• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä tonninen näistä alle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pete457
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Omasta mielestäni Blade oli hieman tylsä
nixweiss.gif
.... Tavallaan hyvä, mutta joteinkin luonne puuttuu. Se jokin, joka antaa pyörälle "sielun"
biggrin.gif
.
Samaa mieltä.
Sama laulu kaikissa bladeissa -95 jälkeen.
Näinhän se menee, mihinkä saa tulla katsomaan kun näytätte mihinkä teidän pyörän "sielu" pystyy?

nixweiss.gif
.... Tavallaan hyvä, mutta joteinkin luonne puuttuu. Se jokin, joka antaa pyörälle "sielun"
biggrin.gif
.
Samaa mieltä.
Näinhän se menee, mihinkä saa tulla katsomaan kun näytätte mihinkä teidän pyörän "sielu" pystyy?
Taisit unohtaa, että mulla oli Blade (-06) ja sillä tuli kelattua 30 tuhatta mittariin
wink.gif
.... Siitä huolimatta - tylsä
biggrin.gif
!
Tylsä ei tässä tarkoita mitenkään suorituskyvyn huonoutta. Kyllähän se kulkee ja toimii.

nixweiss.gif
biggrin.gif
.
Samaa mieltä.
Taisit unohtaa, että mulla oli Blade (-06) ja sillä tuli kelattua 30 tuhatta mittariin
wink.gif
biggrin.gif
!
Tylsä ei tässä tarkoita mitenkään suorituskyvyn huonoutta. Kyllähän se kulkee ja toimii.
Vahvaa selityksen makua
033102bebe_1_prv.gif

Laskuvarjokaan ei ole tylsä, vaikkei siitä naruja jatkuvasti katkeilesikaan. Myöskään jarrut eivät ole välttämättä tylsät, vaikka ne toimisivat hyvin aina käskettäessä.
Siinä mielessä olet kyllä oikeassa, että blade ei tarjoa ajokista johtuvia yllätyksiä siinä määrin kuin vaikkapa kymppikawa, mutta sielukin löytyy tarvittaessa vaikka poistamalla ohjausiskari käytöstä. Toinen helppo keino on ryssiä polttoaineen syöttö keskialueella niin, että 8-10 tkm kohdalla tulee kunnon potku joka vetää perän sivulle..

Ei muuta kuin koeajolle...
062802moto_prv.gif
Itsekin tein niin ja päädyin GSX-R:ään. Ei sen parempaa ole ainakaan minulle...
biggrin.gif

Siinä mielessä olet kyllä oikeassa, että blade ei tarjoa ajokista johtuvia yllätyksiä siinä määrin kuin vaikkapa kymppikawa, mutta sielukin löytyy tarvittaessa vaikka poistamalla ohjausiskari käytöstä. Toinen helppo keino on ryssiä polttoaineen syöttö keskialueella niin, että 8-10 tkm kohdalla tulee kunnon potku joka vetää perän sivulle..
Komppaan tätä. Se, että pyörä toimii ja käyttäytyy loogisesti ja varmasti, ei ole luonteettomutta. Se tarkoittaa sitä, että sitä saa mitä tilaa. Luonne löytyy joka kuskista vakiovarusteena.

Hondan koneita on ilo kuunnella millä tahansa kierroksilla ja vaikka kuinka pitkään. Ei tunnu rääkkäykseltä ikinä.

Komppaan tätä. Se, että pyörä toimii ja käyttäytyy loogisesti ja varmasti, ei ole luonteettomutta. Se tarkoittaa sitä, että sitä saa mitä tilaa. Luonne löytyy joka kuskista vakiovarusteena.

Hondan koneita on ilo kuunnella millä tahansa kierroksilla ja vaikka kuinka pitkään. Ei tunnu rääkkäykseltä ikinä.
Tylsäksi bladen mulle tekee ennenkaikkea moottoriluonne ja neutraali ajettavuus, pois lukien eka malli.  
wink.gif
(tosin uutukaista en ole ajanut)
Gixxerissä löytyy taasen luonnetta motista ja kawa taas ei ole niin neutraali ajettavakaan... Nuokin fiilikset on sitten kuski kohtaisia. Pirun hyviä pyöriä bladet kuitenkin on, ihan kiistatta. Kaikin puolin teknisesti toimivia, sekä hyviä ja nopeita ajettavia.

Ps. 04-07 repsol on myös ehkä komein japsikyykky ikinä.

