Se vaan iski jostain, vaikea sanoa mikä sai innostuksen alkamaan.
Jo reippaasti alaikäisenä olisi pitänyt sarviin päästä, fillarista väsättiin kopterityyliä, vaikken sittemmin ko.ajoasentoon mieltynytkään.
Biket ja Cycle Wordit tilasin jenkeistä kun täällä ei pahemmin silloin pyöristä kirjoiteltu.
Saarisen Jarno pääsi kansikuvaan Big Bike-lehteen voitettuaan Daytonan 200-kisan 350(tai 250, en ole ihan varma)jammulla, vaikka mukana oli parhaat kisahemmot isoilla pyörillä n.-72, tai jotain.
Itsetunto oli pilvissä, että härmänjätkä rules...
Onnettomuudekseni satuin syntymään vuonna -56, joka tarkoittaa, että kun vihdoin olisin saanut ajaa kortin, muuttuivat säännökset; tuli ns. piikkikortti.
Se söi sen verran silloista nuorta miestä, että VITTU MÄ MILLÄÄN PIIKILLÄ AJELE,; vaan sinnittelin mopolla(Helkama mini GT) lähes koko tuon väliajan, (onneksi ei ollut juurikaan kaveripaineita)ja ajoin vasta autokortin(abc), ja sitten eka MP:
Tunnuksenakin näkyvä Suzuki T250 -71(33hp), hirvee pyssy kokemattomalle, vuonna -75.
Sinuiksi kuitenkin tultiin ja ei mennyt aikaakaan kun isompaa piti saada.
Velkaa taas ja silloisenTurun Centrumin alakertaan, siellä oli paikallisen "kuuluisuuden", Kolin (olikohan se Jukka vai jotain, en muista) entinen Susna myytävänä.
Mainio peli, voimaa riitti , ja kokemustakin oli muka tarpeeksi, onneksi selvisin sen kanssa suuremmitta haavereitta, kerran vain heitin sen nutulleen kakskerran tiukassa kaarteessa kun siinä oli hieman hiekkaa asvaltilla.
Jollei lasketa näytösluontoista poisumista paikalta Ruissalossa; olin niin miestä, että piti sudittaa koko näkyvä polun pätkä lähtiessäni.
Hyvinhän se katselijoiden mielestä taisi mennä, mutta kun olin heidän näkymänsä ulkopuolella, vauhti oli jo sen verran luja, että puskiinhan siitä rapsahdin.
Tanko vinoon, ja mieli maahan, onneksi eivät nähneet, pääsin nilkuttamaan kotiin ja sittemmin korjaamaan vauriot.
No sittemmin otin rauhallisemmin, enkä sen koommin ole kaatuillut, pois se kuitenkin mielestä, että jotain muka osaisin(ajaa), olen kai vain ollut varovainen.
Tylsäksihän tämä menee, tää jaarittelu nimittäin, sitä samaa kohellusta kai suurin osa meistä on kokenut???
Heka5
Suzuki T250-71