• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä....!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keze68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olenko teidän mielestä hullu? Olen pitänyt viisi vuotta mopoilussa taukoa ja nyt innostus on niin kova et uusi xx tulee ens perjantaina kotiin. Joidenkin kavereiden mielestä ois pitänyt aloittaa pienemmällä mopolla ja sit hetken päästä suurentaa mopoa. Itse olen sitä mieltä et se on rahan haaskausta, ottaa sellaisen mopon et ei tarvii vaihdella heti, siinä ku tuppaa ottaa turpaan aina niitä vaihdellessa. Mun mielestä mopo voi olla mikä tahansa, eiks se oo kuski joka sitä käskee ei se itekseen hypi takajalalle,SE ON KORVIEN VÄLISTÄ KIINNI. Olenko ihan väärässä. Komenttia? javascript:emoticon('
062802moto_prv.gif
')

Heh.. ihan terve hullu sä olet, mitä pyörän valintaan tulee niin ihan oikein valitsit siis jos siitä tykkäät.. se on ihan hyvä ja mukava ajettava.. rauhallinen ja turvallinen.
Näytät vaan kavereilles pitkää nenää
033102beer_1_prv.gif

Onnea uudelle menopelille ja mukavaa ajokautta
sport05.gif

Kyllä me kaikki ollaan hiukan hulluja...
biggrin.gif

Pyörän koko on loppujen lopuksi aina henkilökohtainen juttu; ei kai ole mitään selvää sääntöä miten pitää tämä harrastus aloittaa. Ajokorttiluokat tietenkin ovat olemassa, siinä kuitenkin ikä on ratkaiseva tekijä: ihmisen pitäisi ainakin teoriassa viisastua iän karttuessa
wink.gif

Järki tallella myös pyörän sarvissa, siitä se lähtee. Nauti vaan hyvällä omatunnolla
062802moto_prv.gif

No et, mul oli taukoo joku 6v. sitä ennen noin 100 hp gpx.
Ajattelin niinku kaveris ja ostin sit 600 shadow 33 hp. Ajelin sillä 4 kesää, aivan loisto peli, mut vähän lussu. Nyt on sit 750 gsxr oisin voinu oikeestaan ostaa sen jo silloin,mut tulihan kokeiltua kustomiakin. Onnea uus motoristille
062802jumpie_prv.gif

Joo, aivan umpihullu
062802jumpie_prv.gif
Onnea uuden pyörän kanssa, aja varovaisesti niin kyllä kaikki järjestyy. Pääasia on että itse tykkäät, sunhan se pitää maksaakin.

Kiitoksia rohkaisevista ja kannustavista viesteistä!(nopeeta toimintaa) Noin mä itsekkin sitä vähän tuumailin. Ps. Älkää hermostuko jos joku hissuttelee teidän edessä alku kesästä?

Moro

Ihan oikee meininki, kunnon pyörä vaan heti jos on aikaa vaan ajella. Itse sain kymmenen vuoden tauon jälkeen vanhan 500:n Yamahan. Tämän päivän ajelujen jälkeen voi sanoa, ettei sillä kyllä pääse mihinkään
veryangry.gif
, mutta toisaalta  
062802moto_prv.gif
on silti taas sairaan siistiä...

- speedy

Morjens!
Viime keväänä tuli ikää tarpeeksi suorittaa ison A:an kortti. Muutamia kuukausia ennen kortin hankintaa olin jo ostanut ensimmäisen pyöräni, joka oli ja on vieläkin 1100 ZZR. Ennen Zetoria
olin ajanut moottoripyörää vain autokoulussa. Yhtenä lähtökohtana tarpeeksi ison pyörän hankintaan heti alkuun oli juuri se, ettei sitä tarvisi heti olla vaihtamassa isompaan, eikä siihen tarvisi alkaa hankkimaan jälkeenpäin lisää hevosia ja ääniä. Koskaan pyöristä ei saa omiaan pois myyntihetkellä, joten nyt säästyn monilta vaivannäöiltä ja säästän jonkin verran rahaa.
Kun hyppää pyörän selkään pitää muistaa kunnioittaa niitä sen hevosia mitä pyörässä kulloinkin on, niin silloin varmasti pystyy ajamaan turvallisesti vaikka näkymättömiin. Itselläni on varmaan vielä kolmasosa hevosista kokeilematta käytännössä.
sport05.gif

Jos olet hullu, niin sitten meitä on useampi.. Torstaina haen BWstä XXsän, joka on mun ensimmäinen pyörä. Ajokokemusta ehkä n. 3 vkoa viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.

Ei kai se käsistä lähde kun ei päästä?  
crazy.gif

Otetaan rauhallisesti..

