• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä Honda cbf 1000 pyörästä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naarva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin tänään asensin Leovincen pöntöt. Ei ollut mitään ongelmaa asentaessa. Kyllähän ne äänet parani. Annoin noise killerien olla kiinni, että ei tarvitse sitten sheriffien kanssa ihmetellä äänenvoimakkuutta. Seuraavana hankinta listalla olisi hugger. Onko kokemuksia Stormilla myynnissä olevasta huggerista, joka on Ermaxin tekemä? Kiinnitetäänkö se johonkin muuallekkin kuin niihin ketjusuojusta varten oleviin kahteen paikkaan?

No niin tänään asensin Leovincen pöntöt. Ei ollut mitään ongelmaa asentaessa. Kyllähän ne äänet parani. Annoin noise killerien olla kiinni, että ei tarvitse sitten sheriffien kanssa ihmetellä äänenvoimakkuutta. Seuraavana hankinta listalla olisi hugger. Onko kokemuksia Stormilla myynnissä olevasta huggerista, joka on Ermaxin tekemä? Kiinnitetäänkö se johonkin muuallekkin kuin niihin ketjusuojusta varten oleviin kahteen paikkaan?
Oikean puoleiseen svingiin tulee varmaan kiinni jarruputken kiinnikkeiden alle. Ainakin originaalissa tuli.

Kysymys: onko joku, ja varmaan on, laittanu kiinni touring pleksiä? Mä laitoin eilen Kappan pleksin joka on apaut 10 senttii korkeempi ja sieltä yläosasta silleen käännetty. Ajettavuus hävis täysin! Pyörä heittelehtii ja vispaa, ei mitään tuntumaa tiehen. 60-70 ihan OK mut 80-130 välillä täysin mahoton. 130-170 on jossain kohdin ihan ok. Mies ajo perässä eilen, ja sano et motarilla kun ohitettiin rekkaa, ni 10 metriä ennen rekan perää sen vispaamisen huomas jo ihan paljaalla silmällä, ja sillon sitä vispaamista tapahtuu jo aika paljon! Miten voi pieni muovinpalan lisäys tehä tolleen, siis olettaisin että jotenki muuttais aerodynamiikkaa? Vai enkö oo vaan ennen huomannut että pyörä vispaa (ja jos näin on ni Bike Worldiin vien pyörän takas niin että heilahtaa) kun kypärässä lotisee niin että korvat soi.

Mä ajoin n. 4500 kilsaa vakiopleksillä ennenkun vaihdoin ton touringin, enkä voi sanoa että tommosta olisin huomennu, vähän "löysä" se on fazeriin verrattuna mut matkavehjehän toi on että ei sitä mutkille sataaviittäkymppii oo kai tarkotettukaan
smile_org.gif

Olen menossa takas Allrightiin tänään viemään pleksin takas, mutta kun touring pleksi pitäs löytää niin mikä on toiminu ilman että pitäs jotain radikaalia tehä?

Ja jos nyt joku vaivautuu vastaamaan ni mä oon sitte tyhmä nainen, mitään teknistä en ymmärrä
crazy.gif
Mä oikeesti tarttisin korkeemman pleksin joka toimii sellasenaan...

Miten voi pieni muovinpalan lisäys tehä tolleen, siis olettaisin että jotenki muuttais aerodynamiikkaa?

Omassani ruuvasin jo vakioplexinkin alimpaan asentoon ja tuo tuntuu ainakin tänne kotimaan teille olevan hyvä kompromissi. Ylimmässä asennossa purjeeseen tarttuva tuuli vemputti pyörää liikaa minun makuuni. Aeromystiikkaa...
Eikö sulla lotise kypärässä? Tai no kai tää on pituuskysymys. Mä oon 160,2 cm (tarkkanakuporkkana) lyhyt ja toi vakio, oli mis asennos vaan, huudattaa kypärää ihan hulluna. Pää pyörii ku väkkärä... Mulla oli se ylimmässä asennossa ja se tuntu parhaalta näitten vähän päälle neljän tonnin aikana. Mutta jos sitte vaikka koklais jonku toisen valmistajan pleksii... En tiijä....

