• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä näistä matkapyöräksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nöösipoikana ihmeteltiin (siitä on 20-25v) kuinka kaikilla jotka asui maalla on katupiikki ja kaupungissa asuvilla pääasiassa enduro. Mistä moinen?
No nyt sama asia ihmetyttää kun kävi ilmi, että Saksassa eniten myyty pyörä vuodesta toiseen on Bemarin iso enduro (välimeren ympäristössä, Italia jne. myydään TDMää ym. kuin ranskan leipää) ja Suomessa myydään pääasiassa super sportteja ja sport touringia.
Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa
eek.gif

Taitaa puimureistakin olla suomessa myydyin malli tuo GöSsikkä.

Ainakin pari myyjää puimurikaupoissa on todennut, että ei GS't kauaa rivissä seiso.

P.S Saattaisin itsekin moiseen vaihtaa....
shaun.gif

Kyllähän tuo viime talven messuvierailu minunkin pään sekoitti
ihan kaupantekoon saakka kun uuden adventuren päällä piti käydä useaan otteeseen istumassa.
Mutta ihan loppusuoralla heitin vielä jäitä hattuun.

Toista kautta K1200lt:llä ajaneena voin sanoa että on hieno pyörä matkalle tämmöiselle isokokoisellekin (197cm).
Tosin pienillä hienosäädöillä.
Eilenkin kun VIISIVUOTIAAN tyttären kanssa 13 tuntia ja 618 km ajaneena tytär kysyi vasta viimeisen 40 km alkaessa että kuinka pitkä vielä kotiin.
biggrin.gif

Mutta monikäyttöisemmän pyörän kaipuu on kova.
nixweiss.gif

Vielä tuohon ulkonäköön sen verran, että eikös hienous ole sitä mitä pyörän päällä kokee
sport05.gif

tv: IsoPoika

Kyllä kai LT on "se" matkapyörä oikein isolla m:llä. Ei kai sitä kukaan voi kiistää. GT:tä en ole ikinä kokeillut, mutta R1100RT on nyt neljättä kesää ajossa ja hyvin ollaan tultu toimeen. Tavaratilaa löytyy ja kaksipäälläkin on vielä voima riittänyt. Mittarinopeutena 200 on mun mielestä riittävä. Bokseri on tietysti erilainen kuin K-kone, mutta ei niitä tärinöitä kannata pelätä. 2500 kierroksen jälkeen niitä ei huomaa. Vaihdeaski pitää mekkalaa, mutta senkin kanssa pystyy elämään.
Matkapelejähän noi on kaikki. Myös GTR. Kuten vanha sanonta menee: "Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta molemmat hoitaa asiansa". Pääasia, että itsellä on hyvä olla. Siitähän tässä hommassa on viime kädessä kysymys....

Kävinpä muuten minäkin kiusaamassa eilen omaa RS:ääni Taivalkosken sorateillä, ja uskaltauduinpa jopa metsäautoteille sillä.
Off topiciin menee, mutta menköön.

Viime viikonloppuna tuli käytyä kotopuolessa pohjanmaalla RT:llä. Piirtelin reittejä Tomtomiin ja annoin mennä - reilu 1000km tuli ajettua, joista lähemmäs sata sorateillä. Aiemmin olen karttanut visusti sorateitä, mutta kivasti tuo liikkui 70-90 vauhtia, kunhan mutkiin vähän hiljenteli.

Kyllä tuntuu, että tuo GS voisi olla se seuraava pyörä..  
wink.gif

Minäkiin olen tykästynyt R1150GS Adventureeni. Katoksessa seisoo myös K100LT, jolla ajelen rautaperseajoja tms. rykäyksiä aina 30 pv:n välein.
Kyllä tuo GS on oikeasti pyörä joka tarpeeseen. Sillä voi taittaa matkaa ihan kivasti, tultiin Norjan turneelta 1080 km 12,5 tunnissa vaimon ja telttakamojen kanssa. Ja lisää ois haluttanut ajaa, mutta kun kotiovi tuli vastaan. Moottorin tehot riittää täysin ja kun pistäytyy soralla, niin 100:n vauhtikin jo tuntuu kivalta.
Katetta olen joutunut hieman laskemaan kypärämelun takia, mutta asia korjaantui helposti. Uudessa 1200 GSA:ssa on kuulemma "täydellinen" kate valmiina, kun taas 1200 GS:ssä ei ole (saksalaisen pariskunnan mielipide huoltamolla - niillä oli molemmat mallit matkassa).
Pyöräni ulkonäkö 30 litran tankilla ja alumiinilaukuilla on ärsyttävän erilainen - pelkkää plussaa minusta.

Älä osta mitään pyörää kokeilematta GS:ää - se voi sopia myös sinulle! Rata-ajoa harrastava kaverikin oli ihmeissään GS:stä.

Matkapyöräksi minun valintani on RT - ehdottomasti  
062802moto_prv.gif

Kun sitä olin hankkimassa, GT oli liian etukeno eikä katteet riittävät, LT turhan iso ja raskas.
Nyt minun -03 mallinen RT:ni on myynnissä, tarkoituksena on vähentää matka-ajoa ja vaihteeksi ottaa joku lähiöajoon sopiva kevyt vaihtoehto.

RT:n myyntisivu täällä.

Kiinnostaisko 2002 mallinen K 1200 RS?

Oikeastaan ihan sama mopo kuin GT. Katteeseen lisätty Gt:n tuuliohjaimet ja bemun laukut mukaan. Jos korkeampaa pleksiä kaipaa, niin sellaisen saa helposti.
Myynnissä vain siksi, että mielessä olis uusi mopotin. bemu tietysti. Tai ei tuo varsinaisesti ole edes myynnissä, mutta jos siitä vähän enemmän saa kuin liikkeen hyvityshinta, niin miksei..

1. omistajalta, pyörä 100 % kunnossa, runsain lisävarustein ja pienin piristyksin (+ 15 heppaa)

Takuulla hyvä matkapyörä, jolla viihtyy myös mutkateillä.

Noniin PÄÄTÖS on tehty!!!! Kiitos kaikille näistä kommenteista
olipa tosi mielenkiitoisia mielipiteitä. Valinta osui tuohon LT:hen
viimeinenkin epäröinti hävisi kun lueskelin tuota kertomusta
vingi vaihtui LT:hen tässä samaisessa palstassa. Nyt pitää
vain kääntää katse tuonne Germaanien maahan tämän kotimaan korkean hintatason vuoksi.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Back