• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä pyörä seuraavaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motusalem
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No eihän sulle sovi kun B-King, siis jossei rykkösen jälkeen isowoima pelota :jpstyle:
Yllättävän ketterä kokoisekseen ja matkustusmukavakin jossain määrin.

motusalem sanoi:
Tällä hetkellä alla Yamaha R1 (kolmas peräkkäin). Sitä ennen ollut monenlaista kyykkypyörää, pari enduroakin uran alkutaipaleella. Nyt olisin valmis siirtymään 'eläköityvien' prätkäkuskien joukkoon ja olisin vaihtamassa pyörää johonkin matkustusmukavampaan, ei hitaaseen (kolmen rykkösen jälkeen ei totu hitaaseen) pyörään. Kaikenmaailman Gold Wingit ja muut takalaukkuvehkeet näyttävät ihan kamalilta. Eli pyörän ulkonäkö on merkittävä!! Sanomattakin lienee selvää, että suurin osa pyöristäni on ollut Yamahoita, mutta merkillä ei tässä kohtaa ole väliä. Olisko ideoita?? Jonkun oma vastaava tarina olis hauska lukea;)

Ja tiedän vastauksen "Osta kolme pyörää", mutta tällä hetkellä aika, tila...jaa siinä ne...eivät anna myöten.

Nettimotossa olen hakenut vaikka millä hakuehdoilla ja ei vaan onnistu!

Triumph Speed Triple tai Speed Triple R!! Hakkaa nuo Duket, Zetat ja Ducatit hauskuudessa ja ajo-ominaisuuksissa ihan mennen tullen :orgmp2:

Se tulee olemaan oma eläköitymispyörä, ellei joku tee parempaa ennen sitä!

Suiza82 sanoi:
Triumph Speed Triple tai Speed Triple R!! Hakkaa nuo Duket, Zetat ja Ducatit hauskuudessa ja ajo-ominaisuuksissa ihan mennen tullen :orgmp2:

Se tulee olemaan oma eläköitymispyörä, ellei joku tee parempaa ennen sitä!

Suosittelin K1300R:ää tuolla aiemmin tehomielessä, mutta itsehän vaihdoin K1200R:stä Speed Tripleen. On se vaan hauskempi pyörä ja radalla myös ketterämpi. Bemari isompi, pehmeempi ja enemmän kruiseri, mutta Speed Triplellä kruisailee kyllä hyvin myös.

Laitoin S1000RR vaihtoon ja K1300S tuli tilalle. Ensituntumat ovat olleet positiivisia, vain yleisillä teillä ajoa.
RR lähti vaihtoon pääasiassa aikapulan vuoksi(se pitää viedä radalle. Viime kesänä 2 ratapäivää/tänänä kesänä 0).
Mul on kyl ollu K1200S aiemmin, joten helppo oli lähteä K1300S ajelemaan:D

Seuraava pyörä itselläni tulee olemaan Brammo. Muutaman päivän koeajon jälkeen tuntuu koko ajan järkevämmältä hankinnalta. Niin ja bensaahan tuo ei syö yhtään... :jippikaijee:

Minusta joko VFR1200 tai K1300S tuohon tautiin. Itse tykkään enemmän VFR1200:sta kun on nöyrempi kääntymään pienemmissä nopeuksissa.

Pete2 sanoi:
Minusta joko VFR1200 tai K1300S tuohon tautiin. Itse tykkään enemmän VFR1200:sta kun on nöyrempi kääntymään pienemmissä nopeuksissa.

Mul oli semmoinen kutina aloittajan viestin perusteella, että hakusessa on pyörä, jonka kuivapaino alkaa ykkösellä.

Vielä lisänä listalle aloittajalle. Hanki halvalla joku faitteroitu kyykky (tiedän, aika harva on hieno), tai jos on taitoa ja aikaa, niin värkkää itse jonkun sellaisen kuin haluaa. Ei ranteet pakota ajaessa sen jälkeen...(ennen kuin naurat, niin funtsi).

On se hyvä että muillakin on murheita mitä tämän jälkeen, itselläni oli busa ja nyt kova miettiminen ensi kesään, ettäs mitäs nyt...:orgmp:

JMH sanoi:
Mul oli semmoinen kutina aloittajan viestin perusteella, että hakusessa on pyörä, jonka kuivapaino alkaa ykkösellä.

