• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä aikaansaa pyöränvaihtokuumeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Mikä aikaansai pyöränvaihtokuumeen syntymisen sinussa
blush.gif
?
Miksi vaihdoit / olet vaihtamassa pyörää?

Itse en tiedä, mistä ajatus lähti. Jossain vaiheessa(en tiedä edes tarkalleen koska) tuli vain
idea3.gif
, että uusi pyörä pitää ostaa. Sinänsä erikosta, koska vanhaan olin erittäin tyytyväinen. Ehkä sitä kaipasi jotain uutta virikettä pitkänä talvena? Nyt entistä innokkaampana odotan kevättä
thumbs-up.gif
!

Heräteostos.  
biggrin.gif
En ollu vaihtamassa pyörää.. Ajattelin kitkutella vielä ens kesän vanhalla jammulla. Olin paikallisessa liikkeessä ostamassa tohon ko. peliin vähän viriosia niin sitten siinä vaan kävi niin.. Jäin kiinni tohon R6:een.  
inlove.gif

Sit äkkiä kotio suorittaan laskelmia ja tiukkaa mietintää..
Pari päivää ja kutonen kärrättiin talliin.  
blush.gif

tounge.gif

Edit: typoja

Ylimääräinen raha yleensä se suurin syy...ellei sille parempaakaan käyttöä keksi.

Mun oli pakko ostaa käyttöpyörä.
Bonneville oli ollut viikon liikenteessä , mutta sitten iski rakentamisvietti, jonka johdosta pyörä oli taas osina. Onneksi talli on tarpeeksi kylmä, ettei Daytonaa tarvitse mennä purkamaan talvisin
cool.gif

En minä mitään vaihda, olen vaan pyrkinyt keräämään niitä lisää
smile_org.gif

Aikaisemmin olen harrastellut vaan vanhoilla pyörillä, mutta nyt tuli sitten tilattua uusi, kun vihdoin tuli markkinoille semmoinen malli, jossa näyttäisi olevan useampia hyviä ominaisuuksia samassa paketissa kuten mm. kardaaniveto, riittävästi tehoa ja jonkinlaiset kyytiläisen ja matkatavaroiden kuljetusmahdollisuudet ilman että pyörä painaa 300 kiloa. Näyttää valmistaja mainostavan sitä oikein "sporttipyöränä", mitä se ei kuitenkaan ole kun korkeintaan ko. merkin mittapuulla.

Saa nyt nähdä mitä se joidenkin mainostama uuden pyörän ihanuus on. Taitaa takuuaikana tehdyt huollot jo maksaa melkoisesti.

Kyllähän tuota kuumetta kummasti kertyy jo ihan ajatuksesta, mutta nettiyhteys pankkitilille ja ... noh, katsellaan sitä pyörän päivitystä sitten joskus myöhemmin
bawling.gif

ne kirotut messut vie mut konkurssiin. Näyttävät tämmöselle heikompiluonteiselle
cool.gif
vielä hienompia pyöriä kuin entinen. Ei entisessäkään kyllä mitään vikaa ollu ja rehellisyyden nimissä olis kyllä vielä kelvannu. Tietysti uusi on uusi
062802jumpie_prv.gif

Tehnyt jo vuoden verran mieli vaihtaa mut aina kun kerkiää kurkistaa tilil ni p**rkele, hyvä jos makaroonit saa
biggrin.gif
no pienen säästämisen jälkeen olis sitten tarkotus kevät/kesä vaihtaa uudempaa vuosikertaa alle, ehkä jopa IHAN uusi
062802jumpie_prv.gif

Mulla se kuumeen aiheuttaja on ainakin tämä ikuisesti jatkuva talvi. Nykyistäkään pyörää en ole vielä ehtinyt kaupasta hakea (vielä tasan kuukausi
sad_orig.gif
), mutta olen aikani kuluksi etsinyt sille jo montakin seuraajakandidaattia.
tounge.gif

