• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä Honda cbf 1000 pyörästä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naarva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro!
No, jos ei E-hyväksyntää, eikä siten myös muutoskatsastusta ole tehty(muutos katsastus vaatii E-hyväksynnän), niin saattaa olla että sakon lätkäseevät.... Turha sitä on muutoskatsastuksessakaan käyttää ilman sitä E-hyväksyntää, kun ei mene läpi. Joten, mikäli haluat laillisena pitää tuon pyörän ja vaihdat siihen slipareita, niin ainut vaihtoehto on sitten hommata E-hyväksytyt putket ja muutoskatsastaa ne tai ajella vakio putkilla. Tosin täällä keski-suomessa eivät taida olla kovin hanakoita puuttumaan noihin, mutta en sitten tiedä miten on siellä etelässä...
Itsellä on nuo Vinssin putket, missä E-hyväksyntä, mutta en ole viitsinyt noita käyttää leimalla... Tiedän... ehkä kandeisi, mutta.... On tuota poliisit katsellut, mutta ei ole vielä tullut sanomista... kerran kolaripaikalla, kerran vakuutusyhtiössä, kerran pienen nopeusrajoituksen ylittämisen takia... ei sanktioita... koputtaa piätä eli puuta...
Ja kannattaa muistaa, että mikäli käytät muutoskatsastamassa jotkut E-hyväksytyt putket, niin sehän tarkoittaa sitä, että ne on lailliset sitten siihen asti, kun db-killerit on paikallaan... Mikäli ne otat sitten pienien äänien lisäysten toivossa pois... laittomaksi muuttuu... joten silloin on sama olla maksamatta sitä muutoskatsastustakaan...
Suosittelisin kuitenkin ensin vähän päästelemään sillä pyörällä ihan vakioputkilla, niin tietääpähän sitten miten se käytös muuttuu...
Sen voin vielä sanoa, että itse olen tuossa kokeillut noita Vinssin putkia monta kertaa välillä ilman killereitä ja välillä niiden kanssa ja huomannut sen, että ilman killereitä äänet on toki paremmat/kovemmat, mutta koneen käytös ei niinkään... Killereiden kanssa alakierrosvääntöä tulee ihan eri tavalla, eli toimii paremmin. Johtunee osittain siitä, että tuo Bifferi on säädetty jo tehtaalla melko laihalle, varmaan ihan päästöjen takia. Ja killereiden kanssa nuo äänet ei ole ihan niin kovat, mutta itselleni tärkeämpää on koneen toiminta.... Ja kyllä nuo äänet on ihan ok, vaikkei paljon kovemmat olekaan kuin vakioputkilla....
Noissa Vinssin putkissa on sellaiset killerit, mitkä ikäänkuin sulkevat sen suorimman tien kaasuille, ja ne joutuu kiertämään vähän mutkan kautta, joten killereiden kanssa eivät ole niin sanotut suorat putket ja kenties sikäli siihen tulee vähän vastapainetta, joka taas vaikuttaa siihen käykö kone miten laihalla....
Toki, jos haluat ajella ilman killereitä, niin silloin varmaan kannattaa harkita Commanderia ja säätöä...
Toki myös ihan vakiokamoilla ilman killereitä pärjää.... mutta riippuu mitä haluaa ja paljonko on siitä valmis maksamaan... niinhän se menee vähän joka "suhteessa"....

-Toni-
Pitää sen verran korjata että näkyy noita Vinssejä myytävän kahdella killerityypillä. Toinen on pitempi, jossa pää on ummessa ja reikiä sivulla. Killerissä on laajennus päässä (näyttää vähän hepiltä, jos Anu on sattunut joskus näkemään  
wink.gif
). Toinen on suora putken pätkä. Tämä jälkimmäinen on ilmeisesti uudempi malli, koska sellainen tuli minulle kun ostin pöntöt syys-lokakuussa. Tuo suora putken pätkä vaimentaa ihan sopivasti ja saa sen verran vastapainetta että seokset pysyvät sopivina mittarin mukaan. Ajettiin penkissä ja killereillä tuli pari heppaa lisää, mutta ilman killeriä nuo lisähepat jäi saamatta. Kommanderilla saattaisi saada pari vielä lisää. Tärkeintä oli että vakioputkien teho/vääntökuoppa hävisi 4500 kierroksen kohdalta.

