• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä ärsyttää liikenteessä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä ärsyttää liikenteessä eniten? - Vastaa ja tökkää piikki jonkun sydämeen!

• 1. Ylinopeutta hurjastelevat törpöt

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Humalassa kaahaavat surkimukset

• 3. Hitaasti ajelevat kukkahatut

• 4. Temppuilevat vetomiehet

• 5. Vilkunkäyttöä hallitsemattomat äpärät

• 6. Posliinit

• 7. Toisten itsekkyys liikenteessä, eli kiilailu ym.

• 8. Persiessä roikkuvat muna-aivot

• 9. Ryhmittymistä osaamattomat kusjpiät

Ääniä: 1 100,0%
  • 10. Muut, esim. itse, vaimo, lapset, lumi, kenkä, kivi, g.w. bush tms.

• Ääniä yhteensä
    1
Rattijuopot ehdottomasti korpeaa eniten.  
mad.gif

Täs yhtenä päivänä näin kuinka auto kääntyi risteyksessä ojan kautta oikealle, hienosti kyllä koukkasi takasin tielle vaikka pohjasta meinaskin jäädä kiinni.
Hauskaa näky kuskilla sekä kyytiläisellä olevan, meno jatkui siitä eteenpäin yhtä varmasti vauhdilla ja vaappuen ajoradalla puolelta toiselle. Oletan että kyseessä oli känniääliö.
Tän ko. risteyksen vieressä on koulu, lapsosia oli hetkeä aiemmin kulkenu just tuosta kohdasta koulupäivän päätyttyä.  
veryangry.gif

Maistissa ajavat saisivat pysyä kotona. Ja mikäli liikenteeseen lähtevät niin ajoneuvo valtiolle ja "kivat sakot päälle"!
033102bebe_1_prv.gif

Kyllähän nuo kaikki ottaa pattiin jos oikein muistelemaan rupiaa. Itseäni ketuttaa nämä "liikennepoliisit/ainaoikeassaolijat", jotka ajavat piirunverran alinopeutta keskiviivan vieressä ja kun tulisi ohituspaikka tai ohituskaista niin nostavat nopeutta, ettei ainakaan koko jono pääsisi ohitse. Ja ne mitkä pelottavat oikeasti, on perässä kiinni roikkuvat rekat.
Itse ajat esim. 60 alueella liikenteen rytmin mukaan ja rekka työntyy peräkonttiin kiinni. On muutaman kerran meinannut työntyä sisälle asti, kun ei ole takana tuleva kuski huomannut minun ajoissa päälle laittamaani vilkkua ja kääntymisaikeitani.
veryangry.gif

Eniten ärsyttää ettei Suomalainen liikenteessä oleva peruspulliainen ei ymmärrä syjuvuudesta oikeastaan mitään. Esim tasan kerran olen nähnyt etumaisena letkaa vetävän antavan muille tietä. Silloinkin kyseessä oli ulkomaalainen. Vituttaa sellainen minä minä ajattelu ratin tai stongan takana joka ei mahdollista sujuvuutta liikenteessä.

Venäläiset
crazy.gif
veryangry.gif

En tiiä mimmoset ajotaitovaatimukset niillä siellä kotona on, mutta ei ne kyllä minusta tunnu osaavan ajaa mitenkään. Viime viikolla meinasin kolautta ryssä-lantikan kylkeen kun kääntyi vasemmalta kaistalta edestäni oikealle.

elikkäs periaatteessa kaikki kohdat ärsyttävät,mutta eniten se että kun ei osata käyttää sitä vilkkua,koko ajan saa varoa millon joku kotilo vaihtaa kaistaa,elikkäs tulee ihan eteen tai ajaa päälle.
veryangry.gif

Tänään ärsytti ensin vesisade, sitten sumu ja lopuksi huomasin että tänään pärrä oli viimeistä päivää liikenteessä
confused_orig.gif

nixweiss.gif
Listahan on loputon... Mutta ehkä eniten jurppii alati kiristyvät rajoitukset ja pohjaton rahastus. Valvonta,kun se on "turhassa" paikassa.
Alinopeudet,kiilaajat,ohitusten estäminen ja muu tahallinen muiden vaarantaminen.
033102ass_1_prv.gif

