• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä tässä on muka kivaa?

Itelle noita kivoja juttuja löytyi loppujen lopuksi vähemmän kuin ei niin kivoja. Vaihdoin siis pyörän kotiloon. Mutta edelleen on kaksi paikkaa ja takaveto. :D Erona katto ja ilmastointi, yhtäläisyyksinä autoilijoiden provosoituminen ja paheksunta. :D Mutta eipähän enää kanssamotoristit paheksu tekemisiä, mikä on minun mielestä käsittämätön ilmiö. Kohtuu paljon tämän harrastuksen parissa on viime vuosina ilmestynyt näitä ihme nillittäjiä, jotka ovat ilmoittamassa samantien kanssaveljistään/sisaristaan paskalakeille. Pitäkää tunkkinne ja turvaliivinne! :hanuria: Mutta eihän sitä tiedä. Saatan vielä palata takaisin ihan vaikka kiusakseni. :D

Midas sanoi:
Itelle noita kivoja juttuja löytyi loppujen lopuksi vähemmän kuin ei niin kivoja. Vaihdoin siis pyörän kotiloon. Mutta edelleen on kaksi paikkaa ja takaveto. :D Erona katto ja ilmastointi, yhtäläisyyksinä autoilijoiden provosoituminen ja paheksunta. :D Mutta eipähän enää kanssamotoristit paheksu tekemisiä, mikä on minun mielestä käsittämätön ilmiö. Kohtuu paljon tämän harrastuksen parissa on viime vuosina ilmestynyt näitä ihme nillittäjiä, jotka ovat ilmoittamassa samantien kanssaveljistään/sisaristaan paskalakeille. Pitäkää tunkkinne ja turvaliivinne! :hanuria: Mutta eihän sitä tiedä. Saatan vielä palata takaisin ihan vaikka kiusakseni. :D

Itse olen aina ollut vannoutunut auto/venemies. Moottoripyörät ovat toki myös tekniikkansa puolesta kiinnostaneet ja aina haaveissa on ollut hankkia joku päristin ja kokeilla kääntyisinkö edellä mainittuhen asioiden lisäksi paatuneeksi motoristiksi. Keväällä päätin ajella kortin, hankkia varusteet ja ostaa uuden pyörän selvittääkseni asian.

No...loppujen lopuksi asia selvisi itselleni varsin nopeasti. Olen yhä kyllä se kotilo/venemies. Kyllä se avokotilolla meno kylki edellä tai V8-kurnutus vesillä kauniina kesäpäivänä on vaan ihan jotain muuta minulle, kuin hikisissä ajokamoissa poukkoilu maanteillä. Mukaavahan tämäkin on, mutta ei vaan sittenkään sykähdyttänytkään niin paljon kuin kuvittelin. En kokenut mitään ahaa elämyksiä kypärä päässä tai rauhallisilla mutkapätkillä niin kuin monille on käynyt.

En ole koskaan pitänyt itsesuojeluvaistoani mitenkään kummoisena, mutta pyörän päällä sekin on herännyt selvästi ja ehkä se häiritseekin itseäni eniten. Ajamisesta nauttiminen on minusta paljon hankalampaa, kun tietää olevansa se haavoittuvaisin liikenteessä...vielä usein se ei ole edes itsestä kiinni vaan toisen tekemästä virheestä. Itsekkyys on tässä tilanteessa ehkä hyve, en tahdo että kukaan muu minua tappaa kuin minä itse :grin:.

Luulenpa että minullekin käy kuten edelliselle kirjoittajalle. Taidan alkaa katselemaan avokotiloa kesäisiä päiviä varten.