Ei se käsistä lähde, noilla tehoilla on kyllä syytä huomioida kaivonkannet ym. liukkaat paikat, itse neljättä kautta xx:llä aloittavana suosittelisin keilojen välistä pujottelua ym. hitaan ajon harjoittelua, on melko painava laite, muuten en kyllä keksi mihin itse matkailevana mopoilijana sitä vaihtaisin.

Ei se pyörä tai tehot tapa, vaan kuljettaja.
MIelestäni ihan fiksu päätös, mutta kannattaa nimenomaan muistaa harjoittelun tärkeyttä, ja oppia tuntemaan pyörää vähän ennen kun menee kikkailemaan liikenteeseen
wink.gif

Ja sitäpaitsi, jos olisit pienempää ostanut, niin olisit luultavasti kuitenkin halunnut saada isomman parin kuukauden päästä, ja se vasta olisi ottanut kaaliin. Tai sitten ei, vaikeetahan se on sanoa.

Ei muuta kun hyviä ja turvallisia kilometrejä.

Samoilla linjoilla, ei se pyörän teho haittaa jos vaan hiukan malttaa.
Riski tietysti että tehot pääsee yllättämään on suurempi, mutta tuntuu olevan noissa 600cc kyykyissäkin sen verran tehoa että ympäri nekin keulii jos ei varo.
062802moto_prv.gif

Ja muista hullu saa olla, mutta ei tyhmä
062802jumpie_prv.gif

.. että menit ostamaan moottoripyörän ja vielä tehokkaan ...
.. mistä noita hulluja riittää ....
..
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ihan hyvä hankinta jos muistaa pitää jären päässä ja varoa ainaki aluksi sitä oikean käden ranneliikettä.
baaa.gif

Tärkeää on tietysti tiedostaa, että tehokas ja vääntävä kone helposti yllättää maltillisellakin kaasun väännöllä märällä, ajoratamaalauksilla, kaivon kansilla ja erityisesti näiden yhdistelmillä. Mielestäni vielä tärkeämpää on kunnioittaa sen vehkeen tehoja siinä mielessä, että kun kumminkin joskus tulee annettua kunnolla happea vaikka ihan kuivalla suoralla, niin se nopeus karkaa muutamassa sekunnin kymmenyksessä niin kovaksi, että jarrutusmatka jää helposti riittämättömäksi varsinkin kokemattomalle. Lisäksi tuon pyörän eturenkaan jarruttaa helposti kahdellakin sormella lukkoon. Paras paikka tutustua pyörän käsittelyyn on moottoriradoilla järjestettävät ajoharjoittelutapahtumat. Varauksetta suosittelen olit sitten kokenut tai kokematon.

Kaikissa pyörissä on hienoja ominaisuuksia, joku niistä ei sovi jollekin joku sopii toiselle. Ei sitä voi sanoa, paitti semmosset sanoo, jotka ei asiaa paljon pohdiskele.

Harkitussa mielipiteessä tuntus olevan semmoinen piirre että se ei lyö lukkoon jotakin kantaa...oon niitäkin joskus kuullut. Mutta motoristien porukoissa tahtoo merkki-innostus ja omanpyöränhuumaus olla niin voimakasta että ylenkatsoo muita mahdollisuuksia.
tounge.gif

Hulluja ollaan molemmat  
crazy.gif
Mutta se ei haittaa ku sen tietää itekin
biggrin.gif
Mulla oli joskus kevari aikaan cagiva freccia c12 (kaikkivika) Sitten sain jotenkin pidettyä 6 vuotta kuumeen loitolla. Viime heinäkuussa ostin sitten 1000 RR:n  
033102bebe_1_prv.gif
Ei se ainakaan käsistä vielä ole lähteny (kop kop kop) Kaikkihan tosiaankin riippuu susta ittestäs miten sä sitä peliä viet. Keskustaan ja urku auki tai muihin samanlaisiin viisaisiin paikkoihin revittelemään, ni voit olla varma jossain vaiheessa viikate heiluu  
confused_orig.gif
 Turvallisia ja aurinkoisia kilometrejä toivottaen Cazzy

"Harkitussa mielipiteessä tuntus olevan semmoinen piirre että se ei lyö lukkoon jotakin kantaa...oon niitäkin joskus kuullut."
Noinhan se menee ja tämä threadi on ollut juuri tuollainen.
cool.gif

Hullu oot kun otat Hondan !
biggrin.gif

Itse laitoin Yamahan Thunderacen ekapyöräksi piikin jälkeen. Hulluksi sanoi moni ja todellisuudessa hulluuttahan se onkin, mutta niin kuin mainitsit niin kaikki lähtee korvien välistä...

Rauhallisesti vaan niin kyllä sitä elossa pysytään...

Back