• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä helvetti ihmisiä vaivaa???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nickle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänä keväänä olen rullannut pyörällä liikenteessä jo 6000km huhtikuun alusta. Alkukeväästä liikenne tuntui sujuvan joten kuten, mutta kesän lähestyessä yleistyy sekopäinen asenne, joka ilmenee mm. älyttömillä ylinopeuksilla älyttömissä paikoissa. Samalla lailla käyttäytyvät osa autoilijoista ja m-pyöräilijöistä. Lakia ei enää kunnioiteta, esimerkiksi tänään jäin melkein auton jyräämäksi oman pihani vieressä, kun joku arvon boheemi katsoi oikeudekseen jyrätä kotilolla 80kmh 40kmh alueella, omaa ja vastaantulevien kaistaa leikkaillen. Alue vilisi lapsia ja kevyen liikenteen käyttäjiä.

Tuntuisi kuskistakin varmaan todella hyvältä TAPPAA toinen ihminen sen takia, ettei osannut hillitä ajonopeuttaan?? Asun alueella, jossa lapset leikkii aivan tien vieressä pelaten palloa ja ajaen polkupyörillä suunnilleen ensimmäistä kertaa. Sitten jotkut arvon porukat rullaa ohi kotiloillaan 80kmh.. vituttaa tämmönen.

Mä tiedän mitä mun pyörä kulkee, mä tiedän suunnilleen sen kallistusvarat tiukoissa mutkissa. Muut ei tosin tiedä näitä asioita eikä sitä, että mä tiedän. Mäkään en halua tietää, miten jonkun liikenneväline pysyy ääritilanteessa justjust hanskassa lastentarhan vieressä. Menkää ittenne, kaaharit! Vittu!

Pakko myöntää itsekkin syyllistyneen kaikkeen... Mutta koulut/lastentarhat olen jättänyt rauhaan.
Tuntuu poliisikin heränneen tilanteeseen, puhaltaan olen joutunut jo pari kertaa ja tutkaan olen ajanut useamman kerran kuluneen kuukauden aikana, (Luojankiitos autolla)
biggrin.gif

Ai miksikö?

Olisikohan huono vastais suunnaton itsekkyys yhdistettynä täydelliseen välinpitämättömyyteen toisia kohtaan...

hmmm..ei kai tässä auta muu ku vetää ranteet auki..
idea3.gif
No tuskin silti ranteitaan kannattaa ruveta aukoon
biggrin.gif
. Mutta täällä mansen ympäristössä myös poliisi on puuttunut asiaan niin, että täällä on jatkunut ns. tehovalvonta ilman erillistä mainostamista koko kevään kesään saakka - ja jatkuu edelleen. Viime vuonna oli tuuria että tutka-auton näki kerran kuussa, nyt näkee joka päivä.

Sellainen minä minä minä asenne on vallannut useat ihmiset, kukaan ei enää ajattele lahimmäisiään?
No joo ei mitään kukkahattu juttuja mutta jos on koulu tai lastentarha niin se on oikeesti tosi törkeetä!
Sama se jos itsensä tappaa mutta jos joku mukelo menee samalla niin siinä on samalla kyseessä pieni lapsi, sillä on elämä edessä... Tai oli...

Olen ihmetellyt miten eräitä ei tosiaan kiinnosta toisten terveys yhtään; solidaarisuus arkiliikenteessä on joillain täysin kateissa. Sitten tulevat vielä nämä jotka ajavat kaasu pohjassa tilanteessa kuin tilanteessa. Aina rajoilla.

Itse olen porukkaa joka ei liiemmin katsele nopeusrajoituksia, mutta sitäkin enemmän pidän kiinni oikeasta tilannenopeudesta. Ts. päivällä avoimella suoralla saatan ajaa hyvinkin yli rajoitusten, mutta esim. yöllä sateessa puhumattakaan vielä koulualueista, lähiöistä tai risteyksistä, selvästi alle rajoitusten. Eipä paljon karumpaa olisi kuin elää loppuelämänsä tietäen tappaneensa kersan jolla olisi ollut koko elämä edessä  
veryangry.gif
.

