• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikäpä ois sopiva hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miksa176
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro! Olen vaihtamassa Tellu leiristä Millen pariin. Tellu on jo myyty.

Mitäpä tarjoaisin seuraavasta. Vm 02 RSV MILLE, ajettu vajaa 9 tonnia, akran koko putket, lastu vaihdettu, öhlinssit molemmissa päädyissä, just vaihdettu renkaat,öljyt yms, kuin uusi päältäpäin ja ollut muutenkin hyvässä kodissa. Huoltokirja löytyy,ja on varmasti vain yksi omistaja.

Mitäpä tarjoaisin seuraavasta. Vm 02 RSV MILLE, ajettu vajaa 9 tonnia, akran koko putket, lastu vaihdettu, öhlinssit molemmissa päädyissä, just vaihdettu renkaat,öljyt yms, kuin uusi päältäpäin ja ollut muutenkin hyvässä kodissa. Huoltokirja löytyy,ja on varmasti vain yksi omistaja.
Kyseessä taitaa olla MilleR-malli, kuulostaisi aika helmeltä. Ei taida alle 10k eurolla lähteä jos hyväkuntoinen..
Hinnat tuntuvat vaihtelevan todella paljon, itsellä oli tähtäimessä vuosi sitten vanhakoppainen R-malli, mutta samalla rahalla sattuikin jo saamaan uusikoppaisen non-Factoryn!

Viisvuotiaan pyörän reaaliarvo on noin 50% uuden vastaavan hinnasta.
Suhteellista. Ei se aina välttämäti ihan noin kaavamaisesti mene. Yksilökohtaisia erojakin voi olla.
Kannattaa tosiaan varmaan katsella vähän muiden vastaavien tarjokkaiden hintoja, katsastaa mopo livenä ja kehitellä siitä joku kohtuullinen tarjous pyörän kunnon, siisteyden, lisukkeiden sun muiden perusteella. Ihan kivalta mopoltahan tommoinen kuulostais.

Jo Akran kokoputkisto kyseiseen peliin maksaa uutena vähintään 2000+ euroa. Ihan vaan vinkkinä...

Joo-o...kyseessä on Mille R.....kyllä meni osto hommiksi...ihan helmi peli!
062802moto_prv.gif

Kylpä---sano ärrävikanen..... just sovittiin hinta ja kaupat tehään söndaagina! Sitte vaan hanaa...toi poliisien antama kirjallinen varoitus vaan hieman hillitsee kaasun asentoa ens vuoden heinäkuuhun saakka
062802moto_prv.gif

Kylpä---sano ärrävikanen..... just sovittiin hinta ja kaupat tehään söndaagina! Sitte vaan hanaa...toi poliisien antama kirjallinen varoitus vaan hieman hillitsee kaasun asentoa ens vuoden heinäkuuhun saakka
062802moto_prv.gif
Jaa anteeks mikä kirjallinen varoitus? Mä oon meinaan kerännyt jonkunlaisen nivaskan kirjallisia huomautuksia liikenteessä ja niissä muistaakseni luki ettei aiheuta jatkotoimenpiteitä. Yksi saatu mm. ajettaessa 86 km/h 80-alueella. Sakkojakin löytyy pari kappaletta. Eli onko toi joku välimallin rangaistus ja mitä siitä seuraa?  
withstupid.gif

Noin muuten onnittelen oikeaan talliin pääsystä. Ei muuta kun kovaa ajoa.  
062802moto_prv.gif

Njaa kyllä mulle tuli kahden kirjallisen, ja yhden sakon jälkeen joku ylimääräinen lappu jossa luki jostain "erityistarkkailusta" joka kestää tietyn ajan.. No se aika oli ja meni, ja taisi tehota koska monta vuotta jo ilman sakkoja

Jepjep...jos saat vuoden sisään 2 ylinopeussakkoa--->tuleepi kotiin kirje,jossa sanotaan, notta seuraavasta kutsutaan kyttäasemalle keskustelemaan. Sama homma jos sull o 2 vuoden sisällä kolme. niin sama perkeleen lappu tulee.

No mullahan oli kaksi ylinopeutta vuoden sisällä ja olin jo saanu sen ennakkovarotuslapun ...sit perkele ajelin omalla kotilolla--->siitähän oli katsastus vähän myöhässä ja tietenkin sakot....vähän tän jälkeen tuli kutsu kyttikselle.....Joensuun yliseriffi pitkään tenttasi ja mietti....mut onneksi päästi varoituksella!!! Jos toi kolmas ois ollu ylinopeuslappu niin kortti ois lähteny 1-3 kuukaudeksi.

Ovat kuulemma nykyään todella tiukkoja näiden juttujen kanssa reilu 90 % noista tilaisuuksista päättyy siihen,että kortti jää hetkeksi poliiseille, JOTEN OLKAAHAN TARKKANA!
062802moto_prv.gif

Enpä ole nähnyt yhtään -03 vuosimallin busaa myytävänä alle 8000e? Edes ensimmäisiä vm. 99 ei saa tuohon hintaa, jos ei sitten ole huonossa hapessa kyseinen mopo..

Vai tarkoititko pelkästään Apriliaa?
Se oli suuntaa-antava arvio kaikista pyöristä ja puhe nimenomaan reaaliarvosta, eikä hinnasta, joilla pyörät roikkuvat esim nettimoto.com:ssa.

Mitä tulee yli 5v vanhoihin busseihin, niin mielestäni 02-malliset ovat 5v vanhoja vuonna 2007 ja 8500e noin puolet uuden hinnasta. http://tinyurl.com/2x3wps esimerkkejä myydyistä tai vanhoiksimenneistä (ei myynnissä) ilmoista.

Esimerkki: ZX-10R maksoi vuonna 2004 virallisilla jälleenmyyjillä 19780e

Nyt kolme vuotta myöhemmin pyörät ovat Nettimotossa pyyntihinnoiltaan alle 9000e. Eli KOLMESSA vuodessa hintaa on jäljellä 45,5% alkuperäisestä! Toki harmaatuotujen uusien pyörien myyntihinta on siinä 16000e tienoilla, jolloin vastaavasti kolme vuotta vanhan hintaa on jäljellä vielä 56,3%.

Siispä jos maksaa viisi vuotta vanhasta pyörästä vielä yli 50% uuden vastaavan hinnasta, tekee "hyvät" kaupat  
wink.gif

Totta, tämä kaavamainen laskutapa ei päde missään tapauksessa HurliDurleihin, mutta moneen muuhun merkkiin ja malliin kylläkin.

Eli KOLMESSA vuodessa hintaa on jäljellä 45,5% alkuperäisestä! Toki harmaatuotujen uusien pyörien myyntihinta on siinä 16000e tienoilla, jolloin vastaavasti kolme vuotta vanhan hintaa on jäljellä vielä 56,3%.

Siispä jos maksaa viisi vuotta vanhasta pyörästä vielä yli 50% uuden vastaavan hinnasta, tekee "hyvät" kaupat
Taitaa olla tuo minun esittämä 5v/50% jo vanhentunut nyrkkisääntö ja "totuus" lienee lähempänä 3v/50%.

Back