- Sijainti
- Espoo
Eli hieman provosoivasti sanottuna siellä käy ne, joille mp on vaan imagohommaa (ajamisesta viis) näyttämässä pyörää ja uutta hienoa nahkapukua. Jos vaikka irtois pesää...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli hieman provosoivasti sanottuna siellä käy ne, joille mp on vaan imagohommaa (ajamisesta viis) näyttämässä pyörää ja uutta hienoa nahkapukua. Jos vaikka irtois pesää...
![]()
Ai, jaa... Kyllä minä ainakin tykkään käydä Mutterilla mokalla. Joskus saatan ihan varta vasten illalla kurvata sinne tai yleensäkin ytimeen.Samaa ihmettelen minäkin. Ymmärrän jos siellä on vaan noita kantakaupungin motoristeja tapaamassa toisiaan ja kattelemassa pyöriä, mutta ite jos lähtee täältä kehä kolmosen ulkopuolelta mutterille ajeleen, niin siinä kun kahdettakymmenettäkolmatta kertaa kököttää liikennevaloissa, niin alkaa toi ajonautinto hiipua ja mieleen alkaa tulla hulluja ajatuksia tyyliin "mitä järkeä tätä moottoripyöräilyä on harrastaa?". Sit ajat parkkiin pyörän, syöt jätskiä ja lähdet taas jonottamaan pois kaupungista. Ei mitään järkeä. Mitä sillä on tekemistä moottoripyöräilyn kanssa? Kaupunkiajo on ihan peestä, maaseudun mutkateillä sitä ajosta nauttii.Mutta miksi?Aikas moni näkyy haluavan. Kesällä jos jonain iltana ei ollu 50 pyörää, niin oli jotain ihan outoo...Minä taas olen ihmetellyt, että miksi kukaan yleensäkään haluaa mopottimella ajella tuollaiseen paikkaan![]()
![]()
Eli sun mopoa ei ihailtu, nahkapukukin oli vanha, flaksi ei käynyt, joten lopetit siellä käymisenEli hieman provosoivasti sanottuna siellä käy ne, joille mp on vaan imagohommaa (ajamisesta viis) näyttämässä pyörää ja uutta hienoa nahkapukua. Jos vaikka irtois pesää...
![]()
Mitä itse olen pistänyt merkille; siellä käy sellaisikin herroja moottoripyörillään jotka on pukuineen ja muine varusteineen nähneet oikeestikin tietä elikkäs koko kalusto miehistöineen ajalta miekka ja kirves. Ilmeisesti nekään ei osaa hävetä.Eli sun mopoa ei ihailtu, nahkapukukin oli vanha, flaksi ei käynyt, joten lopetit siellä käymisenEli hieman provosoivasti sanottuna siellä käy ne, joille mp on vaan imagohommaa (ajamisesta viis) näyttämässä pyörää ja uutta hienoa nahkapukua. Jos vaikka irtois pesää...
![]()
![]()
Iltasin ruuhkat on yleensä hellittänyt, ellei ole mitään eirikosmassatapahtumaa järjesttetty. Hyvin tuo liikenne minusta ainakin klo 18.00 jälkeen sujuu.Mie nyt olen niin vasta alottanu koko homman ettei mihinkään tuommoisiin menemistä ole ehtiny ajatellakaan.
Mutta olen mie sen jo ehtinyt todeta, että moottoripyörä ei kuulu Helsinkiin!
Matkaa idästä töihin on noin 14 kilsaa, ja sen nyt vielä Itäväylää viitsii Pasilaan ajaa. Vaan kun pitää mennä iltapäivällä Pasilasta Bulevardille iltakouluun, ei tule mitään. Jatkuvaa valoissa seisomista, kytkimen luistattamista ykkösellä ja vikurointia ja arvuuttelua, että pysyykö vielä pystyssä vai laitanko jo jalan maahan. Kolmen kilsan matka kestää puoli tuntia.
Siksipä pyörä seisookin peiton alla arkipäivät!
Eli sun mopoa ei ihailtu, nahkapukukin oli vanha, flaksi ei käynyt, joten lopetit siellä käymisenEli hieman provosoivasti sanottuna siellä käy ne, joille mp on vaan imagohommaa (ajamisesta viis) näyttämässä pyörää ja uutta hienoa nahkapukua. Jos vaikka irtois pesää...
![]()
![]()
Mä oon käynny 15 vuotta lännestä n. 50 km Nokalle töihin....Mutta olen mie sen jo ehtinyt todeta, että moottoripyörä ei kuulu Helsinkiin!
Matkaa idästä töihin on noin 14 kilsaa, ja sen nyt vielä Itäväylää viitsii Pasilaan ajaa. Vaan kun pitää mennä iltapäivällä Pasilasta Bulevardille iltakouluun, ei tule mitään. Jatkuvaa valoissa seisomista, kytkimen luistattamista ykkösellä ja vikurointia ja arvuuttelua, että pysyykö vielä pystyssä vai laitanko jo jalan maahan. Kolmen kilsan matka kestää puoli tuntia.
