• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä moottoripyörissä ärsyttää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkj58
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kateus!  
033102bebe_1_prv.gif
NIMEOMAA !!!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Yks kus*pää meinas/yritti kiilata mut ojaan ohitustilanteessa. Äijä ite provos kisaamaan ja otti vissiin ohitus luonnon päälle.
.., että äijä provos ... ja menit sitten mukaan .. kannattaneekohan tommonen ..
Eikös se ole niin, että ihan niin alas ei kannattais vaipua, että pitäis auton kanssa kisata.
Määää aaarvasiiin, mää arvasin, että joku kukkahattutäti tarttuu tuohon!

Nii-in, menin mukaan ja ei, ei tuo kannata. Mutta... Eikö sulla oo _koskaan_ tämmönen fiilis  
033102bebe_1_prv.gif
, ku kaiken maailman idiootit haluaa että ne kyykytetään motskareilla?

Vannotko kautta kiven ja kannon, ettet iki kuuna päivänä ole pikku kisailuun missään vaiheessa alentunut, edes liikennevaloissa? Jos näin on, niin mörökölli minut vieköön.  
tounge.gif

Jos näin on, niin mörökölli minut vieköön.  
tounge.gif
Kompi kampi, kompi kampi , nyt mä pistän sut poskehen.
Mörkö tuleee ...
Pööööö ...
tounge.gif

Muista, että motoristina olet pari rappusta ylempänä kuin tuommoiset ..
henkisesti siis .. ja
sekös kotiloitsijoita erityisesti riepoo, kun ei provot tehoo mitenkään ..
cool.gif
Juuu, näinhän se on, mut täytyyhän sitä lapsen välillä leikkiä.  
tounge.gif
Mutta ei kuitenkaan hengellä.

Hassua, ettei mulle oo tullu yhtään tilannetta kohdalle, jossa autoilija olis jotenki ärsyyntynyt mun päristämisestä. Ajan kylläkin vasta toista kautta, joten eiköhän noita tule, mutta kyllä väittäisin, että vastaavat tilanteet ovat ihan yhtä yleisiä, ajat sitten itsekin autolla tai mopolla tai väännät taivalta jalankulkijana. Aina löytyy kussspäitä, joita arsyttää kaikki mahdollinen.

buttrock.gif

Joo, tai meidän isän kommentti kun asiasta huomautin..
Jos oma ukko sanoisi noin, niin olisin kyllä huutanut naama punaisena... onneksi vanhemmat ovat sen ajan autokoulun käyneitä, jolloin vilkunkäyttöön käskettiin aina kun aikoo tehdä yli 0,5 metrin sivusuuntaisen siirtymän. Saman mallin mukaan itsekin vilkuttelen, vaikka nykyisin autokoulussa puhutaan vain kaistanvaihdoista, risteyksistä ja sulkuviivoista...
Ei kai noin mitättömän pienen asian vuoksi kannata alkaa huutamaan omille vanhemmilleen naama punaisena, kannattaako pienen unohduksen ja sen huumorilla kuittauksen vuoksi seota..?

Itse asiaan, tänä keväänä en ole päässyt pyörällä ajamaan, kiitos iskunvaimentimia valmistavan tehtaan tuotanto-ongelmien lyhentämisen sanaan "jälkitoimituksessa". Autolla ajellessa moottoripyörissä on ärsyttänyt seuraavat asiat:

-Itse en pääse moisella ajamaan
-moottoripyörä saattaa mennä ohi
-autosta ei näe mitään, moottoripyörään verrattuna
-paskanhaju (oma, kaverin tai maatilalta tuleva) jää pyörimään autoon pitkäksi aikaa
-autossa kuulee, mikäli puhelin soi
-autoon mahtuu tavaraa ihan vitusti, en oikeasti enää tiedä, mitä kaikkea takakontissa on (siksi en sinne uskalla enää katsoakkaan)
-autossa on tylsää, jopa niin tylsää, että välillä meinaa nukahtaa
-autolla töissä käydessä joutuu kuskaamaan kaikenlaista kivaa paikasta A, paikkaan B, kiitos delekoinnin
-volvolla munansa kasvattaneiden "eiku eihän toi ookkaan auto, kun se on japanilainen" kommentteja joutuu kuuntelemaan jonkun verran, pyörän ollessa pihalla kysellään tehoja, jauhetaan paskaa asioista, joista "tiedetään" kaikenlaista ja varmaan persettäkin annettaisiin, jos pojista tykkäisin...
-lisääkin syitä löytyy, mutta teen töitä välillä. Kaikki nuo edellä mainitut aiheuttavat ärsytyksen tunteita motoristeja kohtaan pienen korollakuskin päässä, onnekseni pääsen kaiken vääryyden maksamaan takaisin parin viikon sisällä. Odotankin innolla keskusteluja pyörän tehoista, nuorena poikana omistetuista mopoista ja siitä, mikä on oikea moottoripyörä...

