• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin katosi reilu liikennekulttuurimme?

Oli sitten puhallus tai tutka hommat.
Menee kinaamiseksi, mutta menkööt.

Tuo puhallus hommat sai minut kommentoimaan.

Minä en hyväksy kännissä ajelua. Se joka varoittelee esim. puhallushommista hyväksyy sen että kaasuissa voi ajaa.

Sanan ja mielipiteen vapaus on olemassa ja se on hyvä.
Mutta valitettavasti kaikki mielipiteet eivät ole kovin ylentäviä.

Helppoa on huutaa vahingon tapahduttua päitä vadille.Vaikeampaa on yrittää omalta osalta estää niitä.

100 alue muuttuu 80 hiljaisella pätkällä keskellä ei mitään ja jostain syystä sulla on sitten 110 tutkan osuessa kohdalle
crazy.gif
crazy.gif
V*tunmoinen rikos kirjataan taas pöytäkirjaan ja ainakin meitsin tuloilla v*tun iso sakko
ei se sakko ole sen suurempi sun tuloillas moisesta tyhmyydestä, kuin mun tuloillakaan.
Ainoastaan jokun tulottoman sakko voi olla kohtuuton koska hänen päiväsakkojensa määrä oikeuttaisi esim. 70 eur sakkoihin, mutta siitä annetaan kuitenkin vähintään rikesakko joka on suurempi rikkeentekijän maksukykyyn nähden.

En ymmärrä miksi suomalaista sakotuskäytäntöä haukutaan jatkuvasti. Sehän perustuu ainoastaan siihen mikä on rikkeen tehneen maksukyky. Harvoja asioita jotka koskee samalla tavalla niin rikkaisiin kuin meihin köyhiinkin.
Suomalaisen sakotuskäytännön ideana ei ole hinnoitella rikkeitä vaan saada ihmiset tajuamaan se että määrätty hölmöily vie määrätyn osan tuloista.

itelläni on tapana vilkuttaa pitkiä vastaan tuleville mopoilijoille jos tiedän että kohta vastustaja mittaa

100 alue muuttuu 80 hiljaisella pätkällä keskellä ei mitään ja jostain syystä sulla on sitten 110 tutkan osuessa kohdalle
crazy.gif
crazy.gif
V*tunmoinen rikos kirjataan taas pöytäkirjaan ja ainakin meitsin tuloilla v*tun iso sakko
ei se sakko ole sen suurempi sun tuloillas moisesta tyhmyydestä, kuin mun tuloillakaan.
Ainoastaan jokun tulottoman sakko voi olla kohtuuton koska hänen päiväsakkojensa määrä oikeuttaisi esim. 70 eur sakkoihin, mutta siitä annetaan kuitenkin vähintään rikesakko joka on suurempi rikkeentekijän maksukykyyn nähden.

En ymmärrä miksi suomalaista sakotuskäytäntöä haukutaan jatkuvasti. Sehän perustuu ainoastaan siihen mikä on rikkeen tehneen maksukyky. Harvoja asioita jotka koskee samalla tavalla niin rikkaisiin kuin meihin köyhiinkin.
Suomalaisen sakotuskäytännön ideana ei ole hinnoitella rikkeitä vaan saada ihmiset tajuamaan se että määrätty hölmöily vie määrätyn osan tuloista.
En ole tästä samaa mieltä. Minun tienaama euro olisi muka jotenkin arvottomampi kuin kaverin tienaama euro ja minun pitää sen takia maksaa enemmän  
veryangry.gif

Tää on oikein sosialistien kuningasajatus eli jos joku on elämässään ollut ahkera ja onnistunut luomaan itselleen paremmat tulot kuin laiska kaverinsa vieressä, tottakai sitä pitää rokottaa !!
Jos tällä tavalla ajatellaan, pitäisi myös vankeustuomiot olla eri pituisia:
- sille joka kestää vankilaa helpommin pitäisi antaa enemmän koska hän ei muuten kärsi yhtä paljon kuin se joka ei kestä vankilaa niin hyvin
Samoin ruoskaa pitää antaa enemmän sille jolla on paksumpi nahka, eihän se muuten kärsi yhtä paljon kuin herkempinahkainen kaverinsa !
==>  
buttrock.gif

sport05.gif

crazy.gif
crazy.gif

En ole tästä samaa mieltä. Minun tienaama euro olisi muka jotenkin arvottomampi kuin kaverin tienaama euro ja minun pitää sen takia maksaa enemmän
veryangry.gif

Tää on oikein sosialistien kuningasajatus eli jos joku on elämässään ollut ahkera ja onnistunut luomaan itselleen paremmat tulot kuin laiska kaverinsa vieressä, tottakai sitä pitää rokottaa !!
- sille joka kestää vankilaa helpommin pitäisi antaa enemmän koska hän ei muuten kärsi yhtä paljon kuin se joka ei kestä vankilaa niin hyvin
Samoin ruoskaa pitää antaa enemmän sille jolla on paksumpi nahka, eihän se muuten kärsi yhtä paljon kuin herkempinahkainen kaverinsa !
==>
buttrock.gif

sport05.gif
Tästä saisi piiitkän keskustelun aikaiseksi. On niin monta tapaa ajatella, kuin mitä on ajattelijoitakin.