Vai että sielua nykyisissä rivinelkku-japseissa... Ehkä markkinointiosaston sloganeissa korkeintaan.
wink.gif

Mun mielestä esim. 10R -08 on paljon helpompi ja neutraalimpi, mutta silti mielenkiintoisempi ajettava radalla kuin -06 Blade. Bladen heikkous oli yliohjautuvuus ja ajoasento, jossa oli polvet korvissa ja kädet sylissä (ihan extreme-kyykky). Uudessa Bladessa ei ole enää yhtä äärimmäinen ajoasento. Mut 10R:n ja Gixerin koneet vaan on loistavia omasta mielestä verrattuna Bladen tasapaksuun ja jotenkin hengettömän tuntuiseen myllyyn verrattuna. ***MIELIPIDE ja MAKUASIA***

nixweiss.gif
biggrin.gif
.
Samaa mieltä.
wink.gif
biggrin.gif
!
Vahvaa selityksen makua
033102bebe_1_prv.gif

Laskuvarjokaan ei ole tylsä, vaikkei siitä naruja jatkuvasti katkeilesikaan. Myöskään jarrut eivät ole välttämättä tylsät, vaikka ne toimisivat hyvin aina käskettäessä.
Jos nätisti pyytää niin Leidi tarjoo perää ihan vakionakin.
wink.gif

Tylsä on, tai sanoisin "nöyrä". Kai näissäkin kaikissa on ollut oikealla ranteella sellanen kiertyvä holkki, jota ruuvaamalla se tylsyys on loppunut ja jäljelle on jäänyt vain kuuliainen käytös. Pikakaasua ja tiuhempaa välitystä on alkanut kaipaileen, ihan vaan piristeeksi, kun ei vakioilla millään ehdi kutoselle asti matopurkin takasuoralla (hädin tuskin vitosta loppuun).

-09 Rykköselle menis mun ääni, aika mureat soundit oli jollain matilla kun raikas niin komiasti (varmaan kuulu lepikon ja vaaran yli vastarannan talouksiin).
Olisko järkivalinta kuitenkin joku -07/08 R1 tai jopa ZX10R joita sais kaikkein edukkaimmin mm. speediltä?
Bimmerit ja duksut on yksinkertaisesti vaan kalliita vaikka toki joka euronsa arvoisia.

/z

edit1: ... niin joo jäi sanomatta että pikkasen toi -06 leidi on "muuli", ehkä ymmärrätte. Ei millään pahalla tavalla, eikä "aasi" (syleksii ja potkii vastaan), mutta vaikka on nöyrä niin on tosiaan vähän käskettäväkin. Ehkä se siks on tylsän tuntunen, jos sitä ei oikeasti vähän komenna. Mut mielluummin muuli kuin aasi tai kameli joka sitten menis jo ihan vuorotahtia!

Mun mielestä esim. 10R -08 on paljon helpompi ja neutraalimpi, mutta silti mielenkiintoisempi ajettava radalla kuin -06 Blade. Bladen heikkous oli yliohjautuvuus ja ajoasento, jossa oli polvet korvissa ja kädet sylissä (ihan extreme-kyykky). Uudessa Bladessa ei ole enää yhtä äärimmäinen ajoasento. Mut 10R:n ja Gixerin koneet vaan on loistavia omasta mielestä verrattuna Bladen tasapaksuun ja jotenkin hengettömän tuntuiseen myllyyn verrattuna. ***MIELIPIDE ja MAKUASIA***
Voisko johtua yhtään siitä että molemmissa on muutama prosentin lyhyemmät välitykset? Gearing Commander

Mitä sanoit ajoasennosta on varmaa aika tosi, ainakin mä saan  suikissa istua alhaalla ja kädet ylhäällä, selkä jää pystyy ja pää ylös ellei laskis clipareita. Kazawiasta en osaa sanoa kun on viimeksi -04:sta joskus kokeillut, mutta siinä se ol aika passeli eikä yhtä käsillä kuin edellisessä bladessa. Tää uus leidi ei ollut juuri tuon takia mun makuun ihan oli ensin kuin olis suikkaan istunut.

no joo siitäpä päästäänkin siihen et ottaa sen mikä tuntuu parhaalle ja mihin itse "uskoo" eniten, sillä sitä sitten pääseekin koviten?

/z

edit1: .. mulla on varmaan sitten vaan pitkät kädet kun yllän -06 bladella kahden sormen kaasukahvaotteella ajaan ihan perus pystystä tourinki asennosta. Suikka ja uus leidi niissä tuntuu istuvan kuin kirkossa..  
nixweiss.gif
-06:ssa mulla on säädettävät jalkatapitkin on ruuvattu takimpaan ja ylimpään kohtaansa et yltää polven pistään kiinni tankin loveen. Ainoo mitä kaipais olis vähän fylliä takin muotoon mihin nojata ettei valuis liian lähelle.  
tounge.gif
(siitäpä tulikin mieleeni, että jospa se onkin nyt toi mikä hidastaa mua - kahvoihin kurottelu ja tapit takana valuu tankkiin kiinni..
idea3.gif
? )

Edit2: katoppas vaan näyttäs että rykkösissäkin on sitten jo vähän reippaammin lyhyemmät välitykset.. Ei se ole ihme että ne tuntuu potkivan ja keulivan helpommin ..

