• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä vakuutusyhtiö on edullisin/paras?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^^Anzku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä vakuutusyhtiö on edullisin/paras? - Eli mitä näistä käytät?

• Tapiola?

Ääniä: 0 0,0%
  • Pohjantähti?

Ääniä: 1 50,0%
  • If?

• Turva?

• Pohjola?

Ääniä: 1 50,0%
  • Fennia?

• Lähiturva?

• Touring Finlandia MK?

• Joku muu? Mikä?

• Ääniä yhteensä
    2
If:fiin vaihoin Pohjolasta kun oli auton vakuutus yli satkun halvempi ja mopoonki tuli noin 50 halvempi plus sitten se mikä tulee keskittämisestä. Mopon osalta liikennevakuutus oli halvempi mutta osakasko jonkin verran kalliimpi. Ja saahan If:fistä bonusta, wuhuu.

Kuulostaa aika hauskalta...
tounge.gif
kuinkas paljon olet saanut sitten sitä kautta alennusta...?
wink.gif

Olen epätyypillinen tapaus, mulla on kolme prätkää ja autoa, joten seuraava tsekattava on IF. IF on ainoana muka lanseeraamassa moniajoneuvovakuutusta. Mulle tyrkytetään myös erilaisia subventioita pankkien kautta vakuutusmaksuista, joten vakuutusmatematiikka menee siten todella kimurantiksi kohdallani.

Kun aikaan kilpailutin vakuutuksia, Touring pärjäsi ja niitä on myös tarkisteltu sittemmin optimaaliksiksi.
Nykyjään koko potti on edelleen Touringin kautta Turvassa, koska ajan joka kesä itäkautta Dolomiiteille ja muuallekin (useampi keikka) ja Touring/Turva-edut on teoreettisesti olleet omaa luokkaansa. Tosin en ole niitä koskaan tarvinnut, joten käytännön kokemusta ei ole.

IF-kortin meinaan kyllä katsoa, kuhan jaksan…

Merita vakuutus.........    Halvin. Tasaerät laskuissa

Merita ei rankaise teho/paino suhteesta kohtuuttomasti.

Vielä kun on muutakin pankkitoimintaa heihinpäin hinta tippuu edelleen.

Vielä lisäystä . Noin 15v moottoripyörällä ajaneena TURVA Vakuutus yhtiö oli ylivoimasesti HUONOIN. Pelkästään kun heihin piti ottaa yhteyttä mikään ei toiminut kerralla kunnolla vaan alkoi tuntua että siellä tahallaan sotketaan asioita ja vaikeutetaan ettei kerralla saada asioita kuntoon.
mad.gif
mad.gif

tuonku tietäis...
samalta istumalta vois ratkaista elämän tarkoituksen,onko paavin hattu hassun näköinen,kakkiiko karhu metsään ja mitä niitä kaikkiaan olikaan..

on melkein mahdotonta alkuperäiseen kysymykseen vastata.

melkopitkälle kaupankäyntiä koko homma.

vertailu on tietysti helpompaa jos tarvitsee vakuuttaa vain yksi mopo.

eräs seikka kannattaa ottaa huomioon. jos pyörän hankkii rahoitusyhtiön avulla kandee selvittää etukäteen voiko vakuutusyhtiön valita itse.

Vakuutukset Nordeassa tällä hetkellä.

Ostaessani pyörää viime keväänä oli paikallisella Honda kauppiaalla ja If:llä tarjouksena uuden pyörän ostajalle vuoden täyskasko ilmaiseksi. Onneksi tarkistin If:n hinnan liikennevakuutukselle. Nordeasta sain koko vakuutuspaketin (liikenne + kasko) halvemmalla kuin If:n liikennevakuutus. Eipä ole aikaisemmin joutunut kieltäytymään ilmaisesta vakuutuksesta  
biggrin.gif

Itsellä on tuo kyseinen Turva. Pientä keskittämisetuakin napsahti, kun otin samaan syssyyn vielä kotivakuutuksen. Lähtöboonus tais olla se 25%.

