• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä sporttinen pyörä mutkateille, radalle ja joskus pidemmälle matkalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuSu1978
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hammurab sanoi:
Lähinnä kommentillani hain sitä että ei nuo R6 ja R1 niin kaukana toisistaan ole... Ja samalla koitan itselleni todistaa etten R1:stä tarvitse... Ihan kuten en tuota R6:stakaan tarvinnut :D Nyt kun on YZF-R makuun päässyt niin... Lottovoittoa odotellessa... YZF-M1 olis kai se kaikkein kiukkuisin :D

Turhaa itseäsi kusetat. Se kuutosen motti on yhtä kuin rikki kun tovin ajelet rykkösellä. Vaikka ne aika mietoja kiloseksi ovatkin. :D

Otsikon mukaista pyörää periaattees etsinnässä, mutta emännän ruvetessa puhumaan, että haluaisi kyydissä istua joskus niin vaikeaksihan tuo menee. Järki puhuisi SMT:n puolesta mutta ulkonäkö ei omaa silmää hirveästi miellytä..

Onneksi vielä on ajossa, joskin ei suorassa omistuksessa kumpikaan, vanhus CBF1000 jonka kyyttiin nyt istuu kyllä, mutta kauemmaksi ei viitti lähtiä kun on sen verran vanha ja paljon ajettu pyörä kyseessä. Sitten on taas tuo uus Vmax jolla viittii kyllä itekseen ajella vaikka kuinka, mutta matkustajalle oltavat aika huonot.

Varmaan helpommalla pääsis kun sanois akalle, että osta oma pyörä tai älä tuu joukkoon. :grin: Toisaalta talouden tasapainossa ja perherauhan pitämiseksi olisi tuo yksi pyörä, jossa joskus kyydissä voisi istua niin olla se järkevin. Uusi FZ1-S rykkösen koneella ja ärhäkkäämmällä koneella, kiitos! :D

jaulis sanoi:
Turhaa itseäsi kusetat. Se kuutosen motti on yhtä kuin rikki kun tovin ajelet rykkösellä. Vaikka ne aika mietoja kiloseksi ovatkin. :D

Tyst nu! Justiinsa tuossa tallilla naapuri naureskeli että mitä sä sitä mopoa nysväät, keväällä vaihdat kuitenki isompaan :D Koitetaan nyt kuitenkin pärjätä tuolla ruutosella edes ens kesä vielä :D Ja rytköstä on kenenkään turha tulla tarjoamaan edes koeistuttavaks, en kokeile! :D

Jos lompsa on kondiksessa, ihan "mielenkiintoinen" vaihtoehto on esim. Bemun K1300 R.
Siis se nakumodelli.

Keväällä työnnetään noita nurkista ulos karvan yli 20-kiloa..... kaikilla mahdollisilla herkuilla.

Varsin vakuuttava "yleiskone" jonka käytännön suorituskykyä on katu/tie- oloissa paha ylittää :thumbup:
Täysin aliarvostettu.... hieno peli!

Toisaalta...... Puolella sijoituksella edellä mainittuun..... esim. B-KING :thumbup:
Tarakka-Harakka osasto toki on....... enemmän kuin astetta askeettisempi.....
mutta kyykkäreihin verrattuna..... silkkaa luxusta.

Lompsa tyhjeni aika kivasti auton vaihdon yhteydessä 2kk sitten et ehkä tommonen 10-12 olis sopiva hinta luokka. Messuilla tuli istuskeltua aikas monen pyörän päällä ja mietittyä et olisko se tää vai tää vai tää...
Hondan cb1000r kyllä tais vetää pisimmän korren. :)

Kunhan noi kesäkelit koittaa niin kaverilla on Z750 ja lupas sen mulle hieman pidemmälle lenkille. Eiköhän siinä huomaa nakupyörän ominaisuudet sen verran, että kiinnostaako naku yleensä vai ei.
Katsotaan sitten mikä on miehen mieli. :orgmp:

JuSu1978 sanoi:
Lompsa tyhjeni aika kivasti auton vaihdon yhteydessä 2kk sitten et ehkä tommonen 10-12 olis sopiva hinta luokka. Messuilla tuli istuskeltua aikas monen pyörän päällä ja mietittyä et olisko se tää vai tää vai tää...

