• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä GPS hyvä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin Kärkkäisen kotisivuilla, mutta en saanut sieltä auki mitään nettikauppaa.  Miten laitteen osto käytännössä toimii vai pitääkö  
062802moto_prv.gif
paikanpäälle hakemaan?
Veikon Kone on toinen paikka, vaan ei taida Vaasassa olla...

joko köpi sai sen pyörä telineen? ja kommentit siitä?
Ensi viikolla vasta tulossa fillariteline...muovitankissa pysyy muuten se autotelinekin imukupilla yllättävän hyvin, en kyllä kokeillut kuin 120km/h...
Tuo kävi itselläkin mielessä kokeilla tankkiin... eikös kuitenkin ole kallista pelleilyä, jos ei pysykkään?
smile_org.gif
ja pitemmille reissuille pitää tankiilaukku saada kuitenkin matkaan...

Ensi viikolla vasta tulossa fillariteline...muovitankissa pysyy muuten se autotelinekin imukupilla yllättävän hyvin, en kyllä kokeillut kuin 120km/h...
Tuo kävi itselläkin mielessä kokeilla tankkiin... eikös kuitenkin ole kallista pelleilyä, jos ei pysykkään?
smile_org.gif
Mun ajatus on tämä:

Fillaritelineeseen laite, kuulokkeet korviin, kun paistaa...
Taskuun laite, kuulokkeet korviin, jos alkaa satamaan...
Tankkilaukkuun laite, kuulokkeet korviin, reissussa jos sataa...

Virran otan laitteeseen suoraan tup.syt. liittimestä (jos virta loppuu).

smile_org.gif
Mun ajatus on tämä:

Fillaritelineeseen laite, kuulokkeet korviin, kun paistaa...
Taskuun laite, kuulokkeet korviin, jos alkaa satamaan...
Tankkilaukkuun laite, kuulokkeet korviin, reissussa jos sataa...

Virran otan laitteeseen suoraan tup.syt. liittimestä (jos virta loppuu).
Itse laitoin virran ulosoton sinne hanskakotellon, joten ei ajaessa oikein voi käyttää.. laittaa kahvitauoksi laturiin jos meinaa loppua virta. Ei oikein sovellu se pyörä teline fjr:n joten vähän mietinnässä vielä on. Minigrip pussiin ja karttalaukkuun reissuun ;) oletkos kokeillut musiikin kuuntelua navigoinnin aikana?

Minigrip pussiin ja karttalaukkuun reissuun ;) oletkos kokeillut musiikin kuuntelua navigoinnin aikana?
Held Puck pikkuinen tankkilaukku, ikkunallinen sadesuoja + virtapiuhan "vetoreikä" on mun ratkaisu, ei minigrippiä tarvi.

Mp3-soitinta sen verran kokeilin, jotta toimii myös navigoidessa, mp3-soittimena muuten on kyllä aika pätevä laite (ihan vaikka soittimeksikin).

Trinity: 199 € täälläkin

Kuuntelen paljon musiikkia ja omakin kokoelma sekä vinyylejä että cd-levyjä on aika reippaan kokoinen, joten tuon Fujitsun muistikapasiteetti kiinnostaa. Kiitos CC linkistä, ehkäpä käynkin parin viikon kuluttua sen pääkaupunkiseudulla liikkeestä hakemassa. Olen ollut hankkimassa MP3-soitinta, vaikka onhan tuossa Nokian kapulassakin sellainen, mutta puhelimena tuota on vain tullut käytettyä.

Siis montako gigaa musaa laite nielee suosiolla?

Jepulis. Veikon koneesta tuli itsellekkin haettua loox n100. Varsin pätevä laite. Kunnollinen teline moottoripyörään on tällähetkellä suunnitteilla. Pitää postailla tänne kuvia mikäli patentista tulee yhtään toimiva.

Jepulis. Veikon koneesta tuli itsellekkin haettua loox n100. Varsin pätevä laite. Kunnollinen teline moottoripyörään on tällähetkellä suunnitteilla. Pitää postailla tänne kuvia mikäli patentista tulee yhtään toimiva.
Sama juttu. Kävin veikolta hakemassa tänään LOOX-vekottimen. Vielä pitäisi viritellä teline mahd. fiksusti gikseriin.
Köpin fillaritelinesysteemi ei oikein sovi mun mopoon ja tankkilaukkuakaan ei aina viitsi pitää navin takia mukana.