IF-kortin meinaan kyllä katsoa, kuhan jaksan…
Itse itseäni lainaten; kortti katsottu. Moniajoversio on 5 % -eli vitsi. Muutenkaan ei näy pärjäävän mitenkään, mutta täsmällisempi/syvällisempi analyysi tekemättä. Oma-alotteisesti tekivät tarjouksen vanhan mallisesta seisonta-ajan sisältävästä vakuutuksesta, joten idea olisi, ettei monta prätkää olisi liikenteessä. Täytynee pyytää ympärivuosiversio...

Fenniassa... Tehopaino suhteen mukaan määräytyy vuosimaksu (liikenne, ei kaskoa) joka on noin 300 e/vuosi (taitaa olla jo vähän allekkin)

kaikki vaikuttaa kaikkeen; ikä, asuinpaikkakunta, muut vakuutukset (keskitysetu) jne...

Y XJ900S Diversion -95

Perusmaksut joskus ennen joulua kun kyselin:
Tapiola 570 nyk.
Nordea 599
Pohjola 514,57 (Tässä on alennukset kun on muutakin bisnestä)

e: pohjantähteen ja turvaan lähti just. faxit. on kyllä aivan perseestä koko homma. myisin pois jos en olis remontoinu prkl
crazy.gif

Mä olen nyt viimeisen vuoden toiminu niin että kesän pidän pyörää nordeassa ja laskutusvälinä 1kk. syys-/lokakuussa vaihdan vakuutusyhtiötä seisonta-ajalliseen yhtiöön (esim. Tapiola, Turva) jossa maksu ajalta 1.11-1.4 on pyöreät 0€. tällä kikkailulla säästää useita satoja euroja vuodessa, ainoana miinuksena on rekisteriotteeseen kertyvät otettunukset sekä se 2x 10€ rekisteröinti maksu. viime vuonna tuolle mun suzukille tuli koko kesän vakuutusmaksuksi täyskaskolla n.300€+10€ rekisteröinti maksu, eli puolet seisonta-ajattoman vakuutuksen hinnasta ja saat silti ajella tavella hintaan 0€! Saman ajattelin tehdä nyt tulevana keväänä taas, ellei nordea mene konkurssiin kuten tällä hetkellä näyttää.... kätevää eikö?  
tounge.gif

biggrin.gif

062802moto_prv.gif

PS: ja bonusksia kertyy tuollakin systeemillä se 5%/v. kunhan 3kk-> on liikenteessä..
smile_org.gif

Omalla kohdalla nordea-vakuutus antoi kevyesti parhaan tarjouksen ja vakuutukset kun viime keväänä kilpailutin.. Pitää taas tänä keväänä kilpailuttaa kaikki vakuutusyhtiöt.

Pölhölä (Pohjola) ollut käsittääkseni viime vuodet kaikista halvin, liekö sit tilanne muuttunut. Oma 10R on Pölhölän kirjoissa.

Viime kaudella itselleni halvin oli Pohjola. Täytyy vissiin kilpailuttaa, kun viime vuodesta bonarit olivat nousseet, mutta kokonaishinta oli myös noussut. :F

Vuodenvaihteessa lähti vakuutukset If:stä Turvaan. Säästöä If:n hintaan verrattuna lähes 500e vuodessa. Eivät taida If:ssä tykätä kyykkypyörän ja vuosirenkaiden vähäisen määrän yhdistelmästä.

Riippuu aivan täysin pyörästä, kuskin iästä.

Luulen ettei kenelläkään ole täysin saman hintaista vakuutusta.

Itse kilpailutin Turva, Pohjola, Nordea, IF:n kesken kaikki vakuutukset joista voiton vei Pohjola.

2h homma kilpailuttaa vakuutukset
smile_org.gif

Editoidaan vielä tähän tuo IF:n tarjous, pyörääni 2059e vuodessa, pohjolalta 589e vuodessa. Pieni ero?

Back