En tiedä joko olisi mitta täyttynyt mutta ei oikein ole hinkua enää satulaan... nyt pitäis lähteä aamiaiselle johonkin ja vakavasti harkitsen autolla menoa, tuli kai ostettua liian mukava kinneri (Octavia Eleg.DSG kaikilla varusteilla).
Muuten voisi mopollakin lähteä (K1200RS) mutta edellisellä ajokerralla vartin sisällä näin kaksi vallesmannia kirjoitamassa lappua (Transp. + siiviili ZZR) eri tilanteissa ja kolmas, virka-Yammu, oli taas muutaman minuutin päässä edellisistä passissa pysäkillä...jep.
Muutenkin jo pari autoa pihassa ja kolmas mökillä eli ajoneuvoja kyllä löytyy ja jopa varaa mistä valita, väkisin tulee mieleen josko luopuisi moposta ja ostais jonkun veneen millä sais poltettua 100 litraa gasoa Lahti - Jämsä (litra per km) välillä, yhdellä sakolla ajelisi helposti sen välin pariin kertaan sukulaisia morjenstellen.

Kiinnostavinta mulle mopoissa on aina ollut suorituskyky. Junnumpana enemmän myös se että mopot kuulosti ja näytti mielenkiintoiselle. Se on vaan niin upea fiilis kun vääntää ykkösvaihteella busalla kaasun pohjaan. REPII.
Busan suorituskykyyn en ole vieläkään kyllästynyt. Tosin ei se tarjoa enää ihan yhtä uskomattomia fiiliksiä mitä ensikoeajot 600cc kyykyllä.
Mutta pyörä on myynnissä, ei nappaa enää huvikseen ajella. Olishan se kivaa jos saisi ajaa niin kuin haluaa mutta järkyttävät sakot ja kortinmenetys pelottaa (ja olen kai tullut vanhaksi kun myös itsensä telominen on käynyt pelottamaan).
Tasavauhtia ajelu ns. hyötyajona on tylsää.
Tahdon ajaa mukavalla automaattiautolla :) On se niin helppoa hypätä autoon shortsit jalassa, ei valu hiki eikä mene ikää ja terveyttä viritellessä ajovarusteita ja tavaroita pyörän kyytiin (mitä siihen nyt mahtuu..)

wellu_76 sanoi:
Mä olen itse miettinyt monesti "uretaanivessojen" tai "koukkumökkeilyn" järkevyyttä. Tuolla tienpäällä nämä tien tukot menenvät juuri sen 70 km/h piiitkää letkaa vetäen kun siinä alitehoisessa 1.9diesel-Ducatossa kuski kiihyy enemmän kuin koko kottero. Jos hyvin käy tällä kotterolla on päässyt johonkin paikkaan, jossa ziljoona muuta vastaavaa kopperoa ja siellä ovat kuin munat korissa. Tässä vaiheessa kun ulkona on se +30C, on siellä uretaanilevykyhäelmän sisällä lämmintä ainakin tuplat, kun se loppuun rääkätty, alitehoinen mylly alkaa luovuttamaan lämpöä. P....lle pitää mennä sellaiseen minikokoiseen hyysikkään, joka kätevästi toimii samalla suihkuna ja joka paikka on märkänä. Keittiössä saa sitten lämmitellä räjähdysherkällä kaasuliedellä jotain pöperöä ja lämpö lisääntyy. Nukkuminen hoituu, kun on ensiksi siirtänyt pöydän sivuun ja soffasta kääntämällä tulee sängynkorvike. Tässä vaiheessa ilta-aurinko on korvautunut uhkaavasti lähestyvillä ukkospilvillä. Kun on päästy sänkyyn, ekat pisarat alkavat hakkaamaan kattoon. Tässä vaiheessa huomataan, että kottero vähän kallellaan ja nukkuminen ei onnistu. Ei muutakuin ulos kasvavaan vesisateeseen säätämään niitä jalkoja joilla kottero saadaan suoraan. Ja takaisin märkänä sänkyyn ja unen päästä kiinni. Sade ulkona yltyy ja heräät seuraavaksi johonkin märkään tunteeseen. Uretaanilevyjen välinen sauma on avautunut katossa viime syksyn rallikisojen jälkeen, kun osa porukasta istui katolla ja kuvasi rallia :) . Sitten yritetään nukkua veden tippuessa naamalle. Aamulla kun pitäsi lähteä liikkeelle, leirintäalueen nurmikko on ihan märkä ja kerrakin alitehoisen ducaton pinnatut baarumit lyövät tyhjää ja koko kottero jää kiinni velliin.