Edit3: ... jo toinen ääni multa rykköselle, kai se -09:kin menis jahka niitä saa ylivuotisina!

Vai että sielua nykyisissä rivinelkku-japseissa... Ehkä markkinointiosaston sloganeissa korkeintaan.  
wink.gif
Jaa. Taas mua on huijattu. Olen nauttinut vääristä asioista mainonnan uhrina.  
biggrin.gif

Minkä mopon laitan että löydän oikean totuuden?

Ps. Ei kuitenkaan twinejä, en koe sielukkuudeksi tärinää ja epätasaista käyntiä alakierroksilla.

Pss. Jos kuitenkin tuo tärinä ja pauke on se sielu, niin uudesta rykkösestä sitä löytyy kyllä näistä nyky japsinelkuista.

... Bladen heikkous oli yliohjautuvuus ...
Pakko vielä kysyä oliko sulla -06:ssa tehty mitään alustalle tai laitettu isompi takanen kuten 190/55 jonka kehämitta olis ollut reippaasti vakiota isompi vai ohjasko se yli vakio asetuksillaankin?

On nimittäin aika helppo saada tosta vakiona neutraali balanssi ihan nokalleen. Ei kärsi esim. montaa milliä pudottaa etupäätä tai pistää isompi takanen niin muuttuu heti. Nyt pienempi kehäsellä Dunlopin (vast. vakio 190/50 Pirelliin ~-5mm halk.) takasella ja viivan verran pudotetulla etupäällä se on taas aivan "dead slow" eli suomeksi tylsä ja neutraali, kääntyy kun käskee mutta eipä itekseen juuri heilahtele - matkamotoristin unelma?

/z

wink.gif
Jaa. Taas mua on huijattu. Olen nauttinut vääristä asioista mainonnan uhrina.  
biggrin.gif

Minkä mopon laitan että löydän oikean totuuden?
Se "luonne" on kuin maansäteily. Se aiheuttaa tuntemuksia vain joillekin. Kaikki eivät sitä tunne.
baaa.gif
Mitä!!!
Pitääkö alkaa vuorata nahkapuku foliolla. Olen tuntevinani jotain...
tounge.gif

Pikakaasua ja tiuhempaa välitystä on alkanut kaipaileen, ihan vaan piristeeksi, kun ei vakioilla millään ehdi kutoselle asti matopurkin takasuoralla (hädin tuskin vitosta loppuun).
Suosittelen molempia. Mulla on TenKaten pikakaasu -1 eturatas ja helpotti ajamista kyllä selkeästi.
Jep. Välitysten tihentäminen ehdoton asia joka kiloseen/sporttipyörään.
Olen tässä laskeskellut GearingCommenderilla, että 190/55 takaselle sais jopa laittaa joko E15/T43 vakio mittasella 108 lenkin ketjulla tai sitten E16/T46 pari lenkkiä pidemmällä ketjulla jolloin molemmissa tapauksissa välitykset olis aika samat ja akseliväli säilys millin toleranssilla vakiona. Kumpi sitten olis parempi. Lyhkäsemmällä ketjulla säästäs parin palan painon ja sais kevyemmät rattaat.  
idea3.gif

Välitykset vastais silloin esim. -09 Rykköstä mut en tiedä tulisko siitä leidistä turhan "villi" vapautettuna?

/z

Aprilialta rsv 1000r factory. Tais hinta olla jossain 14ke paikkeilla, uutena ylivuotisena. Pirun hieno peli ja huippupalikat jo tehtaalla asennettu paikoilleen. Tonnin halvemmalla saa tuon perusmallin ilman factoryn kaikkia herkkuja.

Kertokaapa kokemattomalle jotta minkälaisista vioista Yammy-, Sukisuki- tai Kawakuskit joutuvat kärsimään?

Aprilialta rsv 1000r factory. Tais hinta olla jossain 14ke paikkeilla, uutena ylivuotisena. Pirun hieno peli ja huippupalikat jo tehtaalla asennettu paikoilleen. Tonnin halvemmalla saa tuon perusmallin ilman factoryn kaikkia herkkuja.
Tai sitten Tuono, jos tulee ajettua enemmän kadulla/tourinkia kuin radalla. Ja radallakin varmasti pärjää. Jotenkin itse vielä tykkään tuosta Aprilian isosta V2:sta enemmän nakupyörässä kuin kyykyssä. Siinä on mielestäni sitä luonnetta.
wink.gif
Factory Tuonon meinasin hankkiakin kun pyörää etsin ja sopiva yksilö tuli vastaan, muttei enää viitsinyt tuota vanhaa kun uusi malli tulossa.

Back