• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

mihin on banditfoorumi hävinnyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pipeman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
troni sanoi:
Mä luulin ostaneeni paitoja, mutta maksoinkin foorumin perustajalle siinä jotain rahaa.
En tiennyt paitoja ostaessani että niistä rahoista siirretään kylmästi rahaa foorumin perustajalle, vaikka missään ei sitä mainittu.
Koko homma tuli ilmi vasta Suvirannassa myöhemmin kun kuulin että siksi paitarahat oli niin kalliita kun niistä siirrettiin kylmästi osa sille perustajalle.
Mun mielestä laki rahankeräyksestä määrää noista jotain ja se rahankeräyslupa pitää olla esillä enkä haluaisi olla mukana epärehelliseksi viittaavassa toiminnassa.

En tunne ko. foorumia, mutta voisi olettaa, että se pyörii jonkun palveluntarjoajan serverillä. Se nyt vaan sattuu maksamaan xxx määrän euroja vuodessa ja ei sitä moni viitsi pelkästään omasta pussista maksaa muiden iloksi.

No kyllä yhtä foorumia pyörittää 10 eurolla vuoden, eli ei pitäs rahasta olla kiinni.

Troni: Paidat ja hupparit on mennyt kokolailla omakustannus hintaan,
eikä voi kalliiksi haukkua. Ylläpitäjä ei takuulla ole rikastunut, tuskin saanut omiaan pois.

Jotain semmosta muistikuvaa olis että ihan ensimmäisten paitojen kohdalla tekijä ei ottanut mitää itelleen. Siten väki vähän kannusti että ota ny jotain että saat ainakin sivuston ylläpitokuluihin jotain. En tiedä miten sitten loppujenlopuksi kävi, toivottavasti otti itelleenkin jotain.

Nii ja toivottavasti foorumi vielä nousee. Piti itekkin just mennä fiilistelemään miten kaikki olikaan paremmin kun oli vielä suitsuki alla. :D

Kai sinne joku on nyt palkattu ihan kun työnhakuilmoitus on poistunut ja tilalle tullut:

We'll be back soon

troni sanoi:
Mä luulin ostaneeni paitoja, mutta maksoinkin foorumin perustajalle siinä jotain rahaa.
En tiennyt paitoja ostaessani että niistä rahoista siirretään kylmästi rahaa foorumin perustajalle, vaikka missään ei sitä mainittu.
Koko homma tuli ilmi vasta Suvirannassa myöhemmin kun kuulin että siksi paitarahat oli niin kalliita kun niistä siirrettiin kylmästi osa sille perustajalle.
Mun mielestä laki rahankeräyksestä määrää noista jotain ja se rahankeräyslupa pitää olla esillä enkä haluaisi olla mukana epärehelliseksi viittaavassa toiminnassa.

Itellä saman moisia kokemuksia:

1. Kävin tänään ruokakaupassa ja maksoin käteisellä (n. 15€). Myyjä laittoi rahat suoraan kassaan!! Hhmm..

2. Kävin kesällä ilmaisella rata-ajokurssilla. Minulle ei tarjottu lounasta, jouduin tyytymään ilmaiseen vichyyn.

Jos lounaan hinnaksi arvioidaan 15€ ja napataan siitä vichy 2€ pois niin jäljelle jää n. 18,50€. Kun summaillaan tuo lounaskuppaus ja marketin epärehellisyys niin minua on pienen ajan sisällä siis vedätetty noin 62,30€ edestä.

Itse onnistuin tuon paitakuppauksen välttämään vain sillä, etten pidä tuollaisista kuteista. Vaikka taloudellinen tuki jäi antamatta, niin haluan kuitenkin kiittää edellisiä ylläpitäjiä menneestä ja tulevia tulleesta!

Sitten ihmetellään, että talkoohommiin ei tahdo löytyä tekijöitä..

PS. Voisitko troni (tai joku muu) kertoa, kuinka paljon nuo "niin kalliit" paidat maksoi?

PPS. Niille nimimerkeille jotka ovat kehuneet Metzelerin gummeja: Jos kaadun ensi kesänä niin olette nesteessä!

troni sanoi:
Jotain outoa tässä hommassa on ilmassa, ensi kerättiin foorumin laskuihin salaa rahat foorumin käyttäjiltä.
sitten pannaan putiikki kiinni.
Outoa, perin outoa.

Foorumi on kiinni, koska mainitsit sen laittomaksi, kun siellä ei ole nähtävillä henkilötietolain mukaisia vaatimuksia. Tuotakin asiaa nyt selvitellään, kun siihen vain saa ajan riittämään. Kun tuo homma on selvitetty ja tehty mahdolliset tarvittavat muutokset, niin foorumi avataan.

