sanoi:
Yritän olla vielä teini
(Ikää 23v) Ja jos tällä asulla mua pidetään nuorena niin hyvä homma. Se että mitä mieltä +40v ikäiset on kiinnostaa vähemmän.
Juu arvasin kyllä ikäluokan, enkä tuota mitenkään ilkeilynä tai ikäprovona tarkoittanutkaan. Se nyt vaan sattuu olemaan tänä päivänä niin, että juuri tollaisessa asussa mopoilevia +/-20v. on varmaan kolmetoista tusinassa, eli trendiasusta on kyse.
sanoi:
"Ei erotu joukosta"
Erottuu jos on pyörän selässä. Kevytmoottoripyörä näyttää polkupyörältä tusinaan verrattuna. Ristiriitaisuus tässä on omasta mielestäni hauska.
Noh, kukin tyylillään. Tosin tuokin oli neutraaliksi tarkoitettu toteamus. Joillekin se joukosta erottuminen ei ole edes toivottua, toisille taas on. Toisaalta kun noita samanlaiseen "uniformuun" sonnustautuneita on tusioittain, voi sinne kyllä hukkua massaan, moposta huolimatta. Sarjassamme nähty on. Ristiriitaisuudella tarkoitin lähinnä sitä, että tusinakawa ei ole oikein katupyörä saati streetfighter, vaan se on omassa elementissään suuremmissa nopeuksissa nopeilla teillä. Sellaiseen taas tuollainen varustus ei ole erityisen hyvä, jostain rata-ajosta nyt puhumattakaan. Kyse oli siis enemmän käytännöllisyydestä kuin tyylistä tai jostain muusta vaatteilla viestityksestä.
sanoi:
"tyyli ja muoti ennen käytännöllisyyttä"
Käytännöllisyyttähän tässä juuri on haettu noilla kengillä. Tarkoitit varmaan turvallisuutta.
En, vaan käytännöllisyyttä, johon myös turvallisuus osaltaan liittyy. Ainakin mulla oli oletuksena sellainen, että moisella mopolla ei jossain katuliikenteessä kovin kauaa viihdy. Kukas hemmetti nyt jaksais jollain 12R:llä pelkästään snagaria kiertää tai kypsyä hengiltä lähiöliikenteessä? Kuten sanoin, snagarin kiertoon, patsasteluun ja kadulla pörräämiseen yms. tekstiilimopoiluun moinen asu on jees, mutta sellaiseen ajoon, mihin tuo mopo on tehty, (eli vauhdilla pitkin baanaa ja miksei rataakin), se on epäkäytännöllinen, eikä pelkästään kenkien osalta. En arvostele valintojasi enkä ziisustele, kommentoin vaan suht neutraalisti, kun kerran mielipiteitä kyselit.
sanoi:
Ja kuten useampaan kertaan olen todennut niin haen ajokauden alettua jotkut bootsit noitten lisäksi. (et lukenut koko ketjua?) Housut ovat ihan tarpeeksi turvalliset kun ottaa huomioon että on farkut alla. Ostin XXL ja sovitin että mahtuu alle. Saa sitten nähdä miten on lämmön kanssa.
Juu, kannattaa kattella niitä hiukka race- tai crossityyppisiä malleja, kuten tuolla joku tais jo sanoakin. Ovatten hiukka kevyempiä lämpimällä, (tosin ei paljoa), ja suojaavat parhaiten sekä isommilta että pienemmiltä lipoilta. Eihän niitäkään alvariinsa jaksa pitää päällä, mutta sinne baanalle ja mutkapätkille kyllä kannattaa laittaa. Samoin runsaan kotiloliikenteen sekaan.
Ittellä on kulkenut lempparisandaalit joko seat cowlin alla, repussa tai verkolla takapenkin päällä, ei oo iso vaiva kuskata duunimatkoilla. Mieluummin niin kuin sneakerit jalassa ruuhkaliikenteessä, koska ne on ihan oikeesti huonot mopoilukengät. Toki sitä joskus helteellä saattaa ote lipsua itse kullakin, eli eipä nyt tee mieli tämän isommin saarnata.
Sitten ne housut, olettaen että ne on semmoset kuin luulen (eli huonosti suojia, jotka pääsee liikkumaan, monesti turhan väljät etenkin polvista ja kankaan kestävyys kysymysmerkki), kyllä ne nopeaan ajoon ja esim. radalle on silti vähän niin ja näin, eli tosiaan menee enempi sinne tyylin ja pelkän katukäytön puolelle. TS. ovat turvalliset tasan niin kauan kun et kippaa mopoa vauhdista esim. tien pientareelle. Voin toki olla väärässäkin, kun ihan kaikkia noita camo-kuosisia en ole päässyt näkemään. Ainakin osa noista on kyllä puhtaasti katuhousuja.
Mutta mikäs siinä, paljon huonomminkin voisi vielä varustautua. Tärkeintä että on järki ja toisaalta zemppi mukana ajellessa, kyl se siitä sitten lähtee. Eikun baanalle vaan, kunhan kelit sallii, "univormussa" tai vaikka nahkavermeissä.