Esimerkiksi miksi jonkun rikkeen jälkeen pitää ensinnäkään maksaa valtiolle rahaa? Miksi valtion pitää siitä saada rahaa, jos joku on ajanut liikennesääntöjä vastaan?

Olisiko huono homma se, että sakon sijasta tulisi vaikka virhepisteitä ja kun niitä olisi kertynyt tarvittava määrä, niin lähtisi kortti pois. Ja jos ajaisi kortittomana, niin takavarikoitaisiin ajoneuvo valtiolle.
Yksi vaihtoehto olisi se, että joutuisi tekemään töitä rikkeen jälkeen.

Tuloihin perustuva sakotusjärjestelmä ei liene sen suurempi "vääryys" kuin progressiivinen verotus palkkatuloja kohtaan.
Yhtä hyvin voidaan ihmetellä, että miksi ihmeessä maksan enemmän veroja siitä hyvästä, että tienaan enemmän.

edit:kirivirheitä

crazy.gif
crazy.gif

veryangry.gif

==>  
buttrock.gif

sport05.gif
Ei se varmaan reilua olekaan tuolta kantilta ajateltuna,samanarvoisia eurot ovat,mutta toiselle se silti saattaa olla arvokkaampi ja hankalampi hankkia,saattaahan olla että sillä köyhallä on se yksi euro koka oli varattu kaalisoppaan,tulee kohtuuton rangaistus jos viedään soppa suusta,sillä parempituloisellehan jää sitä sopparahaa kuitenkin?
On se kuitenkin hyvä ettei sakkolapussa lue summan kohdalla että`kaikki`.
Ja sitten siihen ahkeruuteen... mitäs luulet siivoojatätin joka painaa 3vuorotyötä,maksaa vuokran,elättää lapset ja koittaa vielä saada maksettua laskut,mitäs luulet hänen miettivän jos sanot häntä laiskaksi??
Ja nyt kysyn että kuinka vitun ahkera poika oli tuo wahlroos??
Sanotko sinä että on ahkeruudella tienannut rahansa?
Taitaa kutenkin olla pelaamisesta tämä elämä kiinni suurimmaksi osaksi,ei ahkeruudesta.
Katso kun täällä maailmassa on vain rajallinen määrä leipää mutta rajattomasti nälkäisiä suita,niin jos yksi ottaa 90% ja loput miljardi hemmoa jakaa lopun 10%,niin on kait se saatanan selvä että riita siitä tulee.
Katsohan,jos on köyhä niin pitää totuttautua ettei ole joka päivä lihaa pöydässä, ja jos taas on vitun rikas,pitää miettiä ennen kuin painaa kaasua
tounge.gif
on tämä elämä raskasta
bowdown.gif
bowdown.gif
hallelujaaaa

Esimerkiksi miksi jonkun rikkeen jälkeen pitää ensinnäkään maksaa valtiolle rahaa? Miksi valtion pitää siitä saada rahaa, jos joku on ajanut liikennesääntöjä vastaan?
Olet ymmärtänyt marssijärjestyksen väärin. Kriminaalilta otetaan rahaa pois ja siten on kriminaalilla vähemmän rahaa käyttää iloihin ja tulee paha mieli omista teoista. Tämän pitäisi aiheuttaa oppimisreaktio, jonka lopputuloksena ennemmin tai myöhemmin oppii toimimaan siten, että rahapussi ei kevene eikä harrastustoiminta kärsi rahanpuutteesta eikä siis oman onnen määrä laske. Vrt. Pavlovin koirat.

