• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä pyörä olisi hyvä (aikuiselle) aloittelijalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janimoisio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Leikkimielellä tuolla voit hahmotella sopivaa pyörää. Itsellä osui aika nappiin oman pyörän / mahdollisen kiinnostuksen suhteen.
biggrin.gif
Tolla testillä mitään merkitystä ole. Laitoin että ehdoton edellytys on jaappanissa tehty ja silti se tarjoaa jo sijoille 5 - 9 italialasita tai sakua. No onneksi osasin itse valita itselleni sopivan pyörän
biggrin.gif

Sillehan tuo testi ei mahda mitaan jos ei tieda mita pyoraltaan haluaa.
Tuloslistauksesta klikkaamalla sita pyoran nimea saa tiedot siita miten pyoran ominaisuudet sijoittuvat verrattuna omiin valintoihin.

Mä ehdotan jotain pystyssä ajettavaa pyörää. GSF, FZS, Hornet, (SV)... Itselle sigun pyörä toista vuotta alla ja kun kaverin CBR:ää kokeilin, niin en moista itselle ainakaan vielä ottais... Ehkä jos sitä ajais enemmän, niin pääsis sinuiksi siihen prkleen raskaaseen ohjaukseen... Ajakaa mahdollisimman montaa pyörää, niin löytyy se mieleinen.

Semmonen mikä näyttää parhaalta. Kun sen pyörän näkee siinä oven edessä tulee semmonen olo että pakko lähtee ajamaan.

Eli Tonninen gixxeri tai snadisti pienempi  
biggrin.gif

Kyykyllä ei tuu selkäkään kipeeks jos on jo sellaisia vaivoja, mulla on vaik oon melko nuori  
sad_orig.gif
Katteet suojaa viimalta, on tehoa ja silleen. Ojentajatkin tulee treenattua pyörän päällä.

Edit: helvettiäkö sä täällä kyselet? Sun muijalleshan se fillari tulee niin kysy siltä minkä se haluaa  
smile_org.gif

Edit2: ainiin etittiin jotain 90-luvun alun pyörää, ei sillon viel ollut kilogixxereitä, vaan ylikilogixxereitä (1100)
sad_orig.gif

Kas vaan 81% sai omakin pyöräni vaikka olikin sijalla 9. Paras valinta oli 4 %-yksikköä parempi, mutta en minä sitä kumminkaan välttämättä huolisi. Tuo vertailu ei huomioi tärkeää tekijää eli hintaluokkaa! Nuo neljä lisäpinnaa näkyy nostavan mopon hinnan 1.7 -kertaiseksi (harmaamyyjälläkin) ...

Kas vaan 81% sai omakin pyöräni vaikka olikin sijalla 9. Paras valinta oli 4 %-yksikköä parempi, mutta en minä sitä kumminkaan välttämättä huolisi. Tuo vertailu ei huomioi tärkeää tekijää eli hintaluokkaa! Nuo neljä lisäpinnaa näkyy nostavan mopon hinnan 1.7 -kertaiseksi (harmaamyyjälläkin) ...
Siitä voi kyllä valita hintaluokan lopuksi...
wink.gif

Meinasin mennä samaan halpaan... Hintaluokan vaihdon jälkeen oma pyörä oli 6.
062802jumpie_prv.gif

Tuohon vastaamisessa pitää jo vähän miettiä mitä pyörältä haluaa... Muuten tulee vastattua mitä omassa pyörässä jo on...
smile_org.gif

Tietysti monilla varmasti jo onkin juuri se mitä haluaa...
033102beer_1_prv.gif

Osta pikkasen käytetty tonniluokan ohjus, "ärräpyörä" on kevyt käsitellä, tehoo on riitävästi ja ei tarvii heti vaihtaa tehokkaampaan. Siis tämä neuvo on vain asiantuntijalle.
p.s mikä järki on ostaa monta pyörää vuodessa?

Meillä ajetaan VFR800:lla. Mamma on 165 pitkä/lyhyt ja ei ole pahemmin valittanut. Mukava taittaa matkaa, suojaa hyvin ja lujan pyörän maineessa.
Tosin kiloinen gikseri luultavasti seuraava pärrä jos se on minusta kiinni ja onhan se
tounge.gif

Jaahah - kun aiemmin mainitussa "vaalikoneessa" sen hintaluokan toden totta voikin ottaa lopussa huomioon, oma pyörä nousi ykköseksi! No nyt voi käydä nukkumaan tyytyväisenä ;-)

Osta pikkasen käytetty tonniluokan ohjus, "ärräpyörä" on kevyt käsitellä, tehoo on riitävästi ja ei tarvii heti vaihtaa tehokkaampaan. Siis tämä neuvo on vain asiantuntijalle.
Mikä järki on ajaa samalla pyörällä vuodesta toiseen?

Vaihtamalla saa uutta ja erillaista pyörää alleen ja ajo maistuu taas paremmin uudella pyörällä. Vaihtaminen on mukavaa puuhaa.

Mikä järki on ajaa samalla pyörällä vuodesta toiseen?

Vaihtamalla saa uutta ja erillaista pyörää alleen ja ajo maistuu taas paremmin uudella pyörällä. Vaihtaminen on mukavaa puuhaa.
Saattaa olla jopa ihanan kallista, elämä on.
Näin puhuu ihminen joka ei ole tottunut rahaa käsittelemään.

Back