Mä en kyllä tajua missä te liikutte, tai mitä hittoa teette.

Itse asun helsingin keskussa, pyörin tuolla ruuhkassa vaikka kuinka paljon, säädän ja sählään. Siltikään tuolla ei kukaan musta yritä mitään sen suurempia kiilailla? Tai sikailla? Yleisellä tasolla ne on pyörät jotka tuolla kikkailee ja säätää.

Jos jostakusta se huolimaton kaistanvaihto on "vähintään tapon yritys", niin menkää nyt p**kele itteenne. Ei kukaan voi noin pikkumainen olla. Tai pysykää maalla. Liikenne on mitä on, siellä säädetään, ja mennään sieltä mistä mahtuu. Yrittäkää tekin vaikka joustaa himppasen niistä omista oikeuksista. Joo, päästän muita eteeni jne, mutta vastapainoksi sitten pujottelen ja ohittelen kaikki jonot, joihin en jaksa jäädä notkumaan. Tänä keväänä on yhden kerran aamuruuhkassa splitatessa yksi volvo yrittänyt kiilata, mutta eipä sekään niin lähelle tullu. Enkä siitä nyt erikseen täällä olisi ruvennut kitisemään, otin vain referenssiksi. Musta toi menee aivan toisinpäin, ihmiset antaa tyylikkäästi tilaa, ja osaa jo huomioida fillaritkin tuolla.

Oman kypärän sisällä ne möröt ja pikkumaiset tärisijät yleensä on.
Samaa mieltä!
smile_org.gif
Ajan joskus pakostakin autolla: VOLVO:lla ja vielä tehokkaalla ja isolla, mutta yleensä yritän liikua pyörällä; KTM:n sm. Olen 35+. Kateellinen
biggrin.gif
 -no ei vaiskaan: keulin, kikkailen, splittailen, teen mitä vaan, ajan aika huolettomasti vailla turhia tunnekiihkoiluja. Olen huomannut joissakin motoristeissa samaa yleistämistä kuin autoilijoissa, en tiedä olisiko kyseessä nämä uusmotoristit, joiden uutta harrastusta ei oteta autoilijoiden taholta riitävästi huomioon. Helvettiläinen, ainahan ne välit keskustaliikenteessä varsinkin on olleet aikas lailla lyhyet. Mutta aina olen päässyt ikävästä tilanteesta eroon kaistan vaihdolla tai antamalla kiireellisemmälle reilun tilaisuuden ohitukseen ja jos se ei ole auttanut niin pikainen pakko-ohitus yleensä lopettaa leikin. p.s itse otan kyllä motoristit huomioon autoillessani. Ja ei ku hanaa..
sport05.gif

Sitä oon aina kelannut että autoilija luulee olevansa turvassa autossa...
Olet ihan oikeassa kaima!

Sen takia itse ainakin vedän mopon vaikka keskelle tietä poikittain ja käyn keskustelemassa autokuskin kanssa vähän liikenteen sujumisesta. Ei mitään riehumisia tai muuta tyhmää. Kotipihaan kun pahimpia urpoja seuraa niin alkavat hekin tajuta että muitakin siellä tiellä on ja peltikoppi ei ole mikään suojamuuri jonka takaa saa tehdä mitä huvittaa. Tuntuu että joillakin on siellä sisällä ihan oma maailma, jossa on omat säännöt.

Joku tuossa mainitsi urpokuskien sijaitsevan Etelä-suomessa. Pitää varmasti ihan paikkansa. Kun muistaa, että pelkästään pääkaupunkiseudulla asuu yli miljoona ihmistä ja sillä alueella liikennöi kaikenlaista väkeä koko suomesta, on todennäköistä että joku maanteiden kuningas tolloilee.

