• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä tässä harrastuksessa on "vikana"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aiheen aloittaneelle.

lähinnä tulee mieleen joku näistä:
1.et ole löytänyt itsellesi sopivaa pyörää.
2.et tunne pyörää omaksi ilman pientä pyörän rakentelua.
3.kuulut ryhmään jolla nälkä kasvaa syödessä, eikä koskaan hellitä.
4.olet välillä päässyt testaamaan jonkun tutun pyörää jolloin omasi tuntuu mopolta tai huonolta rimpulalta.
5.haluat aina ajaa mahdollisimman uutta pyörää.
6.haluat elvistellä muille että sinulla ei rahat lopu.
7.seuraat muotia.
__
sopiiko kysyä että monesko pyörä menossa?
Välillä pyörä on väärä ja välillä oikea, mutta yli kolmee kesää ei ole tullut samalla ajettua(edes sillä oikealla). mitäs jos ajais 10 vuotta samalla ja sitten kokeilis muuta ja huomais, että on tuhlannut 10 vuotta ajamalla huonolla pyörällä.? Se olis hirveetä.

Itse olen ajatellut kokeilla vähän kaikenlaisia pyöriä.

Ihminenkin kasvaa ja mielipiteet kehittyy, yhdellä hetkellä oikea pyörä muuttuu vääräksi. yhdellä hetkellä hyvä pyörä vanhenee kehityksen kulkiessa eteenpäin ja 'paras' pyörä saa voittajansa.

Modaaminen on pyörän kehittämistä sitä vaihtamatta. tai jonkun ärsyttävän pikkuvian korjaamista, joka haittaa muuten hyvän konseptin toimintaa.

Onhan se nyt vaan tyhmää, että aikuinen mies istuu illat netissä kun pyörän kimppuun ei pääse. Lukee kaikki lehdet, suunnittelee
ties minkä hankkimista, eikä vähiten uuden pyörän - jos edes joku
raato kaveriksi talliin - turhaa nippeliä ( onko niitä ) tarttuu mukaan
joka puolelta, firmoissa jo myyjät hermostuvat jne. Ei tunnu homma
edes ikää katsovan. Lapsellista, jos ei ihan sairastakin sanoo vaimo.
Niinpä se kait sitten on.

Aiheen aloittaneelle.

4.olet välillä päässyt testaamaan jonkun tutun pyörää jolloin omasi tuntuu mopolta tai huonolta rimpulalta.
7.seuraat muotia.
__
mitäs jos ajais 10 vuotta samalla ja sitten kokeilis muuta ja huomais, että on tuhlannut 10 vuotta ajamalla huonolla pyörällä.? Se olis hirveetä.
Mies menee kauppaan ostamaan uutta kivääriä. Myyjä kartoittaa tilanteen ja ehdottaa soppelinhintaista ja ominaisuuksiltaan sopivaa kivääriä miehelle josta tämä heti tykkääkin. Tuote siis vaikuttaa sopivalta kyseiselle henkilölle. Sitten mies huomaa muutaman kalliimman kiväärin hyllyssä ja pyytää myyjältä saada kokeilla, "en sillä että olisi varaa ostaa, mutta ovat niin hienoja ja varmasti parempia kuin tämä". Myyjä toteaa miehelle "en anna sinun kokeilla kalliimpia malleja. Tykkäsit edellisestä vaihtoehdosta ja hintakin oli mielestäsi sopiva. Tämä vain sen takia, että tulet varmasti nauttimaan kyseisestä kivääristä niin kauan kun et TIEDÄ paremmasta"
062802jumpie_prv.gif

Tuli vain mieleen tuo tarina jonka joskus kuulin. Ei siis lainaamaalleni kirjoittajalle mitenkään kohdistettu. Tuli vain tekstistänsä tämä juttu mieleen.

Onhan niitä pärriä mukava testata, mutta siinä vaiheessa jos rupeaa ahdistamaan kun itsellä on niin paska ja muilla paremmat ja varsinkaan jos varaa ei kertakaikkiaan ole parempaan, niin nauttii siitä omasta ja antaa parempien olla.

- P

Nii-i.. Mulla on vaa vikana ku kevarissa on väljän männän tilalla uus, isompi kaasari, ulkonäkö pistetty TÄYSIN uusiksi.

Myyn sisäänajon jälkeen pois ja ostan 250cc 2t enskan.

Mikä mussa on ku kesken eränen pyörä pitää melkee jo myydä pois.. Siinä mettä kamppeessa on sitä jotain...
062802jumpie_prv.gif

Aiheen aloittaneelle.

