• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä tankkilaukku K1200LT pyörään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Prätkis

entinen matkapyöräilijä ja tuleva enturisti
Mitä tankkilaukkuja teillä on BMW K1200LT pyörissä?

Mikä ois hyvä karttalaukku? Tärkein ominaisuus on kirkas karttakotelo.

Itselläni on BMW LT:n oma. Karttatasku pieni, eikä siihen muutenkaan mahdu kuin tupakat ja kännykkä. Hinta/laatu suhde aika huono. Hyvinä puolina voidaan pitää kiinnitystä, eikä peitä näkyvyyttä mittaristoon, eikä haittaa radionappuloiden käyttöä. Mukana tulee ylimääräinen sadesuoja, josta ei näe läpi, ja muutenkin muistuttaa anopin suihkumyssyä
smile_org.gif
Monet jenkki LT kuskit käyttävät tuota RKA:n laukkua tai Chicanen laukkua .

Juu, kyllä se vähän niin on, että nuo pari edellistä herraa jo aika lailla tuon LT:n tankkilaukkuvalikoiman listasivatkin.
Taitaa olla niin, että useimmat LT-kuskit nojaa enempi navigaattoreihin ja tankkilaukun karttaominaisuudet ovat vähän sivuasia - semminkin kun LT:n "tankin" päälle ei mitään hehtaarikassia oikein siististi saa asettumaan ilman, että hanskalokeroon pääsy estyy tai mittaristonäkymät häviää. Magneettikiinnityksestäkään ei muovin yhteydessä ole iloa kun ainoa paikka saada se kiinni on just tuon hanskalokeron kannen ympäri tavalla tai toisella.

Mulla on joutilaana tuommoinen pomppen mainostama BMW:n oma kassi. Tuosta Chicanesta tykkään kovasti. Sen karttataskusta ei kylläkään ole muuta iloa kuin että sen vinyylin alle voi laittaa paperilapun, jossa muistilappu navigaattorin reittipisteistä...
tounge.gif

Niin ja Nokian pikkukommarin saa justiinsa mahtumaan avattuna sen samaisen vinyylin alle. Siitähän on kiva lueskella sähköposteja kehäkolmosen aamuruuhkassa...

Chicanella on kyllä myös ihan erillinen aika isokokoinen karttatasku, joka sidotaan omilla remeleillä esim tuon LT-kassin päälle. Näitä voi toki löytyä täältä lähempääkin...

t. pozo

062802moto_prv.gif

Minkähänlaisia karttataskuja löytyisi?
En löytänyt Chicanen sivuilta karttataskua?

Ei tuo tankkilaukku, niin välttämätön ole.

Minkähänlaisia karttataskuja löytyisi?
En löytänyt Chicanen sivuilta karttataskua?

Ei tuo tankkilaukku, niin välttämätön ole.
No eipäs näkynyt, mutta puuttuu sieltä kuvista näköjään paljon muutakin tavaraa heidän valikoimistaan.

Panepas niille vähän kyselyä, josko vastaisivat. Kyllä niillä nitä on. Amerikanreissukaverini Jokke muistaakseni osti semmoisen yhdessä LT-tankkilaukun kanssa Chicanen messustandilta viime kesän CCR:ssa...

terv. pozo

062802moto_prv.gif

Kaikki BMW:n alkuperäiset tankkilaukut joita minulla on ollut - peräti 2 kpl - ovat olleet laadukkaita niin materiaalin kuin työnkin osalta. Sama vika niitä kuitenkin vaivaa, nimittäin säälittävän kokoinen karttatasku.

Itse olen sittemmin päätynyt Bags Connectionin omistajaksi ja ollut hyvin tyytyväinen. Mallisto on kattava ja irroitettava karttatasku on iso ja näppärä.

- semminkin kun LT:n "tankin" päälle ei mitään hehtaarikassia oikein siististi saa asettumaan ilman, että hanskalokeroon pääsy estyy tai mittaristonäkymät häviää.
Tuo on ihan totta. Itse kyhäsin tuon RKA ´n karttataskun mallin mukaan isomman taskun (motoristin kartaston kokoisen) vanhasta kassista, kirkkaasta muovista ja tarranauhasta (on irroitettava tasku). Hintaa tuli kyhäelmälle n. 5 € . Juuri ja juuri sopi kokonsa puolesta LT´n mittoihin (uskokaa vaan, LT on liian pieni). Vielä kun olisi ollut osaava ompelija, niin ei olisi tarvinnut ulkonäköä hävetä. Toimi kuitenkin ihan hyvin.