Edellinen pyörä tuli viime syksynä vaihdettua autoon ja sillon tuntu että jospa sitä lopettas mopoilun kokonaan. Sit ku rupes miettimään että mitäs sitä palkalla tehdään ja paljon orggia luettuani kipinä alkoi taas poltella. Kattelin yksi ilta huvikseni missä hinnoissa kilogixut pyörii ja sit ku sopiva sattu kohdalle ni pitihän se käydä pois hakemassa ja myydä se autonromu pois tuosta silmiä häiritsemästä. Eli onnellisesti motoristinä jatketaan ja nykysestä en enää luovu ellen uudempaan vaihda
biggrin.gif

Vaikka nykyinen onkin ihan oiva peli, niin muutamatkin jutut voisi olla paremmin... Ja oikeastaan voisi tehdä vähän kyykympää mieli.

Ei ole varaa vaihtaa, toisaalta ei ole tarvis.
Ehkä ikinä....
biggrin.gif
biggrin.gif

Toivottavasti...
sport05.gif

Hyvä kysymys...
Edellinen mopo oli vain viitisen vuotta vanha, mittarissa noin 30tkm, eli aivan toimiva ja todella siisti peli...
Siinä joulun paikkeilla tuli vain ajatus, että laitanpa myyntiin, katellaan onko paljon kysyntää, jotenkin oli alkanut tehdä mieli kevyempää pyörää, tehojen takia en siis mopoa ollut vaihtamassa.
No sain sitten Hontan myytyä joskus helmikuussa ja nyt siis uusi ylivuotinen Susna on tilattu
smile_org.gif

Eihän tässä vaihtamisessa mitään järkeä ollut jos miettii paljonko niitä euroja taas meni...
On se ihmeellinen asia, se pyöräkuume nimittäin  
tounge.gif

Vuoden päivät pidin -00 Suzukin SV 650 S:ää. Oli tosi hyvä pyörä ja helppo ajettava, matka taittui ja sopi siis kuin rukkanen käteen. Kuitenkin se oli mulle aika pienikokoinen pyörä, fyysisesti. Eihän se muutenkaan ole kooltaan mikään iso. No mieleen hiipi ajatus, että minkälainen olis n. 1000cc pyörä? Pääsin testaamaan tutun Aprilian Futuraa. Siitä se kuume vasta alkoi kun sai alle isomman pyörän missä on tilaa, vääntöä ja tehoa enemmän kuin SV:ssä. No ei muuta kuin nettiä selailemaan ja "sopivan" etsiskelyä. Mielessä oli kuitenkin ensin Triumphin TT 600, ulkonäöltään makea ja pirteyttäkin löytyy. Kokoa kuitenkin mulla itsellä löytyy, niin päätin, että kerralla isompi. Sit yksillä ratapäivillä mä NÄIN ja KUULIN Triumphin 955 Daytonan...Se oli sitä myöten selvä. Tollasen mä haluan!! Kesän lopuilla mun tallista tuollainen -02 sitten löytyi. Enkä hetkeäkään ole vaihtoa katunut. Sellaista se pyöräkuume teettää.

Pakkohan se olisi vaihtaa.

Tosin hetkittain kuumeen saa laskemaan, kun menee pitkalleen sohvalle (sankykin kay). Asettaa varovasti kukkaron otsan paalle. Parasta taa on tehda raskaan viikonlopun jalkeen, esim sunnuntai iltapaivana. Kummallisen hyvin kuume laskee, ainakin hetken. Pitempi aikaiseen sairasteluunhan ei auta muu, kuin mopon vaihto.

Joo mä hommasin viime kesän lopulla Nishiki GRBZRR-turbo, Nos-DaytonaTT, SuperXX polkupyörän lisäksi Kawa ZXR750 ja hetkeekään en oo katunut. Ei tarvitse polkea niin paljoa kuin ennen
tounge.gif

Vanha pyörä:

- Tehoa puuttui
- Tuulensuojaa puuttui
- Lussu etupää

Uudessa pyörässä em. asiat kunnossa ja ulkonäkökin aika namunen
smile_org.gif

Back