En ole ikinä käyttänyt ym. majoitusvälineitä, ja kertomus pohjautuu omiin puolueellisiin mielipiteisiin ja TopGearin jaksoon, jossa kaverukset lähti Hyundai Getz:llä vetämään koukkumökkiä pitkin sumuisen saaren tiestöä :D

Kirjoituksestasi kieltämättä huomaa, ettei sulla tosiaan ole kokemusta kyseisistä majoitusvälineistä, noista väitteistä ei meinaan oikeen mikään pidä paikkaansa :p

Kannattaa kokeilla joskus, voi yllättyä ihan positiivisesti... :D

Tuomas_82 sanoi:
Kirjoituksestasi kieltämättä huomaa, ettei sulla tosiaan ole kokemusta kyseisistä majoitusvälineistä, noista väitteistä ei meinaan oikeen mikään pidä paikkaansa :p

Kannattaa kokeilla joskus, voi yllättyä ihan positiivisesti... :D

Taivasalla, teltassa, laavussa, mökissä, luolassa, hotellissa, laivassa, asuntovaunussa ja asuntoautossa majoittuneena sanoisin että ei nuo kaksi viimeisenä mainittua huonoja olleet. Lämpöä, pehmeä ja kuiva makuupaikka ja pilluakin on noissa uretaanikopeissa saatu... Hienoja laitteita nuo on :jippikaijee::jippikaijee:

Hammurab sanoi:
Taivasalla, teltassa, laavussa, mökissä, luolassa, hotellissa, laivassa, asuntovaunussa ja asuntoautossa majoittuneena sanoisin että ei nuo kaksi viimeisenä mainittua huonoja olleet. Lämpöä, pehmeä ja kuiva makuupaikka ja pilluakin on noissa uretaanikopeissa saatu... Hienoja laitteita nuo on :jippikaijee::jippikaijee:

Onko täällä jossain "tykkää" -nappi?? Voisi painaa koska kokemukset on samat...

Kivaksi voisi kai senkin laskea, että ellen olisi lähtenyt tässä viikolla vaan huvikseni ajelulle, niin ois jääny pimpsa näkemättä :)
Kävi nääs sillai, et pysähdyin syömään lihapullia erään ison ruåttalaisen huonekaluliike-ketjun ravintolaan ja viistosti edessä istui kaunotar hameineen ilman pikkupöksyjä. Ja kyllä, vilautteli tahallaan muutamaan otteeseen, vähän niin kuin Basic Instinct-leffassa. :jippikaijee:
Ois tämäkin jäänyt kokematta, ellen omistaisi moottoripyörää.

Jari71 sanoi:
Kävi nääs sillai, et pysähdyin syömään lihapullia erään ison ruåttalaisen huonekaluliike-ketjun ravintolaan ja viistosti edessä istui kaunotar hameineen ilman pikkupöksyjä. Ja kyllä, vilautteli tahallaan muutamaan otteeseen, vähän niin kuin Basic Instinct-leffassa. :jippikaijee:
Kröhöm.. Multa kans puuttuu olohuoneesta tuo tuo tuo no ihan sama mikä puuttuu kunhan mahtuu givin 52l takaboxiin, mutta tuonne on päästävä ostoksille!

Mutta aiheeseen viitaten alkoi kans mopoilu ja nimenomaan custom sellainen kyllästyttään. Nyt uusi pyörä ollut viikon alla ja en muista että ajaminen olisi ollut näin hauskaa edes kortin saatuani.