Onko allaolevassa linkissä se Chicanen tankkilaukku  K1200LT pyörään??

http://www.bmwlt.com/forums....ounting

Ainakin yht'äkkiä tuo RKA:n 8,5 tai 11 litrainen näyttäis houkuttelevammalta mun käyttöön (karttalaukku)
On se Chicanen LT-kassi, joo.
Sain ostetuksi sellaisen itselleni LT-foorumin ostetaan ja myydään -osastolta toissa talvena. Jos olet kyseisellä foorumilla seurannut noita "LT tank bag" -keskusteluja, niin huomaat varmaan, että Chicane on korjannut potin. Ei kuitenkaan takuulla karttataskunsa ansiosta vaan muuten yleisestä fiksuudestaan.
Noista kuvista ei käy ilmi, että laukku on mallia "expandable" eli pohjareunan vetskarin avaamalla siihen saa syvyyttä aika monta litraa lisää.
Toinen fiksu ominaisuus on yhteen taskuun integroitu sadehuppu, jonka saa aika helposti jopa vauhdissa kassin suojaksi, mikäli vedenpaisumus uhkaa.

Tunnen myös RKA:n tuotteita, joista itselläni on "rack bag" eli takalaukun tarkalle asennettava malli. Se on kyllä myös ihan OK, mutta jos näiden kahden välillä pitää vetää johtopäätöksiä kassien yleisestä laadukkuudesta ja älykkyydestä, niin kyllä Chicane menee kirkkaasti ykköseksi.

Tuo karttatasku on tietysti kovasti henkilökohtainen juttu. Jos se on ihan määräävä asia ja tarviit sitä joka käänteessä etkä välitä päästä käsiksi hanskalokeroosi niin usein niin ota ihmeessä se RKA.
Mutta kuten sanoin, Chicanella on  myös se irtomallin karttatasku, jonka saat kiinni laukun päälle silloin kun tarviit ja kun taas olet "kartalla" , niin sulla on käytössäsi tosi fiksu ja monipuolinen tankkilaukku.

Ei mulla penniäkään kiinni ole tässä firmassa, mutta voin kyllä lähettää niille pikku hintatiedustelun tuosta mystisestä karttataskusta ja palaan sitten tietoineni tälle palstalle, niin saavat muutkin asiasta kiinnostuneet tietää...

Jos vaikka hierotaan jonkin sortin kimppakiva aikaiseksi..
tounge.gif

T. pozo

062802moto_prv.gif

Itse kyhäsin tuon RKA ´n karttataskun mallin mukaan isomman taskun (motoristin kartaston kokoisen) vanhasta kassista, kirkkaasta muovista ja tarranauhasta (on irroitettava tasku). Hintaa tuli kyhäelmälle n. 5 € . Juuri ja juuri sopi kokonsa puolesta LT´n mittoihin (uskokaa vaan, LT on liian pieni). Vielä kun olisi ollut osaava ompelija, niin ei olisi tarvinnut ulkonäköä hävetä. Toimi kuitenkin ihan hyvin.
Minulla on RKA sekä BMWn oma.
Voisin väittää tuon karttatasku ominaisuuden olevan parempi tuossa alkuperäisessä "meikkilaukussa" löysän karttatilansa puolesta, tosin muodoltaan muuten epäkäytännöllinen.
RKAssa kartan tila on kooltaan aika tiukka ja pieni (16x20cm) mutta muuten laukun koko ja malli on toimivampi.

Taitaa muuten r12gs vanha laukku löytyä minulta ja mitä karttataskuun tulee niin se on kaikkea muuta kuin kyhäelmä.
Varsin toimiva paketti!  
bowdown.gif
062802moto_prv.gif

T.Sami

Lupasin tuossa männä viikolla ottaa yhteyttä tuonne Chicanelle ja kysyä heiltä LT:n tankkilaukuista ja erityisesti sen päälle kiinnitettävästä karttataskusta. Tähän mennessä tapahtunut:

Lähetin Chicanelle kaksi sähköpostia ja olen soittanut kahdesti sekä jättänyt puhelinvastaajan nauhalle yhden viestin. En ole vielä päässyt yhteyteen.

Kun kyselin jenkkipoikien LT-foorumilta parempia yhteystietoja, kävi ilmi, että Chicane onkin lähinä kahden miehen firma! Kun isännät ovat jossain päin mannerta mp-rallissa myymässä tavaroitaan (jollaisessa itsekin heidät tapasin) sähköposteihin vastaaminen venyy ja puhelinvastaajan nauhaa ei pura kukaan... Firman paremmin tuntevat vakuuttelivat kuitenkin kuin yhdestä suusta, että kyllä palvelu taatusti pelaa, kunhan yhteys saadaan aikaan. Pitää kuulemma odotella muutama viikko. Niinpä niin...

Yhtä kaikki, minulla on nyt kuitenkin ihan Suomessa otettuja valokuva Chicanen tankkilaukusta ja sen päälle liitettävästä erillisestä karttataskusta. Kun en edelleenkään (o)saa tälle foorumille kuvia liitetyksi, niin alimmaisen picasalinkin takaa löytyy valokuvakansio nimeltä "Chicane tank bag".

Jos kapine kiinnostaa, niin ilmineeratkaa tavalla tai toisella. Kerron sitten jos / kun Chicanelta lopulta vastataan hinnoista yms.

t. pozo

062802moto_prv.gif

Back