• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin hävisi porukat mutterilta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli hieman provosoivasti sanottuna siellä käy ne, joille mp on vaan imagohommaa (ajamisesta viis) näyttämässä pyörää ja uutta hienoa nahkapukua. Jos vaikka irtois pesää...
tounge.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Minä taas olen ihmetellyt, että miksi kukaan yleensäkään haluaa mopottimella ajella tuollaiseen paikkaan
nixweiss.gif
Aikas moni näkyy haluavan. Kesällä jos jonain iltana ei ollu 50 pyörää, niin oli jotain ihan outoo...
Mutta miksi?
Samaa ihmettelen minäkin. Ymmärrän jos siellä on vaan noita kantakaupungin motoristeja tapaamassa toisiaan ja kattelemassa pyöriä, mutta ite jos lähtee täältä kehä kolmosen ulkopuolelta mutterille ajeleen, niin siinä kun kahdettakymmenettäkolmatta kertaa kököttää liikennevaloissa, niin alkaa toi ajonautinto hiipua ja mieleen alkaa tulla hulluja ajatuksia tyyliin "mitä järkeä tätä moottoripyöräilyä on harrastaa?". Sit ajat parkkiin pyörän, syöt jätskiä ja lähdet taas jonottamaan pois kaupungista. Ei mitään järkeä. Mitä sillä on tekemistä moottoripyöräilyn kanssa? Kaupunkiajo on ihan peestä, maaseudun mutkateillä sitä ajosta nauttii.

Eli hieman provosoivasti sanottuna siellä käy ne, joille mp on vaan imagohommaa (ajamisesta viis) näyttämässä pyörää ja uutta hienoa nahkapukua. Jos vaikka irtois pesää...
tounge.gif
Ai, jaa... Kyllä minä ainakin tykkään käydä Mutterilla mokalla. Joskus saatan ihan varta vasten illalla kurvata sinne tai yleensäkin ytimeen.

Ja tuon muun herkun saamiseen en voi kommentoida, kun ei ole kokemusta. Itsellä on jo tuo oma mielitietty, niin ei tule sillä silmällä seurattua tarjontaa.

Kyl mutsku o ihan jees mesta. Merellinen ilmasto, paljon motoristeja, ihan jees sumppia ja hyvät pehmikset -> toimii.

tounge.gif
Eli sun mopoa ei ihailtu, nahkapukukin oli vanha, flaksi ei käynyt, joten lopetit siellä käymisen
wink.gif
Mitä itse olen pistänyt merkille; siellä käy sellaisikin herroja moottoripyörillään jotka on pukuineen ja muine varusteineen nähneet oikeestikin tietä elikkäs koko kalusto miehistöineen ajalta miekka ja kirves. Ilmeisesti nekään ei osaa hävetä.

Myöntäkää pois ettette te uskalla ajaa ytimessä mopottimella
tounge.gif
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mie nyt olen niin vasta alottanu koko homman ettei mihinkään tuommoisiin menemistä ole ehtiny ajatellakaan.
Mutta olen mie sen jo ehtinyt todeta, että moottoripyörä ei kuulu Helsinkiin!
Matkaa idästä töihin on noin 14 kilsaa, ja sen nyt vielä Itäväylää viitsii Pasilaan ajaa. Vaan kun pitää mennä iltapäivällä Pasilasta Bulevardille iltakouluun, ei tule mitään. Jatkuvaa valoissa seisomista, kytkimen luistattamista ykkösellä ja vikurointia ja arvuuttelua, että pysyykö vielä pystyssä vai laitanko jo jalan maahan. Kolmen kilsan matka kestää puoli tuntia.

Siksipä pyörä seisookin peiton alla arkipäivät!

Mie nyt olen niin vasta alottanu koko homman ettei mihinkään tuommoisiin menemistä ole ehtiny ajatellakaan.
Mutta olen mie sen jo ehtinyt todeta, että moottoripyörä ei kuulu Helsinkiin!
Matkaa idästä töihin on noin 14 kilsaa, ja sen nyt vielä Itäväylää viitsii Pasilaan ajaa. Vaan kun pitää mennä iltapäivällä Pasilasta Bulevardille iltakouluun, ei tule mitään. Jatkuvaa valoissa seisomista, kytkimen luistattamista ykkösellä ja vikurointia ja arvuuttelua, että pysyykö vielä pystyssä vai laitanko jo jalan maahan. Kolmen kilsan matka kestää puoli tuntia.

Iltasin ruuhkat on yleensä hellittänyt, ellei ole mitään eirikosmassatapahtumaa järjesttetty. Hyvin tuo liikenne minusta ainakin klo 18.00 jälkeen sujuu.

