• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi aina sporttipyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puksuttaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Selitäppäs, magna, minulle tietämättömälle, että mitenkä se sun matkapyörä oikein määritellään? Onko minulla siis matkapyörä, kun useamman tuhatta kilometriä tulee veivattua kesässä ympäri kotomaata ja joskus käyty oikeen ulukomaellakin? Vai olisko tuo sittenkin semmonen tusinahomokyykky, kun tulee ajettua rataakin ympäri vähän perkeleesti? Kauheaa tämä epätietoisuus, olenko siis mies vaiko kyykkyhomo?  
nixweiss.gif

br, Mikko
Helpotan tuskaasi kun kerran apua pyydät.

Homo olet, mutta kaapissa vielä
033102bebe_1_prv.gif
[/quote]
Ok, kiitos.

Mitä minun pitää nyt tehdä, joko A) päästäkseni ulos kaapista, tai B) parantuakseni tästä rutosta? Parannunko jos hankin jonkun ylipainoisen ja alitehoisen kaksipyöräisen taunuksen?

br, Mikko[/QUOTE]
Älä huoli homppeli hyvä. Astu reilusti ulos kaapista sillä tuohon ei ole parannuskeinoa. Jatka rauhassa mopottimellasi ajelua perse pystyssä sillä jalat edellä ajavien joukkoon sinusta ei yksinkertaisesti ole.

Itseasiassa olet hyväntekijä etkä mikään pahis. Viethän toivon mukaan mennessäsi toisenkin munallisen version ihmisistä pois meidän heteromiesten metsästysmailta.
Kiitos siitä
smile_org.gif

No mul ei ole ollut yhtään sporttipyöräksi luokiteltavaa.
XL250 Hondasta jytäriin ja R1100RT bemariin ja siltä väliltä, muttei yhtään sporttia eikä edes hakusessa.

Selitäppäs, magna, minulle tietämättömälle, että mitenkä se sun matkapyörä oikein määritellään? Onko minulla siis matkapyörä, kun useamman tuhatta kilometriä tulee veivattua kesässä ympäri kotomaata ja joskus käyty oikeen ulukomaellakin? Vai olisko tuo sittenkin semmonen tusinahomokyykky, kun tulee ajettua rataakin ympäri vähän perkeleesti? Kauheaa tämä epätietoisuus, olenko siis mies vaiko kyykkyhomo?
nixweiss.gif

br, Mikko
Helpotan tuskaasi kun kerran apua pyydät.

Homo olet, mutta kaapissa vielä
033102bebe_1_prv.gif
Ok, kiitos.

Mitä minun pitää nyt tehdä, joko A) päästäkseni ulos kaapista, tai B) parantuakseni tästä rutosta? Parannunko jos hankin jonkun ylipainoisen ja alitehoisen kaksipyöräisen taunuksen?

br, Mikko[/quote]
Älä huoli homppeli hyvä. Astu reilusti ulos kaapista sillä tuohon ei ole parannuskeinoa. Jatka rauhassa mopottimellasi ajelua perse pystyssä sillä jalat edellä ajavien joukkoon sinusta ei yksinkertaisesti ole.

Itseasiassa olet hyväntekijä etkä mikään pahis. Viethän toivon mukaan mennessäsi toisenkin munallisen version ihmisistä pois meidän heteromiesten metsästysmailta.
Kiitos siitä
smile_org.gif
[/QUOTE]
Tosi fiksua juttua taas... Jepjep.

Hahahahahahahah! Onhan näistä foorumeista välillä ihan oikeasti hyötyäkin. Ja toisinaan taas sitten......... Voi Kristus!
tounge.gif

Yksi syy sporttien hyvään myyntiin löytynee myös halvasta rahasta. Nykyään kun jokainen 18 v. räkänokka saa 20 tonnia lainaa yhdellä puhelinsoitolla niin tokihan se näkyy nuorten miesten suosimien pyörien myyntiluvuissa.

Jos taas lainaraha olisi kallista ja kulutusluottoja myönnettäisiin nihkeästi niin taitaisi isojen customien, matkavessojen yms. varakkaiden herrasmiesten pyörien osuus nousta melkoisesti kun pyörät pitäisi ostaa rehellisellä rahalla.

Katuenduro tai matkaenduro on pahimman luokan kompromissi; se ei ole oikein hyvä missään! Kadulla menettelee, mutta pelkästään kadulle tehdyt ovat parempia ja hauskempia. Mettässä tai hiekkatiellä sama juttu, sinne ne ovat liian löysiä ja painavia.

