• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä tonninen näistä alle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pete457
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aprilialta rsv 1000r factory. Tais hinta olla jossain 14ke paikkeilla, uutena ylivuotisena. Pirun hieno peli ja huippupalikat jo tehtaalla asennettu paikoilleen. Tonnin halvemmalla saa tuon perusmallin ilman factoryn kaikkia herkkuja.
Kolmas ääni RSV Apprillille, se yksilö millä joskus ajelin piti temppuilua kytkimen kanssa ja huoltamista sekä säätämistä kai kaipaavat enemmän säännöllisesti, mutta sehän on vaan positiivinen puoli, että pyörässä riittää näpräämistä! Vakio alustakin ol mielestäni parempi kuin pleidis miten hyvä se sitten Factoryssä mahtaa olla! Tai sitten se rykkösen factory-malli, liekö ok?

Jollain oli jo uus V4 rsv viikonloppuna radal.

Mielipiteitä noihin? Muita? Vai sittenkin joku 6-satku?
Käyttö 33% nurkkaa, 33% touring ja 33% rataa, kuski ei kovin hääppönen  
tounge.gif
nimim 1.43 Alastarolla...

Rataa on prosentuaalisesti aika paljon, ei mulla ole tullut kuin 10% kilsoista radalta. Kolmes vuodessa eli noin. ~4000km?

Jos ajasin suhteessa enemmän rataa ja vielä enemmän tosissaan (tosikkona) kuin nyt teen, haluisin oppia pyörän käsittelyn, ajolinjat jne. ja jos uutta laittasin, niin halvin kusiainen tulis varmaan valittua. Varmaankin suikka tulis otettua tai sitten käytettynä jamppi 6R6, kun sitä on enemmän tarjolla tai mikä yksilö nyt sitten sattuskaan sopivimmin SRRA myydään foorumilta eteen jo vähän valmiiksi rata kuntoon laitettuna.

/z

Jollain oli jo uus V4 rsv viikonloppuna radal. /z
Varmaan samaa rsv:tä ihailtiin kaverin kanssa lauantaina motoparkissa? Hieno peli.

OT: Juttuja oli kuultu, mutta ensimmäisen kerran pääsin omin silmin näkemään itänaapurien edesottamuksia. Ihan oli juttujen mukasta menoa. Hyvä homma, että ryhmien määrää lisättiin yhdellä
wink.gif

Aprilialta rsv 1000r factory. Tais hinta olla jossain 14ke paikkeilla, uutena ylivuotisena. Pirun hieno peli ja huippupalikat jo tehtaalla asennettu paikoilleen. Tonnin halvemmalla saa tuon perusmallin ilman factoryn kaikkia herkkuja.
Tai sitten Tuono, jos tulee ajettua enemmän kadulla/tourinkia kuin radalla. Ja radallakin varmasti pärjää. Jotenkin itse vielä tykkään tuosta Aprilian isosta V2:sta enemmän nakupyörässä kuin kyykyssä. Siinä on mielestäni sitä luonnetta.
wink.gif
Factory Tuonon meinasin hankkiakin kun pyörää etsin ja sopiva yksilö tuli vastaan, muttei enää viitsinyt tuota vanhaa kun uusi malli tulossa.
Tuono on kyllä uskomattoman hyvä pyörä. Kunnon litrasella rivikoneella kun sen saisi, niin olisi aika ehdoton katupyörä jolla pääsee lujaa missä vaan mutkapätkillä/radalla. Tuo twini siinä on aika hanurista ja liian tehoton kadulle. Oikein tiuhat välit vaihtamalla onneksi vähän auttaa.

Pikakaasua ja tiuhempaa välitystä on alkanut kaipaileen, ihan vaan piristeeksi, kun ei vakioilla millään ehdi kutoselle asti matopurkin takasuoralla (hädin tuskin vitosta loppuun).
Suosittelen molempia. Mulla on TenKaten pikakaasu -1 eturatas ja helpotti ajamista kyllä selkeästi.
Jep. Välitysten tihentäminen ehdoton asia joka kiloseen/sporttipyörään.
Olen tässä laskeskellut GearingCommenderilla, että 190/55 takaselle sais jopa laittaa joko E15/T43 vakio mittasella 108 lenkin ketjulla tai sitten E16/T46 pari lenkkiä pidemmällä ketjulla jolloin molemmissa tapauksissa välitykset olis aika samat ja akseliväli säilys millin toleranssilla vakiona. Kumpi sitten olis parempi. Lyhkäsemmällä ketjulla säästäs parin palan painon ja sais kevyemmät rattaat.  
idea3.gif

Välitykset vastais silloin esim. -09 Rykköstä mut en tiedä tulisko siitä leidistä turhan "villi" vapautettuna?