Elämä on korvaamaton ja sen säilyttämisestä - oman ja muiden - täytyy kantaa vastuu.

Olen ihmetellyt miten eräitä ei tosiaan kiinnosta toisten terveys yhtään; solidaarisuus arkiliikenteessä on joillain täysin kateissa. Sitten tulevat vielä nämä jotka ajavat kaasu pohjassa tilanteessa kuin tilanteessa. Aina rajoilla.

Itse olen porukkaa joka ei liiemmin katsele nopeusrajoituksia, mutta sitäkin enemmän pidän kiinni oikeasta tilannenopeudesta. Ts. päivällä avoimella suoralla saatan ajaa hyvinkin yli rajoitusten, mutta esim. yöllä sateessa puhumattakaan vielä koulualueista, lähiöistä tai risteyksistä, selvästi alle rajoitusten. Eipä paljon karumpaa olisi kuin elää loppuelämänsä tietäen tappaneensa kersan jolla olisi ollut koko elämä edessä  
veryangry.gif
.

Elämä on korvaamaton ja sen säilyttämisestä - oman ja muiden - täytyy kantaa vastuu.
Oma asennevamma ei kuitenkaan estä ymmärtämästä muita.

veryangry.gif
.

Oma asennevamma ei kuitenkaan estä ymmärtämästä muita.
Kyllä vaan estää. Se oma asennevamma on just sitä, että vain oma hauska on tärkeää ja siinä sivussa ei välitetä ajatella mitä vaaraa aiheutetaan muille. Vai onko niin että ymmärretään vaan ei välitetä siitä? Hmm...

Se on nykyään meininki, että, jos nopeusrajotus on 40 km/h, ni ajetaan 60-80km/h. Jos se on 100km/h, ni ajetaan 120km/h jne...
Kokeilkaapa vaikka ajaa Kehä III idästä Tuupakkaan jämptisti vasenta kaistaa tasan nopeusrajoitusten mukaan, ni johan vitussa kaikki vetää oikeelta ohitte ja mulkoilee pahasti. Sama ootko kotilolla vai pyörällä liikenteessä. Ei ne paljoo arvosta tietöitä tekevien työmiesten henkeä, kun on niin saatanan kiire. Ei ne tajuu, että tollasissa paikoissa ei oo ilman tarkotusta laitettu 50km/h nopeusrajotuksia ja ne ajaa n. 60-80km/h koko matkan. Vituttaa joka kerta kattoa...
kaboom.gif

Samaten tää "kotikatu" Vantaa, Hakunilantie on 40km/h ja voin sanoa et 1/20 ajaa sitä vauhtia ja parhaat kusipäät jopa 80-100km/h, mut osa niistä onkin menny ulos tieltä rajusti. Viimesen kahen vuoden aikana 1km matkalla ainaki 4 ulosajoa, mut tietääkseni ei vielä oo keltään ohikulkijalta henki menny (koputtaa puuta), kaaharikuskeista ei ole niin väliä.

Se on nykyään meininki, että, jos nopeusrajotus on 40 km/h, ni ajetaan 60-80km/h. Jos se on 100km/h, ni ajetaan 120km/h jne...
Kokeilkaapa vaikka ajaa Kehä III idästä Tuupakkaan jämptisti vasenta kaistaa tasan nopeusrajoitusten mukaan, ni johan vitussa kaikki vetää oikeelta ohitte ja mulkoilee pahasti. Sama ootko kotilolla vai pyörällä liikenteessä. Ei ne paljoo arvosta tietöitä tekevien työmiesten henkeä, kun on niin saatanan kiire. Ei ne tajuu, että tollasissa paikoissa ei oo ilman tarkotusta laitettu 50km/h nopeusrajotuksia ja ne ajaa n. 60-80km/h koko matkan. Vituttaa joka kerta kattoa...
kaboom.gif

Samaten tää "kotikatu" Vantaa, Hakunilantie on 40km/h ja voin sanoa et 1/20 ajaa sitä vauhtia ja parhaat kusipäät jopa 80-100km/h, mut osa niistä onkin menny ulos tieltä rajusti. Viimesen kahen vuoden aikana 1km matkalla ainaki 4 ulosajoa, mut tietääkseni ei vielä oo keltään ohikulkijalta henki menny (koputtaa puuta), kaaharikuskeista ei ole niin väliä.
Tämä on kokemusten mukaan täysin totta. Kaikki pyyhkivät ohi kun rajoitinta vastaan ajan
033102ass_1_prv.gif
.

