• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä ärsyttää liikenteessä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä ärsyttää liikenteessä eniten? - Vastaa ja tökkää piikki jonkun sydämeen!

• 1. Ylinopeutta hurjastelevat törpöt

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Humalassa kaahaavat surkimukset

• 3. Hitaasti ajelevat kukkahatut

• 4. Temppuilevat vetomiehet

• 5. Vilkunkäyttöä hallitsemattomat äpärät

• 6. Posliinit

• 7. Toisten itsekkyys liikenteessä, eli kiilailu ym.

• 8. Persiessä roikkuvat muna-aivot

• 9. Ryhmittymistä osaamattomat kusjpiät

Ääniä: 1 100,0%
  • 10. Muut, esim. itse, vaimo, lapset, lumi, kenkä, kivi, g.w. bush tms.

• Ääniä yhteensä
    1
Mulle on myrkkyä autot, jotka ajaa ohituskaistaa samaa vauhtia oikeinpuolimmaisen kaistan kans... vaikka tilaa olis oikeellakin.
Lahden motarilla näitä peevelin "ohituskaistan-omistaja-juntteja" näkee joka kerta ku siellä ajaa.

Ei mee tajuntaani, miksei voi siirtyä oikealle ohituksen jälkeen...

Mä ainakin ohitan oikeaa kaistaa ajaen näitä ohituskaistan omistajia kylmän rauhallisesti.

Ärsyttää suunnaattomasti motarilla sellaset ohittajat jotka palaa välittömästi oikealle kaistalle takaisin vaikka heidän takanaan ei tule ketään. Sitten ajetaan muutama sekunti ja taas vaihdetaan vasemmalle ja ohitetaan seuraava auto. Miksei sitä voi ajaa sitä vasenta kaistaa pitkin niin kauan kun a) ohittaa oikealla ajavia autoja b) takana ei näy peilissä ketään nopeammin ajavaa.
On laillista käyttää ohituskaistaa niin kauan kuin ohitus kestää. Laissa ei sanota saako ohittaa yhden vai kymmenen autoa kerralla.

Tällä ajotyylillä aiheutetaan paljon riskejä koska jokainen kaistanvaihto on aina riski. Takaa voi tullakin joku nopeampi prätkä/auto ja huolimattomasti kaistaa vaihtaen tuupataan suoraan toisen eteen/päälle.

Toinen asia mikä ärsyttää vieläkin enemmän on paskan roiskuttaminen ohitettavan auton tuulilasiin palaamalla liian nopeasti ohitettavan auton eteen.

Nyt on ihan pakko avautua.

Käännyin risteyksestä vasemmalle, tielle jolla on samaan suuntaan kaksi kaistaa. Siispä vasemmalle kaistalle ja sen jälkeen kaistaa vaihtamaan oikealle, tyhjälle näyttää. Eikö jumanklavita seta-kuski ole ajanut risteyksen vähän loivasti ja tulee hirveällä vauhdilla päälle kuin yleinen syyttäjä asenteella "mää olin täällä ensin" ja soittelee torvea pipona siellä perässä. Ei kun mopo parkkiin liikennevaloihin ja kysymään mikä ahdistaa. Vissiin oli alipainetta hytissä kun ei ikkuna auennut.

Autojen kehitys on ihan takaperoista. Koko ajan lehdistä saa lukea kuinka alustat paranee, kori on vääntöjäykempi ja sitä rataa. Silti aina vaan huonommin tuntuu autot kääntyvän mutkaan.
Itse en aja juuri noin eli liikennesääntöjen mukaan koska on vaarallista alkaa vaihtaa kaistaa heti kääntymisen jälkeen. Ajaa suoraan oikealle kaistalle niin välttää edellämainitun tilanteen eikä aiheuta mitään vaaraa. Noh, rikkoo ehkä liikennesääntöjä.

otan kaikki ykkösestä ysi vaihtikseen
tounge.gif
ei pystyny harkinnankaan jälkeen nostamaan vain yhtä yli muiden. äskeisellä työmatkallakin sattui noista jo useempi nostamaan käyrää ja kohta pitäs lähtee vielä kauppaan..tulee varmaan ne lopukki sieltä.

Hitaat, tumpelot, ne jotka ei tiedä minne ovat menossa, ne jotka eivät osaa ryhmittyä, ne jotka eivät osaa käyttää vilkkua, ne jotka ajavat motarilla vasenta kaistaa vaikkakaan vauhtia ei ole enempää kuin oikealla kaistalla ajavilla tai sitten ajavat vasenta vaikka oikeakin ois tyhjänä, ne ja ne ja ne.. Onhan noita.
033102ass_1_prv.gif

Olin unohtaa mainita mun suosikki-inhokit: Ne jotka painavat ensin jarrua ja lyövät vasta sitten vilkun päälle (kun ovat kääntymässä esim isommalta tieltä pienemmälle)..
veryangry.gif

yleisesti ottaen kaikki ne jotka ei osaa ottaa muita huomioon vaan kuvittelevat ajavansa siellä ihan yksinään.

Perseessä roikkuvat kotilokuskit. Vittu kun ne ei tajua mitä siinä käy jos mä joudun jarruttaa äkkiä ja kotilokuski ei heti tajuakaan tilannetta.