Mites noi "värikuoret" vaihdetaan? Musta sopisi paremmin mun mopon väreihin
smile_org.gif

Itse navi pelaa oikein hienosti
062802jumpie_prv.gif

Minäkin kävin hakemassa kyseisen härvelin Veikon Koneesta ja kylläpä vain on syytä olla ostokseen tyytyväinen. Ostin myös 2 GB muistikortin ja iskin sinne Pohjoismaat, Saksan ja Alppialueen kartat sekä Johnny Cash-kokoelmani MP3:sina. Matkamusakin on siis kondiksessa. Ainaskin autossa navigointi toimii loistavasti.

Itse meinaan käytellä navigaattoria RT-bokseribemarissani tankkilaukun karttataskuun asennettuna. Minulla on saksalaisen Wunderlichin tekemä matala karttalaukku RT:hen jossa on päällä vesitiivis ja pikakiinnityksellä irrotettava karttatasku. Navigaattori vaan taskuun niin homma toimii. Sähköistys ja muut piuhat on helppo hoitaa tankkilaukun kautta. Ajattelin laittaa navigaattorin taakse ja karttataskuun pienet palat velcro-tarraa niin vekotin pysyy paikallaan mukavasti.

Wunderlichiltä muuten löytyy tällainen vesitiivis Mediabag-pussukka ja sille sopiva alumiininen jalka ja näiden avulla voi laittaa pyörään melkein minkä multimediakarahkan tahansa. Hinta vaan on peikkona, melkein 140 eur koko paketti.

lisätietoja:

http://www.wunderlich.de/shop.ph....bafe48a

ja

http://www.wunderlich.de/shop.ph....bafe48a

Läpinäkyvässä karttataskussa tankkilaukun päällä toimii kyllä. Fujitsu on siitä hyvä että siinä ei ole mitään esiin käännettäviä antenneja jotka mahdollisesti haittaisivat "taskukäyttöä". Laite on itse asiassa niin herkkä että enpä pitäisi ihmeenä vaikka laite pystyisi pitämään itsensä kartalla vaikka takin taskusta käsin.

Fonttikoko noille tietyille näytöille (nopeus, korkeus, matkaa jäljellä, saapumisaika jne) on tosi pieni...riippunee sijoituspaikasta ja käyttäjän silmistä, onko ongelma. En tosin ole koettanut onko fontti eri, jos käytössä pystynäyttö (laitoin vaakanäytön itselleni).

Edit. Tuossa yllä olevassa kuvassa lähes luonnollisen kokoinen laite...antanee osviittaa fonttikoosta...
Sama pieni fontti vaikka pystynäytönkin koetin.

Käsitys laitteen loistavasta hinta-laatusuhteesta vain vahvistunut. Eihän se tietty vedenpitävä ole, mutta siltikin.

POI-listassa muutamia mulle uusia, mm. P-paikat, Pankit ja pankkiautomaatit, Autoliikkeet, Moottoripyöräliikkeet yms.
Pieni fonttikoko tarkottaa, et kesken ajon pitää kaivaa lukulasit. Umpikypärän kanssa aika resuaminen.

Eli systeemi ei salli fonttikoon kasvattamista. No, sit ei mahtuis näyttöön muuta.
confused_orig.gif

Fonttikoon pienuus mua vaivaa vain ja ainoastaan nopeusnäytön kohdalla, muut asiat hoituu helpommin (ja suuremmalla fontilla).

Tuolla tavalla LOOX istui gikseriin tilapäisellä ikean pöydän säätöjalasta tehdyllä telineellä.

normal_navi1.JPG

Pitäisi vielä asentaa jonnekin 12v virran ulosotto latausta varten. Hyviä ideoita toteutuksesta otetaan vastaan.

Jens, asiaan on tuskin tälläkään kertaa vain yhtä ja ainoaa oikeaa, mutta mua "hämää" kun mielestäni olet laittanut telineen väärinpäin...(luontevampaa jos irroitusvipu olisi laitteen yläpuolella, eikä alapuolella)?

Jens, asiaan on tuskin tälläkään kertaa vain yhtä ja ainoaa oikeaa, mutta mua "hämää" kun mielestäni olet laittanut telineen väärinpäin...(luontevampaa jos irroitusvipu olisi laitteen yläpuolella, eikä alapuolella)?
Makuasia sanoi.... ei vaan, en tullut edes ajatelleeksi, että teline olisi väärinpäin. Iskin telineen innoissani tuohon noin päin kiinni.

Back