• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä se laittaa talavella ajamaan.....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse suosin Satapiikkiä, koska olen saanut sieltä vain hyvää palvelua.

Kun kertoo millä aikoo ja mitä aikoo tehdä, niin sieltä kyllä myydään sopiva rengastus.
Ei ole halvin kauppa, mutta hyvä kauppa.

lario sanoi:
Itse suosin Satapiikkiä, koska olen saanut sieltä vain hyvää palvelua.

Kun kertoo millä aikoo ja mitä aikoo tehdä, niin sieltä kyllä myydään sopiva rengastus.
Ei ole halvin kauppa, mutta hyvä kauppa.

Näin oon kuullut itsekin.

ehkä menee hiukan aiheen vierestä..., mutta kysyn silti...eli tuli ostettua crossi yamaha 250 yzf,ku halvalla sain:D
Eli mitenkäs nuo enska polut? saako crossi laitteella ajella enskapolkuja.liikkennevakuutus tietysti tarvitaan vaikka vaan jäällä ajelisi.Mielellään sitä ajelisi talvellakin....,mopoa:D

jarno73 sanoi:
ehkä menee hiukan aiheen vierestä..., mutta kysyn silti...eli tuli ostettua crossi yamaha 250 yzf,ku halvalla sain:D
Eli mitenkäs nuo enska polut? saako crossi laitteella ajella enskapolkuja.liikkennevakuutus tietysti tarvitaan vaikka vaan jäällä ajelisi.Mielellään sitä ajelisi talvellakin....,mopoa:D

Maastolaki kertoo, että maastossa ajamiseen tarvitaan maanomistajan lupa, joten tuskin se eroaa kilvellisen ja kilvettömän välillä, eli molemmat kysyy luvan etukäteen.
Se on eri juttu sitten, onko enskareitillä yleistä tietä, jolloin crossimiehet sammuttaa moottorin ja työntää.

jarno73 sanoi:

Ihan samoilla säännöillä menee kuin punakilpienskakin. Ainoa rajoittava tekijä on äänet, jotka on yleensä crossissa hieman isommat. Äänenvaimennusta voi siis tarvita lisää jotta enskapolulle on asiaa. Aiemmin ajoin paljonkin crossilla enskaa, alustahan on tyypillisesti crossissa turhan tiukka enskailuun mutta täysin ajettavissa.

On se vaan niin mukavaa. Eikä liian helppoa tai aina liian mukavaa.
Itse liikun talvella prätkällä, kelkoilla, sähköavusteisella fatbikella ja metsäsuksilla, ja kaikissa on omanlainen viehätyksensä.
Talvella ajanut jopa työmatkoja prätkällä. Mutta tottapuhuen yli-25C on jo aika paha, viima pääsee joka lävestä läpi ja hauskuus on kaukana. Kelkassa on edes vähän suojaa.

Halu ajaa moottoripyörällä säännöllisesti ja talviajon hauskuus. Ennen talviajoni oli lähialueiden ja urien ajelua kevyillä pyörillä, mutta 800 GS on muuttanut talviajoa. Pyörä on mahdollistanut myös talvimatkailun.
Itä- ja Pohjois-Suomessa rengasongelma on vähäinen, sillä täälä voi valita reittejä, joilla on polanteita.

Nyt tuli probleema. Menin tammikuussa laittamaan viestin Yle Kokkolan aamulähetykseen, että mentiin vaimon kanssa pätkällä töihin. Tais olla aste pakkasta ja kuivat tiet niin hyvinhän se onnistui kesärenkailla.

Nyt toimittaja haluaa tehdä juttua talvimoottoripyöräilystä. Rehellisesti sanottuna en ole talvikuski...ainakaan nykyään. Pari vuotta sitten parina talvena mulla oli piikit gessussa ja muutaman reissun tein.
Onko täällä Pohjanmaa Keski-Pohjanmaa alueella montakin kuskia?

Uskaltaiskohan suostua?
No ainakin renkaista, vaatetuksesta, öljyistä ja ennenkaikea asenteesta vois mainita...

Kipa sanoi:
..Uskaltaiskohan suostua?
No ainakin renkaista, vaatetuksesta, öljyistä ja ennenkaikea asenteesta vois mainita...

No jos et arvaa, ja ei ole kauhia hoppus, niin usuta se toimittaja tänne Kuhumoon...täällon pari! :;):

..saa makkaraaki ja ihan ilimatteeks jotta!
:grin:

Kieltäydyin kohteliaasti haastattelusta, kiitin mielenkiinnosta talvimoottoripyöräilyä kohtaan ja liitin linkin tänne.

Ote viestistä jonka lähetin toimittajalle; "Kts linkki keskustelusta asian tiimoilta. - - -McHuurre ajaa läpi vuoden ja talvisin tuhansia kilometrejä. Hän on legenda Suomessa ja myös minun innoittaja talvimoottoripyöräilyyn."

Kipa sanoi:
Kieltäydyin kohteliaasti haastattelusta, kiitin mielenkiinnosta talvimoottoripyöräilyä kohtaan ja liitin linkin tänne.

Ote viestistä jonka lähetin toimittajalle; "Kts linkki keskustelusta asian tiimoilta. - - -McHuurre ajaa läpi vuoden ja talvisin tuhansia kilometrejä. Hän on legenda Suomessa ja myös minun innoittaja talvimoottoripyöräilyyn."

No kiitosta kiitos kohteliaisuudesta - että oikein innoittaja ja lekenta! =) (täytyypä kertoa vaimollekkin tämä!) :grin:

Nyt järki käteen! Eihän kesälläkään lasketa pulkalla mäkeä tai hiihdetä. Ääreisverenkierto pysähtyy jo pelkästään katsomalla kuvaa moottoripyörästä talven tuiskussa.

Mut jos kerran polliisitki.....

poliisimoottoripyora.jpg

Toi poliisi ei oo lukenu huurteen juttuja, ja mistähän sen tietää.?
Pyörästä puuttuu katteet, sininen tuulipuku päällä ei heijastinliiviä eikä visiirissä sähkövastusta vain muutaman seikan mainitakseni....eikä taida olla lamauttimen ja pistoolin välissä vyöllä hätätakettiammusta:D

Talvella ajelu on vain yksinkertaisesti kivaa. Toissa ja viime talvena ajelin töihin joka päivä, kun oli sopivasti pohjalla jäätä. Tänä talvena taas on ollut musta asfaltti vastassa, joten en ole ajanut metriäkään. Ehkäpä Ducati pääsee ensimmäisen kerran kesäajelulle, nimittäin se ollut kesät seisonnassa.

Back