- Sijainti
- ohutta yläpilveä
painetta liian vähän. itse pidän nykyisin edessäkin yli 3.0 baaria. takana lähemmäs 4.0 baaria ja ovat kuluneet melko sopivasti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se mitään, sattuuhan tuota muillekin kerran 10 vuodessa....///...joten olin todellä löysä..![]()
Muuten ihan hauskaa peruskemiaa, mutta kannattaisiko kuitenkin ottaa huomioon, että tosielämä on kaavoja ihmeellisempää? Oletko koskaan huomannut että rengas alkaa toimimaan erilailla kunhan pyörällä on ajanut muutamia kilometrejä? Tai että sadekelillä tämä saattaa kestää pitempään? Syksyllä liikkeelle lähtiessä rengas lipsuu, mutta kun olet ajanut esim. 5km niin rengas pitää? Mistäköhän tämä voisi johtua?Mä en tiedä, pitäiskö tämä taas esittää, tämä sama virsi...![]()
RENGASPAINEET JA MATH RULES...
Jo on pätevän sorttista kamaa! Upeaa, että joku viitsii tosissaan tutkia noin tarkkaan ja perusteellisesti aihetta. Itse valitettavasti nukahdin jo toisella sivullaTutkimustietoa aiheesta:
www.gwocgb.co.uk/documents/tgw_mc-tyres.pdf
Kappaleesta 5 alkaen kerrotaan tarkkaan miten rengas kuormittuu.
Noh, kumma juttu kun sattuu noista olemaan kokemusta, jotta se gummi kuluu liian kovilla paineilla keskeltä.Tuo edellä ollut kommentti että autoissa kovemmilla paineilla kuluu keskeltä ei vyörenkailla ole ikinä pitänyt paikkaansa (paitsi jos painetta on 4-5). Löydä rengas pullistuu keskeltä keskipakovoiman seurauksena, jolloin tiehen osuessaan muodostaa eteen "patin" ==> jauhaa rengasta keskeltä. Enemmän painetta niin muodonmuutos on pienempi. Ajan autollakin 0.2 -0.3 ylipaineilla ja renkaat kestää selvästi paremmin. Juuri otin alta pois Contin kitkat ja kilometrejä oli ajettuna 115 tkm.