Juu, minäkin kattelin noita Vinssin papereita ja huomasin että niissä on kuvat kahdenlaisista killereistä... Minulla on nuo irstaammat mallit....
Lisäksi paketissa tuli nuo eräänlaiset reikälevyt, mitkä on ilmeisesti tarkoitettu ennen slipareita asennettavaksi... vissiin... En ole kokeillut....

-Toni-

Juu, minäkin kattelin noita Vinssin papereita ja huomasin että niissä on kuvat kahdenlaisista killereistä... Minulla on nuo irstaammat mallit....
Lisäksi paketissa tuli nuo eräänlaiset reikälevyt, mitkä on ilmeisesti tarkoitettu ennen slipareita asennettavaksi... vissiin... En ole kokeillut....

-Toni-
Joo paketissa oli minulla myös reikälevyt. En laittanut paikalleen ja hyvin tuntuvat seokset olevan kohdallaan.

Laitetaas vähän päivitystä välillä tähänkin....
Onkos täällä talven aikana harrasteltu rakentelua?
Olisi kiva nähdä, onko millaisia projekteja vireillä, jos sais vaikka jotain ideoita...
Minä modasin nuo pitkään kaipaamani tupla ajovalot pyörään tuossa talven pimeinä tunteina... Nyt pitäis alkaa näkymään/näkemään.... Tupla Bi-xenonit 50W asensin tohon mopottimeen... Ei tarvitse enää kuunnella naapurin mummojen kommenttia että hei, sulla on toinen lamppu palanut tuosta moposta....
smile_org.gif

Hommasin toisen umpion saksan maalta(kiitos Aimo Pamaus), johon asentelin nuo projektorit(kiitos Gordin).
Ohessa linkki kuviin, jos joku haluaa tsekata....

http://kuvablogi.com/nayta/2490039/

T:Toni

Homma on vielä vähän kesken, mutta seuraavia juttuja on tullut asennettua talven aikana:

- Öhlinsin takajousielementti, johon vaihdoin vähän jäykemmän jousen niin kantaa paremmin kaksi päällä.
- Öhlinsin etujouset.
- JMV:n alakate.
- Acumen vaihde ja volttinäyttö, johon laitoin lisävirtakatkaisimen.
- Tuplavalot.

Sitten tietysti huollot sun muut. Vielä pitäisi viritellä tuo Pro-Oiler, joka vaikuttaa mielenkiintoiselta vekottimelta.

Tiedoksi seuraavaa:

Kun hommasin tuon Pro-Oilerin niin ajattelin vaihtaa pelkän eturattaan kun ketjut ja takaratas ovat vielä ihan hyvässä kunnossa. Eturattaassa oli jo vähän kulumajälkeä. Ketjunhan pitäisi nyt kestää monikertainen määrä (väittäävät).

Huomasin että rattaan kylkeen on laminoitu kumia ilmeisesti ääntä vaimentamaan. Tässä ketjussa väitetään että sillä kumilla olisi enemmänkin merkitystä. Tilasin sitten tuon Hondan oman rattaan, mutta onhan pirulla hintaa; 75 euroa kun tarvikerattaan saa alle kahdenkympin  
sad_orig.gif

No ompas pirulaisella pienellä rattaalla hintaa... Itse ajattelin vähän samaa toimenpidettä, eli vaihtaa tuon pelkän eturattaan... Mutta en kyllä maksa siitä tuollaista hintaa, ostan sitten mielummin vaikka koko setin. Vois kuitenkin kokeilla tuollaista "halpis" ratasta ainakin ensin. Ei oo kuitenkaan kallis kokeilu. Jos nyt sitten käy niin että ääntelee pahasti, niin ei muuta kuin koko setti vaihtoon...

Minä laitoin kans vähän alustaan päivitystä. En raskinut investoida paljon rahaa, joten laitoin tuon Hyperpron etu/taka-jousikitin. Takapää ainakin tuntui vähän jäykistyneen vakioon verrattuna. Myös etupää jäykistyi ihan kivasti, kun laitoin vielä 20w öljyt sinne. Ajossahan sen sitten vasta näkee, että miten toimii...

Mulla on kans ollu tuo Pro-oiler nyt pari kesää ja en voi muuta kuin olla tyytyväinen vehkeeseen...

