Pointti oli tuo valmistajan painesuositus vs miltä rengas näyttää setin jälkeen, harrastelijalla. Ajattelin että ymmärtäisit pointin helpommin kun käytän esimerkissä lämminpainetta.No kyllä niissä tietenkin on liikkumavaraa ja +- 0,1 bar ihanteesta, minkä valmistaja ilmoittaa, ei ole suuri heitto suuntaan tai toiseen ja sellaisia kokeiluja voi suorittaa. Itse kuitenkin toimisin niin että pysyttelisin niissä valmistajan antamissa raja-arvoissa.No kysytäämpä vaihteeks vaikka näin päin:
Harrastelijalla on rengas, johon valmistaja suosittelee lämminpaineeksi 1.8bar.
Ko harrastelija ajaa, rengas toimii ihan ok, mutta näyttää vähän huonolta, ja lämminpaine on se 1.8bar mitä valmistaja suositteli.
Sitten ko harrastelija päättää kokeilla lämminpaineena 1.65bar. No rengas toimii edelleen ihan yhtä ok, mutta näyttää paljon paremmalta.
Kumpaa lämminpainetta sinä suosittelisit ko harrastajan käyttävän? Valmistajan suositusta, vai tuota hieman alempaa painetta jolla rengas näyttää paremmalta?
Tuollainen lämminpaineen muuttaminen on juuri sitä sun peräänkuuluttumaa hifistelyä. Mutta mä sanoisin että käyttää sitä mikä tuntuu hyvältä ja tuntuu toimivan, jos ei toimi, niin tekee alustalle jotain tai vaihtaa seosta.
Dunlop antaa suosituspaineikseen 1,4 - 1,6 bar, mutta paine ei kuitenkaan saisi ylittää 1,6 bar. Eli noissa on liikkumavaraa.
Ihmeellistä sinänsä että nyt oletkin yht'äkkiä hifistelemässä lämminpaineilla.
Ja olen aivan täysin samaa mieltä siitä, että "käyttää sitä lämminpainetta mikä tuntuu hyvältä ja tuntuu toimivan, jos ei toimi, niin tekee alustalle jotain tai vaihtaa seosta."