Ehottomasti pyörä ihminen olen.. Auto on pihassa saanut rauhassa möllöttää.. Työmatkatkin sujuu mukavasti pyörällä.. Kauppareissut on unohtuneet, vain pakolliset ravarat saa repussa kuljetettua.. Siiis selvää säästöä..
Pieni sade ei menoa haittaa.. Muutaman kerran on tullut tutistua pyörän selässä kylmyyttään.. Itseään siitä piti syyttää kun tyhmänä jättäny kaik tuuletukset vaatteista auki.. Siltikään en kaivannut auton lämpöön..
Hienointa on että voi luvalla jättää kotihommat tekemättä, kypärä päähän ja mutkittelemaan.. Kyllähän sitä täytyy ajaa kun kerrankin keli on aurinkoinen, ei ne kotihommat sieltä karkaa..
Pyörän selässä unohtuu kaikki murheet ja kiire..
Kyllä se pyöräily aina autoilun voittaa!

Talvi on asia erikseen.. Mutta edes turbo autoilla en ole saanut samaa hienoa fiilistä kun pyörän selässä..

maikki85 sanoi:
Ehottomasti pyörä ihminen olen.. Auto on pihassa saanut rauhassa möllöttää.. Työmatkatkin sujuu mukavasti pyörällä.. Kauppareissut on unohtuneet, vain pakolliset ravarat saa repussa kuljetettua.. Siiis selvää säästöä..
Pieni sade ei menoa haittaa.. Muutaman kerran on tullut tutistua pyörän selässä kylmyyttään.. Itseään siitä piti syyttää kun tyhmänä jättäny kaik tuuletukset vaatteista auki.. Siltikään en kaivannut auton lämpöön..
Hienointa on että voi luvalla jättää kotihommat tekemättä, kypärä päähän ja mutkittelemaan.. Kyllähän sitä täytyy ajaa kun kerrankin keli on aurinkoinen, ei ne kotihommat sieltä karkaa..
Pyörän selässä unohtuu kaikki murheet ja kiire..
Kyllä se pyöräily aina autoilun voittaa!

Talvi on asia erikseen.. Mutta edes turbo autoilla en ole saanut samaa hienoa fiilistä kun pyörän selässä..
Näin se vaan on:jippikaijee:

Jari71 sanoi:
Kivaksi voisi kai senkin laskea, että ellen olisi lähtenyt tässä viikolla vaan huvikseni ajelulle, niin ois jääny pimpsa näkemättä :)

..ja sitten sä heräsit :grin:

cool´eri sanoi:
Vuodesta 1991 lähtien olen ajanut isoa pyörää ja alkuhuumavuosien jälkeen olen tullut ajatelleeksi että onko se kädet,jalat ja niska puutuneena ajaminen joskus kylmässä,tuulessa,sateessa ja hirveässä metelissä ajaminen sittenkään niin mukavaa hommaa!? :paikallatuulee: Ehkä ikä tekee tehtävänsä mutta kun yrittää katsoa muutenkin kuin niiden wannabe-motoristilasien läpi tulee kaikenlaista mieleen. Tuoksut,vapauden tunne(kaikki hokee sitä aina!) nopeus ja muutenkin reipas suorituskyky ovat kyllä prätkäilyn suola mutta silti. Pakko myöntää että saa siitäkin jonkinlaista pientä tyydytystä kun porukkaa tulee kuolaamaan ja kyselemään omasta pyörästä kaikenlaista. Mutta väitän että vaikka kyseessä onkin tosiaan teoreettinen tilanne niin kyllä mieluummin ajaisin jollain miljoonaluokan "korskuvalla oriilla tai hyökkäävällä härällä". Kallistahan sekin olisi. Joo ja olisihan siinäkin varmasti meteliä kabinetissa kun penkin takana monisatapäinen hevoslauma ärjyisi. :D Eihän tuollaisen superauton ajaminen yhtä mukavaa ole kuin jonkun satattuhatta Euroa maksavan Mersun,Bemarin tai Lexuksen mutta varmasti antaisi enemmän niitä fiiliksiä. Tarpeeksi pitkällä motarilla voisi nöyryyttää Zetoreita,Busia ja Bemareita...heheh...vitsii! :p

