itse en pyörääni kyllä antais millekkään "huoltofirmalle" tuhottavaksi se on varma! ja nämäkin aikasemmat jutut tällä palstalla jo kertoo miksi!
itselläni on huonoja kokemuksia lähinnä autopuolelta vaikka paljon itse teenkin (nykyään kaiken) niin aikanaan oli tilanne että vanhassa PÖSÖ 405ssä oli leima aika ja jarrut (känkkä) ei pitäny...
ajattelin että nyt ei ole aikaa ja paikkaa missä tehdä joten vein huoltoon!
sieltä sitten soitettiinkin hetken päästä että sulla on jarrupiirissä yksi putki risana!?!?!? mä siihen että kyllä se on tähän asti pitäny mutta vaihtakaa nyt sitte jos on kerran paskana!
no menin sitte muutaman päivän päästä hakemaan ja kävi ilmi että olivat vaihtaneet kaikki molempien jarrujärjästelmien putket uusiin ja lasku oli sen mukanen lisäksi kuulemma kaikki mekaniikka oli takajarruissa (rummut) pitäny vaihtaa koska ihan jumissa! (ei kyllä ollu aikasemmin ku ite olin nauhat viimeks vaihtanu ja vielä mekanismeja kuparispraylla suojannu)
lasku oli tosiaan ihan tähtitieteellinen siihen verrattuna mitä odotin ku niiden piti vaan känsseri herkistää!
no sitte ei auttanu kun maksaa ja lähteä leimalle...
karmea totuus vaan paljastui kun ensinnäkin kässäri piti vielä huonommin kun viedessä joka tietysti näkyi hylkynä heti jarrudynossa mutta sit kun katsastusinssi nosti auton ylös niin huomattiin että ne uudet jarruputket roikku tulipellin reunasta takakontin pohjaan asti täysin vapaana (kiinnikkeisiin väärän paksusta kamaa tai väärät kiinnikkeet) ja lisäks vasemman takapyörän liitos vuosi niin että jarrunestettä oli 10km matkalla valunut pitkin taka akselistoa
otin hatkat ja poistuin takas "huoltoon" avautumaan että mitä perkelettä!!! PÖSÖ otettiin uudestaan työlle ja anteeksi pyydeltiin ja tilanne vaikutti muutenkin siltä että ovat pahoillaan vaivasta ja luvattiin pikapikaa... lopulta kun auton hain niin sain leiman (kun jarrujärjestelmä piti tällä kertaa ja känsserikin oli kiristetty toleranssiin) ainoo vaan että se kässäri toimi tasan viikon ja sit pikkuhiljaa meni kahva kokoajan veltommaksi ja lopulta vaikka veti kahvan täysin ylös niin mitään ei tapahtunut!
siinä vaiheessa soitin taas sinne huoltoon ja haistatin pitkät vitut!
kun itse takarummut avasin niin huomasin että se käsijarrun automaattikiristys mekanismi oli ihan väärin kasattu ja vielä rikottu kun oli väkisin väärin tungettu!
lopulta sain jarrut sellaseen happeen että kesti 2 vuotta kunnes toinen jarrupiiri rupes vuotamaan! syyksi huomasin sen että olivat siinä loistavassa huollossa ne uudet putket vääntäneet niin olivat vetäneet niin lähelle taka aksellistoa että olivat osuneet ja hankautuneet ajan myötä puhki!
tämän esimerkin takia en metriäkään uskaltaisi ajaa sellasella laitteella oli se nyt auto tai mopo tai ihan mikä vatkain vaan minkä on joku perkeleen "ammattitaitoinen huoltomies" duunannu!
kyllähän se jo noissa teknarin testeissä näkyy että mistä noi huollot on kotosin ku vikoja löydetään 3/10 ja vastaavaa vaikka ne on aina sellasia mitkä itsekkin pitäis tarkastaa joka kerta kun liikkeelle lähtee