Asun alueella, jossa lapset leikkii aivan tien vieressä pelaten palloa ja ajaen polkupyörillä suunnilleen ensimmäistä kertaa.
Pitääkö niiden lasten leikkiä tiellä tai sen välittömässä läheisyydessä?

Ja tarkoitus ei ole puolestalla mitään kaahamisia tms mutta oikeasti, kannattaisi varmaan joskus miettiä että missä lapset leikkii tai missä ne harjoittelee fillarilla ajamista. Aika vastuutonta toimintaa on tuo ylinopeuden ajaminen mutta myös se jos antaa oman lapsensa leikkiä tiellä.

Kas kun en tiellä leikkimisestä sanonnut sanaakaan, vaan AIVAN TIEN VIERESSÄ leikkimisestä mainitsin, i.e. esim. pyörätie, oma piha. Tollasella nelivuotiaalla voi jopa fillari lähteä niin näppärästi lapasesta, että sitä ollaan hyvin nopeasti auton edessä. Tiellä en taasen tarkoita mitään maantietä, vaan 40kmh rajoituksella ja "lapsi tiellä"- merkillä varustettua lähiötietä, joka siis kulkee pihojen vierestä. Mutta tätähän et tiennyt.

Ja mulla ei ole lapsia. Voin vain kuvitella miltä tuntuisi kantaa huolta niistä kun ne yrittää selvitä hengissä tässä sekopäässä maailmassa. Itsekkin varmaan muistat, että et aina lapsena tehnyt niinkuin vanhempasi käskivät. (tässä tapauksessa leikkinyt esim. metsässä?) Kuolemallako siitä olisi pitänyt rangaista? Ja kaikki lapsethan ei aikuisikään asti selviä. Se on kylmä fakta.

Kas kun en tiellä leikkimisestä sanonnut sanaakaan, vaan AIVAN TIEN VIERESSÄ leikkimisestä mainitsin, i.e. esim. pyörätie, oma piha. Tollasella nelivuotiaalla voi jopa fillari lähteä niin näppärästi lapasesta, että sitä ollaan hyvin nopeasti auton edessä. Tiellä en taasen tarkoita mitään maantietä, vaan 40kmh rajoituksella ja "lapsi tiellä"- merkillä varustettua lähiötietä, joka siis kulkee pihojen vierestä. Mutta tätähän et tiennyt.

Ja mulla ei ole lapsia. Voin vain kuvitella miltä tuntuisi kantaa huolta niistä kun ne yrittää selvitä hengissä tässä sekopäässä maailmassa. Itsekkin varmaan muistat, että et aina lapsena tehnyt niinkuin vanhempasi käskivät. (tässä tapauksessa leikkinyt esim. metsässä?) Kuolemallako siitä olisi pitänyt rangaista? Ja kaikki lapsethan ei aikuisikään asti selviä. Se on kylmä fakta.
Niin ja minähän mainitsin tuon välittömässä läheisyydessä. Mutta enhän mä tosiaankaan tiennyt mistä sä puhuit. Ja tarkoitus ei nyt suinkaan ollut vierittää syytä muksuen niskoille, lähinnä samalla tavalla avauduin kuin sinä tuosta kaahailusta, että joskus se voisi ihan järkevää olla kotonakin sanoa että siellä pihatielläkään ei kannata leikkiä vaikka se ei välttämättä ihan ykkösellä perille menisikään. Ja se että on merkki että "lapsia tiellä" ei tee siitä tiestä sen parempaa leikkipaikkaa. Niin ja sun syvempia ajatuksiahan mä en todellakaan tiennyt, pakko myöntää että oon tosi paska lukemaan muiden ajatuksia. Ja mun vastaus ei suinkaan ollut sulle henkilökohtaisesti osoitettu vittuilu tai kasvatusopas vaan ihan yleisesti, noita lapsia kun oikeasti näkee leikkivän noilla maanteilläkin.

edit:kiriotusvirihe

Aivan, aivan. Nousi vaan vähän adrenaliinitaso tänään kun tosiaan kotilo meinas jyrätä. Tässä muodossa siis purin aggressioni. Yleensä välttelen toisarvoista debatointia foorumeilla.

