• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin motoristiryhmään kuulut ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 57pannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mihin motorisri ryhmään kuulut ? -

• 1. Ajat aina uudella pyörällä

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Et itse korjaa pyörääsi

• 3. Pelkkä ajaminen on suurin nautinto

• 4. Sinulla on viimeisimmät ajovarusteet ja muut kilkkeet

Ääniä: 1 50,0%
  • 5. Ajat vanhalla pyörällä

• 6. Olet "Old School", rakennat ja korjaat ise

Ääniä: 1 50,0%
  • 7. Harrastat myös talvella

• Ääniä yhteensä
    2
Tuntuu olevan aika suhteellinen käsite, mikä pyörä on vanha ja mikä uusi. Toisille pyörä on vanha, kun takuu on loppunut ja toisille vasta 50-60-70- luvun pyörät on vanhoja.

Oma mopo ´93-mallinen, ei siis vanha jos ei uusikaan. Jotain pientä huoltoa ja ruuvausta voi toki tehdä, mieluummin ajokauden ulkopuolella, siten miten taidot ja työkalut sallivat. Km-huolloistakin simppelimmät hommat teen itse jos vain ehdin. Venttiiliensäädöt, kaasarihommat jne. jää ammattimiesten hoidettaviksi. Onnistuisi ehkä, vaan ei hermot kestä, jos jokin menee vikaan.

On eri harrastaako moottoripyöräilyä vai moottoripyöriä.Ekat nauttii ajamisesta,jälkimmäiset myös rakentelusta.Ite kuulun tohon jälkimmäiseen populaan.Talvikaan ei tunnu pitkältä ku on jotain näperrettävää.
biggrin.gif

Hiukka outo kysely, kun vaihtoehdot eivät sulje toisiaan, mutta mulle pelkkä ajaminen on suurin nautinto "vanhalla" (-97) Kawalla. Iteltä ei oikein toi korjaus suju, mutta onnex on kaveri, jolla hommat hoituu.

Joo Vaikeeta
Tämmöinen vanha rokkari ajaa brittiläisellä rakennussarjalla ja korjaa ja parantelee itse. Mutta pointti mihin se soundi unohtui, mulla se kuuluu näihin pyöriin ja harrastukseen oleellisesti. No mä oon tälläinen vanha tötterötukka. Kesää odotellessa.

Old school, ehdottomasti, kukaan ei koske mun pyörään, ei vaikka takuu olisi päällä. Kaikki mitä tarvitaan vaativimpiinkiin remontteihin ja säätöihin tehdään itse. Ps. Eikä raukea takuut.
cool.gif

Vm -02 pn alla ja kyllä yritän kaikki ruuvaukset tehdä ite. Se on vähän niinkun paluu nuoruuden mopo aikoihin ;) Ja onneks on kavereita joilla on osaamista jos oma loppuu...

-93 blade ja tälläkin hetkellä kone muttereina pöydällä, eli ite tulee tehtyä kaikki mahollinen. Poraamiset ja kannen työstöt pitää jättää ammattimiehille.
062802jumpie_prv.gif

Eipä löytynyt sopivaa kohtaa ittelle tähän äänestykseen, mutta pistinpä jotakin.
Ite korjatataan, jos on jotain korjattavaa. Mutta sen enempää ei räplätä. Kyllä ne on tehtaassa osanneet sen pyörän kasata ihan kohalleen. Ja jos se ei miellytä, niin ostetaan toinen pyörä...

Back