Joo anyway,on se mottoripyöräily mukavaa pakko myöntää mutta omat kiksit saisin myös em. superautolla ajaminen. Toivottavasti kukaan ei oikeasti ota herneitä nenäänsä kun tällaista täällä kirjoittelen mutta otinpahan tuonkin esille. :bye:

Kyllä se loisto todennäköisesti siitä "super"autosta häviäisi viimeistään siinä vaiheessa kun ahdinviritteisellä sleepperi saabilla tai volvolla joku näyttäisi takavalot motarilla. Teoriassa jos olisi sellainen "superauto", jonka suorituskyky parhaiden pyörien luokkaa (0-200km/h 6-7s, todellinen huippu ++300)+ maavaraa Suomen olosuhteisiin riittävästi olisi se varmasti lyömätön peli. Ja kohtuullinen hankintahinta. Tuollaista ei vaan tuppaa löytymään. Toisaalta mihinpä sitä nopeutta täällä Suomessa tarvitsisi, ei juuri mihinkään. Tuntuu että joillaki on vähän väärä käsitys noista superautoista, jos ei sitten puhuta vehkeistä joiden valmistusmäärät on sadoissa tai korkeintaan muutamissa tuhansissa. Ne ei todellakaan perus Lambot ja Ferrarit ole ihmepelejä, paljon kesympiä mitä odotusarvo monesti on. Varttimailin ne vielä kulkee kohtuullisesti, eli lähtee kyllä viivalta. Vaan sen jälkeinen suorituskyky ei vakuuta. Voima vaan loppuu vielä kesken. Ei tarvitse kovin suurella budjetilla oleva vanha räpsy olla(auto siis), jotta suoralla tiellä 100km/h-> 500hp Ferrarin tai Lambon jättää. Ja luulen että antoisampaa olisi ajaa sillä Audilla tai Nissanilla, jonka on itse rakentanut. Mitä lottopotilla ostetulla fefellä.

Jos joku lahjoittaisi sellaisen auton jossa on superbiken suorituskyky ja ison bemarin mukavuus, niin varmaan moni olisi valmis vaihtamaan harrastusta automaailmaan. :p Ja jos moottoripyöristä loppuisi fun factor kesken, niin eikun vaan hyrrää kylkeen. Tosin sulla on vissiin tuokin kortti jo käytetty. Fun factor ja mukavuushan harvemmin edes kohtaa. Edellisessä gsx-r:ssä oli kyllä fun factor (~150hp/185kg) paaaljon suurempi mitä nykyisessä 12r:ssä (~180hp/240kg), vaikka se oli paljon epämukavampi pyörä ajaa.

Tämmöstä pohdintaa tällä kertaa. Itselle tää homma kyllä varmaan on 2-wheels 4-ever. Ensimmäinen kunnon moottoripyörä, anto järettömät kiksit ekan täyskiihdytyksen jälkeen, jotta kädet tärisi varttitunnin sen jälkeenkin(vaikka ei ollutkaan kuin zx6r). Siitä lähtien pitänyt moottoripyörä mielellään olla, ja jollakintapaa sporttinen.

Viimeksi muokattu:
Itselle on tullut aikamoisena yllätyksenä, miten monelle moottoripyöräilyn fun factor muodostuu suureksi osin hevosvoimista, tehopainosuhteista ja täyskaasukiihdytyksistä. :O
En nyt väitä, ettenkö itsekin nauttisi reippaista ohituksista ja vääntävästä moottorista, mutta kyllä omalla kohdalla koko jutun viehätys on kuitenkin ihan jossain muualla. :orgmp3:

1. On tullut käytyä mopoilla paikoissa, jonne ei muuten olisi koskaan tullut lähdettyä / mentyä.

2. Kun alla on varma laite, joka tarvittaessa kiihtyy ja kulkee ja on näppärä käsitellä. Kun tien katkoviiva vaeltaa vierellä / alla ja tuuli mukavasti suhisee.

