• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä pyörä 153cm:lle naiselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja haka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitenköhän kävis jos pitäis seuraavista valita...?
(kuutiot keikkuu 900sta - tonnisiin)

- Buell lightning
- Hornetti
- Ducatin monsteri

ja sitten ihan mielenkiinnosta...
omistaakohan kukaan Moto guzzia
biggrin.gif
(brevaa/grisoa?)
lookaround_orig.gif

168cm/60kg päkiät yltää just maahan tonnisessa cebarissa, mut 9 vuotta oon tota pyöritellyt. Pyörällä painoa yli 200kg ja aina on liikkunut sekä eteen että taakse. Jos ei itse oo jaksanut sitä tuuppia niin joku muu tuuppaa.
Vinkki:Jalkatreeniä salilla, katsoo mihin parkkeeraa ja miten päin, jne..kyllä sitä aina keinot on keksitty!!
062802jumpie_prv.gif

Hei vaan!Liityn nyt rinkiin minäkin. Ensimmäistä pyörää olen ostamassa ja samaa pituusaihetta pyöritellyt mielessäni... Onko tytöillä kokemusta Suzukin Bandiiteista, onko korkeita? Ihan oon vasta kuvia jne katellu kun tuli tämä osto ajankohtaiseks. Ja kuin helposti niitä sit madalletaan, ja mitä sellainen tulee kustantaan?
Hirvee mopokuume tosiaan päällä, kova runsaudenpula on vaan siitä minkä vois ostaa... Ovat kuitenkin tuota kehuneet helpoksi käsitellä ja hyväksi ekapyöräksi
smile_org.gif

Suottapa pelkäätte...
Minul on mittaa 155 ja pyörä painaa 340 kg
tounge.gif
biggrin.gif

Ajan kans oppii konstit pysäköimisen, liikkuttelun kans ja siinä minne sellainen pyörä kannataa ajaa...sivulta pukkaaminen kannattaa ahrjoitella...se on joskus ainoa konsti...
Pysäköiminen risteyksissä uraan, ei siihen korkeimpaan kohtaan...jne...
Mitä enemmän on aikaa laittaa opiskeluun , sitä vähemmän tulee noloja tilanteita....vaikka ainahan niitäkin tulee...pari kertaa kesäs ;)
Vaan siinäpä ei ole mitään kamalaa...joutuu niihin miehetkin ;)

Hakusessa olisi lähinnä naku-pyörä. Custom ei innosta ja katu-pyörään ei riitä rahkeet. Tehoja saisi kumminkin olla! Kuinka paljon pyörissä on "säätö-varaa" esim.säkäkorkeuden puolesta?
Apua kaivataan...
ite oon 157cm....mull kawan er-6n madallettu sen verran ku pysty helposti,oisko ollu sentin verra....ostin matalamman satulan ja kengät korotettu.....jalat ei yllä kunnolla maahan...haittaa oikeestaan vaan peruutustilanteessa,varsinki jos hiekkaa asfaltin päällää.....mut pois en vaihtais...

frendillä taa 600 honda hornetti...ja se madaltu*helposti*enemmän....siinä mull on jalat tukevasti maassa....eli monia pyörä saa ihan helposti madalettu...siitä koiranluusta(?) jos semmonen onpi pyörässä(ei mitää hajuu onko joka pyörässä
blush.gif
)

nii en tiiä kuinka tehokasta etitte...mut kyll noil 600 pääsee ainaki mun käyttöön ihan tarpeeks
tounge.gif

kävin messuilla kokeilee 1130 cafe raceria...jalat ylty hyvin maahan....siinä vähän tehokkaampaa yllä mainittuihin...
biggrin.gif

melkeinpä kannattaa kattoo mikä pyörä mielyttää silmää...ja sit istuskella ja ihmetellä et paljonko se madaltuu...ja sit eiku
062802moto_prv.gif

Suottapa pelkäätte...
Minul on mittaa 155 ja pyörä painaa 340 kg  
tounge.gif
biggrin.gif

Ajan kans oppii konstit pysäköimisen, liikkuttelun kans ja siinä minne sellainen pyörä kannataa ajaa...sivulta pukkaaminen kannattaa ahrjoitella...se on joskus ainoa konsti...
Pysäköiminen risteyksissä uraan, ei siihen korkeimpaan kohtaan...jne...
Mitä enemmän on aikaa laittaa opiskeluun , sitä vähemmän tulee noloja tilanteita....vaikka ainahan niitäkin tulee...pari kertaa kesäs ;)
Vaan siinäpä ei ole mitään kamalaa...joutuu niihin miehetkin ;)
Elli.
Jostakin luulin, että olisit pitempi. Siis pituusmittaa enempi. ootki just sopivan mittanen.

biggrin.gif
wink.gif

Mikä se sun pyöräs muuten on.