Kuulin hauska tapauksen keväältä, jossa joku itsetuntonsa huipulta tiputettu Fiatkuski oli ottanut moottoritiellä ohittavan auton rekkarin ylös, tilannut omistajan tiedot akelta, soittanut 118 ja vuodattanut ohittajalle hänen ajotavastaan. Voitte kuvitella kuskin ilmeet hänen vastatessa kännykkäänsä
biggrin.gif

Itse olen myös kateellinen niille joilla on uudempi ja just sellanen pyörä, jonka itse juuri haluaisin
tounge.gif
. Ei kun tosissaan... Eikö se ole jonkinlaista liikenne rasismia että syrjitään toisenlaista ajoneuvoa, eli kaikki erilainen on kiellettyä
idea3.gif
höö.
Motoristit joutuu helpommin silmätikuksi, koska he ovat kumminkin pienenpi ja "uudempi" ryhmä kuin autoilijat. Pyörällä on helppo ohittaa ja sehän kotilokuskia korpeaa. Autoilija saattaa tuntea esim. nämä ohitustilanteet vaarallisiksi, kun eivät tunne pyörän ominaisuuksia. Onneksi pyörien yleistyttyä yhä useampi kotilokuski on myös motoristi; asenteet toivottavasti pehmenee ajan myötä.
Asenteiden negatiivisuuteen vaikuttaa varmaan myös motoristit itse. Itse asun erään suositun "pikataipaleen" varressa ja kauniina kesäiltoina meteli (tai saundi) on kuin formularadalla. Rajoitukset on 60/80 km/h. Kierroksista päättelisin, että nopeus käy pitkästi yli sadan km/h. Itse vähän ymmärtää tällaista ajamista, mutta mopottomalle ihmiselle tätä on ihan turha yrittää perustella
nixweiss.gif
.

On se silti vaan kiva nähdä autoilijan tervehdys kun antaa tilaa
kohteliaasti autoille.Ainakin omalta osaltani pyrin käyttäytymään erittäin kohteliaasti ja muita tienkäyttäjiä huomioonottaen liikenteessä, ainaskin kaupungissa
tounge.gif

Se hämmästys kun pysähdyn ja lasken jalat maahan päästääkseni parkkiruudusta tielle pyrkivän autoilijan on muuten näkemisen arvoinen, suosittelen kokeilemaan!!

Kyllä me ehditään sitten suoralla...
sport05.gif

Autoilijoita vituttaa moottoripyörissä se, että ne on niin näppäriä ja niillä voi ohitella helposti, ne on paremman näköisä kuin oma kottero, niillä pääsee lujempaa kuin omalla autolla, naisetkin kattovat motoristien perään... Siinähän sitä on jo vaikka kuinka monta syytä olla KATEELLINEN!
Autolla on helppo blokata toinen auto, niin ettei varmasti pääse ohi/vaihtamaan kaistaa jne. Mutta motoristi perkuleita ei saa "kuriin". Niillä voi ohitella vaikka kuinka yrittäisi estää, ne mahtuu pienistäkin raoista ja jatkavat vaan matkaa, kun itse joutuu jymähtämään ruuhkiin. Autoilijan vieressä istuva eukkokin vieressä kattelee motoristien nahkapeppuja... kyllä siinä vitutuskäyrät nousee.
033102bebe_1_prv.gif

Mä en kyllä tajua missä te liikutte, tai mitä hittoa teette.

Itse asun helsingin keskussa, pyörin tuolla ruuhkassa vaikka kuinka paljon, säädän ja sählään. Siltikään tuolla ei kukaan musta yritä mitään sen suurempia kiilailla? Tai sikailla? Yleisellä tasolla ne on pyörät jotka tuolla kikkailee ja säätää.

Jos jostakusta se huolimaton kaistanvaihto on "vähintään tapon yritys", niin menkää nyt p**kele itteenne. Ei kukaan voi noin pikkumainen olla. Tai pysykää maalla. Liikenne on mitä on, siellä säädetään, ja mennään sieltä mistä mahtuu. Yrittäkää tekin vaikka joustaa himppasen niistä omista oikeuksista. Joo, päästän muita eteeni jne, mutta vastapainoksi sitten pujottelen ja ohittelen kaikki jonot, joihin en jaksa jäädä notkumaan. Tänä keväänä on yhden kerran aamuruuhkassa splitatessa yksi volvo yrittänyt kiilata, mutta eipä sekään niin lähelle tullu. Enkä siitä nyt erikseen täällä olisi ruvennut kitisemään, otin vain referenssiksi. Musta toi menee aivan toisinpäin, ihmiset antaa tyylikkäästi tilaa, ja osaa jo huomioida fillaritkin tuolla.