Aamuisin itse kuljen Vallilaan töihin ja siinä on myös itselle ihan riittämiin valoissa seisomista. Yleensä lähden töistä viiden jälkeen, kun hätäsimmät ovat menneet jo.

...Mutta olen mie sen jo ehtinyt todeta, että moottoripyörä ei kuulu Helsinkiin!

Mä oon käynny 15 vuotta lännestä n. 50 km Nokalle töihin.
Ruuhkaa keskustassa mä en oo huomannu kun joulun alla, kun kaikkien pitää saada Stockalta lahjat, ja sillon kun HKL:n bussi seisoo keskellä Manskua estäen poikittaisliikenteen. Toki olihan tänä kesänä melko ruuhkasta kun Espalla oli toinen kaista poikki "tietöiden" takia. Reitti valinta auttaa paljon. Kyl Pasilasta pitäis ajaa vartissa Bullalle.

Kesällä Mutterilla ihan jeesmäärä porukkaa yömyöhäänkin. Kahvilanpitäjä kivasti pitää mökkiään auki aika vapaalla aukioloajalla.
thumbs-up.gif
Osa motoristeista on näitä vilukissoja, ne istuu tähän aikaan iltaisin jo vällyjen alla ja juo kaakaota.
033102bebe_1_prv.gif
Siellä nähdään, vielä lokakuussakin.
sport05.gif

Minä taas olen ihmetellyt, että miksi kukaan yleensäkään haluaa mopottimella ajella tuollaiseen paikkaan
nixweiss.gif
Samaa ihmettelen minäkin  
nixweiss.gif
Ja samaa mieltä. Sitä autojen ja liikennevalojen määrää ei kestä ainakaan minä. Miksei voi kokoontua jonnekin mihin pääsee kätevästi, järkevästi. (Eihän sellaista paikkaa pk-seudulla taida ollakaan).  
nixweiss.gif

Ei oo kysymys siitä etten uskaltaisi ajaa keskustassa kun siellä töissä ajelen päivittäin (k-autoa tosin) mutta nyrkkisääntönä on: pisteestä a pisteeseen b matkalla ei pidä pysähtymän kertaakaan. Eli jos mä en splittaamalla tai muita hämäräperäisiä keinoja käyttämällä pääse pysähtymättä sinne minne olen menossa, valitsen joko toisen reitin tai en mene ko. paikkaan.

Kuulostaa ehkä oudolta, mutta ahdistaa jos pyörä ei saa niellä tietä. Ajelen kunnes tuntuu että nyt tarvii taukoa. Sitten seuraava vastaantuleva taukokuppila/huoltis/bussipysäkki ja a-vot. Matka jatkuu suoraan. Tietenkin on mukavaa jos paikalla on muitakin motoristeja. Mutta en mä sitä varten lähde hermojani raastamaan. Nimim. 9 h päivässä keskustaa riittää.

Eipä tarvi ajaa mutterille eikä muuallekkaan tälläkaudella,
meni polvi hiukka huonoon kuntoon kontatessa.
Että sillee
veryangry.gif

No oma vika
withstupid.gif

Kaupunkiajo on ihan peestä, maaseudun mutkateillä sitä ajosta nauttii.
Maalaisilla on tapana lähteä kaupungista maalle aina kun he vain
suinkin ehtivät. Juhannuksena, jouluna ja aina, kun vain on mahdollista ..
Eipä siinä mitään uutta ole .. eikä pahaakaan ..
Tambereellakin porukka kokoontuu Mustalahdelle ja keskellä
kyläähän sekin on.
Ajolenkit ovat sitten erikseen ja silloinhan on koko maa käytössä ..
eikä siinäkään mitään uutta ole.
Mp-touhu on siitä metka harrastus, että sen voi jakaa palasiksi,
kuten vaikkapa itse mp:hen .. pura ja kokoa miehille se on tärkeä
sviitseri .. sitten ajeluhommat ovat varmaan tärkeitä kaikille ja
sitten on vielä kavereiden tapaamiset .. vaikka ajolenkin jälkeen ..
(motoristillahan ei ole oikeasti kavereita .. tuttuja vaan ..)
Jotkut treffaa Keravalla ja jotkut Oulussa tai Kotkassa tai
vaikkapa sitten Mutterilla .. tai jopa Vallikallion Shellillä ..
ihan miten vaan ..
Olen asunut elämäni ensimmäiset 22v Temppelikadulla ja sinä
aikana kaupunki kävi hyvinkin tutuksi ja itse en ainakaan koe
kaupunkiajamista mitenkään ihmeellisenä .. en sen kummempana
kuin Pariisissa ajamista tai Roomassa tai Madridissa ..
kaikissa niissä on kaupungin meininki ..
Maalla on sitten maaseudun meininki .. eikä siinäkään ole mitään
moitittavaa.