Jos mettään/hiekkatielle tekee mieli niin ostaisin ennemmin kunnon enduron, kevyen ja tehokkaan. Kadulle taas kunnon asfalttitykki.
Minä muotoilisin tuon sillä tavalla, että matkaenska ei ole paras millään osa-alueella, mutta helevetin hyvä ja mukava kaikessa.
Ketterä kaupungissa, mukava maantiellä ja oliko se kotarin mainoksessa, että 98% maailman pinta-alasta on päällystämätöntä.
Mulle sopii tuo leppoisa ajoasento ja kiireetön ajelu päivittäin töihin ja lämpösemmillä ilmoilla kauemmaksikin. Talveksi enskaan saa piikkirenkaat, joten ajokausi on ihan korvienvälinen juttu.

Minä muotoilisin tuon sillä tavalla, että matkaenska ei ole paras millään osa-alueella, mutta helevetin hyvä ja mukava kaikessa.
Ketterä kaupungissa, mukava maantiellä ja oliko se kotarin mainoksessa, että 98% maailman pinta-alasta on päällystämätöntä.
Mulle sopii tuo leppoisa ajoasento ja kiireetön ajelu päivittäin töihin ja lämpösemmillä ilmoilla kauemmaksikin. Talveksi enskaan saa piikkirenkaat, joten ajokausi on ihan korvienvälinen juttu.
Ja eikös kotari mainostanut isoa adventurea jotta siinä on 95% samoja osia kuin tehtaan aavikkokilpurissa ;-)

Vaikka laiskahan tuokin on vakiona, varttimaili 13.1 sec @ 102.4 mph.
Hiekalla
033102bebe_1_prv.gif

EVO vs 950

Tunnustan valinneeni pyörän (tonninen supersport) täysin ulkonäön, tehon ja keveyden perusteella. Katu-uskottavuus on must
cool.gif
! Ja kun puhutaan kyykyistä, niin on tärkeää olla evoluutiön kärjessä ts. ajaa mahdollisimman uudella laitteella
biggrin.gif
(provoa)...

sport05.gif

Tunnustan valinneeni pyörän (tonninen supersport) täysin ulkonäön, tehon ja keveyden perusteella. Katu-uskottavuus on must
cool.gif
! Ja kun puhutaan kyykyistä, niin on tärkeää olla evoluutiön kärjessä ts. ajaa mahdollisimman uudella laitteella
biggrin.gif
(provoa)...

sport05.gif
Kai muistit vielä ottaa pankista lainaa, koko summan. Kun et sä kuitenkaan ole varakas "herrasmies" jolla on rehellistä rahaa
biggrin.gif

Yksi syy sporttien hyvään myyntiin löytynee myös halvasta rahasta. Nykyään kun jokainen 18 v. räkänokka saa 20 tonnia lainaa yhdellä puhelinsoitolla niin tokihan se näkyy nuorten miesten suosimien pyörien myyntiluvuissa.

Jos taas lainaraha olisi kallista ja kulutusluottoja myönnettäisiin nihkeästi niin taitaisi isojen customien, matkavessojen yms. varakkaiden herrasmiesten pyörien osuus nousta melkoisesti kun pyörät pitäisi ostaa rehellisellä rahalla.
Räkänokat särähtää korvaan ilkeästi. Tulee jopa hieman katkeraan sävyyn
tounge.gif

"Money talks and you're listening"

Smegmamiehelle en edes vaivaudu kommetoimaan.

En ota kantaa alkuperäiseen kysymykseen mutta itselleni moottoripyörässä pitää olla räjähtävää tehoa ja kulkua reilusti yli oman tarpeen. Nuo nykyiset litraiset kyykyt juuri menettelee. Kaikenmoisilla kusiaisillakin on tullut ajettua ja semmoiseen lutkumenoon itse kyllästyn todella nopeasti.

Kaikenlaiset lussut endurot/s-motot/nakut/customit/sohva rimpulat eivät kuulu imo edes moottoripyörien kategoriaan vaan ovat korkeintaan kulkuvälineitä paikasta toiseen. Siihen tarkoitukseen on paljon parempikin väline keksitty, nimittäin auto.

Mutta mikäs siinä, jotkut tykkää tuksutella sen avokypäränsä kanssa joten siitä vaan.

wink.gif

Räkänokat särähtää korvaan ilkeästi. Tulee jopa hieman katkeraan sävyyn
tounge.gif
Eipäs nyt takerruta pilkkuihin. Ei ne kaikki vanhat äijätkään ole varakkaita herrasmiehiä.
tounge.gif

Viimeksi maksoin miesten mopon luottokortilla. Onnistuu se silleenkin ja pääasia on, ettei tarvitse itse maksaa, kun menee luottokunnan piikkiin.
nixweiss.gif

Jossain lehdessä perusteltiin tätä Suomen sporttisuuntausta sillä että prätkäkulttuuri on vielä niin nuori. Muissakin maissa on mennyt samalla tavalla eli alkuun kyykyt oli pop mutta nyt kyykkymiehet vaihtaa pyöriin joissa on pystympi ajoasento.