/z
Ën tiedä mitkä välit tuossa hondassa on vakiona, mutta -1/+2 on yleensä aika toimiva kilosiin.

Ps. -09 rykkösen välit on vakiona aivan liian pitkät siihen ja pyörä on tosi lussun tuntoinen.

Pikakaasua ja tiuhempaa välitystä on alkanut kaipaileen, ihan vaan piristeeksi, kun ei vakioilla millään ehdi kutoselle asti matopurkin takasuoralla (hädin tuskin vitosta loppuun).
Suosittelen molempia. Mulla on TenKaten pikakaasu -1 eturatas ja helpotti ajamista kyllä selkeästi.
Olen tässä laskeskellut GearingCommenderilla, että 190/55 takaselle sais jopa laittaa joko E15/T43 vakio mittasella 108 lenkin ketjulla tai sitten E16/T46 pari lenkkiä pidemmällä ketjulla jolloin molemmissa tapauksissa välitykset olis aika samat ja akseliväli säilys millin toleranssilla vakiona. Kumpi sitten olis parempi. Lyhkäsemmällä ketjulla säästäs parin palan painon ja sais kevyemmät rattaat.  
idea3.gif

Välitykset vastais silloin esim. -09 Rykköstä mut en tiedä tulisko siitä leidistä turhan "villi" vapautettuna?

/z
Ën tiedä mitkä välit tuossa hondassa on vakiona, mutta -1/+2 on yleensä aika toimiva kilosiin.

Ps. -09 rykkösen välit on vakiona aivan liian pitkät siihen ja pyörä on tosi lussun tuntoinen.
Jaulis, vakiot on E16/T42.

Tilasin nyt täs välis just E15/T43 setin, DID ERV3 520 ketjulla et loppuu tää mun arpominen niiden kanssa!

Ellei toi "riitä" niin täytyy kokeilla vielä T44:lla, jolla akseliväli myös lyhenis 4,5mm ellei lisää yhtä lenkkiä, jonka jälkeen se pitenis kolmisen milliä. T43:lla välitykset ei ihan putoo yhtä kokonaista vaihdeväliä, kun rengaskoko samalla kasvaa, mutta eiköhän toi ole mulle sopivan "maltillinen". Mulle riittää, että noilla toi jaksaa paremmin vetää nelosella ja vitosella, jos niikseen tulee eikä tarvii kutoselle mennä ollenkaan. Onpahan yks vaihde vähemmän käytössä, jonka kanssa kikkailla.

/z

Edit: Ei näy T43/44 välillä niin paljon eroa enää olevan että olis mun kannalta iso asia.

idea3.gif

/z

Jaulis, vakiot on E16/T42.

Tilasin nyt täs välis just E15/T43 setin, DID ERV3 520 ketjulla et loppuu tää mun arpominen niiden kanssa!

Ellei toi "riitä" niin täytyy kokeilla vielä T44:lla, jolla akseliväli myös lyhenis 4,5mm ellei lisää yhtä lenkkiä, jonka jälkeen se pitenis kolmisen milliä. T43:lla välitykset ei ihan putoo yhtä kokonaista vaihdeväliä, kun rengaskoko samalla kasvaa, mutta eiköhän toi ole mulle sopivan "maltillinen". Mulle riittää, että noilla toi jaksaa paremmin vetää nelosella ja vitosella, jos niikseen tulee eikä tarvii kutoselle mennä ollenkaan. Onpahan yks vaihde vähemmän käytössä, jonka kanssa kikkailla.

/z

Edit: Ei näy T43/44 välillä niin paljon eroa enää olevan että olis mun kannalta iso asia.
Eiköhän se jo paremmaksi tuollakin muutu. Itse olisin ottanut 55-profiilisen renkaan kaveriksi ehkä 45 takarissan(mikäli niitä nyt saa kivuttomasti), mutta vaikuttaa tuo 15 piikkinen eturissakin jo aika paljon.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaukseksi tarjoaisin sellaista vaihtoehtoa, että valkkaat sen, mikä miellyttää silmää eniten. Kaikki nuo tonnarit kai ovat jo aika hyviä mopoja.
Gixulla en ole ajanut, mutta uskon että se on loistava peli.
R1 -08:sta on kokemuksia viime kesältä jonkun sataa kilsaa ja se on kyllä erittäin jees. Ainoa, mikä minulla siinä harmitti, oli ne takalistonlämmittimet. Sillekin asialle toki voi tehdä jotakin.
-08 Bladella olen ajanut kahden kesän aikana 28tkm ja siitä pidän edelleen kuin pöhkö puurosta. Omasta mielestäni se on Rykköstä mukavampi, mutta ymmärrän kyllä toista mieltä oleviakin.
Luonnetta tai ei, toimiva pyörä se on ollut, eikä minun ole kyllä tarvinut kärsiä pikkuvioista, eikä lisäillä öljyäkään sitten sisäänajon.