Yritin vastailla, kun kerran ihmeteltiin kaupungin kurjuutta vaikka
hieman ihmettelen, että mitä ihmeen kurjuutta. Kurjaa voi olla
ihan missä tahansa, jos sen asenteen haluaa ottaa ...
Omasta mielestäni kaupungissa ajaminen on ihan OK kuten
maaseudullakin ajaminen .. ne ovat vain hieman erilaisia ..
Itse en ainakaan välitä kovin yksipuolisesta katsantokannasta.
smile_org.gif

nixweiss.gif
Samaa ihmettelen minäkin  
nixweiss.gif
Ja samaa mieltä. Sitä autojen ja liikennevalojen määrää ei kestä ainakaan minä. Miksei voi kokoontua jonnekin mihin pääsee kätevästi, järkevästi. (Eihän sellaista paikkaa pk-seudulla taida ollakaan).  
nixweiss.gif

----clips
Vaihtoehtomesta vois olla vaikka "Regatta" juunou... ;^) Ei sillä, ett dissaisin Mutskua, mutta mielestäni Regatassa olis aineksia varteenotettavaksi vaihtoehdoksi.

Vaihtoehtomesta vois olla vaikka "Regatta" juunou... ;^) Ei sillä, ett dissaisin Mutskua, mutta mielestäni Regatassa olis aineksia varteenotettavaksi vaihtoehdoksi.
Taitaa olla niin, että siellä on vielä vähemmän parkkipaikkoja kuin Kaivarissa.
Pari kertaa olen nyt syssyllä siellä kahvia ryystänyt .. kuorolaulun
ja soutukilpailujen säestämänä. Myyjätär oli kyllä sievä ..
tounge.gif

Taitaa olla niin, että siellä on vielä vähemmän parkkipaikkoja kuin Kaivarissa.
Pari kertaa olen nyt syssyllä siellä kahvia ryystänyt .. kuorolaulun
ja soutukilpailujen säestämänä. Myyjätär oli kyllä sievä ..
tounge.gif
Kuis niin vähemmän? Siihen kadunvarteenhan mahtuu hyrymykke mopoja, koska ainakin pääsääntöisesti siinä ei näyttäis (etenkään) iltaisin paljoa kotiloitakaan olevan. Suattaapi hyvinnii olla, että vilkkaampina aikoina siellä on vieläkin ahtaampaa kuin Mutskulla.
Mutta mikäs siellä olis istuskellessa, santsikupeilla tienatessa ja makkaraa paistaessa.
Tosin tää nyt oli tälläinen "mutu -pohjalta", loppukesän kokemusten perusteella heitetty ehdotelma...

nixweiss.gif
Samaa ihmettelen minäkin
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Ei oo kysymys siitä etten uskaltaisi ajaa keskustassa kun siellä töissä ajelen päivittäin (k-autoa tosin) mutta nyrkkisääntönä on: pisteestä a pisteeseen b matkalla ei pidä pysähtymän kertaakaan. Eli jos mä en splittaamalla tai muita hämäräperäisiä keinoja käyttämällä pääse pysähtymättä sinne minne olen menossa, valitsen joko toisen reitin tai en mene ko. paikkaan.

Kuulostaa ehkä oudolta, mutta ahdistaa jos pyörä ei saa niellä tietä. Ajelen kunnes tuntuu että nyt tarvii taukoa. Sitten seuraava vastaantuleva taukokuppila/huoltis/bussipysäkki ja a-vot. Matka jatkuu suoraan. Tietenkin on mukavaa jos paikalla on muitakin motoristeja. Mutta en mä sitä varten lähde hermojani raastamaan. Nimim. 9 h päivässä keskustaa riittää.
Mä ihmettelen vain sitä, että miksi joku ihmettelee sitä, että jotkut tekevät mitä tekevät, ehkä tässä tapauksessa jopa sitä mitä haluavat tehdä. Toisaalta, jokainenhan saa tehdä mitä haluaa, tässäkin tapauksessa
tounge.gif

Ja sitten aiheeseen. Tänään vois käydä mutterilla kahvilla. Saattas olla nätti kelikin illalla! Toivottavasti siellä on muitakin motoristeja vielä, eikä kaikilla ole pyörät vielä naftaliinissä. Ajelis sitten huomenna siellä maaseudulla
sport05.gif

Komppaan MattiR:ää.

Kieltämättä mutteri on vähän "Hei täällä on mun tuunattu fillari"-paikka, mutta toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Rapaisia, todella ajettuja pyöriä/varusteita siellä ei nää juuri koskaan.
eek.gif

Back