Aika "tylyä" haukkua pyöriä jos ei ole niillä ajanut. Itse oon aina naureskellu kustomeille mutta koeajon jälkeen suu oli messingillä. Hauskahan sellasella oli cruisailla ja varsinkin jos pyörästä lähtee kunnon soundit.
Vastaavasti kypärän sisältä kuului riemunkiljahduksia kun ajoin XT Jammulla. Voima puuttui mutta kurveihin uskalsi puottaa melko täpöllä ja soratielläkin tällanen noviisi pystyi vetää kurveja pitkässä sladissa.
Se on selvä ettei taas tuollanen 200 kiloinen iso matkaenska ole kiva kaivaa suosta mutta jos joku "tylysti" mainitsee ettei se sovi soralle niin kertoo samalla ettei ole moisella edes soralla ikinä ajanut. Jos kyykyllä poliisia peläten on kiva vetästä se kaksmarkkaa niin vastaavasti sorateillä riittää kun yrittää ajaa mutkat sallittua kaheksaakymppiä. Suorilla voi repästä sataseen tai yli ja jännää hommasta tulee kun jättää jarrutukset viimetinkaan ja katsoo taittuuko mutkaan. Jos hulluus yllättää voi vetää pimeisiin mäennyppylöihin miljoonaa ja arvailla ennen mäen huippua onko takana a) traktori poikittain b) vastaantuleva auto c) lehmä paskantamassa vai d) kääntyykö tie 90 astetta heti mäen jälkeen.
Kyykyilläkin oon ajanu ja kivaa sekin. Tosin inhottavaa himmailla kokoajan. Ykkösellä ajat satasta eikä vielä edes kierrä kunnolla.
Jos sorateille löytyy oikeampi peli kuin matkaenska niin eikös kadullekin löydy oikeampi peli kuin ratapyörä? Itse en henk. koht. ymmärrä miksi pitää kiusata itseään jollain tonnisella kyykyllä. En minä aikanaan pystyis ajelemaan sillä lain mukaisesti ja seurauksena olis mittava maksusuorite ennemmin tai myöhemmin.

Koska moottoripyöräilyllä ja järjellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Siksi.
Tunteella kun ostaa niin supersport jää helposti matkaan.

Tai... Autot on täällä niin ...keleen kalliita, että ei mulla ainakaan ole kiviä ostaa autoa jolla saa todellista vauhdin huumaa. Prätkän taas pystyy jos priorisoi hiukkasen.

Itse olen myös sitä mieltä, että Saksassa asiaan eniten vaikuttaa BMW kotimaisena merkkinä ja boxerin myötä rakentunut kulttimaine. Ja Suomessa tätä samaiseen merkkiin liittyvää boomia hidastaa verotus ja sitä kautta korkea hintataso.

Täytyy kuitenkin tähän loppuun todeta että suurella todennäköisyydellä seuraava peli on Gessu.
Varmaan tuossa on perää, mutta ei mielestäni ihan riitä selitykseksi. Pitää muistaa, että Bemari on Saksassakin kallis japanilaisiin verrattuna ihan kuten meilläkin. Hinnalla on sielläkin merkitystä, mikä näkyy hyvin esim. perus/nakupyörien suurena suosiona (tämä myös toisin kuin meillä!). Nimenomaan GS-enduromallien suosiota ei ehkä voi boxerillakaan selittää, sillä saahan niitä (ja on aina saanut) myös muina malleina.

Väittäisin kyllä, että osasyynä baijerilaisen suosioon Saksan matkaenduromarkkinoilla ja matkaenskojen vähäisyyteen Suomessa on se, että vaihtoehdot ovat tällä sektorilla aika vähissä. Japanilaiset valmistajat ovat laiminlyöneeet tuotekehityksen tältä osin lähes tyystin eikä varteenotettavia kilpailijoita esim. isolle Gessulle juuri ole. Jos vaihtoehtoja olisi enemmän muillakin merkeillä, kynnys saattaisi olla pienempi.

Mutu-tuntumalla kuitenkin vaikuttaisi, että muutosta on meilläkin tapahtumassa. Ainakin voisi väittää, että vähemmän on niitä, jotka enskasta vaihtaa kyykkyyn kuin päinvastoin...

Back