7.seuraat muotia.
__
mitäs jos ajais 10 vuotta samalla ja sitten kokeilis muuta ja huomais, että on tuhlannut 10 vuotta ajamalla huonolla pyörällä.? Se olis hirveetä.
Mies menee kauppaan ostamaan uutta kivääriä. Myyjä kartoittaa tilanteen ja ehdottaa soppelinhintaista ja ominaisuuksiltaan sopivaa kivääriä miehelle josta tämä heti tykkääkin. Tuote siis vaikuttaa sopivalta kyseiselle henkilölle. Sitten mies huomaa muutaman kalliimman kiväärin hyllyssä ja pyytää myyjältä saada kokeilla, "en sillä että olisi varaa ostaa, mutta ovat niin hienoja ja varmasti parempia kuin tämä". Myyjä toteaa miehelle "en anna sinun kokeilla kalliimpia malleja. Tykkäsit edellisestä vaihtoehdosta ja hintakin oli mielestäsi sopiva. Tämä vain sen takia, että tulet varmasti nauttimaan kyseisestä kivääristä niin kauan kun et TIEDÄ paremmasta"  
062802jumpie_prv.gif

Tuli vain mieleen tuo tarina jonka joskus kuulin. Ei siis lainaamaalleni kirjoittajalle mitenkään kohdistettu. Tuli vain tekstistänsä tämä juttu mieleen.

Onhan niitä pärriä mukava testata, mutta siinä vaiheessa jos rupeaa ahdistamaan kun itsellä on niin paska ja muilla paremmat ja varsinkaan jos varaa ei kertakaikkiaan ole parempaan, niin nauttii siitä omasta ja antaa parempien olla.

- P
No, joo kaikkea ammuntalajeja kokeituani totesin ettei talosta löydy kuin yksi hyvä "pyssy" ja sitä ei muokata eikä myydä... eikä ollut edes kallis... (ulkomaalainen laite).

Sellainen pitäis saada motskapuolelta myös... (cb 750?)

Paikallinen asekauppias totesi: Jos luulitte ampumaurheilun olevan kallis harrastus, niin kokeilkaapa moottoripyöräilyä  
062802moto_prv.gif

edit: Jos ei pysty (ase)varusteluun, etsi yleispätevä laite.... kai...

-eihän sitä kukaan voi löytää ihan ekalla kertaa- tai voi...mutta mutta, omasta kokemuksesta...nälkä kasvaa syödessä...Ei 500 erkki voi antaa kenellekkään pidemmän päälle mitään...
tounge.gif

- on ajajia ja rakentelijoita..ne jotka haluavat rakentaa "oman näköisen pyörän"- nostan hattua. Tänä päivänä harvinaista..ei ole monellakaan tallia/taitoa tehdä mitään.. ja mitäs esim. näille uusille mopoille teet--?? Vaihdat putket..kai se siinä on..

-Se vaan nyt on niin... 4 vkoa ajoin 550 Zepellä ja totesin, "ei jumakauta, mä kualen tällä, jossen muuton, ni v-tukseen.." lähinnä ohitustilanteisiin ym. ajo-ominaisuuksiin..! Karmee kikotin...Ja isompaa tilalle..
Ja uskokaa, mitä isompi, sen vakaampi ja varmempi..!! Puhun kokemuksesta!!!
- Sitä ei kannata tehä...tai kannattaa..ompahan mihin verrata.. Omakin mopo kannattaa antaa jollekkin toiselle. Se toinen voipi kummasti huomata "vikoja", joille olet jo immuuni... Ja en nyt tarkota mitään sellasta kamua, joka ei ole ikinä ajanu... Vaan kokeneelle mopoilijalle!

- No sehän sopii niille, joilla on varaa maksaa takuuhuollot ym ym..Tuttua turvallista..juuuuh..

--Ne loppuu itse kultakii, joskus..Koska kukaan REAL motoristi kattoo ELVIKSIÄ...en minä ainakaa....

7.seuraat muotia.
--Moottoripyöräily MUOTIA... Ainiin, sori mä ihan unohdin nää "wannabeet", jotka hakee ihkauuden mopon, 3 tonnin kamat ja seisoo jossain parkissa esittelemäs "kamojaan"!
Ihan niinku laskettelu -80 lopus

90 luvun alus... Piti laittaa se "ruumisarkku" auton katolle, ostaa Filaa ja uudet hienot skimbat ja mennä mäkeen patsastelee ne kamat pääl..
Jep jep..Muotia ja välineurheilua oli sekin.. On kait vieläkin!
Mihin muuten se venebuumi hävis?? Jokaisen oli saatava se Mercruiseri rantaan-hinnalla millä hyvänsä- jokos ne on hukkunu
033102bebe_1_prv.gif

Ja tämä viesti ei ollu v-tuilua tälle vastaajalle, vaan lisäystä...
HIENO veto, tos oli minun mielest kaik yhes KOOS
bowdown.gif

Ja tolle alottajalle...hmmmm..vähän lisävastauksia
tounge.gif

Ja juuh..monesko pyörä menos (viestin alottajalle)

Aiheen aloittaneelle.