Kunhan noi kesäkelit koittaa niin kaverilla on Z750 ja lupas sen mulle hieman pidemmälle lenkille. Eiköhän siinä huomaa nakupyörän ominaisuudet sen verran, että kiinnostaako naku yleensä vai ei.

No mut hei......

10-12 kg.....

Saat lähes ajamattoman B-KINKYN !

Mummoskin potkii paskaks ton Honukan... joka oikeesti on kyllä ihan hyvä peli.... toisaalta, mut oikeesti :;):

JuSu1978 sanoi:

Toi cb1000r on oiva peli. Takuu myös mojova, joten murheettomia ajoja noilta osin edessä paljon.

BadToThe Bone sanoi:
Saat lähes ajamattoman B-KINKYN !

Mummoskin potkii paskaks ton Honukan...

Haha.. :)- Ei ole enää mummoja elossa, niin enköhän voi huoletta ostaa honukan. Pomo on vannoutunut Hondamies, joten taas vois kysellä palkkaa lisää, kun vaihtaa Hondaan :grin:

BadToThe Bone sanoi:
Jos lompsa on kondiksessa, ihan "mielenkiintoinen" vaihtoehto on esim. Bemun K1300 R.

Toi on kyllä räyhä peli jota otsikon mukaisessa yleispyöräkäytössä tuossa käyttöjärjestyksessä on paha pestä mutta mielipidekysymyshän tämäkin.

JuSu1978 sanoi:
Haha.. :)- Ei ole enää mummoja elossa, niin enköhän voi huoletta ostaa honukan. Pomo on vannoutunut Hondamies, joten taas vois kysellä palkkaa lisää, kun vaihtaa Hondaan :grin:

Kannattaa koeajaa ennen kuin erehdyt ostamaan. :)

JuSu1978 sanoi:

Oletko täysin varma pomosi suuntautuneisuudesta, meinaan jos ostat hontan ja ja ja..... :grin:

JuSu1978 sanoi:

Itse ostin aikoinaan tuon cb:n kylmätyyppien ja yleisen laatutason/vaikutelman perusteella. Paras ajoasento ja hallintalaitteet itselle sopivilla kohdin. Päätös oli osaltani varsin helppo, kun sai vielä abs jarrullisen mallin absittoman hintaan, eikä muilla valmistajilla jostakin syystä silloin ollut absillista laitetta omaan budjettiin (13k€) tarjota...

Hammurab sanoi:
Enkä kyllä itse ainakaan näe kyykkyä huonona matka-ajossakaan... Viimekesänä taisi pisimmät lenkit olla 300+km...

En minäkään ymmärrä aina että mikä niissä kyykyissä niin kamalaa on matkanteossa. Nojoo, ehkä en lähtis ensimmäisenä gixxerillä Eurooppaa kiertään mutta jokainen nätti kesälauantai tuli heitettyä joku 200-400km lenkki eikä kyllä tunnu missään. Kahella tauolla menee tuommonen 400km nätisti. Tokihan se on paljon kuskin fysiikasta ja ruumiinrakenteesta kiinni. Ehkä tämmönen kääpiö ei jumita niin helposti, mene ja tiedä :right:

Pakkasherra sanoi:
En minäkään ymmärrä aina että mikä niissä kyykyissä niin kamalaa on matkanteossa. Nojoo, ehkä en lähtis ensimmäisenä gixxerillä Eurooppaa kiertään mutta jokainen nätti kesälauantai tuli heitettyä joku 200-400km lenkki eikä kyllä tunnu missään. Kahella tauolla menee tuommonen 400km nätisti. Tokihan se on paljon kuskin fysiikasta ja ruumiinrakenteesta kiinni. Ehkä tämmönen kääpiö ei jumita niin helposti, mene ja tiedä :right:

Teen kaikkien virheiden äidin ja oletan. Veikkaisin, että noi 200-400 km lenkit ovat olleet hieman pienempää tietä ja ajo, hmm, aktiivista. Eri asia, jos ohjelmassa on esim. 8-tie tai Saksan läpi paahtaminen. Silloin voi 100 kilometriäkin saada kyynelkanavat tulvimaan.