SMRacing sanoi:
Kyllä se loisto todennäköisesti siitä "super"autosta häviäisi viimeistään siinä vaiheessa kun ahdinviritteisellä sleepperi saabilla tai volvolla joku näyttäisi takavalot motarilla.

Asiaa kirjoitit pitkälti. Sen verran täytyy olla eri mieltä että ne autot joita nk. superautoiksi lasken ovat niitä joiden huiput ovat reilusti yli 300km/h niin tuskin sentään sellaista Saabia tai Volvoa löytyy joilla kyseiseen vauhtiin tehot motareilla riittää eteenkin kun ajattelee Saabien ja Volvojen aerodynamiikkaa niin epäilen vahvasti ettei niiden moottoreista löydy niin paljoa tehoa että vaikka 320km/h ylittyisi. :;): Riittävällä teholla saadaan tietysti vaikka kivitalo kulkemaan kolmeasataa mutta tuskin Saabin tai Volvon ressursseissa on sitä vertaa löysää. Tai ainakin peräti harvassa ovat.

Pikkasen eri mieltä olen myös Lambojen ja Ferrareiden varttimailiajoista. Minun mielestäni ne aiheuttavat pettymyksen minulle juuri siitä syystä että mitä nyt Alastarolla olen pari kyseistä merkkiä stripillä nähnyt niin jotain 12-13sek. aikoja ovat ajaneet. Mutta eri lehdistä ja netistä luettujen testien huippunopeudet sen sijaan ovat olleet mukavia eli reilusti yli kolmeasataa ovat kulkeneet. Ei taida edes uusi iso-Zetori kulkea rajoittamattomana 320-330km/h,Busasta ja vaikka 12R:stä puhumattakaan. :right: No joku uber-superauto Bugatti Veyron nyt taitaa ajaa stripillä matalia kymppejä ja motarilla sen ylivoimaa ei mikään pysty voittamaan. No törmääminen Bugattiin Suomen motareilla on kyllä niin epätodennäköistä että ennemmin voittaa täysosuman Lotossa. Hehe. :)

Jos ihmisten kiinnostus lasketaan myös fun factoriksi niin sen verran narsistinen olen että enemmän kyseistä fun factoria saisin JOS olisi mahdollista vaikka jollain Ferrarilla pyöriä liikenteessä sillä vaikka moni tulee usein ihmettelemään turbo-fighteriani (vaikkei se mikään kummoinen olekaan) niin varmasti enemmän porukkaa tulisi ihmettelemään sitä Ferraria kun sillä vaikka huoltikselle parkkeeraa. JOPA naiset tunnistavat Lambot ja Ferrarit ja saattaisivat tulla sitä ihmettelemään ennemmin kuin jotain heidän mielestään tylsää pyörää joita päivittäin liikenteessä näkevät. :)

No anyway tää on tätä asioiden ja mielipiteiden pyörittelyä ja tuskin makuasioihin voi olla yhtä ja oikeaa mielipidettä. :thumbup:

wellu_76 sanoi:
Nukkuminen hoituu, kun on ensiksi siirtänyt pöydän sivuun ja soffasta kääntämällä tulee sängynkorvike. Tässä vaiheessa ilta-aurinko on korvautunut uhkaavasti lähestyvillä ukkospilvillä. Kun on päästy sänkyyn, ekat pisarat alkavat hakkaamaan kattoon.

Ai, että yks parhaista tavoista saada unenpäästä kiinni on kuunnella sitä tasaisasta sateen ripsutusta vaunun kattoon. Harmi ettei turhan usein pääse moista kokemaan. :)

cool´eri sanoi:
Asiaa kirjoitit pitkälti. Sen verran täytyy olla eri mieltä että ne autot joita nk. superautoiksi lasken ovat niitä joiden huiput ovat reilusti yli 300km/h niin tuskin sentään sellaista Saabia tai Volvoa löytyy joilla kyseiseen vauhtiin tehot motareilla riittää eteenkin kun ajattelee Saabien ja Volvojen aerodynamiikkaa niin epäilen vahvasti ettei niiden moottoreista löydy niin paljoa tehoa että vaikka 320km/h ylittyisi. :;): Riittävällä teholla saadaan tietysti vaikka kivitalo kulkemaan kolmeasataa mutta tuskin Saabin tai Volvon ressursseissa on sitä vertaa löysää. Tai ainakin peräti harvassa ovat.

