• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä Autonavi mopoon ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Finnpaso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kyllä muuten varppiin mahtuis, toi on pienempi ku tomppa. Eikä näytä olevan kovin kallis. Jos en kiinteetä rakenna, ni toi ois kyllä hyvä vaihtoehto. Pikkasen liian alas joutuu kääntää pään, et näkee tankkilaukusta ton navin. Käyks toi givin tankkilaukun kanssa yksiin?

Mulla on Busassa Baehrin "keskiöputki-kiinnike" ja siinä tuo vedenpitävä laukku.

ei oo vaan cebarissa tuumaakaan putkea vapaana, et tarttee keksii muuta, on muuten kumma ku techmountin sivutkin tarjoo semmosta handlebar kiinnitystä cebariin.

TomTom Onessa ainakin se on, mutta vain ja ainoastaan yhdellä kauttakulkupisteellä, eli ei varsinaisesti sovellu reittisuunnitteluun...veikkaan että XL:ssä sama vika. Toimii siten, että kun olet saanut määränpään laitettua, pystyt lisäämään yhden kauttakulkupisteen.

Tuossa aiemmin mainitussa Beckerissä voi lisätä reittiin vaikka kuinka monta kauttakulkupistettä (en tiedä montako, mutta ainakin monta).
Kyllä onnistuu täysverinen reittisuunnittelu myös TOMTOM One:ssa (ainakin 3rd edition). Laitteessa on itseasiassa paljon ominaisuuksia piilotettuna, mutta vakio Menu rakenteella niihin ei pääse käsiksi. Aika erikoista sinällään TOMTOM:ilta...Ilmeisesti hardware on aika vakio naissä laitteissa...ominaisuuksien piilottamisella hinta voidaan pistää alemmas....

Täällä ohjeet joilla voit valjastaa One:nen kaikki ominaisuudet käyttöön > http://www.opentom.org/Menu_structure
Olen miettinyt, että josko sitä sittenkin hommaisi Navin,mutta 200 enempää en ole valmis siihen sijoittaamaan. Tuommoinen reitin suunnittelu ominaisuus olisi kyllä kiva..

Eli kertokaapas nyt onko tyhmä ymmärtänyt oikein? Eli tuon valikko muutoksen jälkeen tomppa ykköseen pystyy lataamaan google mapsin ja tyren (vaimikäseoli) avulla suunniteltuja reittejä?? Niin ja ne jopa löytyy/toimii laitteessa??

Jos näin on niin sitä joutuu varmaankin lähtee navikauppaan.
Ilokseni voin ilmoittaa, että älykkyysosamääräsi ei oikeuta tyhmän papereihin. =)
Joten TomTom kaupoille vain. 139:llä näyttää 3rd edition irtoavan nykyään...

Expertillä näyttäs olevan Tomtom one + TMC vastaanotin 149€...Voip olla että joutuu ostamaan tollasen setin,jää sit toi vanha One ihan  
062802moto_prv.gif
käyttöön...

Loistava laite, helppo käyttää ja toimii!!

Vaikka Verkkokaupan Hakkapeliitta GPS ei välttämättä olekaan kaikilta ominaisuuksiltaan yhtä hyvä kuin Tomppa tai Garmin, niin omasta mielestäni siinä saa rahoilleen kuitenkin ihan kelpo vastineen.

+ Laitteen oma navigointisofta tuntuu olevan ihan kelvollinen.
(reittisuunnitelu välietapeilla, tuntee pienetkin tiet, laskee uuden reitin risteyksen ohiajon jälkeen todella nopeasti)
+ Laite pyörii Windows CE:n päällä -> jos intoa riittää, niin siinä saa pyörimään Tom Tomin tai Garminin navigointisoftan.
+ 3,5mm ääniulostulo (voimakkuus riittää vielä motarinopeuksissakin kypäräkuulokkeissa)
+ Isohko näyttö
+ Hyvä touch screen
+ Aika robustin oloinen kotelointi
+ Hinta

+- Smart to Go:n navisofta (sama kuin Nokian puhelimissa), joku tykkää joku ei.

- Ei liikennekameroita orggissoftassa, eikä voi lisätä point of interestejä itsekseen lennossa
- ei voi juppailla, kun on halpa eikä oo ees tunnettu merkki
wink.gif

Nyt kesän Beckerin kanssa ajaneena voin sanoa, että yksi parhaista ominaisuuksista navigaattorissa on tuo äänen ulostulo, että sen saa ajettua Autocomin kautta kypärään.... Ei ole tarves vaarantaa omaa henkeä(ja muiden) katsomalla jatkuvasti masiinaa.  
062802jumpie_prv.gif

Ai niin, onko tuossa Hakkapeliitassa itä-Euroopan karttoja???

Hakkapeliitassa on vakiona pohjoismaiden kartat, mutta siihen saa ainakin euroopan kartat ostettua lisäksi. Koska itselläni ei ole tällä hetkellä tarvetta muille kartoille, niin en ole tarkemmin tutkaillut mitä karttoja on tarjolla ja mitä maita tuo euroopan kartasto katttaa.