Tankkilaukun ja jalkatappien laitto ei taida olla rahamiesten elvistelyä? Prätlkä on vähän huono elvistelyn väline, vaikka sulla olisi 70 000e laite, kansa ei tajuu sitä. Kyllä kai elvikset yleensä tekee jotain muuta.

Mä yritän ajaa kaksi kesää samalla laitteella, sitten vaihtoon, ja jotain erilaista alle. Ekasta moposta opin ettei sitä kannata paljon laitella, siinä menee rahat hukkaan. Useimmiten vaikutus on pieni ja maksaa paljon, esim 5 hp:n lisäys putkia yms vaihtamalla, tuleepa kallliit lisäkaakit. Monet korjaukset vaikuttaa myös huonontavasti ominaisuuksiin, vaikka saattaa parantaa jotain asiaa.

Tauti on kyllä tuttu.

Aiheen aloittaneelle.

Paikallinen asekauppias totesi: Jos luulitte ampumaurheilun olevan kallis harrastus, niin kokeilkaapa moottoripyöräilyä
062802moto_prv.gif

edit: Jos ei pysty (ase)varusteluun, etsi yleispätevä laite.... kai...

...Paikallinen moottoripyörä kauppias totesi: Jos luulitte moottoripyöräilyn olevan kallis harrastus, niin kokeilkaapa veneilyä
062802moto_prv.gif

Lajin huonopuoli on tällä hetkellä se, että tarttis jotain uutta! Vaikka vasta 4 kautta mopoilua takana, niin jotenkin tuntuu, että lähialueet on kierrelty jo riittävän monta kertaa ja iltakruisailuissa eikä viikonloppunakaan kovin kauas kerkee. Keski-Euroopassa tullut käytyä kerran, mutta se vie taas niin helvetin paljon rahaa ja aikaa, että ei ole sellaiseen mahdollisuutta joka kesä. En tiedä mitä keksis, laji on kuitenkin enemmän kuin mieluinen!

Oli se harraste mikä hyvänsä, kun se vie mennessään, niin kaikki liikenevä aika ja ropo uppoaa niihin.

Kaveri esim. "kasvattaa" kissoja. Olisko nyt niilllä 7 kissaa (laskut menny sekasin), eri rotuja... Ravaa harvase vkoloppu näyttelyssä ja millon missäkin kinkereissä.
smile_org.gif
Luulis ettei ainakaan katteihin tarvi tilata härpäkkeitä ympäri amerikkaa....
voin kyl olla väärässäkin..
tounge.gif

-eihän sitä kukaan voi löytää ihan ekalla kertaa- tai voi...mutta mutta, omasta kokemuksesta...nälkä kasvaa syödessä...Ei 500 erkki voi antaa kenellekkään pidemmän päälle mitään...
tounge.gif

- on ajajia ja rakentelijoita..ne jotka haluavat rakentaa "oman näköisen pyörän"- nostan hattua. Tänä päivänä harvinaista..ei ole monellakaan tallia/taitoa tehdä mitään.. ja mitäs esim. näille uusille mopoille teet--?? Vaihdat putket..kai se siinä on..

-Se vaan nyt on niin... 4 vkoa ajoin 550 Zepellä ja totesin, "ei jumakauta, mä kualen tällä, jossen muuton, ni v-tukseen.." lähinnä ohitustilanteisiin ym. ajo-ominaisuuksiin..! Karmee kikotin...Ja isompaa tilalle..
Ja uskokaa, mitä isompi, sen vakaampi ja varmempi..!! Puhun kokemuksesta!!!
- Sitä ei kannata tehä...tai kannattaa..ompahan mihin verrata.. Omakin mopo kannattaa antaa jollekkin toiselle. Se toinen voipi kummasti huomata "vikoja", joille olet jo immuuni... Ja en nyt tarkota mitään sellasta kamua, joka ei ole ikinä ajanu... Vaan kokeneelle mopoilijalle!

- No sehän sopii niille, joilla on varaa maksaa takuuhuollot ym ym..Tuttua turvallista..juuuuh..

--Ne loppuu itse kultakii, joskus..Koska kukaan REAL motoristi kattoo ELVIKSIÄ...en minä ainakaa....

