• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä Honda cbf 1000 pyörästä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naarva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen kokeilin isompaa ns. touring-pleksiä (Givi) ja pyörä meni paljon vakaammin reippaassa moottoritievauhdissa. Ehkä mun goretakki ottaa tuuleen sen verran että pikkupleksillä tuuli voblaa miestä ja pyörää. Kokeilitko jo laittaa pleksiä yläasentoon, tai isompaa pleksiä? Tai tiukkaa nahkapukua
smile_org.gif
 Se voi löysä goretakkikin tehdä ajon epävakaaksi.

Tosin huippuhiljainen Schuberth C3 ei ollut hiljainen ison pleksin kanssa, pitäisi olla 5cm lyhyempi kuski että ilmavirta menisi kokonaan kypärän yli. Nyt pyörteet tulee yläilma-aukkoon. Vaihtanen pikkupleksin takaisin, ja pitempään reissuun sitten iso pleksi pyörään ja korviin tulpat.

Tosin huippuhiljainen Schuberth C3 ei ollut hiljainen ison pleksin kanssa, pitäisi olla 5cm lyhyempi kuski että ilmavirta menisi kokonaan kypärän yli
Minulla ilmavirta tulee kypärään eli se on vapaassa tuulessa. Jos pään laskee alemmas eli pleksin taakse niin meteli on moninkertainen. Samaa kokeilin aiemmin monsterissa; kolmen sentin korotus pleksissä nosti ilmavirran kypärän yli, mutta meteli lisääntyi, joten vaihdoin takaisin. Paljon kivempi ajella kun kypärä ei tutise ja meteli on pois.

Uskoisin että vakautta saisi myös sillä kun nostaisi vähän nestepintaa etuputkissa ja jäykistäisi siten etupäätä (ainakin halpa ja helppo konsti kokeilla). Minulla on jäykemmät jouset ja menee kuin juna.

Tänään tuli haettua 09 kaupasta ja kyllä se oli hieman levoton kovassa tuulessa motarilla,mutta eipä se kauheasti haittaa tuo pieni "fyysisyys" ajamista. Voi olla, että laukkusarjalla on osuutta asiaan
062802moto_prv.gif

Tänään tuli haettua 09 kaupasta ja kyllä se oli hieman levoton kovassa tuulessa motarilla,mutta eipä se kauheasti haittaa tuo pieni "fyysisyys" ajamista. Voi olla, että laukkusarjalla on osuutta asiaan  
062802moto_prv.gif
Onnittelut ! Ne on varmaan ne laukut, jotka vaikuttaa (varsinkin jos ajat yksin). Ei se minusta ole kovinkaan tuuliherkkä.

Sitä tulee aina korostettua niitä parannettavia kohtia, mutta edelleen tuntuu siltä että ainakin näihin omiin tarpeisiin CBF on paras pyörä mitä olen löytänyt. Ihan nappipyörää ei ole vielä tullut vastaan, mutta pienillä entrauksilla pääsee aika lähelle.

Eilen kokeilin isompaa ns. touring-pleksiä (Givi) ja pyörä meni paljon vakaammin reippaassa moottoritievauhdissa. Ehkä mun goretakki ottaa tuuleen sen verran että pikkupleksillä tuuli voblaa miestä ja pyörää. Kokeilitko jo laittaa pleksiä yläasentoon, tai isompaa pleksiä? Tai tiukkaa nahkapukua
smile_org.gif
 Se voi löysä goretakkikin tehdä ajon epävakaaksi.
Tiukkaakin tiukemmat nahat löydetty eilen, nyt vaan kun hakee vielä kaupasta
smile_org.gif
Kokeilen tota Givin pleksiä. Ja laitan sinne eteen ne jäykemmät jouset, kun Bee Wee kerran sen keulan purkaa atomeiks niin samaan syssyyn. Kyllä se siitä...

Anulle on tosiaan tainnut osua se maanantaikappale.
Kävin eilen Motoparkissa vapaissa harjoituksissa kurvailemassa kilvettömien ja muiden hurjastelijoiden seassa. Yhtään voblausta ei ollut havaittavissa huolimatta takasuoran sivuvastaisesta tuulesta. Vauhti ei noussut mittarin mukaan parhaimmillaan kuin 190 kmt. Johtuen osittain juuri vastatuulesta. v. 2008 muistaakseni otti kevyemmin tuon saman lukeman.
Ainut rempaisu oli yhdessä tuulenpuuskassa kun vasen polvi irtosi itsestään tankin kyljestä.
Renkaina tosi kuluneet Diablo Stradat.
No, tulihan vähän pyöristeltyä.

ne valmistetaan italiassa  
sad_orig.gif
Entisenä Ducati miehenä se on pelkästään hyvä asia  
biggrin.gif
(tuli nimittäin vähän kommentteja kun siirryin DUCATISTA hondaan).
Taloon on eksynyt yksi AlfaRomeokin, joten kai ne jotain osaa tehdä (ainakin omasta mielestä).

Tosin saksalainen muotoilu ja italialainen valmistus kuulostaa vähän oudolta yhtälöltä (muodothan on kuulemma piirretty Saksassa).

062802moto_prv.gif
Onnittelut ! Ne on varmaan ne laukut, jotka vaikuttaa (varsinkin jos ajat yksin). Ei se minusta ole kovinkaan tuuliherkkä.