Tuota foorumia on tullut jokunen vuosi pyöritettyä ja siihen on mennyt ylläpitokuluja muutamia satasia.
Omasta pussista ne on ylläpitäjänä toiminut henkilö maksanut ja ei niitä ole keneltäkään muulta pyydelty.
Nyt yhtenä tai kahtena vuotena paitatilauksia hoitanut henkilö on halunnut antaa foorumin vuosimaksujen verran paidoista kertyneitä ropoja ylläpidolle.

Onhan noiden paitatilauksien yhteydessä ollut juttua, että paitoja ostamalla tuet myös foorumin toimintaa. Joten ei sen pitäisi ihan yllätys olla ja ei niillä paidoilla tosiaan rahaa tehdä, kuten niiden hinnoistakin käy ilmi. Toki voit kokeilla kerran hoitaa jonkun reilun 50 paidan tilaus, niin tiedät sitten mistä siinä on kyse.

troni sanoi:

Paidoille tulee väistämättä hieman hintaa johtuen materiaaleista, painatuksista, postituksista. Mikäli joku tuotakin paitahommaa suostuu hoitamaan ja ottaa siitä hyvin pienen summan "vaivanpalkkaa" ja haluaa antaa siitä ylläpidolle foorumin vuosimaksun summan, niin ei siinä varmaan ole mitään väärää.

Toki onhan se aivan kohtuutonta, jos ylläpito käyttää paljon vapaa-aikaansa jonkun foorumin pyörittämiseen ja ei itse maksakaan kaikkia aiheituneita ylläpitokuluja koko foorumin pyörittämisajalta.

Olisitko halukas toimimaan ylläpitäjänä ja maksamaan siitä aiheutuneet kustannukset?
Olisitko valmis hoitamaan paitatilaukset jatkossa sekä maksamaan siitä aiheutuneet matkakulut omasta pussista?

Mielestäni on hieman outoa, että yrität saada väkisin kyseisen foorumin toiminnan epärehelliseksi ilman mitään faktoja, vaikka et halua olla sellaisessa mukana?

Murina sanoi:
No kyllä yhtä foorumia pyörittää 10 eurolla vuoden, eli ei pitäs rahasta olla kiinni.

Pelkkä domainin rekisteröinti on vuodeksi 9.95€ + palvelimen maksu.
Toki foorumin pyörittäminen silti vaatii enemmän aikaa kuin rahaa.

santerik:lle paitojen hinnat:

T-paita 1 kpl 20 €
T-paita 2 kpl 36 €
T-paita 3kpl 48 €
College 1 kpl 35 €
Vetoketjullinen huppari 1 kpl 48 €
College 2 kpl 60 €
Vetoketjullinen huppari 2 kpl 80 €
T-paita 1 kpl + college 1kpl 47 €
T-paita 1 kpl + vetoketjullinen huppari 1 kpl 60 €
T-paita 2 kpl + college 1kpl 60 €
T-paita 2 kpl + vetoketjullinen huppari 1 kpl 70 €
Pitkähihainen t-paita 1 kpl 25 €
Pitkähihainen t-paita 2 kpl 45 €
T-paita 1 kpl + pitkähihainen t-paita 1 kpl + vetoketjullinen huppari 1 kpl 75 €
Kaikkien pakettien hinnat sisältävät niiden toimituskulut koosta riippuen joko kotiin tai lähimpään postiin.

Porukat varmaan hyväksyisivät nuo ohivedot maksuissaan, jos niistä olisi avoimesti mainittu.

Itsekkin suzukibandit.org tarrat tilanneena on ihan ok että noista saa ylläpitäjä siivun/tukea foorumin ylläpitämiseen.

troni sanoi:

Eihän tuo ole edes rahankeräystä. Tässähän olet ostanut paidan henkilöltä. Olet siis saanut hyödykkeen rahaa vastaan. Rahankeräyksessä annat rahaa jollekkin itse saamatta mitään. Käsittääkseni voitolla myyminen ei ole laissakiellettyä? Myyhän kaupatki maidon niin että niille jää katetta eli voittoa.

Markuss sanoi:
Eihän tuo ole edes rahankeräystä. Tässähän olet ostanut paidan henkilöltä. Olet siis saanut hyödykkeen rahaa vastaan. Rahankeräyksessä annat rahaa jollekkin itse saamatta mitään. Käsittääkseni voitolla myyminen ei ole laissakiellettyä? Myyhän kaupatki maidon niin että niille jää katetta eli voittoa.

Missäs välissä maksetaan arvonlisävero?

tonttuj sanoi:
Missäs välissä maksetaan arvonlisävero?