Paremman sijoituspaikan puutteessa on eduskunnassa päätetty sijoittaa sakkorahat valtion kassaan. Kun tuo valtion saama tulo on jatkuva hämmennyksen ja spekulaation aihe, niin olen useampaan otteeseen tarjonnut omaa tilinumeroani ihan ilmaiseksi tähän käyttöön. Ei vaan ole kelvannut.
nixweiss.gif

Miksi suomessa ei enää anneta valomerkkiä,eli varoiteta poliisin ratsiasta tai tutkasta kuten vanhaan hyvään aikaan?
Kyllä itse ainakin varoittelen tutkista, ainakin prätkäilijät saavat varoitukset ja normaalisti autoilijatkin. Selvästi sen näkee yleensä onko ratsia puhallutusta vai tutkaamista varten pykätty...
Kyllä minä prutkuja yritän varoitella, jos tutka on. Ja autojakin.Puhallusratsia erikseen ja ainakin mun ajoillani harvinaisempi. Puhallusratsioita enemmän kaupunkiseudulla kuten kerran keskiyöllä Haukilahdessa. Kesämökkireitit sunnuntaiaamuna erikseen.

Itse teen kuten parhaaksi näen.
Tämä asenne kuvaa juuri sitä viidakon ykä meininkiä.

Tärkein asia mielestäni on liikuttaessa moottoripyörällä on se että:

Tee mitä teet, et edusta itseäsi vaan reilua sataa tuhatta motoristia.

Kypärä päässä olet vain motoristi, autolla liikkuessa taasen sinut voi jo yksilöidä joksikin henkilöksi.
En halua osittaa ketään sormella, mutta yksinkertaisesti sanottuna kusipäisyys on lisääntynyt huomattavasti tämän harrastuksen parissa.
Ja lehdistö osaa tarttua jokaiseen aiheeseen. Nykyisin ovat saaneet jo luotua käsitteen "rikollinen moottoripyörä järjestö". Tähän samoiseen lauseeseen tavis niputtaa kaikki HD-harrastajat vaikka me tiedämme ettei näillä ole mitään tekemistä keskenään.

Onneksi useimmat ymmärtävät nämä asiat vuosien jälkeen.

Se on vaari sellanen juttu nyt että viidakon ykä on kyllä kaukana
tästä touhusta. Oon itse elämän varrella oppinut myös itse arvioimaan
asioita, onneksi useimmat meistä sen taidon osaavat...
smile_org.gif

Ois se vaan surkeeta mennä vaaliuurnille kun ei osaa itse nähdä
kuka omasta mielestään ois äänen ansainnu.

Ps. puhallutusratsia on asia erikseen, tutkan ja puhallutuksen eron
nyt huomaa jokainen joka kiinnittää huomioonsa muuallekkin kun
edessä ajavan auton puskuriin.

Siitä vaan rauhassa varoittelemaan kaikkia poliisista ja muusta kamalasta jne... Huonolla tuurilla se lopputulos voi olla vaikka tään kaltainen...

Eka

ja

Toka

tota... harmillinen juttu mutta keskellä kylää ja ajetaan jalkakäytävällä?
Poliisi kertoo ettei saa tekijöitä kiinni kun aina kerkiävät livahtaan?
Hitto niillä mun muistikuvan mukaan on siviiliautoja eikä niiden ole
pakko vetää sitä hirveetä haalaria niskaan jos haluavat saada tekijät kiinni.

Miten ihmeessä tää liittyy nyt maantiellä varoituksen antoon tutkasta?

Antaa olla, tää on ihan turhanpäivästä potaskaa. Jeesustelkaa rauhassa...
smile_org.gif

crazy.gif
crazy.gif

veryangry.gif

==>
buttrock.gif

sport05.gif
Vielä kerran.

Ahkeruudella ei ole juurikaan osuutta helevetin suuriin tuloihin eikä niistä johtuviin helevetin suuriin sakkoihin.

En edelleenkään ymmärrä sitä kuinka jotkut jaksavat itkeä noita sakkoja. Mennyt mikä mennyt.Ja jos on niin äveriäs kuin luulee niin ei se päiväsakko ole sen kummosempi kuin laiskalla naapurilla.
Vankilatuomiot ovat eripituisia.

Itse teen kuten parhaaksi näen.
Tämä asenne kuvaa juuri sitä viidakon ykä meininkiä.

Kypärä päässä olet vain motoristi, autolla liikkuessa taasen sinut voi jo yksilöidä joksikin henkilöksi.
En halua osittaa ketään sormella, mutta yksinkertaisesti sanottuna kusipäisyys on lisääntynyt huomattavasti tämän harrastuksen parissa.
Ja lehdistö osaa tarttua jokaiseen aiheeseen. Nykyisin ovat saaneet jo luotua käsitteen "rikollinen moottoripyörä järjestö". Tähän samoiseen lauseeseen tavis niputtaa kaikki HD-harrastajat vaikka me tiedämme ettei näillä ole mitään tekemistä keskenään.