Sitä tulee aina korostettua niitä parannettavia kohtia, mutta edelleen tuntuu siltä että ainakin näihin omiin tarpeisiin CBF on paras pyörä mitä olen löytänyt. Ihan nappipyörää ei ole vielä tullut vastaan, mutta pienillä entrauksilla pääsee aika lähelle.
Joo,kyllä tuo tuntuu sellaiselta mitä olin hakemassakin ts. tilava matkapyörä kahdelle. Ainoa mitä nyt ilmeisesti tarvitsee hommata on kunnon takaiskari sitten ensi talven aikana.

Ainoa mitä nyt ilmeisesti tarvitsee hommata on kunnon takaiskari sitten ensi talven aikana.
Itse päädyin sellaiseen ratkaisuun että kun tilasin Ohlinsin elementin taakse, vaihdoin siihen vakiojousen 170 N/mm tilalle jäykemmän 190 N/mm) (oma paino 90 kg + vermeet). Yksinään ajettaessa jousen esijännitys on nollassa, mutta kaksi päällä minulla on koko saatöalue käytössä. Hydraulinen säädön alue ei ole ihan niin suuri kuin manuaalisäädössä, mutta riittää minusta (varsinkin kun käytössä on myös nuo iskunvaimentimen säädöt).

Heh, kyllähän siellä varmaan varatankki on, ihan niin monta litraa kuin haluat, mutta ei taida pyörä paljon ilmoitella varatankille siirtymisestä.... No, siis ei ole varatankkia, niinkuin oli vanhemmissa pyörissä ja mopoissa, mutta niissä ei ollutkaan polttoaine mittaria...
Tosin tuo CBF:n polttoaine mittari on aika erikoinen. Matka-ajossa kun on 200-250km tripissä niin on vielä puoli tankkia, mutta 300km kohdalla ollaankin jo sitten melkein punaisella, joten ei ole ihan lineaarinen tuo.
Tripistä itse katselen milloin pitää alkaa etsimään huoltoasemaa...

-Tonppa-

Trippi kyllä tulee nollattua aina tankatessa mutta kulutus vaihtelee kyllä jonkin verran riippuen ajotavasta.
Polltoainemittari ainakin omassani ollut tähän mennessä tarkka. Neulan tavoittaessa punaisen ylärajan niin tankissa on n. 3 ltr jäljellä. Sen mukaan olen itse noita tankkauksia ajoitellut.

Tuli tutkittua mopon huolto-ohjelmaa,jonka joku tänne linkitti. Ei taida huollot kovin paljoa kustantaa? Vanhaan Suzukiini verrattuna työtä on todella vähän,lähinnä öljynvaihtoja. Paljonko teillä on maksanut esim. eka huolto?
062802moto_prv.gif

Tuli tutkittua mopon huolto-ohjelmaa,jonka joku tänne linkitti.  Ei taida huollot kovin paljoa kustantaa? Vanhaan Suzukiini verrattuna työtä on todella vähän,lähinnä öljynvaihtoja. Paljonko teillä on maksanut  esim. eka huolto?  
062802moto_prv.gif
Eka huolto ( 1000 km ) kustansi öljyn ja suodattimen hinnan ! Myyjäliike antoi tehdä työn itse takuun kärsimättä.
12 000 huolto liikkeessä, oli halpa. 24 000 huolto vähän yli 200 eur. Eli oli sekin halpa, kun ottaa huomioon että siihen sisältyi venttiilien tarkistus ja sytytystulppien vaihto.

Tuli tutkittua mopon huolto-ohjelmaa,jonka joku tänne linkitti.  Ei taida huollot kovin paljoa kustantaa? Vanhaan Suzukiini verrattuna työtä on todella vähän,lähinnä öljynvaihtoja. Paljonko teillä on maksanut  esim. eka huolto?  
062802moto_prv.gif
Mulla oli justiin 12 tkm huollossa, kustannus 213,40e. Oletan että 18 tkm on apaut sama mutta 24 tkm onkin sit vähän kalliimpi...

Missä sä presto oot saanu tohon hintaan 24tkm huollon? Kannattais meinaan ajella Hesasta vähän kauemmaskin huoltoon jos vähän päälle 200 maksaa 24tkm huolto, joka käsittääkseni on se eka "iso" huolto?

Missä sä presto oot saanu tohon hintaan 24tkm huollon? Kannattais meinaan ajella Hesasta vähän kauemmaskin huoltoon jos vähän päälle 200 maksaa 24tkm huolto, joka käsittääkseni on se eka "iso" huolto?
Joo, sori muistin vähän väärin, piti oikein tarkistaa noi kuitit.
12 tkm huolto oli 182,- eur ja se isompi eli 24 tkm oli 300,- eur. Tuossa viimeiksi mainitussa oli vähän alennusta mukana johtuen eräästä rengashässäkästä.
Paikkana nimeltä mainitsematon Lahtelainen Hondan merkkihuolto. Täällä kun ei kuulemma saa mainostaa.
wink.gif

Jos joku kaipaa huggeria bifferiin mulla on ylimääräinen myynnissä tuolla myyntiosiossa... Se on sininen mutta saahan sen maalattuu jos ei väri stemmaa
smile_org.gif

Back