Oman kypärän sisällä ne möröt ja pikkumaiset tärisijät yleensä on.
Samoilla linjoilla. Nämä topicit "auto meinas tulla eteen" tuppaa huvittamaan, sillä jos jokaisesta läheltäpiti-tilanteesta topicin pyöräyttäisin, saisin tehdä näin jokseenkin joka päivä. Oiskohan aika perustaa Progressiivisten Tielläliikkujien Etujärjestö?

Mikä saakeli joitain esim +35 autoilevia miehiä oikein vaivaa? Ko ikäryhmissä tuntuu olevan malko paljon henkilöitä, jotka vihaa moottoripyöräilijöitä liikenteessä yli kaiken (ja sen huomaa), vaikka ko +35 ikäluokassa on moottoripyörä-harrastajia myös paljon.

Niillä on varmaan jääny jokin elämänvaihe elämättä ja nyt kaikki poikkeava ärsyttää, joka sitten kulminoituu liikenteessä epänormaaliin käyttäytymiseen esim moottoripyöriä kohtaan.

Lähes aina, jos joku tunkee rinnalle jonossa, estää kaistanvaihdon, tunkee eteen, ajaa takapyörässä kiinni, kiihdyttää ohitettaessa...kuuluu ko ikäryhmään. Tulee monasti tosi vaarallisia tilanteita eteen ja tuo takapyörässä roikkuminen ärsyttää erityisesti ainakin minua. Esimerkkejä varmaan löytyy pilvin pimein.

Ilmeisesti moottoripyörä vielä mielletään nuorison ajoneuvoksi, joka niitä jostain syystä ärsyttää. Vai pilaako jotkut ajotavoillaan kaikkien harrastajien maineen?

Ovatko muut panneet merkille saman? Provoisoidaanko me moottoripyöräilijät liikenteessä tahtomattamme autoilijoita ja mitä pitäisi tehdä? Tahtoo tuo oma turvallisuus vaarantua noitten törttöjen takia.
Kateus
wink.gif

Suurin ärsytyksen aiheuttaja lienee prätkäkuski joka ajettuaan auton kiinni, jää siihen vasemman takanurkan taakse kyöhnäämään. Eikö siitä vois painaa menemään ohi tai sitten jättämään edes vähän väliä? Ja siinähän sitten tapitetaan vaikka yrittäis antaa tietäkin. Ihme porukkaa. Tuskin kukaan tänne kirjoittelevista niin tekee kuitenkaan
wink.gif

Se on se turvaväli hassu juttu. Todennäköisesti prätkäilijä joka nuuskii relluni puskuria ei kerkiä tekemään muuta kun osumaan siihen mikäli iskee "tilanne" päälle ja täytyy seistä jarrulla. Siis vaikka hirvi tms. Vaikka sillä olis superhyper tehokkaat kaksitoistamäntäiset X-merkkiset jarrut. Tai jotain.

Lyhyesti; menkää ohi älkääkä jääkö roikkumaan siihen hanuriin, perkele.

Suurin ärsytyksen aiheuttaja lienee prätkäkuski joka ajettuaan auton kiinni, jää siihen vasemman takanurkan taakse kyöhnäämään. Eikö siitä vois painaa menemään ohi tai sitten jättämään edes vähän väliä? Ja siinähän sitten tapitetaan vaikka yrittäis antaa tietäkin.
Ööö...joopa joo.
Eipä siitä viitsi ohi lähteä jos autoilija on edessä "antavinaan" tilaa. Ensin mennään oikeaan reunaan ikäänkuin antaisi tilaa. Sen jälkeen kun on prätkällä lähestytty, niin palataan takaisin keskiviivan lähelle. Mulla alkaa ainakin siinä vaiheessa palaa hermo.

Lyhyesti; Älkää jääkö siihen keskiviivalle norkoilemaan, vaan menkää oikeaan reunaan jos meinaatte tilaa antaa, perkele.

Back