-Tonppa-

Hyvän näköiset nuo xenonit. Lueskelin CBF1000.com 'sta miten oli asennukset menneet ja saattaahan olla että seuraavan talven ohjelmaan pitää vielä ottaa myös tuollaiset.Hommasit näemmä varalamppusetin, johon teit asennukset. Se on tietysti varman päälle homma. jos särkyy purettaessa tai jotain. Onkohan näihin kukaan puuttunut tuolla tien päällä ja mitenkähän nuo viranomaiset suhtautuu tuolla muualla jos lähtee euroopan turneelle?

Tänään klo 12 starttaa kausi
062802jumpie_prv.gif
On muuten myös mun ensiajo tonnisella, viime kauden lopettelin CBF600:lla. Saas nähä kuin ämmän käy kun en edes tiedä miten jalat ylttää maahan
smile_org.gif
smile_org.gif
Nooh, BeeWee on luvannu tehä "pikasäätöjä" jos näyttää tosi huonolta eli kaippa se sitten tarkottaa keulan laskemista ja takajousen esijännityksen löysäämistä, tai näillä keinoin mun Fazu saatiin oikeen kokoseks eikä vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin kun ei tota kuormaa hirveesti pyörän päällä ole.

Hyvää päivänjatkoa kaikille
inlove.gif

062802jumpie_prv.gif
On muuten myös mun ensiajo tonnisella, viime kauden lopettelin CBF600:lla. Saas nähä kuin ämmän käy kun en edes tiedä miten jalat ylttää maahan
smile_org.gif
smile_org.gif
Nooh, BeeWee on luvannu tehä "pikasäätöjä" jos näyttää tosi huonolta eli kaippa se sitten tarkottaa keulan laskemista ja takajousen esijännityksen löysäämistä, tai näillä keinoin mun Fazu saatiin oikeen kokoseks eikä vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin kun ei tota kuormaa hirveesti pyörän päällä ole.

inlove.gif
Samalta se tuntuu kuin CBF600. Kokeilin kumpaakin viime kesänä, 1000 on vähän helpompi ajaa kun vääntöä on enemmän. Ehkä liikennevaloista varovaisemmin pitää kaasu avata ettei takarengas lipsu, muttei oikein muuta. Ja penkin laskee nopeasti, siinä oli pari pulttia ja tarvittavat työkalut on pyörän mukana. Itselle nostin ylimpään asentoon, aika matala oli valmiiksi. Eikä jousitusta ehkä kannata löysytellä, kun se on keskiasennossakin melko pehmeä, niiaa mutkissa.

Miltä pyörä tuntui?

062802jumpie_prv.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

inlove.gif
Samalta se tuntuu kuin CBF600. Kokeilin kumpaakin viime kesänä, 1000 on vähän helpompi ajaa kun vääntöä on enemmän. Ehkä liikennevaloista varovaisemmin pitää kaasu avata ettei takarengas lipsu, muttei oikein muuta. Ja penkin laskee nopeasti, siinä oli pari pulttia ja tarvittavat työkalut on pyörän mukana. Itselle nostin ylimpään asentoon, aika matala oli valmiiksi. Eikä jousitusta ehkä kannata löysytellä, kun se on keskiasennossakin melko pehmeä, niiaa mutkissa.

Miltä pyörä tuntui?
Nonii, koeajo suoritettu. 250 kilsaa einiinlämpimässä kelissä
smile_org.gif
Pyörä oli mielettömän hyvä, ehkä jopa paree kuin odotin. Vääntöähän mä lähdinkin tolla vaihdolla hakemaan ja sitä löytyy. Mä oon vähä rakastunu ny
inlove.gif

Satula oli jo matalimmassa asennossa, ei riittänyt. Joten ensiavuksi otettiin takajousesta esijännitys veke, jolloin se nytkähtää just sen verran alas kun päälle istuu että melkeen saa päkiät maahan
biggrin.gif
Kun ei oo jaettu tota pituutta tukkumitalla, vaan ainoastaan 160 cm (täyttä laatua, tietysti) niin melkeen kaikki on liian korkeeta tai leveetä. Vien varmaan prätkäpajalle laitettavaks jossain vaiheessa, tai sitten ajelen noin. Ei mulla kuormaa juuri tuu, itte painan ehkä 60 ajokamojen kanssa niin hyvin se pelitti noinkin. Ja huomenna lisää
062802jumpie_prv.gif
Sori Pete.....
pftroest.gif

Takapään pudottaminen taitaa olla vähän hankalampaa kuin pyörissä, joissa on ns, koiranluut. Etupäätä saa alas hiukan kun nostaa liukuputkia kolmioissa.

