• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin hävisi porukat mutterilta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen tällä viikolla käynyt mutterilla joka ilta, (pl tänään) mut muita onkin sit ollu hyvin harvakseen. Joko mopot on naftaliinissa, vai onko "kisaväsymystä" vaikka on niin hienot illat ollu?
- vielä on kesää jäljellä-

Minä taas olen ihmetellyt, että miksi kukaan yleensäkään haluaa mopottimella ajella tuollaiseen paikkaan
nixweiss.gif

Ei kerkee Mutterille kun pitää olla ajamassa, kausi loppuu kohta ja pukkaa paniikkia.

No asiaan: Joka vuosihan se on sama juttu että Syyskuun puolessa välissä käy joku ihme "Zub" ja porukka häviää jonnekkin kuin ilmainen juoma baaritiskiltä. Kieltämättä aavemainen fiilis kun ohi ajaessa tottunut siihen että vähintään 10 pyörää on Mutterilla parkissa mutta nyt ei sitten olekkaan ketään paikalla.

Kerran pidin kahvitunnin siellä, kun sattui sopivasti olemaan reitin varrella. Paikalla oli ainoastaan kolme moottoripyöräpoliisia lipomassa tuuttia. ->
tounge.gif
eek.gif

Mutteri nyt vaan on väärässä paikassa. Ei jaksa ponnistella sinne katselemaan poliisimoottoripyöriä, parempiakin kahvitauon paikkoja on mukavampien reittien varrella.

Ei tule ihan ensimmäiseksi mieleen lähteä Mutterille poseeraamaan kun voi sinä aikana ajella asfalttiteitä landella. Tänään ajelin yksin 175 km lenkin. Rupesi auringonlaskun jälkeen nahoissa palelemaan, mutta nuo gore-purjeet eivät ole minun juttuni. Kyykkykuskin kausi päättyy kohta puoliin kun ei viitsi ajaa pallit huurussa.

Pitkästä aikaa poikkesin tänään iltalenkin päätteeksi, siinä iltakasin maissa kupillisella. Arviolta viitisentoista pyörää oli rivissä.

Valistakaa tyhmää, mikä/missä on tämä "mutteri"?
Mutteri on kioskikahvila Helsinskissä, kaivarin rannassa, matonpesulaitureista telakalle päin. Ei pidä sekottaa karuselli kahvilaan, joka on taas suht. samanverran eteenpäin telakan suuntaan, kun matonpesulaiturilta on mutterille.
Hankalassa paikkaa, jos pelkkä ajo on mielessä, mut kahviseura on aika hirtehisen hulvatonta!
Mitä mainioin iltakahvipaikka ajelun jälkeen!
Mut on jonkin verran matkaa p-pohjanmaalta, ehkei ihan iltakahveelle viitti piipahtaa..
biggrin.gif

Olen tällä viikolla käynyt mutterilla joka ilta, (pl tänään) mut muita onkin sit ollu hyvin harvakseen. Joko mopot on naftaliinissa, vai onko "kisaväsymystä" vaikka on niin hienot illat ollu?
- vielä on kesää jäljellä-
Olin mutskulla käymässä sunnuntaina ja kyllä sillon ainakin oli mopottimia mukavastikin paikalla.

Kyykkykuskin kausi päättyy kohta puoliin kun ei viitsi ajaa pallit huurussa.
On ajettu nahkoissa tammikuussa, lahkeellisia kalsareita pelin suojaksi kaveri
thumbs-up.gif

Mikäköhän ilta se oli kun ajoin sitä kautta, ei pyörän pyörää ollut.

Epäilemättä kyllä toisaalta, siellä on kahvi suunnattoman kallista eikä se ole edes kohtuullisen makuista. En siis ihmettele jos on autiota.

Minä taas olen ihmetellyt, että miksi kukaan yleensäkään haluaa mopottimella ajella tuollaiseen paikkaan
nixweiss.gif
Aikas moni näkyy haluavan. Kesällä jos jonain iltana ei ollu 50 pyörää, niin oli jotain ihan outoo...
Mutta miksi?
Samaa ihmettelen minäkin. Ymmärrän jos siellä on vaan noita kantakaupungin motoristeja tapaamassa toisiaan ja kattelemassa pyöriä, mutta ite jos lähtee täältä kehä kolmosen ulkopuolelta mutterille ajeleen, niin siinä kun kahdettakymmenettäkolmatta kertaa kököttää liikennevaloissa, niin alkaa toi ajonautinto hiipua ja mieleen alkaa tulla hulluja ajatuksia tyyliin "mitä järkeä tätä moottoripyöräilyä on harrastaa?". Sit ajat parkkiin pyörän, syöt jätskiä ja lähdet taas jonottamaan pois kaupungista. Ei mitään järkeä. Mitä sillä on tekemistä moottoripyöräilyn kanssa? Kaupunkiajo on ihan peestä, maaseudun mutkateillä sitä ajosta nauttii.

Eli hieman provosoivasti sanottuna siellä käy ne, joille mp on vaan imagohommaa (ajamisesta viis) näyttämässä pyörää ja uutta hienoa nahkapukua. Jos vaikka irtois pesää...
tounge.gif

Back