Saako cbffään tuulisuojaa käsille? Ja mistä ja paljollako, on nimittäin sormet umpikohmeessa kun pari tuntia +5 kelissä päästelee
sport05.gif

Saako cbffään tuulisuojaa käsille? Ja mistä ja paljollako, on nimittäin sormet umpikohmeessa kun pari tuntia +5 kelissä päästelee
sport05.gif
..löytyikin jo. Satasen hintaiset muovimöykyt. Pitääpä vielä miettiä  
mad.gif
linkki

Löytyi samalla tuulipyörteliystäkin juttua. Isommalla pleksillä saa isommat virtausnopeudet pleksin reunoille ja pyörteily lisääntyy. Paras tuohon lienee reijitetty pleksi, osa ilmasta pääsee pleksin läpi eikä kaikki valu reunojen kautta pyörrettä tekemään. Jossain näin tällaisenkin, muistaisi vielä sen merkin ja mallin...

Itse olen sen verran huomannut että kun laskee päätä vähän alaspäin niin meteli kasvaa huomattavasti. Eli ilmeisesti pleksin taakse tulee joku pyörre. Minusta on mukavampi kun pää jää vapaaseen ilmavirtaan. Pleksi on keskiasennossa ja olen 180 pitkä. Voisiko olla Anu että tuo alinkin asento on liian korkealla jos olet lyhyempi.

sport05.gif
..löytyikin jo. Satasen hintaiset muovimöykyt. Pitääpä vielä miettiä  
mad.gif
linkki

Löytyi samalla tuulipyörteliystäkin juttua. Isommalla pleksillä saa isommat virtausnopeudet pleksin reunoille ja pyörteily lisääntyy. Paras tuohon lienee reijitetty pleksi, osa ilmasta pääsee pleksin läpi eikä kaikki valu reunojen kautta pyörrettä tekemään. Jossain näin tällaisenkin, muistaisi vielä sen merkin ja mallin...
Kyselit reijällisen pleksin merkkiä:  Tämän ketjun kolmannessa viestissä on ko. pleksin kuva ja merkki:  MRA touring savu.  Ostettu Stormilta.  On vain 50 mm pidempi kuin originaali, mutta kaarevampi, eikä tee niin isoja pyörteitä pleksin taakse.
On säädettävissä kuten originaali.

Kypärän ilmanottoaukoilla suuri vaikutus meluisuuteen näillä matalilla plekseillä.  

Kevyillä kuljettajilla isompi pleksi saattaa tosiaan aiheuttaa helpommin kevyttä voblausta.  Kokeilla voi vaikka täydellä tankilla verrattuna lähes tyhjään tankkiin. Tällöin nopeutta on oltava tosin huomattavasti enemmän kuin laki sallii.

Nyt on palautettu orkkis pleksi ja alimpaan asentoon kuten täällä ehdotettiin sen ylimmän sijasta. Lotina on samanlainen kuin ylimmässäkin, mutta se pitää sitten varmaan kestää
smile_org.gif
Mulla on tän pituuden takia satula matalimmassa asennossa että jalat yltää maahan... Kypäränä mulla on Shoein Raid II.

Huomasin tosa pleksin vaihdon jälkeen, kun oikein kuuntelin ja tunnustelin pyörää, että se edelleen hakee tai "voblaa", ei tosin niin paljon kuin sen touring-pleksin kanssa. Mietin että mikä mahtais olla syynä. Rengaspaineet on kohillaan. No kävin sitte BeeWeessä huoltoa varaamassa ja ne kattoo huollon yhteydessä onko esim. keulassa jotain väljää tai takapää vino tms. Ja jäykemmät öljyt pyydän sinne eteen enivei. Sen voblaamisen tuntee persiissä, että voihan se olla takapäässäkin se vika. Mulla nimittän fazerilla kävi niin, että tuntu että se hakee, ja takapäässä oli vain 5 mm:n heitto. Sen kun korjas, hävis voblaus...

