• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä helvetti ihmisiä vaivaa???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nickle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Mikä helvetti ihmisiä vaivaa???, Tajutonta rempomista"

Ne on tyhmiä .. siinä se ..  
shaun.gif
Se on kesän tulo, kun tyhmentää, soidinmenot vie järjen. Soitimella olevan metsonkin voi sanoa käyttäytyvän kuin Euroopan omistaisi ja Ameriikkaa olisi ostamassa. Siis lievästi ilmaistuna itsekeskeisesti. Vaan eiköhän joku vetarikandi osanne perustella senkin, miksi se on hyväksyttävää. Siis liikenteessä, metsot eivät (luojan kiitos) juurikaan ajele.

Ongelmana on osittain kanssa nykyinen melko tasaiseksi mennyt valistustapa, ei painoteta sitä, että porukka ajaisi hiljaa edes silloin, kun muita on vaarassa.
Suuntaus pitäisi olla --> päristelyt peltoaukeilla ja radoilla.
Tuo kaikki ajaa ylinopeutta pitää paikkaansa, itse vain kerran  
talktohand.gif
yleisellä tiellä yli 20km/h ylinopeutta ajaneena tulen koko ajan ohitetuksi.
Rauhallisuus ja kärsivällisyys kunniaan.  
sport05.gif

ps. Mitenkähän taas tulee sellainen olo, että tunnistavat tutut naureskelevat meikäläisen pyörävalintaa...
smile_org.gif

Kas kun en tiellä leikkimisestä sanonnut sanaakaan, vaan AIVAN TIEN VIERESSÄ leikkimisestä mainitsin, i.e. esim. pyörätie, oma piha. Tollasella nelivuotiaalla voi jopa fillari lähteä niin näppärästi lapasesta, että sitä ollaan hyvin nopeasti auton edessä. Tiellä en taasen tarkoita mitään maantietä, vaan 40kmh rajoituksella ja "lapsi tiellä"- merkillä varustettua lähiötietä, joka siis kulkee pihojen vierestä. Mutta tätähän et tiennyt.

Ja mulla ei ole lapsia. Voin vain kuvitella miltä tuntuisi kantaa huolta niistä kun ne yrittää selvitä hengissä tässä sekopäässä maailmassa. Itsekkin varmaan muistat, että et aina lapsena tehnyt niinkuin vanhempasi käskivät. (tässä tapauksessa leikkinyt esim. metsässä?) Kuolemallako siitä olisi pitänyt rangaista? Ja kaikki lapsethan ei aikuisikään asti selviä. Se on kylmä fakta.
Niin ja minähän mainitsin tuon välittömässä läheisyydessä. Mutta enhän mä tosiaankaan tiennyt mistä sä puhuit. Ja tarkoitus ei nyt suinkaan ollut vierittää syytä muksuen niskoille, lähinnä samalla tavalla avauduin kuin sinä tuosta kaahailusta,  että joskus se voisi ihan järkevää olla kotonakin sanoa että siellä pihatielläkään ei kannata leikkiä vaikka se ei välttämättä ihan ykkösellä perille menisikään. Ja se että on merkki että "lapsia tiellä" ei tee siitä tiestä sen parempaa leikkipaikkaa. Niin ja sun syvempia ajatuksiahan mä en todellakaan tiennyt, pakko myöntää että oon tosi paska lukemaan muiden ajatuksia. Ja mun vastaus ei suinkaan ollut sulle henkilökohtaisesti osoitettu vittuilu tai kasvatusopas vaan ihan yleisesti, noita lapsia kun oikeasti näkee leikkivän noilla maanteilläkin.

edit:kiriotusvirihe
Lapset on lapsia ja pojat poikia...mut mehän olemme AIKUISIA::.
wink.gif

Lakia ei enää kunnioiteta, esimerkiksi tänään jäin melkein auton jyräämäksi oman pihani vieressä, kun joku arvon boheemi katsoi oikeudekseen jyrätä kotilolla 80kmh 40kmh alueella, omaa ja vastaantulevien kaistaa leikkaillen. Alue vilisi lapsia ja kevyen liikenteen käyttäjiä.
Torstaina lähdimme poikani kanssa töihin samalla mp:llä, minä ajoin. Tulin koulua ja kahta päiväkotia sivuavalle kadulle, ja heti on vasemmalta (risteys oli tasa-arvoinen) tulossa joku muija aika haipakkaa autolla kylkeen! Jos olis ajanut sallittua 40 km/h, olisin kyllä nähnyt ennen eteenajoa. No ei siinä kuinkaan käynyt, autoilija löysi jarrupolkimen ajoissa.

Sama katu, iltapäivällä ajoimme alamäkeen kotia kohti, ehkä vähän alle (onneks) 40 km/h, kun tietä myötäilevää (välissä metrin-parin nurmikkoalue) pyörätietä ajavista kahdesta pojasta toinen kurvaa täysin varoittamatta tai taakseen katsomatta eteeni, suojatielle tosin. Äkkijarrutus, poikani romahti niskaani, ei ollut osannut varautua. No ei siinäkään kuinkaan käyny onneks.

Ja torstai vielä pitäis olla toivoa täynnä? Joo-o...

confused_orig.gif
Kyllä liikenteessä on aina muutama pässi joka kuvittelee olevansa yksin maailmassa, eihän silloin tarvitse muita varoa.

Back