Hammurab sanoi:
Enkä kyllä itse ainakaan näe kyykkyä huonona matka-ajossakaan... Viimekesänä taisi pisimmät lenkit olla 300+km...

Pakkasherra sanoi:

JMH sanoi:
Teen kaikkien virheiden äidin ja oletan. Veikkaisin, että noi 200-400 km lenkit ovat olleet hieman pienempää tietä ja ajo, hmm, aktiivista. Eri asia, jos ohjelmassa on esim. 8-tie tai Saksan läpi paahtaminen. Silloin voi 100 kilometriäkin saada kyynelkanavat tulvimaan.

No ei mulla ainakaan ollu kyyneleet silmissä, vaikka viime kesänä tuli "kyykyllä" (Aprilia RSV Mille) heitettyä n 8 000 km ketun lenkki, Gottlandringilt Italian kautta kotiin :orgmp2:

Pisin päivä legi, oli n. 900 km Saksan läpi, jolla navigaattori kertoi keskinopeuden olleen 168 km/h :)
Ihan 3 pysähdyksen taktiikalla vetäsin tuon, ku tankkaus väli Milles n 300 km:ä. Eikä missään vaiheessa käynny itku edes mielessä, päin vastoin hymyissä suin leppoisasti kruisailen :orgmp:

pupu sanoi:
No ei mulla ainakaan ollu kyyneleet silmissä, vaikka viime kesänä tuli "kyykyllä" (Aprilia RSV Mille) heitettyä n 8 000 km ketun lenkki, Gottlandringilt Italian kautta kotiin :orgmp2:

Pisin päivä legi, oli n. 900 km Saksan läpi, jolla navigaattori kertoi keskinopeuden olleen 168 km/h :)
Ihan 3 pysähdyksen taktiikalla vetäsin tuon, ku tankkaus väli Milles n 300 km:ä. Eikä missään vaiheessa käynny itku edes mielessä, päin vastoin hymyissä suin leppoisasti kruisailen :orgmp:

Pupuja ei lasketa. On varmaan henk. koht. tottumuskysymyskin. Mulle suoraan ajaminen aiheuttaa irvistyksiä jo 50 km jälkeen.

No mitä suurempi keskinopeus niin sitä helpommin kyykyllä siitä selviää. Entäpä 80 keskinopeudella, paljonko sitte päivässä.

Mun mielipide on varmaan myös jotenkin pannassa, jos pupunkaan näkemys ei kelvannut :;):

Mutta ihan näppärästi rytkösellä työnsi 8 päivää Norjan nopeita ja hitaita syheröitä. Taisi meillä Oslo-Bergen päivänä (510km) tulla ajopäivälle joku 10h pituutta, toki olihan siinä pari pølsetaukoa mukana :) Siirtymäpäivät ei Ruotsissa tietenkään ole baanaa, mutta ajallisesti siinä menee pyörän päällä about samat, eli täysi työpäivä puikoissa.

Nää on näitä makuasioita.

R1ivattu sanoi:
Mun mielipide on varmaan myös jotenkin pannassa, jos pupunkaan näkemys ei kelvannut :;):

Mutta ihan näppärästi rytkösellä työnsi 8 päivää Norjan nopeita ja hitaita syheröitä. Taisi meillä Oslo-Bergen päivänä (510km) tulla ajopäivälle joku 10h pituutta, toki olihan siinä pari pølsetaukoa mukana :) Siirtymäpäivät ei Ruotsissa tietenkään ole baanaa, mutta ajallisesti siinä menee pyörän päällä about samat, eli täysi työpäivä puikoissa.

Nää on näitä makuasioita.

Vänkäämisen ilosta:

Ajoitte syheröitä. Siinä se perse liikkuu jakkaralla aika riivatusti teidä marssivauhdilla. Mulla oli tarkoitus kärjistää ajo tyyppiin Turusta Ouluun kasitietä.

Mut joo. Mulla vetäis varmaan noilla syheröilläkin selkää jumiin Rykkösen puikoissa.

Back