• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin motoristiryhmään kuulut ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 57pannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mihin motorisri ryhmään kuulut ? -

• 1. Ajat aina uudella pyörällä

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Et itse korjaa pyörääsi

• 3. Pelkkä ajaminen on suurin nautinto

• 4. Sinulla on viimeisimmät ajovarusteet ja muut kilkkeet

Ääniä: 1 50,0%
  • 5. Ajat vanhalla pyörällä

• 6. Olet "Old School", rakennat ja korjaat ise

Ääniä: 1 50,0%
  • 7. Harrastat myös talvella

• Ääniä yhteensä
    2
Siitäpä profiilia rakentamaan, kommentit ovat suotavia.
Kele tuli kirotus vihre, mutta jospa se siitä, mitenhän sen voi ehjätä.

Ei oikein löytynyt sopivaa. Pistin tohon pelkkä ajaminen... ja sitähän se on. Pyörää rakennetaan kuitenkin itse, niin pitkälle kun osataan ja työkaluja riittää.

vanhalla ajellaan. pienet laitot itse, suurempiin ei riitä aika
confused_orig.gif

vanhassa giksu parempi
tounge.gif

toki uudetkin kiinnostaisi, mutta jotenkin noissa vanhoissa on tunne kohdillaan. ehkä sitä nöstälgiää
biggrin.gif

Vanhalla mopolla ajellaan ja kaikki korjaukset, mihin tilat ja taidot riittävät, tehdään itse.
Sama periaate myös kotilon kanssa, korjaamoon ei viedä ennen kuin on itse saatu tehtyä isot vahingot
biggrin.gif

Ei sopivia oikein löydy kuin yhdistelemällä. Ajelen tän kesän hankinnalla ja vanhalla museopyörällä. Osa varusteista ja kilkkeistä uusia ja osa vanhoja. Korjaan ja huollon suurimman osan itse paitsi uuden pyörän määräaikaishuollot takuun johdosta, ym.........

Pinkku vinkkinä kun tekee äänestyksiä niin sitten kaikki vaihtoehdot peliin eikä mitään poliittista kyselyä malliin johdateltu kysymys
biggrin.gif

Hieman vaikea vastata, vaihtoehtojen kun pitäisi olla toisiaan poissulkevia tai sitten jonkinlainen 0-100% mittari. Olikos idea tässä se, kuinka paljon mopoilussasi on ajoa vs rassausta? Siihen ei taas sovi toi ajovarustekysely, se viittaa johonkin ihme brassailuun

Aina nämä exit pollitit on vaikeita, ihan vaan tunteella äänestäminen talvi-iltojen iloksi. Jokainen joka äänestää, ihan hyvä, tästä maailma ei parane eikä muutu paremmaksi. Ei liian vakavasti.
biggrin.gif

Hankala on jako. Edelliset vanhoja/itse hoidettu. Nyt uutena ostettu ja eka vuosi takana. Takuun vuoksi liikkeessä. Ei ole ollut vielä vikoja. (kop kop). Ja rytkyt on mitä on. Uutta ja vanhaa sulassa sovussa keskenään.

Ihme vaihtoehdot... Mikään ei nasahtanut kohilleen, laitoin etten ite korjaa mopoa, mutta kyllähän nyt pikkuviilausta itekin kerkee laittaan... Ja sitten toisaalta, ajaminenhan se suurinta nautintoa on...

Ajaminen on ehdottomasti suurin nautinto. Mutta nautintoa antaa myös pyörän huoltaminen, sen tunaaminen ja sen vahaaminen
cool.gif
cool.gif

Sitku jos joku hajoaa ni sit tuleeki armoton vitutus
mad.gif

Mikä on "vanhalla pyörällä ajamisen" raja; omalla Sevenfiftyllä on ikää 15 vuotta ja takana yli 110 tkm, ajan siis mielestäni sellaisella...

Sitku jos joku hajoaa ni sit tuleeki armoton vitutus
mad.gif
[/quote]
niii.. kyllä sitä itse pyörät irroittaa ja vie rengaskoneeseen, myöskin ketjut ja rattaan vaihto käy mutta konetta en lähtisi nykypäivänä purkamaan (liian paljon osia)

Tossa ei ole mulle vaihtoehtoa.......eli "korjaan ja teen mitä osaan ja innokkaasti opettelen lisää......."

Eip ollu tällekään sopivaa vaihtoehtoo: "kesällä ajellaan mitä keritään, talvella enimmäkseen istutaan tallissa haaveilemassa ja sivussa rakennellaan ihan ihmejuttuja"
biggrin.gif

Omistan ainakin yhden lähes uuden karhean pelin. Mikä toimii varmasti. Rakentelu ja ajopyörästä ei ole samaksi. Uusissa on uusinta tekniikkaa ja ne ovat yleensä parempia kuin edelliset.

Ruksi kohtaan kuusi, koska se on lähinnä totuutta.
Vanhahko pyörä (-80), kaikki teen itse mitä pystyn.
Vielä ei ole tarvinnut viedä "omiamokia" muualle korjattavaksi.
lookaround_orig.gif
*kop.kop.puuta*
Rakentamisesta en puhuisi, koska en osaa valmistaa/valmistuttaa osia itse (tai edes suunnitella >>>laskea mittoja).
Kaupan valmiiden osien paikalleen ruuvamista en pidä rakenteluna
smile_org.gif
.
Ruuvaaminen kyllä onnistuu, ja ajaminen...

Pari ekaa pyörää oli vähän ajettuja kustoomeita ja nyt uusi naku.
Tykään kaikenmoisesta väsäämisestä, nyt joutuu kuitenkin huollot teettämään merkkiliikkeessä takuun vuoksi.
033102beer_1_prv.gif

Back