
smile_org.gif
Ja kun oikein ajatellaan niin turvallisesti ja mukavasti kotilolla
biggrin.gif

Varsin veikeitä perusteita löytyy kaikille katsantokannoille, kullekin omansa
cool.gif

Ja kun oikein ajatellaan niin turvallisesti ja mukavasti kotilolla
biggrin.gif

Varsin veikeitä perusteita löytyy kaikille katsantokannoille, kullekin omansa
cool.gif
Kotilolla tai espanjansiruetanalla on vaikea harrastaa moottoripyöräilyä?

Paitsi jos laittaa takalasiin tarran "Mieluummin ajaisin moottoripyörällä", eikös sillä irtoa kiksejä?
idea3.gif

Täytyypä nyt kuitenkin muistaa että kaikilla ei moottoripyörä suinkaan ole sen takia hankittuna, että saisi rahoillaan elvistellä.
Jos se sillä periaatteella menee, niin tuo sun vfr taitaa olla tasolla lada.
wink.gif

Joku saataa katsos jopa nauttia siitä ajelemisestakin. Jopa niissä nahkoissa..
Täytyypä kuitenkin muistaa ettei ota keskustelupalstojen kirjoituksia "kirjaimellisesti".

Mun VFR ei ehkä ole "tasolla Lada". Sen verran erikoisia teknisiä ratkaisuja siihen on ympätty. Luotettavuudeltaan on kyllä Corolla-luokkaa, kuten teholtaankin.

Kyllä useimmalle moottoripyörän valinnassa on emotionaalisia ja hedonistisiakin syitä. Eikä kaikkien, eikä välttäkättä edes monien, tarvitse niillä "elvistellä". Ei minunkaan, muutenhan hankkisin uudenmman VFR:n.
tounge.gif

Tuli taas messuilla testattua useamman kymmenen pyörän ajoasennot. VFR:lle ei ollut oikein minun tarpeeseni kilpailijaa, ellei lasketa Moto-Guzzi Norgea kaikilla herkuilla sellaiseksi. Siinä ajoasento oli hyvin lähellä sama kuin Vifferissä.

Tähän on pakko kuitata:

"Mikä nokkaketjun kiristin?
confused_orig.gif
"

Olen yrittänyt etsiä sitä nokkaketjua pyörästä, muttei millään löydä. Jotain hammasrattaita siellä venttiilikannen alla näyttää olevan, mutta ketju on vissiin jäänyt tehtaalla asentamatta...

baaa.gif
Vaikka ei sitä nokkaketjua sieltä Vfr:stä löydykkään, niin onneksi ovat muistaneet sentään laittaa sinne takarenkaan ja koneen väliin sellaisen kettingin.

Joissain pyörissä on päästy eroon siitäkin
biggrin.gif
Hitto, sinnekö ne hiivatin insinöörit on sen ketjun vääntäneet!

Ei luulisi Hondan insinöörien tekevän sellaisia mokia.

Tähän on pakko kuitata:

confused_orig.gif
"

Olen yrittänyt etsiä sitä nokkaketjua pyörästä, muttei millään löydä. Jotain hammasrattaita siellä venttiilikannen alla näyttää olevan, mutta ketju on vissiin jäänyt tehtaalla asentamatta...

baaa.gif
Vaikka ei sitä nokkaketjua sieltä Vfr:stä löydykkään, niin onneksi ovat muistaneet sentään laittaa sinne takarenkaan ja koneen väliin sellaisen kettingin.

biggrin.gif

No mutta mitäs ne ketjut siellä koneen ja fillarin välissä oikein tekee? Voivat vaikka tippua. Tai niin no onhan sillä ns. työllistävä vaikutus ja saahan siinä tuntea osaamisen iloa kun pumppailee tippakannulla tahnaa ketjujen kautta ympäri pyörää jotta taas pääsee kokeilemaan supermultitahnacleaneria.

Oikea tehtävä ketjuille on heilutella rokkaajia ja mieluusti stereona.
tounge.gif

Tähän on pakko kuitata:

confused_orig.gif
"

baaa.gif

biggrin.gif

No mutta mitäs ne ketjut siellä koneen ja fillarin välissä oikein tekee? Voivat vaikka tippua. Tai niin no onhan sillä ns. työllistävä vaikutus ja saahan siinä tuntea osaamisen iloa kun pumppailee tippakannulla tahnaa ketjujen kautta ympäri pyörää jotta taas pääsee kokeilemaan supermultitahnacleaneria.

Oikea tehtävä ketjuille on heilutella rokkaajia ja mieluusti stereona.  
tounge.gif

Tai polkupyörässä
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

Itse ajoin 20v kyykyillä ja nyt toissakesänä hommasin kokeilumielessä Kawan 650KLX siihen rinnalle ja tykästyin.Viime kesänä sit meni matkalehmä ja enduro pois ja tilalle tuli bemun 1100gs ja nyt 1100 tilalle 1150.Minä ainakin pidän sitä mukavana.Voi ajaa asfaltilla ja sit jos tulee eteen joku kiinnostava hiekkatie,niin matka jatkuu ja tuolla saa ne kiksit hiekalla 80 nopeudella ja mun ärräpyörällä pitää olla aina 150 vauhtia,että on kivaa,ei kestä ajokortti sitä ja toisekseen,noita sinivuokkoja aika ahrvoinon tuolla kyläteillä kasvamassa

Sitten veilä tämä matkalla maailman ympäri lisäsi tuon gessun myyntiä,noita Adventureja on jo 7kpl.ostettu tänne nurkille tänä keväänä

Jaa, laitanpa nyt oman kommentin. Suomessa yleisimpiä pyöriä ovat varmaan nämä ns.kyykyt ja vielä japsit. Tiedä sitten onko uskallusta ostaa jotain "erilaista" vai onko yleinen syy "juntteus",että pitää olla tehokkain peli alla joka markkinoilta löytyy. Väittäisin, että suurin osa näistä kyykkykuskeista veivaa pyörillään snagarille ja takaisin, ikävä kyllä vielä lenkkareissa ja t-paidassa. Vuoden päästä vaihtavat pyörän kun uudessa on 3hp enemmän. Tietenkin on harrastajia, jotka käyttävät pyöriä radalla,stripillä, tekevät reissuja jne..Tiedä sitten
nixweiss.gif
biggrin.gif
Juuri näin. Puhut asiaa, sanoo muut mitä tahansa.

Sporttipyörät ei oikein sytytä, vaikka upeita vehkeitä ovatkin. Customilla on taas niin lutuisaa ajella hissukseen. Tehoakin on minun pyörässä ihan riittävästi, eli 29 kw ja jopa perheautonkin jättää taakseen ihan kevyesti
sport05.gif

Mun mielestä pyörällä täytyy voida ajaa matkaa ilman tuskia ja sen täytyy lähtee ku painasee kaasua, ja ulkonäkökin on tietty plussaa. Siksipä valintani on -02 zx-6r
cool.gif

Back