Olen 159 cm pitkä, ja Monsterissa oli eka kausi keulaputket ja jousitus matalammalla. Sittemmin ruuvattiin takaisin vakioasentoonsa, koska kummasti pyörä madaltuu kokemuksen karttuessa.
Uuteen Bemskuun on matalampi satula tulossa, madallus on 3 cm, jonka pitäisi riittää päkiöiden saamiseksi kunnolla maahan. Vakiokorkeudella turha haaveillakaan istuen peruuttelemisesta.

sanoi:
....ostin matalamman satulan ja kengät korotettu.....

Millaiset kengät nää on Piipu?

Hei vaan!Liityn nyt rinkiin minäkin. Ensimmäistä pyörää olen ostamassa ja samaa pituusaihetta pyöritellyt mielessäni... Onko tytöillä kokemusta Suzukin Bandiiteista, onko korkeita?
Bandit on ihan mainio ekaksi pyöräksi, jos minulta kysytään. Mulla ei ollut mitään mopo-kevaritaustaa, pyörän ostin ihan kylmiltään (ei ollu korttia edes sillon) ja kolmatta  
sport05.gif
-kesää täs jo kovasti odotellaan.
Pituutta on 163cm, että jalat yltää just maahan tarvittaessa. Mitään sen kummempia madalluksia en oo tehny.
Toki turhat kallistelut paikallaan ollessa kannattaa jättää väliin, jos ei ole Suomen vahvin nainen. Kuten edellä on todettu, se pyörän punnaaminen tarvittaessa saattaa tuntua työläältä mutta kyllä sitä pärjää jos on yhtään ruista ranteessa. Ja monestihan meille misuille on tarjolla sitä herrasmiesmotoristien apuakin..  
wink.gif

Joo eipä oo taustaa mullakaan, joskus 15kesäsenä kerran-pari ajanu kaverin peeveetä... BanditMisu, onko sulla pikku- vai isorosmo? Mä siitä pienemmästä haaveilen. Lähinnä mua siinä pituusasiassa jänskättää liikenteessä pysähtyminen, siis liikennevalot jne, ei niinkään parkissa liikuttaminen. Oot aikalailla saman mittanen kun mä eli varmaan penkkiä mulkkaamalla sais vielä himpun madallettua jos on tarvista. Minkä ikänen sun pyörä on?

Osallistun minäkin tähän..

Elikkäs pituuttaa kertynyt huimat 150cm, ja ajelen Banditilla. Madallettu aikas reilusti, ja nyt yltää varpaat maahan. (jos oikein venyttää saa toisesta jalasta päkiän ja toisesta varpaat)..  
smile_org.gif
 Alkuun oli hankaluuksia, ja pyörä kaatukin. Mutta, nyt kun on vähän oppinut ajamaan, suht hyvin sujuu. Täytyy vaan katsoa mihin sen parkkeeraa. Hankalissa paikoissa työnnän vierestä, päältä lykkiminen on vähän hankalaa, ku on vaan varpaat maassa.
Mutta, hauska pyörä se on ajella..  
biggrin.gif

Joo eipä oo taustaa mullakaan, joskus 15kesäsenä kerran-pari ajanu kaverin peeveetä... BanditMisu, onko sulla pikku- vai isorosmo? Mä siitä pienemmästä haaveilen. Lähinnä mua siinä pituusasiassa jänskättää liikenteessä pysähtyminen, siis liikennevalot jne, ei niinkään parkissa liikuttaminen. Oot aikalailla saman mittanen kun mä eli varmaan penkkiä mulkkaamalla sais vielä himpun madallettua jos on tarvista. Minkä ikänen sun pyörä on?
Pikkanen rosmohan se mun kultani on ja -01 on vm. Ei siis tosiaankaan mikään uudenkarhea peli enää. Mutta pois en antais.  
biggrin.gif