Siksipä pyörä seisookin peiton alla arkipäivät!
Ja samaa mieltä. Sitä autojen ja liikennevalojen määrää ei kestä ainakaan minä. Miksei voi kokoontua jonnekin mihin pääsee kätevästi, järkevästi. (Eihän sellaista paikkaa pk-seudulla taida ollakaan).Samaa ihmettelen minäkinMinä taas olen ihmetellyt, että miksi kukaan yleensäkään haluaa mopottimella ajella tuollaiseen paikkaan![]()
![]()
Maalaisilla on tapana lähteä kaupungista maalle aina kun he vainKaupunkiajo on ihan peestä, maaseudun mutkateillä sitä ajosta nauttii.
Vaihtoehtomesta vois olla vaikka "Regatta" juunou... ;^) Ei sillä, ett dissaisin Mutskua, mutta mielestäni Regatassa olis aineksia varteenotettavaksi vaihtoehdoksi.Ja samaa mieltä. Sitä autojen ja liikennevalojen määrää ei kestä ainakaan minä. Miksei voi kokoontua jonnekin mihin pääsee kätevästi, järkevästi. (Eihän sellaista paikkaa pk-seudulla taida ollakaan).Samaa ihmettelen minäkinMinä taas olen ihmetellyt, että miksi kukaan yleensäkään haluaa mopottimella ajella tuollaiseen paikkaan![]()
![]()
![]()
----clips
Taitaa olla niin, että siellä on vielä vähemmän parkkipaikkoja kuin Kaivarissa.Vaihtoehtomesta vois olla vaikka "Regatta" juunou... ;^) Ei sillä, ett dissaisin Mutskua, mutta mielestäni Regatassa olis aineksia varteenotettavaksi vaihtoehdoksi.
Kuis niin vähemmän? Siihen kadunvarteenhan mahtuu hyrymykke mopoja, koska ainakin pääsääntöisesti siinä ei näyttäis (etenkään) iltaisin paljoa kotiloitakaan olevan. Suattaapi hyvinnii olla, että vilkkaampina aikoina siellä on vieläkin ahtaampaa kuin Mutskulla.Taitaa olla niin, että siellä on vielä vähemmän parkkipaikkoja kuin Kaivarissa.Vaihtoehtomesta vois olla vaikka "Regatta" juunou... ;^) Ei sillä, ett dissaisin Mutskua, mutta mielestäni Regatassa olis aineksia varteenotettavaksi vaihtoehdoksi.
Pari kertaa olen nyt syssyllä siellä kahvia ryystänyt .. kuorolaulun
ja soutukilpailujen säestämänä. Myyjätär oli kyllä sievä ..
![]()
Mä ihmettelen vain sitä, että miksi joku ihmettelee sitä, että jotkut tekevät mitä tekevät, ehkä tässä tapauksessa jopa sitä mitä haluavat tehdä. Toisaalta, jokainenhan saa tehdä mitä haluaa, tässäkin tapauksessaJa samaa mieltä. Sitä autojen ja liikennevalojen määrää ei kestä ainakaan minä. Miksei voi kokoontua jonnekin mihin pääsee kätevästi, järkevästi. (Eihän sellaista paikkaa pk-seudulla taida ollakaan).Samaa ihmettelen minäkinMinä taas olen ihmetellyt, että miksi kukaan yleensäkään haluaa mopottimella ajella tuollaiseen paikkaan![]()
![]()
![]()
Ei oo kysymys siitä etten uskaltaisi ajaa keskustassa kun siellä töissä ajelen päivittäin (k-autoa tosin) mutta nyrkkisääntönä on: pisteestä a pisteeseen b matkalla ei pidä pysähtymän kertaakaan. Eli jos mä en splittaamalla tai muita hämäräperäisiä keinoja käyttämällä pääse pysähtymättä sinne minne olen menossa, valitsen joko toisen reitin tai en mene ko. paikkaan.
Kuulostaa ehkä oudolta, mutta ahdistaa jos pyörä ei saa niellä tietä. Ajelen kunnes tuntuu että nyt tarvii taukoa. Sitten seuraava vastaantuleva taukokuppila/huoltis/bussipysäkki ja a-vot. Matka jatkuu suoraan. Tietenkin on mukavaa jos paikalla on muitakin motoristeja. Mutta en mä sitä varten lähde hermojani raastamaan. Nimim. 9 h päivässä keskustaa riittää.
Et vaan ilkee viedä uutta Gikseriäs näytille...Ei tule ihan ensimmäiseksi mieleen lähteä Mutterille poseeraamaan kun voi sinä aikana ajella asfalttiteitä landella.
Äläs ny, käynhän minäkin siellä jonkun kerran kesässä.Rapaisia, todella ajettuja pyöriä/varusteita siellä ei nää juuri koskaan.![]()