Pahoitteluni kärsineille.

MadMax.gif

Tie-sota ei ole ohi.

Siis nämä ralli-kuskit riskeeraa liikennettä tarpeettomalla hötkyilyllään.
Ylinopeus mielletään muka sallituksi, "kun muutkin ajaa".

Aivan, aivan. Nousi vaan vähän adrenaliinitaso tänään kun tosiaan kotilo meinas jyrätä. Tässä muodossa siis purin aggressioni. Yleensä välttelen toisarvoista debatointia foorumeilla.

No mulle ei ainakaan päässyt mitään hirveen pahoja arpia muodostumaan. Tiedän kyllä tunteen kun v*tuttaa, kova viikko ollut itelläkin, Tiistaina joku oli yöllä tuupannut pyörän nurin ja eilen kuorma-auto peruutti lähestulkoon päälle, helvetillinen torvensoitto ja jalankulkijoiden hervoton viittoilu pelasti tilanteen. Mutta joo, tää harrastus on niin tätä, tuntuu että kaikki haluu tappaa ja sitten haluaa itse tappaa. vilkkusilmähymiö.

Tuli tehtyä sellainen n. 600 km:n ajolenkki tänään. Poliisikin tuli vastaan, ensin auto ja sitten 2 mp:ää. Nopeudet rajojen puitteissa, joten ei hätää.
Ajon päätteeksi mentiin jutustelemaan huoltamon pihalle. Meitä oli 4 kuskia pyörineen paikalla. Jostakin ilmestyi kyselijä , kehui ensin meidän mopot ja kertoi sitten ajelevansa hieman pienemmällä CBR600:lla. Huiput melkein 300.
Oli käynyt niin, että oli ostanut uuden takanakin ja ensimmäisillä km:llä oli kaupunkialueellla tiukassa S-mutkassa 130 km:n nopeudesta lipsunut takapää alta, törmäten jalkakäytävän reunakiviin. Katetta ja mittarit uusiksi.
Kyseli tiedettäiskö joku käytettyjen katteiden ja mittareiden myyjä
tounge.gif
. Ei siinä mitään, kerrottiin eräs mahdollinen kyselypaikka, mutta se ASENNE.
Kylmän rauhallisesti kertoo kaatuneensa kaupunkialueella ko. olosuhteissa ja melkein syyllistää takanakin syyksi. 130 km/h.
Tiedän kurvin, olosuhteet on loppuun kulunut, todella syväurainen asfaltti ja melkein väärin kallistettu ja omakotialue.
Ei voi muuta kysyä kuin, että onko tämäntapaisia paljonkin.
Olihan se kaveri ehkä vähän kännissäkin (???). Ei oikein selvinyt oliko oma pyörä tai eikö sittenkään.
Muutenkin saa arvailla amis-bemareiden ja Audien sekä ehkä lisäksi em. pyörämallien kuskien kuntoa. Kun on näitä ikäviä, mieleenpainuvia kokemuksia on sattunut omalle kohdalle.
Tähän tuli kirjoitettua aika provosoivasti, mutta oma asenteeni on olla aiheuttamatta pelkoa, harmia, surua tai muuta pahaa mieltä muille kanssaeläjille.
Paitsi joskus kaupungilla muutamalla meluhaittapyrähdyksellä.
biggrin.gif
tounge.gif

No mut täähän on harmiton tapa purkaa agressioita! Kyllä se adrenaliinitaso nousee itsekullakin aika ajoin, ja painehan purkautuu -tavalla tai toisella.

Kyl nimpal kärssi saa!
veryangry.gif

Back