• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä on motoristien nykyinen asenne?????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyl mä ainakin moikkaan kaikkii ketkä vaan huomaan!!
smile.gif
Jos joku ei heilauta räpylää takas ni se on ihan sen oma ongelma
wink.gif
ja se siitä.
smile.gif

On muuten koominen tilanne kun jossain mutkapätkällä tulee vastaan joku yli 20-30 pyörän letka ja koitat siinä sitten ajaa räpylä pystyssä useamman sata metriä, mutkaista tietä yhdellä kädellä, kohtelias kuski kun olet.

Itselleni kävi kerran näin kun ajelin Turun suuntaan ja vastaan pölähti eräällä pikkutiellä kunnon sohvaletka. Mutta jumankauta, minähän morjenstan
biggrin.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (bellamoto @ Huhti. 13 2003,16:27)</td></tr><tr><td id="QUOTE">,yhdistää. tällaista moikkailua ei koskaan tapahdu autoilijoiden kesken
thumbs-up.gif

thumbs-up.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Paitsi ammattiautoiliat kuten rekkakuskit moikkailevat
toisiaan.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jussi @ Huhti. 13 2003,19:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mutta jumankauta, minähän morjenstan  
biggrin.gif
Johan se armeijassa opittiin, se tervehtiminen
thumbs-up.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (bellamoto @ Huhti. 13 2003,15:27)</td></tr><tr><td id="QUOTE">tällaista moikkailua ei koskaan tapahdu autoilijoiden kesken
thumbs-up.gif

thumbs-up.gif
Riippuu vahan varmaan autosta. Aikanaan kuplavolkkariani tervehti muitten samanlaisten lisaksi myos harrikkakuskit (miksi, en tieda, ehka minoon vaan niin sopo)

Ja nykyisellaankin lajitoverit tervehtii, mut eipa meita niin paljon olekaan
tounge.gif

Kyllä tuolla tiellä useimmat morjestaa jopa HD-miehet.Tietysti ihan joka tilanteessa ei pysty itsekkään heilutteleen mutta yritän edes nyökytellä.

Usein ne jotka eivät morjestele ovat juuri niitä HD-miehiä jotka ovat ns.kerhomiehiä kuten Jussi jo mainitsikin,mutta jos nekin tulee yksin vastaan on ne kyllä pruukanneet morjestaa.

NO, minä morjestan ainakin kaikkia!!!

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (patrika @ Huhti. 13 2003,20:09)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Riippuu vahan varmaan autosta. Aikanaan kuplavolkkariani tervehti muitten samanlaisten lisaksi myos harrikkakuskit (miksi, en tieda, ehka minoon vaan niin sopo)[/QUOTE]<span id='postcolor'>
jaa, no mulla taitaa olla sitten se ns tavallinen tusinatavara kotilo, jolle ei viitsitä edes moikkailla, ja enhän mä ole edes söpö, joten ehkä siinäkin syy...nyyh, nyyh. en arvannutkaan, että se näkyy niin kauas!!! täytyy hankkia sellaiset tv-ruudun kokoiset aurinkolasit...mutta tässähän se ero just motoristien ja autoilijoiden (ja ammattiautoilijat on eri juttu) välillä onkin. motoristit (siis useimmat) moikkailevat kaikkia pyöriä kokoon ja näköön katsomatta..
062802moto_prv.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jussi @ Huhti. 13 2003,19:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">On muuten koominen tilanne kun jossain mutkapätkällä tulee vastaan joku yli 20-30 pyörän letka ja koitat siinä sitten ajaa räpylä pystyssä useamman sata metriä, mutkaista tietä yhdellä kädellä, kohtelias kuski kun olet.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Nyt on paikallaan neuvo turvalliseen moikkailuun tällaisissa letkatapauksissa, joita vastaan ajetaan kämmen näkyvillä: Pystyt kyllä vasemmalla kädelläkin ohjastamaan -ainakin työntämään ja tukemaan- kun pidät kättäsi ranteen kohdalta kahvan päässä(käsi osoittaa vasemmalle), kämmenpuoli eteenpäin.

Jos tanko on kustomityyliin hyvin jyrkkä ja joudut pitämään kättäsi tangon päällä kämmenpuoli eteenpäin, saattaa se olla vastaantulevan näkökulmasta poliittisesti arveluttavaa
tounge.gif

Terv. ULoop

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (ULoop @ Huhti. 13 2003,14:04)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Meikäläisen käsi heilahtaa takuuvarmasti, eikä yksikään 125-kuski jää morjestamatta. Muistan kun itse olin aloittanut piikin selässä ja oli hienoa kun isot pojat isoine pyörineen tervehti  
cool.gif
. Siitä tuli pienelle miehelle uskomaton fiilis.

Nuo HD-kuskit tervehtii vaihtelevalla menestyksellä mutta olen kyllä kämmenpohjaa silloin tällöin nähnyt. Toinen asia onkin sitten nämä GoldWing-kuskit. En voi sanoa kertaakaan nähneeni kättä irtoavan tangosta  
nixweiss.gif
täysin samalla tavalla täälläkin!!!!!!!!
062802jumpie_prv.gif

Minusta tuo tilanne ei ole ollenkaan niin huono kuin tuossa alussa kerrottiin, kyllä henkeä porukassa vielä on ja lapaset heiluu kohdatessa.

Yleensä kyllä moikkaan kaikkia jotka tulevat vastaan jos en ole omissa mailmoissani ja en kerkiä huomaamaan
exclamation.gif
Välillä käy niin, että vastausta ei tule takaisin mutta ei se minua ainaskaan häiritse.Eiköhän ne ketkä jättävät moikkaamatta niin tee sen seuraavalla kerralla
smile.gif

Aina moikkaan kun vaan huomaan. Ja yleensä nousee räpylä myös vastaan. Ei tilanne ainakaan minun mielestäni ole huonontunut.

Jeps, olen samaa mieltä että kyllä kaikkia morjenstetaan ja harvoin jää "morjenstus" ilman vastausta...
thumbs-up.gif

Voisiko makesake joka aloitti keskustelun hieman valaista tätä hänen kokemustaan lisää? Missä/milloin/ketkä eivät moikkaile takaisin? Onko hän törmännyt "moikkailemattomuuteen" säännöllisesti...?

Aina morjestetaan jos vaan oma liikennetilanne sallii, eikä putkinäkö ennaltaestä asiaa
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
exclamation.gif

Ekat morjestamiseni oli kyllä niin maaseututyyliä kuin olla ja osaa - käsi n. naaman korkeudella
tounge.gif
mutta nyttemmin hieman vauhdista riippuen käsi irtoaa hitusen tangosta tai vähintään sormet sojottaa sivulle - vastaantulijan pyörätyypistä tms. riippumatta
thumbs-up.gif

Juu kaikkia tervehdin,merkkiin,kokoon tai malliin katsomatta. Muistan kans kun kevarilla ajeli niin tuli hyvät fiilikset kun "isot pojat " morjesteli takaisin. en tiedä kun on tossa kuormurissa se "lälläri" et tarviskohan mun ängetä vielä sekin pyörään ni vois "huudella" siihenkin ja kirota yhdessä polliisien tutkia ja ylikuorma puntareita
biggrin.gif
mulla on melkein koko ajan tassu pystys olin sit töissä tai vapaalla
062802moto_prv.gif

Kyllä aina moikataan tosiaan jos vain huomaa ja liikennetilanne sen sallii. Jos ei pysty käsiä jostain syystä juuri irrottamaan niin ainakin nyökäytän päätä.    
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif

Back