Siinähän se alvi on mukana hinnassa. Myyjähän sen on alvin maksanut kun ne paidat on eka ostanut. Et sinäkään varmaan käytetystä pyörästä enään alvia maksa suoranaisesti.

Toivottavasti Bandit Foorumi nousee ja näyttää nurisijoille ja kaiken maailman kitisijöille että voi voi :orgmp:

Viimeksi muokattu:
Ei ainakaan vielä ole suomessa peritty yksityisten välisistä kaupoista ALV veroa.

Ja mitä paitoihin tulee, kyllä minä laillisesti saan kaupasta ostaa paidan 10€ ja myydä 100€ Suiza1200:lle jos hän sen hinnan hyväksyy. Ja saan kertyneen voitto osuuden ryypätä tai laittaa nettipalvelun ylläpitoon jos niin tahdon.

Toivotaan että bandit.org palaa toimintaan. Itse en lyhyen käyttöhistorian aikana vielä ole valittamisen aihetta forumilta löytänyt.

Mulle ainakin sopii hyvin jos paidasta menee joku lantti sivujen ylläpitoon ja vaikkapa paitatilauksen hoitajan bensalaskuun. Ihme nillitystä, perkele! Niinkuin sanoin, ei nuo paidat ainakaan minun mielestä ole hinnalla pilattuja. Varsinkaan hupparit ja colleget, mitkä on muuten todella tyylikkäitä. Hyvä sekin on jos ylläpitäjä ottaa vaikka kaljakeissin verran vaivanpalkkaa silloin tällöin. Ei kai kukaan tosissaan luule että joku suurrikollinen käärii hyvät rahat tuolla tavalla, kun huijaa yksinkertaisia bandiittikuskeja? :D Teen muuten kannatuksen vuoksi uuden paitatilauksen välittömästi, kun niitä saa taas tilailla.

Shuntti sanoi:
Ei ainakaan vielä ole suomessa peritty yksityisten välisistä kaupoista ALV veroa.
Ja mitä paitoihin tulee, kyllä minä laillisesti saan kaupasta ostaa paidan 10€ ja myydä 100€ Suiza1200:lle jos hän sen hinnan hyväksyy. Ja saan kertyneen voitto osuuden ryypätä tai laittaa nettipalvelun ylläpitoon jos niin tahdon.
Toivotaan että bandit.org palaa toimintaan. Itse en lyhyen käyttöhistorian aikana vielä ole valittamisen aihetta forumilta löytänyt.

Mä oon niin samaa mieltä.

Nyt kakarat lopettakaa toi ihme nillittäminen :rant: !

Ei suzukibandit.org ole mihinkään hävinnyt. Hetki haukataan happea ja taas mennään.

Onneksi bandit -foorumin jäsenyys on täysin vapaaehtoista :;):. Toki bandit -foorumilla on omat säännöt, joiden puitteissa ko foorumilla toimitaan. Henkilörekisteriseloste on työn alla ja sen valmistuttua foorumi jälleen aukeaa.

Enpä tosin olisi uskonut, että joitakin tässä keskustelussa olevia kommentteja saa täällä lukea, mutta minkäs teet.

Kiitos kaikille myötämielisille, kannustavia lausuntoja kirjoittaneille nimimerkeille.

Foorumia, sen perustajille ja ylläpitäjille annan täydet pisteet vaivannäöstä.
Muuten, onko toista malli-ja merkkikohtaista palstaa Suomenmaassa, joka olisi niin keskittynyt yhden mallisarjan ympärille kuin Suzukibandit.org? Itse en tiedä muita kuin Busanistit. Palstat ovat pysyneet kohtuullisen vireinä.

Kurapyörä.foorumi toimii kans, mutta customi osastolla jo selvästi nahkeaa. Varsinkin customiporukat tuntuvat olevan sisäänpäin lämpenevää sakkia, kun sivuja ei pääse edes yleisellä tasolla lukemaan, jos ei rekisteröidy. Luulisi olevan avoimempaa toimintaa, kun 2-pyörä harrastaja määrä on kehitysmaatasoa.

Täältä myös kiitos ja kumarrus Bandit.org:in puuhamiehille Halelle ja Suizalle hienon foorumin puuhamiehinä olemisesta. Vaikka ei Bandittia itsellä enää olekkaan tuli foorumilla vielä säännöllisesti käytyä.
Hieno homma jos jatkoa tulee, vielä Banditilla ajellessa tuli sieltä moneen juttuun tietoa ja ratkaisuja löydettyä :thumbup: .
Eikä todellakaan harmittanut jos paitatilausten rahoista muutama lantti meni puuhaihmisille.
Joka näistä alkaa itkemään tuskin itse hirveästi osallistuu mihinkään yhteiseksi hyväksi menevään "talkootoimintaan"

Back