Pitääpi tutustuu tohon Stormin pleksiin vielä. Toinen juttu mitä siinä pihalla yks asiakas sano että laukkutelineet (siis tyhjät, ilman laukkuja) oli aiheuttanu hänen vaimon 600 zzr:lle vastaavaa. No otin sivulaukkutelineet poijes (takatelinettä en vielä, semmonen Givin one-key system -levy) eilen, kattotaan kuin ämmän käy
biggrin.gif

Kiitos vinkeistä
bowdown.gif

EDIT: BTW, joku ehdotti kyllä eilen liikkeessä kun kyselin että pleksi kokonaan pois niinkuin pete2:kin ehdotti täällä, kun mua ei meinaa sieltä takaa edes nähdä
biggrin.gif
Mutta eikäs siitä sitten tuu ihan kauhean näkönen, mitä siihen tilalle sitte laittas...

Huomasin tosa pleksin vaihdon jälkeen, kun oikein kuuntelin ja tunnustelin pyörää, että se edelleen hakee tai "voblaa"
Tästä on ollut paljon keskustelua CBF1000 -sivuilla. Itsekin huomasin kun syksyllä ajelin ensimmäisiä kertoja. Kun kädet irroittaa ohjaustangolta niin rupeaa woblaamaan. Monet ovat huomanneet että kun vaihtaa renkaat uusiin niin häviää. Minulta hävisi kokonaan talven aikana, mutta teinkin aika paljon muutoksia. Muutin mm. etu-ja takajouset sekä vaihdoin renkaat. Minusta tuntuu että homma voi johtua siitä että etupään jousi on hyvin pehmeä ja ei tarvitse paljon herätettä niin etupää rupeaa värähtelemään/woblaamaan (kulunut rengas, epätasapaino, rihtaus yms.) Minulla on nyt jäykemmät Öhlinsin jouset edessä ja muuttui ihan toiseksi pyöräksi. Laskin myös samalla hieman etupäätä, jotta se ei nousisi alkuperäisestä. Jouset eivät maksa kuin noin satkun ja on helppo itse asentaa.

Tuota pleksin pyörteilyä on helppo testata nostamalla ja laskemalla päätä. Huomaa ainakin jos tuo korkeuden muuttaminen auttaa.

Nyt on palautettu orkkis pleksi ja alimpaan asentoon kuten täällä ehdotettiin sen ylimmän sijasta. Lotina on samanlainen kuin ylimmässäkin, mutta se pitää sitten varmaan kestää
smile_org.gif
Mulla on tän pituuden takia satula matalimmassa asennossa että jalat yltää maahan... Kypäränä mulla on Shoein Raid II.

Huomasin tosa pleksin vaihdon jälkeen, kun oikein kuuntelin ja tunnustelin pyörää, että se edelleen hakee tai "voblaa", ei tosin niin paljon kuin sen touring-pleksin kanssa. Mietin että mikä mahtais olla syynä. Rengaspaineet on kohillaan. No kävin sitte BeeWeessä huoltoa varaamassa ja ne kattoo huollon yhteydessä onko esim. keulassa jotain väljää tai takapää vino tms. Ja jäykemmät öljyt pyydän sinne eteen enivei. Sen voblaamisen tuntee persiissä, että voihan se olla takapäässäkin se vika. Mulla nimittän fazerilla kävi niin, että tuntu että se hakee, ja takapäässä oli vain 5 mm:n heitto. Sen kun korjas, hävis voblaus...

Pitääpi tutustuu tohon Stormin pleksiin vielä. Toinen juttu mitä siinä pihalla yks asiakas sano että laukkutelineet (siis tyhjät, ilman laukkuja) oli aiheuttanu hänen vaimon 600 zzr:lle vastaavaa. No otin sivulaukkutelineet poijes (takatelinettä en vielä, semmonen Givin one-key system -levy) eilen, kattotaan kuin ämmän käy
biggrin.gif

Kiitos vinkeistä
bowdown.gif

EDIT: BTW, joku ehdotti kyllä eilen liikkeessä kun kyselin että pleksi kokonaan pois niinkuin pete2:kin ehdotti täällä, kun mua ei meinaa sieltä takaa edes nähdä
biggrin.gif
Mutta eikäs siitä sitten tuu ihan kauhean näkönen, mitä siihen tilalle sitte laittas...
Huoltoliikkeessä kerran renkaanvaihtajan kanssa höpinöidessä ammattimies kertoi, että jopa takarenkaan kuvio voi aiheuttaa pientä vipatusta. Kertoi silloin juuri käyneensä Saksan moottoriteillä toteamassa ko. asian.  Siksi juuri joissain renkaissa keskikohta on täysin kuvioton: esim Z6, Diablo Strada.
Koska olet kevyt, voisit ehkä vähän kokeilla pudottaa paineita renkaissa.
Tuolla Britteissä jotkut ovat saaneet mielestään apua vaihtamalla renkaiksi esim Pilot Road 2:t.
Omassa pyörässä ei ainakaan vielä ole ollut mainittavia voblauksia edes kolmen laukun satsilla yksin ajaessa.  En tosin ole käymyt Saksassa kokeilemassa!

