• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä aikaansaa pyöränvaihtokuumeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Halu saada hienomman, nopeamman ja tehokkaamman munanjatkeen. Katotaan nyt mitä kevät tuo tullessaan... niin joo vakuutusmaksut.
cool.gif

Neljä vuotta tuli ajeltua -82 vuosimallin gs450 Suzukilla. Joka vuosi alkoi kypsyttämään entistä enemmän, kun mopon ajo-ominaisuudet ja tehot olivat hiukka heikohkot... Toissa kesänä moottori sitten hiukan laukesi ja silloin päätin, että nyt saa riittää alitehoisella ja vanhalla ruoskalla ajaminen! Viime kesänä talliin sitten tuli tuliterä gsx1400
inlove.gif
Joo ja nyt on muna varmaan 2m pidempi
biggrin.gif
Päivääkään en ole katunut... Kyllä nakut ovat poikaa
062802moto_prv.gif

Itse ajelin 2 kesää ZZR600:lla, ja olin erittäin tyytyväinen. Pyörän rajattomat voimavarat ja uskomaton ketteryys pitivät suupielet virneessä, eikä jatkuva ropaamisen tarvekaan haitannut.

Sitten lainasin veljen silloista Hayabusaa päiväksi ja olin ihmeissäni. Vanha pyörä muuttui hetkessä hitaaksi ja kankeaksi, eikä siinä ollut minkäänlaista vääntöä ollenkaan. Tajusin, että vääntöä pitää olla enemmän, paljon enemmän. Armoton prätkäkuume kihahti päälle syksyllä ja työläppärin taustakuvana kävi talven aikana mm. ZX-9R ja ZZR1100/1200. Kevään tullen, parantumaton kawakiihkoilija kun olen, täräytin kaupat ylivuotisesta 12R:stä.

Pyörä on talvehtinut tallissa, auton edessä poikittain. Joka aamu töihin lähtiessä auton valot valaisevat pyörää ja sydän lyö pari ylimääräistä lyöntiä. Lienee ihan normaalia ostonjälkeisen prätkäkuumeen oireilua, vaihtokuumetta ei vielä ole ilmennyt.

Aikanaan kun tuli hankittua Hondan VT 600 ;nen niin taustalla jo siinteli blackbird, ajatus siitä että joskus hankkisin sen oli vielä "kangastus".
600 VT;llä ajettiin reissuja ja piti sitten hankkia laukku raudat, laukut ostin naapurilta ja taakka teline sissybarin taakse olis ollut kova sana.
Sillä hankinta reissulla ei tullut sitä härpäkettä vaan Kawan ZR-7, sillä ajeltiin kesä vähän toista.
Sitten oli vuorossa Honda Blackbird, kävin kuitenkin sitä ennen kokeilemassa Busaa, ei vielä oikein iskenyt  
tounge.gif

Saa nähdä tulevaisuudessa miten nää valinta kriteerit muuttuu.  
sport05.gif

Itselläni puraisi se vaihtokuume kun seurailin oman XX:n penkitystä vantaan Bikeworldissä ja samalla siellä hallissa kasattiin 04,- CBR1000RR:ää  
inlove.gif

Sain siihen sitten myös koe-ajo mahdollisuuden (jonka jälkeen kävin kokeilemassa myös muita kilokyykkyjä) ja siitä alkoivat unettomat yöt ja selitysten etsiminen MIKSI vaihtaisin niin helvetin hyvän pyörän kun -03:n XX onkin (johon olin juuri  laittanut akran + pc3:n) johonkin uuteen  
nixweiss.gif

Noh..paras selitys kai  oli että en aja matkaa kuitenkaan niin paljon että XX pääsisi oikeuksiihinsa ja pyörä vaihtui punaisesta Blackbirdistä musta/harmaaseen Firebladeen  
talktohand.gif

Ja en VANNO etteikö tälläinen hulluus pääsisi yllättämään uudestaan mutta kyllä se RR teki niin lähtemättömän vaikutuksen että tarvii AIKA hyvän syyn lähtä edes harkistemaan vaihtoa.
biggrin.gif

Kun vanhassa uskalsi vääntää kaasun pohjaan asti, oli vaihdon aika tullut. Nykyisessä ei vielä uskalla... Sen lisäksi rupesi entinen pyörä v*tuttamaan, kun se jätti Itävallassa tien päälle. Liha on heikko, vain sielu on kuolematon.

Tuli viimekesänä ajeltua tuolla vanhalla pyörällä CBR 1000F senverran haipakkaa jokapaikkaan että päätin vaihtaa sen nakuun. Messujen aikana talliin eksyi sitten 1200 Bandit. Saa nähdä mitä se hiljentää, mutta eipä ainakaan moottoritiellä tee mieli ajella liian kovaa

Back