Tuossa muuten skotilolla ajelin päivällä.. Tuli sellainen valoristeys, josta pystyi jatkamaan suoraan tai oikealle/vasemmalle. Minä olin menossa oikealle. Noh.. Edessäni oli leveähkön kaistan vasemmassa reunassa toyo ilman vilkkua, sen edellä maasturi vilkku vasemmalle. Johtopäätös: toyo jatkaa suoraan. Noh.. oli sen verran keskellä kaistaa tuo toyo, etten viitsinyt vihreitä odotellessa työntää autoa toyon viereen, vaan jäin siihen oikealle takaposkelle perään. Noh.. Valot vaihtui vihreäksi, mutta toyon edellä menevä maasturi sammui valoissa. Toyo ajatteli ohittaa tuon maasturin veivaamalla pyörät oikealle, minä ajattelin taas, että vtut, pelle minnekään veivaa sitä riisikuppia prkele, ja polkaisin saksanseisojani oikealta ohitse kääntyen siitä oikeaoppisesti oikealle. Toyo perässä oikealle. Siis, kaveri oli alunperinkin kääntymässä oikealle, mutta siitä huolimatta oli ryhmittäytynyt vasemmalle ja oli ilman vilkkua. Noh, minä taas haistatin pskat toyokuskille ja kiilasin sisäkautta ohi kuten schumacheri! Arvata saattaa ottiko toyo pattiin!
smile_org.gif

kyllä kännikuskit vituttavat ja sellaiset joilla on pakkomielle tulla ohi esim jos ajaa 40 rajotksel 50 ni se on vaa jolla autol pakkomielle ohittaa
mad.gif

Tuo vilkunkäyttö on joillekin kieltämättä aivan ylivoimainen tehtävä, varsinkin jos ei muita autoja näy missään niin sitten ei voi millään näyttää vilkkua... Näin talvella jalkamiehenä tuohon törmää koko ajan, aivan mahdotonta kävelijänä tietää mihin ne autot on menossa risteyksestä..

Toinen erikoisuus on punaisia päin ajelu joka on mielestäni yleistynyt huolestuttavasti. Tänään aamulla töihin kävellessä ajeli taas yksi puusilmä Hämeenkatua (Tre) pitkin. Onneksi olin sen verran hereillä että ehdin hypätä alta pois.. jotenkin kyseinen neito ei ollut rekisteröinyt lainkaan sitä että punainen oli palanut hänelle jo pitkään. Katsoin auton perään ja seuraavasta risteyksestä sankaritar kääntyikin sitten näppärästi yksisuuntaiselle kadulle väärään ajosuuntaan.
crazy.gif

Turussa sentään selviää hengissä, ja vilkulla saa jonoon tilaa... Seinäjoella vedetään välit kiinni jos vilkuttaa yrittää. Siellä on yllatystaktiikka paras keino...
033102bebe_1_prv.gif
Taivaan tosi! Yksi vielä kenties pahempi on,kun maakunnan isännät ja emännät lahtevät Toyotalla lauantaina Seinäjoen kauppoihin tarjousten perässä.Lauantaina 10:00-14:00 on seinäjoen keskustassa henki löyhässä,varsinkin 2pyöräisellä,kun vaarit päästelevät 1suuntaisia vastaan niinkuin ei mitään.Pitää olla refleksit kunnossa ja hyvä pujottelija
crazy.gif

Taivaan tosi! Yksi vielä kenties pahempi on,kun maakunnan isännät ja emännät lahtevät Toyotalla lauantaina Seinäjoen kauppoihin tarjousten perässä.Lauantaina 10:00-14:00 on seinäjoen keskustassa henki löyhässä,varsinkin 2pyöräisellä,kun vaarit päästelevät 1suuntaisia vastaan niinkuin ei mitään.Pitää olla refleksit kunnossa ja hyvä pujottelija  
crazy.gif
Sama vaiva Porissa...

mutta silti ne känniset kuljettajat saavat pipon kiristämään eniten!!

Ja nämä jokapäiväiset kuskit jotka ajavat lähes normaalinopeutta, paitsi jos:
- vastaan tulee auto
- edessä on mutka
- edessä on risteysalue
- ollaan ohituskieltoalueella
- sataa lunta tai vettä
- muuten vaan pelottaa

ja noissa edellämainituissa tilanteissa voi hiljentää johonkin kuuteenkymppiin tai allekin, ihan vain varmuuden vuoksi..!

Stadissa kinnerikuskit jotka jäävät ryssimään paikoilleen valojen ollessa jo vihreillä.
Samat mäntit jättää ruuhkaliikenteessä paikoilleen pysähtyessään kuuden metrin turvavälejä edessä seisovaan.
Pistin siis kypän.

Varsinkin vanhemmilla miehillä näyttää tuo vilkku menevän päälle vasta samalla kun rattia käännetään, jos silloinkaan. Kyllä
mad.gif
kun aamuruuhkassa yrittää kääntyä vasemmalle ja noiden yläraajahalvaantuneiden takia joutuu käkkimään parhaimmillaan minuuttitolkulla.

Toinen on nuo maanteiden minäite -autolijat, jotka ajavat mittarin mukaan rajoitusnopeutta tai alle, paitsi ohituskaistojen kohdalla tai silloin kun toinen tielläliikkuja heitä ohittaa paikasta riippumatta. Useimmiten tuohon käytökseen yhdistyy "vain minun tarvitsee päästä edelläajavasta ohi tämän ohituskaistan aikana" -asenne. Käkitään siinä ohitettavan rinnalla maailman tappiin, eikä vahingossakaan huomioida toisia tielläliikkujia.

On itsestään selvää, että juopuneena autoilevat menevät kaiken ärsytyskynnyksen yli. Sellainen jos aiheuttaa kolarin kohdalleni, niin vaikka viimeisillä voimillani kampean pientareelta kraiveliin ja annan hammaspesut.
kaboom.gif

Back