• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä Gore takki pitää...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Holy-Maria
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
250km kaatosateessa mp-asun mikälie puvulla ja ikää on n.7vuotta.... Eipä päästänyt vettä läpi..

Mutta silti etsin uutta pukua
033102bebe_1_prv.gif

... oikeasti vettä?

Ajelin juuri alle 20min MP-asun "veden pitävä" takki (hieman halvempi mallin tosin  ~250e) päällä sateessa ja kyynärtaipeiden kohdalta käsivarret olivat aivan märät, kun takin kotona riisuin. En oleta minkään takin kestävän mitään läpi suomen iron-butt ajelua kaatosateessa, mutta kai on olemassa jotain mikä pitää normaalia sadetta ulkopuolella pidempään kuin vartin...???
Ajelit 20 min ja vesi läpi!!! Jos uusi takki,vie takaisin,siinähän on takuu...Itsellä tällä hetkellä Mp-Asun Radial ajopuku,joka vielä pitää veden poissa..Pisin sadereissu Hki-Oulu ja ainoo mistä aloin ajan kanssa kastuun oli kaula/niska alue,jota ei ollut suojattuna muulla kuin huivilla...

Lindstrands pöksyt, ei pitänyt vettä edes viittä minuuttia, vaan ei kai niiden pidäkään sit pitää vettä
confused_orig.gif

Rukka on käytössä kohta 6 vuotta ja vesi pysyny ulkona.
Richan saappaat ostin viime kesänä, kerran korjattu ja taas pitäis tossa lomien aikaan viedä uusix (pohjien reunat irtoaa liimauksista), mutta ovat kyllä pitäneet veden ulkona.

Lindstrands pöksyt, ei pitänyt vettä edes viittä minuuttia, vaan ei kai niiden pidäkään sit pitää vettä
confused_orig.gif
Mikäs malli kyseessä?
Mulla on se Lizard, ja niissä on ainakin sellanen irrotettava "sisä-kuori" joka tuntuis pitävän vettä...
On mulla nekin, ei vain ollut eilen jalassa (siis uudet Lizardit) . Eilen oli ne viime vuotiset, mitkä lienee lizard tms. joissa ei ole sitä irrotettavaa kalvoa.

By the way, mikä takki sulla oli, joku A'Stars malli kuitenkin?

Käytössä Dane-merkkinen takki ja Scotin housut.
Hyvin pysyy vesi ulkona eli alusasut kuivana.

confused_orig.gif
Mikäs malli kyseessä?
Mulla on se Lizard, ja niissä on ainakin sellanen irrotettava "sisä-kuori" joka tuntuis pitävän vettä...
On mulla nekin, ei vain ollut eilen jalassa (siis uudet Lizardit) . Eilen oli ne viime vuotiset, mitkä lienee lizard tms. joissa ei ole sitä irrotettavaa kalvoa.

By the way, mikä takki sulla oli, joku A'Stars malli kuitenkin?
Jep, rotsi o Alpinestarsin Stella 7-10 WP.
Molempia on kokeiltu pienessä sateessa, tähän asti olen ainakin pysynyt kuivana
smile_org.gif

Sweep mercury 200km sateessa eikä mitään läpi.
Kun nousi pukilta valahti ämpärillinen vettä alas takin ulkopuolelta..
062802moto_prv.gif

Aito nahka ja kunnon sadeasu. Ei kastu vaikka sataa 450 km ajomatkasta(900/päivä). Ei nahka yksin eikä gore yksin pidä kuivana, vaan sadeasuakin tarvitaan.
Se on vaan laitettava ajoissa päälle. Ei vasta kun on ajanut 15 min kaatosateessa. Nähdään Alahärmässä Hymyilevän motoristin kevätpäivässä aurinkoisella Pohjanmaalla Kuntsarilla Anssin Jussin areenalla

Itse luotan Gore-tex:iin kuin muuriin, ne muut kalvot onkin sitten ihan p...stä. En ole vielä tarvinnut sadeasua kertaakaan ja vettäkin on saatu päälle jopa useampi satakilsaa samalla reissulla.
Mulla on Yoko:n gore-puku ja gore saappaat. Puku ei oo vuotanu edes munaskuista vielä kertaakaan.

Ääni Gorelle
062802jumpie_prv.gif

Yoko ja Rukka tullut testattua. Yokon joku gore-malli, oli hyvä ja piti veden. Rukalta ollut R-tech 4vuotta, toimi hyvin, vaikka työkäytössä releet olikin ja varsin kovasssa käytössä.
Haarukka vuosi, mutta se korjattiin takuuseen.
Nyt on Rukka Armatech ja A-tech ja hyviä ovat!

On ollut myös jotain muun merkkisiäkin housuja, jollain ei gorella.. hikos niin pirusti ja tarttu jalkoihin kiinni
smile_org.gif

rahalla saa ja hevosella pääsee
smile_org.gif
ikävä kyllä olen ite todennu hinta-laatusuhteen näissäkin toimivan
kaboom.gif

Helppohan se on vedenpitävä asu tehdä, mutta teeppäs sellanen mikä myös hengittää helteellä..

Sweepin reissa-kalvo pitää vettä - miinuksena se ettei hengitä lainkaan :)

Rukan joku malli ollu pari kesää. Pisi sateessa Hki-Jkl väli ja hyvin piti vettä. Kengät on jotkut Oxstrit ja on pysyny jalatkin kuivana.
062802jumpie_prv.gif

Rukan goret löytyy täältäki. Parhaimmillan (pahimmillaan) lähes kymmenen tuntia sateessa ajettu yhtäjaksoisesti. Paikat kuivana!! V-käyrä kylläkin melkoinen!!!

Danen takki ja housut, on ajettu paljon sateessa (etenkin toissa kesänä jolloin ei kuivaa ajopäivää ollutkaan) eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia. Kun ostin asua pari kesää sitten niin tää Dane oli halvin aito goretex-asu minkä löysin, takki ja housut noin 400e eli ei paha koska laatu on ollut hyvä. Samoin Danen hanskat on osoittautuneet hyviksi.

Rukan housut ollu 6vuotta numeron liian pienet eli vetoketjut kaikki vaihdettu 2 kertaa ja takuu toimii hienosti viimeks jouduin maksaan 12e. Harmittaa kun ei oo takki samaa sarjaa mutta hyvin tuntuu Dainacekin veden ulkopuolellea pitävän ainakin vielä n2v vanhana.

Back