edit. välimerkkivirhe

Turha kommentti oikeastaan, kun en ole noilla muilla ajanut, mutta -08 Blade oli tooodella helppo ja kevyt ajaa sekä tasasesti vääntävä moottori.
Mitään muuta miinusta ei oikein löytynyt (kyykyn ajoasennon lisäksi
tounge.gif
) kuin moottoriäänet, tutun Hondamaisen surinan sijaan motti kuulosti syöneen kilon muttereita
nixweiss.gif

Do diin, Blade -08 seisoo pihassa, lyhyen yhteenvedon paikka:

- ajettu siis -08 R1, -08 Blade ja -09 GSXR
- järjestys: 1. Blade 2. GSXR 3. R1

Blade -08:
+ ajoasento sopivin (vähiten etukeno?)
+ keskialueen vääntö hyvä
+ kääntyy kuin 6-satku (ed. pyörä ZX6R)
+ luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa (makuasja..)
- foorumeilla kirjoitettu mahdollinen öljynkulutus (riski)
- pitkät välitykset
- niukka tarjonta Nettimotossa

GSXR:
+ hyvännäköinen (poislukien pakoputket)
+ keskialueen vääntö
+ etupää (Big piston fork) tuntui jämäkältä
+ mittaristo
- imuäänet, itte en vaan tykkää...
- samoja tuntemuksia kuin pari vuotta sitten koeajettu vastaava 750, ei vaan rakastu....
- tarttis ostaa -09 joten paaljoon rahanmenoa (jostain syystä pidän -07 - -08 jotenkin välimallina, taas näitä henkimaailman juttuja...

R1:
+ hyvännäköinen vaan ei luonnossa niin kuin kuvissa...
+ varmasti luotettava koska mallisarjan vika (-08)
+ vakaa (sama koskee ehkä Gikseriäkin)
+ paljon rata/kilpakäytössä, kestänee
+ tarjonta kohtuurunsas Nettimotossa
- keskivääntö, vaatii kierroksia
- pitkät välitykset

Muita satunnaisia huomioita:
- paljon on tavalla tai toisella kaadettuja pyöriä (yksi- tai kaksikilpisiä). Omana mielipiteenä ei herätä luottamusta jos ko. asiasta ei mainintaa Nettimotossa vaan tulee vasta keskustelussa ilmi. Kaadot on yleensä olleet lieviä ja tehdaskatteet vaihdettu => ei haittaa ainakaan minua sinällään. Luottamus vaan menee heti alussa...
- osa myyjistä ei vaivaudu (ei käy netissä usein?) vastaamaan Nettimoton kautta jätettyyn yhteyspyyntöön...
- yksi kandeista menikin liikkeeseen vaihdossa ennen päätöksentekoa. Kävin muissa yhteyksissä ko. liikkeeessä ja kysyin ko. pyörän hintaa. About 1500 EUR oli kalliiimpi yksityiseen pyyntiin, 500 lähti heti pois => voipi päätellä liikkeen katteen ko. kategorian pyörissä (varovasti toki koska vain yksi tapaus...)
- itse uskon vieläkin siihen että myyn ja ostan suoraan yksityiselle/-ltä. Näin syksyllä hinta pitää kummassakin tapauksessa asettaa vain kohdalleen, Jos tavara on kuranttia ja hinta/laatu kohdallaan niin kauppa käy. Myyjän roolissa on tietysti ikävä se omansa laittaa tasoon 'nettimoton halvin'...
- itse olen tyytyväinen välirahan tasoon (about 5000 EUR) kun myin -06 ZX6R 32tkm ja ostin -08 Bladen 6tkm, takuuta jäljellä...
- Kumi Veikolta saa ratakumitkin sopuhintaan (pieni maksettu mainos, maksoi ikävä kyllä minulle...
biggrin.gif

Vielä hetki  
062802moto_prv.gif
ja sitten pitkä talvi  
ghostface.gif

Back