Ihan alusta asti pyörä on risteyksis ja liikenteessä ollut helppo käskytettävä, eikä risteyspysähtymisis ole ollut mitään erikoisia ongelmia tai horjumisia. Ajoin kortin koulun Hornetilla ja siihen jos vertaan niin oma pyörä on paljon jämerämpi ja vakaampi. Suoraan sanoen on sellanen hyvä tunne persauksissa, kun sillä ajaa. Mutta kyllä sun kannattaa käydä kokeilemassa niin Banditia kuin muitakin vaihtoehtoja ennen ostopäätöstä että on sitten kiva  
062802moto_prv.gif

frendillä taa 600 honda hornetti...ja se madaltu*helposti*enemmän....siinä mull on jalat tukevasti maassa....eli monia pyörä saa ihan helposti madalettu...siitä koiranluusta(?) jos semmonen onpi pyörässä(ei mitää hajuu onko joka pyörässä
blush.gif
)
Esimerkiksi FZ6:ssa ei ole koiranluita (eli takaiskarissa ei ole välityskappaleita). Tällöin (takapään) madallukseen jää kaksi vaihtoehtoa: satulan sheivaus (materiaalia pois) ja uusi takaiskari/jousi-systeemi (kallis vaihtoehto, mutta taitaa n. 2,5 tuumaa lähteä maksimissaan).

Sorry, vähän OT.
smile_org.gif

sanoi:

ihan tavalliset ajokengät,mp asun,porellet....ei ne mitkää kaunokaiset oo mut hyvin suojannu jalkaa..meinaa pari kertaa jääny mopon alle...eikä mitää käynny... niihin oon sit suutarilla laittanu puoltoista senttii lisää pohjaa....
Onko se pohja laitettu kantapäästä varpaisiin saakka "läpi kengän", vai pelkästään kantapäähän? Miten muutti kengän ulkonäköä? Miten pysyy tuntuma vaihdepolkimeen? Jotenkin tuntuu, että vaihtaminen olisi vaikeampaa, kun kengässä on pohjaa? Mitä tuunausoperaatio kustansi?
Kauhee kyselyikä...
tounge.gif

sanoi:

ihan tavalliset ajokengät,mp asun,porellet....ei ne mitkää kaunokaiset oo mut hyvin suojannu jalkaa..meinaa pari kertaa jääny mopon alle...eikä mitää käynny... niihin oon sit suutarilla laittanu puoltoista senttii lisää pohjaa....
Onko se pohja laitettu kantapäästä varpaisiin saakka "läpi kengän", vai pelkästään kantapäähän? Miten muutti kengän ulkonäköä? Miten pysyy tuntuma vaihdepolkimeen? Jotenkin tuntuu, että vaihtaminen olisi vaikeampaa, kun kengässä on pohjaa? Mitä tuunausoperaatio kustansi?
Kauhee kyselyikä...
tounge.gif
huomaa et oot kenkä friikki
biggrin.gif

saahan sitä ja pitääkin kysellä.....siis eihän niit pohjii tietenkää voi loputtomasti korotella..ei siis mitää lordi kenkii...
biggrin.gif
niinku sanoitki
vaihdetappiin pitää jalan taipua.....ei se kyll noitten kenkien ulkonäköä kauheesti muuttanu..eikä jengi niihin kiinnitä huomiota...ennen ku mä rupeen niit esittelee...et kattokaa mull on monsteri kengät
cool.gif

pohja on laitettu kantapäästä varpaisiin.kantapäässä koko pohjan pituus 4 cm,keskellä melkein 3 ja edessä 3....ei vaihtaminen oo yhtää vaikeempaa..ku ei oo liian paksut pohjat...mä sain tosi edullisesti ku on tuttu sill alalla..arvio et maksais jotai 70-100e riippuu suutarista..käy kyselee..

Itsellä vartta on huimat 159 cm. Enää ei kyllä jännitä ollenkaan niin paljon tuo ajokauden alku ja uuden ystävyyden alottaminen gsx-r:n kanssa, kun kerran pienemmätkin on noin hyvin pärjänneet.
smile_org.gif

Joo kyllä tätä lukiessa ainakin on saanut kannustusta! Jos kerran muutkin niin kyl kait mäkin sit
cool.gif

Ehkä mä nyt sit uskaltaudun Bandiittikaupoille. Tai niin, ylipäänsä kyykkykaupoille
smile_org.gif

Kyllähän joku 600cc Hornet on hyvä valinta. Ihan kivat tehot kokoluokassaan ja todella näppärä pyörä ajaa. Keski-Euroopan mikkihiiretkin ajaa niillä ihan surutta ja on varmaankin ylivoimaisesti suosituin pyörä siellä, esim. Roomassa ainakin (skootterit poislukien).

Back