Itse olen kyllä pettynyt hakkikseen, meinaan ehkä viedä takaisin. Reititys tekee reittejä ihme pikkuteiden kautta vaikka pitäis nopein olla, jos ei aja sen päättämää reittiä, se käskee kääntymään vaikka mille metsäteille päästäkseen takaisin alunperin kehittämälleen reitille. Todella hidas tekemään reittiä jonnekkin kauemmas. Saapumisaika ei ole sielläpäinkään. Aikalailla heijastelee näyttö auringossa. Nämä olen todennut autokäytössä.
Puhelimella olen käyttänyt Navicorea, TomTomia ja Garminia, pidän parempina reitittämään.

Oletteko tehneet navigaattoreihinne reittejä valmiiksi tietokoneella? Tutkailin notta Garminilla tämä saattaisi käydä kätevästi MapSourcella jolla tuuppaisi vaikka Nuviin (ymmärtääkseni?), onko muilla vastaavia systeemejä?

Oletteko tehneet navigaattoreihinne reittejä valmiiksi tietokoneella? Tutkailin notta Garminilla tämä saattaisi käydä kätevästi MapSourcella jolla tuuppaisi vaikka Nuviin (ymmärtääkseni?), onko muilla vastaavia systeemejä?
Tompalle olen tehnyt PC:llä ilmaiseksi imuroitavalla Tyre-ohjelmalla reitit, reitit voi siirtää suoraan tompalle kaapelin välityksellä. Ainakin Norjaan ja Suomeen tehdyt reitit ovat toimineet mainiosti.
062802moto_prv.gif

Tomtom Onen(olikohan tuo markIII
wink.gif
) virittelin tohon zetorin tankoon. Ei löytynä mistää oikee sopivaa telinettä niin päätin vaan vetästä nippusiteillä sen imukuppitelineen tankoon kiinni - 200kilsan testilenkillä pysyi kyl kivasti matkassa, saa nähä meneekö ~3000km yhtä mukavasti
nixweiss.gif

Seuraavaksi aloin miettimään että miten tuota pyörän akkua/laturia uskaltaa rasittaa, eli voiko tup.sytkässä pitää huoletta navia tai puhelinta latauksessa??? Kertokaa ihmeessä jos tiedätte?
Ongelmaa ei sinänsä ole, sillä löytyy ihan oikeatkin laturit noille aparaateille mut eihän sitä koskaan tiedä tuolla tien päällä...

Tomtom Onen(olikohan tuo markIII
wink.gif
) virittelin tohon zetorin tankoon. Ei löytynä mistää oikee sopivaa telinettä niin päätin vaan vetästä nippusiteillä sen imukuppitelineen tankoon kiinni - 200kilsan testilenkillä pysyi kyl kivasti matkassa, saa nähä meneekö ~3000km yhtä mukavasti
nixweiss.gif

Seuraavaksi aloin miettimään että miten tuota pyörän akkua/laturia uskaltaa rasittaa, eli voiko tup.sytkässä pitää huoletta navia tai puhelinta latauksessa??? Kertokaa ihmeessä jos tiedätte?
Ongelmaa ei sinänsä ole, sillä löytyy ihan oikeatkin laturit noille aparaateille mut eihän sitä koskaan tiedä tuolla tien päällä...
Molempia olen kaksi kesää ja n. 7500 km pohjoismaissa ajellessa lataillut pannarin sytkä pistokkeesta ja ei mitään ongelmia laturin suhteen.
062802moto_prv.gif

Eiköhän ne gps/puhelinlaturit ole sen verta pieni tehoisia vekottimia, että voi huoletta ottaa virtaa pyörästä. Ainakin oma kännylaturi näyttäisi olevan luokkaa 5 wattia = parkkivalon verran.

mulla on tomtom one varmaakin se ykkösmalli,isohan seon mutta pelaa suomessa ihan ok,suojassa fj:n katteen takana ja jos hajoo niin hajotkoon!lataus pyörästä ei ole ongelma vievät niin vähän virtaa
062802moto_prv.gif

Tein Suzukiin kuvan mukaisen telineen alumiinista TomTom Onelle. Virran otan tupakansytytinjohdolla releen takana olevasta 12 v pistorasiasta, jonka olen itse joskus mopoon asentanut. Ostin muistaakseni Markantalosta lyhyellä kierrejohdolla varustetun latausjohdon, joka sopii mopokäyttöön paremmin kuin TomTomin mukana tullut johto.

Linkki kuvaan

Kate suojaa sateella ajon aikana uskomattoman hyvin. Hitaassa ajossa tai paikallaan heitän muovipussin päälle. On pelittänyt nyt pari kesää ongelmitta.

Tompalle olen tehnyt PC:llä ilmaiseksi imuroitavalla Tyre-ohjelmalla reitit, reitit voi siirtää suoraan tompalle kaapelin välityksellä. Ainakin Norjaan ja Suomeen tehdyt reitit ovat toimineet mainiosti.  
062802moto_prv.gif
Tää oli hyvä vinkki, olen tykänny tosta google mapsista muutenkin!
Vein sitten Hakkapeliitta GPS:n takasi, ja pistin tilaukseen TomTom XL europen, toivottavasti toimii Tyren kanssa, kai?

Back