7.seuraat muotia.
--Moottoripyöräily MUOTIA... Ainiin, sori mä ihan unohdin nää "wannabeet", jotka hakee ihkauuden mopon, 3 tonnin kamat ja seisoo jossain parkissa esittelemäs "kamojaan"!
Ihan niinku laskettelu -80 lopus

90 luvun alus... Piti laittaa se "ruumisarkku" auton katolle, ostaa Filaa ja uudet hienot skimbat ja mennä mäkeen patsastelee ne kamat pääl..
Jep jep..Muotia ja välineurheilua oli sekin.. On kait vieläkin!
Mihin muuten se venebuumi hävis?? Jokaisen oli saatava se Mercruiseri rantaan-hinnalla millä hyvänsä- jokos ne on hukkunu
033102bebe_1_prv.gif

Ja tämä viesti ei ollu v-tuilua tälle vastaajalle, vaan lisäystä...
HIENO veto, tos oli minun mielest kaik yhes KOOS
bowdown.gif

Ja tolle alottajalle...hmmmm..vähän lisävastauksia
tounge.gif

Ja juuh..monesko pyörä menos (viestin alottajalle)
Kohta 7.

Auuuts! Sattuu....

No lohduttelen itteäni sillä et ja kun, tai jos paketti saapuu niin mulla on eka kerran ajopuku joka on noin suunnilleen samaa sarjaa
tounge.gif

Tiedä sitte tarviiskos sen olla, mut pitäähän sitä kokeilla kuinka tuo rispekti lisääntyy kun pääsee narisuttamaan kamoja esson nurkille...

Onnes tuolta bajahillin sivuilta löytyy tuo SQUID-manuaali....

"Tiedä sitte tarviiskos sen olla, mut pitäähän sitä kokeilla kuinka tuo rispekti lisääntyy kun pääsee narisuttamaan kamoja esson nurkille..."
....auuts...sattuuu
033102bebe_1_prv.gif

Lajin huonopuoli on tällä hetkellä se, että tarttis jotain uutta! Vaikka vasta 4 kautta mopoilua takana, niin jotenkin tuntuu, että lähialueet on kierrelty jo riittävän monta kertaa ja iltakruisailuissa eikä viikonloppunakaan kovin kauas kerkee. Keski-Euroopassa tullut käytyä kerran, mutta se vie taas niin helvetin paljon rahaa ja aikaa, että ei ole sellaiseen mahdollisuutta joka kesä. En tiedä mitä keksis, laji on kuitenkin enemmän kuin mieluinen!
hommaa soratiepyörä. lähitiet lisääntyvät x10. mukaan kun tulee huonoimmat routaheittoasfalttitietkin, jotka on sitä parasta mutkaa, mutta joita ei katupyörällä aja erkkikään.

Ainoa vika on turha "kuppikuntaisuus" eri merkkien kesken.
Muuten, se on ihan normaalia, rahat menee, vapaa-aika samoin ja välillä on kynnenaluset tikkuja täys "mitä vittua mä taas tein?".

Muuten ihan ok.
tounge.gif

Selasin juuri kolmea mp-tarvikekuvastoa ja tunnin selaamisen jälkeen isä totesi, aionko opetella ne ulkoa lävitse.. En toki, etsin vain kaikkea mitä "tarvitsen" ja joita on "pakko hankkia" ja ympyröin niitä sitten koko illan itselleni muistiin. Tämmösiä vierotusoireita mulla kun kesä ei vielä ole täällä.. Kaikki rahat menee mutta pääasia on että on kivaa
cool.gif

Muuten, se on ihan normaalia, rahat menee, vapaa-aika samoin ja välillä on kynnenaluset tikkuja täys "mitä vittua mä taas tein?".

Muuten ihan ok.
tounge.gif
eräänlaisena lieveilmiönä tuo kuppikuntaisuus on ihan totta.
ja äärimmilleen vedettynä hieman ärsyttävääkin..

mun mielest ihan sama mimmonen pärrä alla,,,vanha tai uus, pieni tai suuri...

paitti tietysti,jammut,hondat,suikat,spakettimopot,puimurit,jenkkivehkeet
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif

sanoi:
Luulis ettei ainakaan katteihin tarvi tilata härpäkkeitä ympäri amerikkaa....
voin kyl olla väärässäkin..

Kuule, ne katit itsessään tilataan ympäri amerikkaa  
tounge.gif

Näin myös koirahommissa, ainakin minun rodussani on tuontikoiria jenkeistä ja jopa Australiasta asti. Siihen verraten meidän ruåttalainen Elvis tuntuu ihan naapurin pojalta  
cool.gif

Muuten ihan ok.
tounge.gif
Mä oon kyllä samaa mieltä. Jokaisella on mielenkiintonsa ja olkoon näin. Toiset ajaa rataa ympäri, jotkut matkailevat ja toiset taas fiilistelevät. Kaikki kuitenkin samaa kööriä ja siinä se
smile_org.gif

Back