Vielä lisänä listalle aloittajalle. Hanki halvalla joku faitteroitu kyykky (tiedän, aika harva on hieno), tai jos on taitoa ja aikaa, niin värkkää itse jonkun sellaisen kuin haluaa. Ei ranteet pakota ajaessa sen jälkeen...(ennen kuin naurat, niin funtsi).

Alotin kyllä nauramisella, mutta ei tuo sun ideas ihan metsästä ole - on käynyt mielessä Rykkösen keulan purkaminenkin -> katteet syrjään ja crossipyörän stongaa etc...ja joku tuolla aiemmin mainitsi kuivapainosta, niin mulla ei oo koskaan ollut 'painavaa' pyörää, niin en oikein niistä osaa mitään sanoa - ja veikkaan että tämänsuuntainen (mikäpyöräseuraavaksi) pohdiskelu on aika tavallista ;)

Kiitokset hauskoista ideoista - näin tämän keskustelun toivoinkin elävän...

Okei oma tarina:
Olen henkeen ja vereen "nakupyörämies" eli mp:n pitää olla naku muuten se ei ole mp. Mutta sitten menin ja hankin CB1300:n ja sitä ajettuani 35tkm ei ollu enää tarjolla "parempaa" nakua. Olis pitäny siirtyä faitteripuolelle mutta koska ajan kuitenkin paljon matkaa niin siirryin sitten vannoutuneisuudestani huolimatta sportti-tourinkipyörään eli Bemmun K12S:ään. Nyt jo 25tkm sillä ajettuani on alkanu toi vauhti maistua todella hyvältä!! S100RR oli aivan mieletön pyörä -huh kun se hunaja valui suupielissä kun sitä koeajoin. Mutta mutta...
Silti olen periaatteessa ainakin päättänyt että siirryn adventurepyörään. Koeajamista paras tähän asti on ollut Trumpan 1200 Explorer, mutta ainankin Ducatin Multistrada pitää vielä koeajaa.
Tommosella isolla adventurella ajaessa hiljaisempikin vauhti tuntuu hauskalta koska pyörä on paljon korkeampi ja liikkeet siellä pyörän päällä on niin paljon isompia/ laajempia. Lisäksi voin siirtää tätä vauhti-ihastustani sorateille, jossa ei sitten kuitenkaan voi ajaa niin kauheen kovaa... Mutta haastetta on silti yllin kyllin.

Luulenpa että poimin sen Yammun FJR1400:sen seuraavaksi ratsuksi kun se julkistetaan.

Jollei ihmeitä satu, ni seuraava pyörä on Hayabusa, uudempikoppanen. Todennäkösesti ens keväänä. :jpstyle:

motusalem sanoi:
Tällä hetkellä alla Yamaha R1 (kolmas peräkkäin). Sitä ennen ollut monenlaista kyykkypyörää, pari enduroakin uran alkutaipaleella. Nyt olisin valmis siirtymään 'eläköityvien' prätkäkuskien joukkoon ja olisin vaihtamassa pyörää johonkin matkustusmukavampaan, ei hitaaseen (kolmen rykkösen jälkeen ei totu hitaaseen) pyörään. Kaikenmaailman Gold Wingit ja muut takalaukkuvehkeet näyttävät ihan kamalilta. Eli pyörän ulkonäkö on merkittävä!! Sanomattakin lienee selvää, että suurin osa pyöristäni on ollut Yamahoita, mutta merkillä ei tässä kohtaa ole väliä. Olisko ideoita?? Jonkun oma vastaava tarina olis hauska lukea;)

Ja tiedän vastauksen "Osta kolme pyörää", mutta tällä hetkellä aika, tila...jaa siinä ne...eivät anna myöten.

Nettimotossa olen hakenut vaikka millä hakuehdoilla ja ei vaan onnistu!

Mites ois et jatkaisit R1 linjalla ( :WAZAAP: ) mutta modaisit sen mukavammaksi?
Esim. korkeemmat cliponit/stonga+geelipenkki ja ehkä viel säädettävät jalkatapit..??

Juhis sanoi:
Mites ois et jatkaisit R1 linjalla ( :WAZAAP: ) mutta modaisit sen mukavammaksi?
Esim. korkeemmat cliponit/stonga+geelipenkki ja ehkä viel säädettävät jalkatapit..??

Tämä on Juhis yksi ehdottoman varteenotettava vaihtoehto...onko muuten kokemuksia noista cliponeista...mitään crossistongaa en kyllä haluis ruveta siihen ruuvaamaan.

Back