Ihmettelen kovasti miksi perässäroikkujat voisi harmittaa? Niitä tapaa korkeintaan 2-5 viikossa? Ja eroon pääsee +15 ylinopeudella tai yksinkertaisesti antamalla vähän tilaa ohitukseen...
eek.gif

eniten ehkä noi äitien pikku enkelit skoottereineen vituttaa. ja ainoostaan ne, jotka ei osaa käyttää valoja pimeellä, vilkkuja ryhmittyessään, ja sitten ne joilla se pää ei jaksa kääntyä niin paljoa että kattois vähän ympärilleen. erään kerran tuli tollanen nuori kapinallinen sammonkadulla mua vastaan, mun kaistalla! ihme sooloilua saatana...

teki niin mieli kääntää pyörä ympäri ja käydä sanomassa poijaalle että käveleppä perille, setä särkee skootterin nyt! mut jatkoin matkaani ja kiroilin
veryangry.gif
Juuri ne. Ruuhka-aikaan sujuvasti kaistanvaihto ilman vilkkua yhden kaistan yli aivan minun edessä olevan auton keulaa hipoen, joka ehti tiukasti jarruttaa, muuten olis varmasti osunu. Hetken päästä sama veijari oli tulla mun mopon kylkeen samaa taktiikkaa käyttäen.
veryangry.gif
Ei kääntynyt pää, en tiedä oliko edes peilejä mihin katsoa(vissiin aika sama) ja toinen jantteri kyydissä. On ihme jos ei vahinkoja satu tuolla tyylillä.

E: typo

Nyt on ihan pakko avautua.

Käännyin risteyksestä vasemmalle, tielle jolla on samaan suuntaan kaksi kaistaa. Siispä vasemmalle kaistalle ja sen jälkeen kaistaa vaihtamaan oikealle, tyhjälle näyttää. Eikö jumanklavita seta-kuski ole ajanut risteyksen vähän loivasti ja tulee hirveällä vauhdilla päälle kuin yleinen syyttäjä asenteella "mää olin täällä ensin" ja soittelee torvea pipona siellä perässä. Ei kun mopo parkkiin liikennevaloihin ja kysymään mikä ahdistaa. Vissiin oli alipainetta hytissä kun ei ikkuna auennut.

Autojen kehitys on ihan takaperoista. Koko ajan lehdistä saa lukea kuinka alustat paranee, kori on vääntöjäykempi ja sitä rataa. Silti aina vaan huonommin tuntuu autot kääntyvän mutkaan.

Kiilailijat tietysti. Sellasia tuli tänä vuonna parikin, jotka estelivät ohitusta sukkuloimalla edessä
veryangry.gif
. Noista muista kyllä selviää. Ohi pääsee "aina"
biggrin.gif
.Eikä ne kauaa perässä roiku. Se on syötöstä kiinni.

8. Persiessä roikkuvat muna-aivot 54 [21.09%]

Kaikki ketkä tota äänestivät niin opetelkaa painamaan sitä kaasua. Nuijat mistä mahtaa johtua se roikkuminen
veryangry.gif

täytyy ihan kommentoida tuota perässäroikkujuutta. Nimittäin itse olen vain harvoin kokenut asian oikeasti häiritseväksi. Kun joku pallopää tulee persieeseen kiinni, annan laitaan ja jos on paha paikka niin hidastan vauhtia vaikka kuuteen kymppiin.. enemmän sitten tietysti korpeaa se, jos annan tuollai tilaa, ja tyyppi ei lähdekään ohi. No, yksin ajellessa jatkan matkaa normivauhdilla ja käännän peilit pois, jottei häiritse. Sitten, jos joudun jarruttamaan hätäisesti, niin sehän ei ole minun murhe, jos tämä peräruutta puskee perseeseen! Vielä enemmän ottaa kupoliin se, jos kaveri työntää hätäisesti ohi ja jää etene kuppaamaan. Katselen kunnes vkäyrä nousee niin korkealle, että menen vaikka mutkassa ohitse rekan tullessa vastaan: jos kerta vttuillaan, niin vttuillaan sitten loppuun asti
kaboom.gif

2. Humalassa kaahaavat surkimukset 55 [20.45%]
3. Hitaasti ajelevat kukkahatut 52 [19.33%]
5. Vilkunkäyttöä hallitsemattomat äpärät 19 [7.06%]
9. Ryhmittymistä osaamattomat kusjpiät 11 [4.09%]

tossahan noita
veryangry.gif

Kyllähän noista selviää kaikista ku pikkasen ite venyy ja paukku (paitsi kännikuskit).Meikä ainakin vetää vaikka sivuun jos jollakin on oikeesti kiire.Ne on monasti nähty mihin ne kiireet loppuu.

Back