Kaikki pyörät vodlaa,jotkin hieman herkemmin kuin toiset.
Moto-gp pyörissä on jäykät rungot ja huippujousitus,vaan silti vodlaa
välillä niin rajusti,että karkaa ammattimieheltäkin.
Jos pyörässä ei ole varsinaista vikaa,niin antaa vodlata ei se menoa haittaa.

Mulla on uudet renkaat, Z6:set. Tai uudet ja uudet, talven aikana ne laitettiin ja oonhan mä jo ajellu melkeen 5 tonnii. Voisko olla epätasapainossa vaikka BeeWeellä ne tsekattiin kun alle laitettiin... Rengaspaineet oli vissiin 2,5 ja 2,9 ja BeeWeen mukaan ne on ok?

Pete keulan aion jäykistää joko ihan vaan öljyillä tai sitte jousilla. Takajousen (lyhyemmän ja jäykemmän) oon jo tilannu. Nyt aion hyppää mopon selkään ja mennä testaamaan auttoko laukkutelineiden poisto. Hassulta tuntus jos näin on mutta oon valmis kokeileen ihan mitä vaan tässä vaiheessa
withstupid.gif

EDIT niin ja seuraavat renkaat on noi Pilot Road 2:set jotka oli Fazussakin. Tällä kaudella kun ne pitää näillä kilsoilla vaihtaa ainakin kertaalleen enivei...

Noni, huolto tehty... Ohjauslaakereissa on väljää, niitä kiristettiin (tai jtn sen semmosta) ja seuraavan huollon yhteydessä vaihdetaan takuuseen. No juu, ei 12 tkm ajetussa pelissä vielä kai pitäis mennä vaihtoon. Oli niin kauhee ruuhka ja kylmä että v*tutti kun pientä oravaa jolla hampaat katiki ja käpy jäässä ajella kotia etten kiinnittäny mitään huomioo hakiko vai ei. Pitää kattoo paremmal ajal paraniko ajettavuus...

Noni, huolto tehty... Ohjauslaakereissa on väljää, niitä kiristettiin (tai jtn sen semmosta) ja seuraavan huollon yhteydessä vaihdetaan takuuseen. No juu, ei 12 tkm ajetussa pelissä vielä kai pitäis mennä vaihtoon. Oli niin kauhee ruuhka ja kylmä että v*tutti kun pientä oravaa jolla hampaat katiki ja käpy jäässä ajella kotia etten kiinnittäny mitään huomioo hakiko vai ei. Pitää kattoo paremmal ajal paraniko ajettavuus...
Hyvä että vika löytyi!
Ei pitäis enään ainakaan pahemmin voblailla.

Mielenkiintoista. Kun olet ehtinyt kunnolla testailla niin laita tietoa auttoiko.

Mielenkiintoista. Kun olet ehtinyt kunnolla testailla niin laita tietoa auttoiko.
Tuolla Briteissä jotkut perfektionistit ovat vaihtaneet ohjauslaakereiksi kartiorullalaakerit vakioiden kuulalaakereiden tilalle. Kuluminen nolla rullilla tietty hitaampaa. Kai noi kuulallisetkin kestää tämmöisessä pyörässä, jolla ei ihan jatkuvasti keulita.
smile_org.gif

Hakeminen ja voblaus ei hävinny. Vkonloppuna huomattiin uusi "virhe", toinen etuputkista vuotaa... Sitä öljyä vissiin
sad_orig.gif
No takuuseenhan sekin menee. Mutta se pitännee korjata ennenkuin sitten voi sanoa mitään. Onkohan mulle osunut maanantaikappale
smile_org.gif

Back