Pikkasen eri mieltä olen myös Lambojen ja Ferrareiden varttimailiajoista. Minun mielestäni ne aiheuttavat pettymyksen minulle juuri siitä syystä että mitä nyt Alastarolla olen pari kyseistä merkkiä stripillä nähnyt niin jotain 12-13sek. aikoja ovat ajaneet. Mutta eri lehdistä ja netistä luettujen testien huippunopeudet sen sijaan ovat olleet mukavia eli reilusti yli kolmeasataa ovat kulkeneet. Ei taida edes uusi iso-Zetori kulkea rajoittamattomana 320-330km/h,Busasta ja vaikka 12R:stä puhumattakaan. :right: No joku uber-superauto Bugatti Veyron nyt taitaa ajaa stripillä matalia kymppejä ja motarilla sen ylivoimaa ei mikään pysty voittamaan. No törmääminen Bugattiin Suomen motareilla on kyllä niin epätodennäköistä että ennemmin voittaa täysosuman Lotossa. Hehe. :)

Jos ihmisten kiinnostus lasketaan myös fun factoriksi niin sen verran narsistinen olen että enemmän kyseistä fun factoria saisin JOS olisi mahdollista vaikka jollain Ferrarilla pyöriä liikenteessä sillä vaikka moni tulee usein ihmettelemään turbo-fighteriani (vaikkei se mikään kummoinen olekaan) niin varmasti enemmän porukkaa tulisi ihmettelemään sitä Ferraria kun sillä vaikka huoltikselle parkkeeraa. JOPA naiset tunnistavat Lambot ja Ferrarit ja saattaisivat tulla sitä ihmettelemään ennemmin kuin jotain heidän mielestään tylsää pyörää joita päivittäin liikenteessä näkevät. :)

No anyway tää on tätä asioiden ja mielipiteiden pyörittelyä ja tuskin makuasioihin voi olla yhtä ja oikeaa mielipidettä. :thumbup:

Mielestäni moottoripyöräilystä puuttuu nimenomaa se haavelilu jostain saavuttamattomasta, mikä taas esimerkiksi autoissa vetää puoleensa. Uuden 300km/h kulkevan pyörän saa kaupasta alle 20ke, eli periaatteessa jokainen voi sellaisen ostaa. Itse en saa kiksejä oikeastaan mistään pyöristä, koska näitä on kaikki kadunkulmat ja tiet pullollaan. Kalliit ja suorituskykyiset autot sitten erikseen. Ne vetävät puoleensa ja vahvasti, koska niitä ei katukuvassa kosolti näy.

Minulla taas tuo huippunopeus ei merkitse juurikaan mitään, ei pyörässä eikä varsinkaan autossa.
Mitä sillä loppujen lopuksi maantiellä on merkitystä? Tuskin koskaan pääsee sitä missään kokeilemaan ja jos kokeilee niin on vaiva riskin arvoinen? Tämä on luultavasti enempi ikäkysymys nyt jo... lapsosia kiinnostaa tuollainen kuinka kovaa kulkee mun vekotin jutut.

Mulle pyörä on henkireikä työn vastapainoksi, auto kuuluu työhön olennaisena osana liikkuvana varastona ja toimistona joten vapaa-ajalla ei auto juuri kiinnosta. Huonoa on se ettei tuota vapaa-aikaa liiemmälti ole ja lomatkin on vain joitain vapaapäiviä. No itseppä olen oksani valinnut joten ei auta hirveesti valittaa.

Back