Onneksi useimmat ymmärtävät nämä asiat vuosien jälkeen.

Se on vaari sellanen juttu nyt että viidakon ykä on kyllä kaukana
tästä touhusta. Oon itse elämän varrella oppinut myös itse arvioimaan
asioita, onneksi useimmat meistä sen taidon osaavat...
smile_org.gif

Ois se vaan surkeeta mennä vaaliuurnille kun ei osaa itse nähdä
kuka omasta mielestään ois äänen ansainnu.

Ps. puhallutusratsia on asia erikseen, tutkan ja puhallutuksen eron
nyt huomaa jokainen joka kiinnittää huomioonsa muuallekkin kun
edessä ajavan auton puskuriin.

Joo liikennesäännöt ovatkin vain meitä tumpeloita ja tyhmiä varten. Monessa tilanteessa olenkin ehdottanut, että pitäisi saada lisäkilpi "ei koske kokeneita ja keskiveroa taitavampia"

Olen kyllä yrittänyt monesti miettiä sitä, että kuinka erottaa etukäteen konstan joka pitää vain tutkaa ja sakottaa siitä eikä tarjoa pilliä suuhun jälkiruuaksi.
Katsellut olen muutakin kuin puskureita vaikka ne kovasti kiinostavatkin.

sport05.gif

Voihan kukkahattu sentään. Taidan lähteä tästä ajamaan ylinopeutta, ehkä myös vaarantamaan liikenneturvallisuutta jos oikein innostun. Ja jokaisesta poliisista lupaan varoittaa vastaantulevia

Tää topiccihan kelluu täällä edelleen kuin kikkare pöntössä..
biggrin.gif

Tänään ajelin ihan periaatteesta nopeusrajoitusten mukaan koko kauppareissun. Siis ihan oikeasti.
Taisin vain hermostuttaa aika monta autoilijaa..
confused_orig.gif

Menee muuten vittuilun puolelle pellon läpi kulkeva kilometrin pituinen leveä suora tie taajamassa, jossa kulkee oma pyörätie ojan toisella puolella ja jonka nopeusrajoitus on 40kmh! Vastaava tie kaksi kilometriä toisessa suunnassa ei ole niin suora ja siinä on risteyksiä, mutta siinä rajoitus on 60kmh vaikka se onkin lähempänä Nummelan keskustaa, enemmän liikennöity, paloaseman vieressä etc..

Tuossa 40kmh tiellä kaikki saisivat sakot, myös sinä. Tosin säästyisit jos varoittaisin sinua 55kmh vauhdistasi vastaan tullessasi.
Tuolla tiellä se 240kmh vauhti hetkellisesti ei olisi mikään saavutus. (vertaus linkkiin, jossa nuoret olivat näin tehneet)

sanoi:

omg.gif
omg.gif

Eiköhän se ole ihan sama, riippumatta onko kypärä päässä vai ei?

veryangry.gif

==>
buttrock.gif

sport05.gif
päiväsakko perustuu siihen että tuloista riippumatta menisi sakon ansaitsemiseen suurinpiirtein sama aika pieni- ja suurituloisella.
eli jos on tonnin kk.tulot ja saa päiväsakoksi viiskybää niin kolmentonnin kk.tuloilla se olis noin sataviiskymppii...

eli onko keskustelu mennyt siihen että köyhät ja varoittaa köyhiä. Muut ( lue ahneet rikkaat k*sipäät ) sietävätkin saada sakot ja isot sellaiset. Kyllä minä ainakin varoitan ! jos 72km/h@60 ja sakkoa 978€ ni pistää lievästi.... olisin ollut kiitollinen varoituksesta

eli onko keskustelu mennyt siihen että köyhät ja varoittaa köyhiä. Muut ( lue ahneet rikkaat k*sipäät ) sietävätkin saada sakot ja isot sellaiset. Kyllä minä ainakin varoitan ! jos 72km/h@60 ja sakkoa 978€ ni pistää lievästi.... olisin ollut kiitollinen varoituksesta
Eihän tässä keskustelussa olekaan enää mitään järkee,karkasi kauan sitten käsistä,mutta mitä siitä,kivaahan tämä on
tounge.gif

Mutta mä ainaski vilautan sulle kun sä vilautat kerta mulle,ja mä vilautan kaikille jos mä haluun ja mun vilautukseen ei ole pakko reagoida jos ei kerta halua,painakoot kaasua sitten jotka ei halua hänelle vilautettavan,muut vilautettakoon takaisin!
Vilauttelemisiin
bowdown.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
buttrock.gif

Back