Onnittelut uudesta pyörästä. Ensivaikutelmaan vaikuttaa pienetkin asiat. Vännön lisäksi myos herkkä kaasu on mukava. Ei väsy käsi pitkilläkään matkoilla eikä tarvi mitään " apukaasu renkejä" tai Trotlemeistereitä. Esim FJR:ssä on niin jäykkä kaasu ettei pysy ainakaan meikäläisen hanskassa väsymättä.

Joo ei se ihan halpa homma taida olla toi pudottaminen, mutta jos pidän parikin kautta tän pyörän niin se kannattaa kun se vaikuttaa niin oleellisesti mukavuuteen ja varmuuteen. Prätkäpaja niitä kuulemma tekee oikeen paljonkin täällä Hesan suunnalla, kyselen ens vkolla miten se onnistuis.

Toinen mitä mulla oli ikävä oli nestekytkin, siinä 600:ssa kun on vaijeri. Toi oli sitten kevyt, meinas heti eka kaasusta sammua kun en muistanut koko asiaa
biggrin.gif
Ja tosiaan kaasu ON herkkä kun nyt sanoit asiasta vaikken siihen juuri kiinnittänyt huomioo eilen. On mulla se semmonen ranneläpykkäkin mutta kattoo ny.

Samoin kauppaan sovittiin mukaan Oxfordin kahvanlämppärit. Loistava tuote, eilen oli aika kylmä ja ne tuli kyllä tarpeeseen
buttrock.gif

Mies osti muuten FJR:n kans tossa joulun hujakoilla. Täytyypi sanoo tosta kaasun jäykkyydestä sillekin, vaikka kyllä se sen ens viikolla huomaa kun hakee pyöränsä
smile_org.gif

Jaaha, pitännee lähteä lenkille tänäänkin kun nyt jo 3 plussa-astetta
062802jumpie_prv.gif

Mä olen jotenkin ymmärtänyt että ne siellä Prätkäpajalla tekee itte kaiken niinko alusta asti tarvittaessa ja lyhentävät tietty myös sitä sivutukee? Tai näin mulle mainostettiin... Mä en kyllä nyt tiijä, rupesin epäileen, oon täysi tollo tekniikassa. Mie kerron kuin kävi kun sinne ens viikolla kyselyn heitän. Jos sitä ei pysty laskee apaut 5 senttii niin sit lähtee hyvä pyörä ja halvalla
biggrin.gif
biggrin.gif

Madalluksesta tuli mieleen vielä yksi konsti: matalaprofiilisempi rengas. Tällöin puhutaan kuitenkin lähinnä milleistä kuin senteistä.
smile_org.gif

Nonni, alustava tarjous madalluksesta pyörää näkemättä 350-500 euroo, jousi vaihetaan jäykempään ja lyhempään, etupää vedetään kolmiosta läpi ja sivujalkaa lyhennetään (nää tiedot kopioitu suurinpiirtein sähköpostista). Jousi maksaa 130 euroo. Töitä n. 4 tuntii. Tällä saadaan laskettuu 3 senttii joka ei kuulosta paljolta mutta kuulemma on ja vielä riittäis maavaraa. Sitten jos nää ei riitä niin satulan modaus ja ohjaustangon alle jotkut raiserit niin saa pari senttiä lisää poijes. No, kaikki tää ihan hepreaa mulle mutta sou not, eipä mun tarttekaan ymmärtää
withstupid.gif

En tiedä onko tämä paljon vai vähän rahaa moisesta työstä (tai siis, mun periaate on se että ammattilaiselle pitää maksaa kunnon työstä) ja kyllä mä vakavasti tätä harkitsen, menen ainakin näyttämään mopon sinne. Ja se mistä tykkäsin niin vastaus tuli tunnin sisään. Vihaan odotella tarjouksia seuraavaan päivään
crazy.gif

Että tälleen
smile_org.gif

Back