• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä 2.kilpisyydestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja morbus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulipa mieleen, että jos sattuis kippaamaan 2-kilpisen pyörän ja vakuutusyhtiö päätyisi lunastamaan sen, niin olisko siitä saatu hyvityshinta sama kuin 1-kilpisessä vai huonompi?

mz- sanoi:
Tulipa mieleen, että jos sattuis kippaamaan 2-kilpisen pyörän ja vakuutusyhtiö päätyisi lunastamaan sen, niin olisko siitä saatu hyvityshinta sama kuin 1-kilpisessä vai huonompi?

Rakensin vuosia sitten erittäin pahasti mällätyn Primeran kaverilleni (myin sen kilvityksen jälkeisenä päivänä), jonka hän sitten parikuukautta myöhemmin ensimmäisillä syys liukkailla ajoi metsään pahasti... auto lunastukseen ja korvaus oli se hinta, jonka hän maksoi siitä minulle (tai ainakin väitti maksaneensa:grin:).

Itse voisin ostaa koska tahansa 2-kilpisen mopon, varsinkin jos "vammakuvat" olisi saatavilla, tosin maksaisin siitä selvästi vähemmän kuin yksikilpisestä?
Onhan noita 2-kilpisiä pyöriä myös ilman lunastusta, koska kilvet voi palauttaa konttorille koska tahansa pitkäaikaista "säilytystä varten".....

Nii onhan ne tuontipyörätkin kakskilpisiä :grin: Itse en jännitäis ostaa jos on muuten kunnossa. Hinta niissä on kuitenkin alempi mutta eipä se käyttöarvoon vaikuta. Tosiaan kaikki liikkeet ei ota niitä ollenkaan vaihdossa.

Pitää myös muistaa että toiset ottaa mopostaan kertakorvauksen ja korjaa sen miten korjaa. Toiset korjaa sen kunnolla ja toiset taas hieman sinnepäin. :;): Mopo pysyy edelleen 1-kilpisenä. Mistä siis voi olla varma että on kolaroimaton yksilö?

Omasta mielestäni aivan kelpo kikottimia nämä 2-kilpisetkin, jos ne on kunnolla korjattu. Nykyään kun nuo muovimopot menee melko helposti lunastukseen, kun uusien muoviosien hinnat on aivan järkyttäviä.

Myyntihinnassahan sitä joutuu antamaan alennusta jos useampi kilpisestä moposta kyse.

mz- sanoi:

Vakuutusyhtiö kohtelee 2-kilpistä lunastattaessa kuin 1-kilpistä eli saat normaalin korvaushinnan. Näin ainakin Iffissä.

Omaa pyörää ostaessa katselin myös kaksikilpisiä, mutta tarkemmin kun katseli omistusketjua niin yllättävän moni pyörä (pari-kolme) kaksikilpistä oli selkeästi ostettu lunastuksesta ja pistetty vain myyntikuntoon. Jotenkin itseä tuo arvelutti. Jos ostaisin kaksikilpistä niin ostaisin jonkun itselleen korjaaman ja ajaman enkä sellaisen, joka on vain pikaisesti pistetty kasaan ja myyntiin (olisiko oiottu mutkia ja tehty vähän säästellen jne).

Lopulta itse päädyin yksikilpiseen ihan vain miettien mahdollista vaivattomuutta ja hyvityshintaa jos joskus tuota liikkeeseen tuuppaa (en tiedä paljonko eroaa jos edes eroaa).

En kyllä ostaisi. Hankalampi myydä eteenpäin ja oma tietämys ei riittäisi kunnon varmistamiseen. Eniten epäilyttäisi tässäkin tapauksessa se, että miksi 22k€ maksava pyörä olisi lunastettu vain naarmujen takia. Oma mopotin muovitettiin aikoinaan uudelleen vaikka hinta oli vain 10k€ uutena.

Ei siinä 2 kilpisyydessä mitään pahaa ole kunhan on tehty kunnolla..itelläkin on tosin itse ostettu ja korjattu bandu alla..

2 kilpiset on rehellisempiä, koska niissä myönnetään että ne on kaadettu, muut on vaan kaadettu eikä sitä myönnetä.

kaikki ne on kaadettu enemmän tai vähemmän ja loput tullaan kaatamaan ennemmin tai myöhemmin, enemmän tai vähemmän.

Tosiasia on se, että ihminen on monesti mieluummin siinä epäuskossa, että luulee ajavansa täydellisellä pyörällä.

Kawasakin rungon murtumiset on ihan normaalia vaikka pyörää ei ole kolaroitu. Ei välttämättä liity mitenkään kolariin.

jaket sanoi:
2 kilpiset on rehellisempiä, koska niissä myönnetään että ne on kaadettu, muut on vaan kaadettu eikä sitä myönnetä.

kaikki ne on kaadettu enemmän tai vähemmän ja loput tullaan kaatamaan ennemmin tai myöhemmin, enemmän tai vähemmän.

Nyt en ymmärrä. Jos pyörä on kaadettu ja korjattu vain osittain, niin kyllä sen äkkiä huomaa myöntämättäkin. Jos on korjattu kokonaan, niin pyörähän "täydellinen". Riippumatta siitä onko yksi- vai kaksikilpinen.

Rehellisyydellä muuta merkitystä ole kuin se, että myytävä kampe on luvatussa kunnossa. Kilpien määrä ei kerro mitään siitä missä kunnossa pyörä on, miten sitä on huollettu jne.

Itse en ostaisi 2-kilpistä, koska sen jälleenmyynti on hankalampaa. Tai pitäisi saada tosi halvalla.

Eipä niitä pelätä tarvi. Kylmä totuus vaan on se, et ne pitää myydä/ostaa halvemmalla, sen kun pitää mielessä ni antaa mennä vaan.
Ite aikoinaan ostin kakskilpisen syksyllä halvalla, ajoin kaks kesää (n.15000km) ja myin sitten keväällä kalliimmalla hinnalla mitä ite maksoin, ei paha. :thumbup:

Ai nii, minkä takia pitää myydä halvemmalla? No 1. Porukka tietää et liikkeet ei ota niitä vaihdossa. 2. Yleinen ilmapiiri ja 2-kilpisyyden "pelko".
Nää asiat pitää sitten sillä halvemmalla rahalla selättää.

2-kilpinen voi olla ilman mitään mällejäkin. Mulla oli kerran customi,jossa oli ihan normi kilpi,ennen kuin tuli nämä
nykyiset EU-kilvet. Olin lähdössä ulkomaille,joten tilasin uudet EU-kilvet. Ilmaiset sattumanvaraiset,
maksullinen samalla tunnuksella,kuin entinen. Otin randomin.Rek otteessa oli maininta 2-kilpisyydestä,mutta ei syystä,miksi näin.
Myin ko vehkeen sitten aikanaan ja eka ostajaehdokas vei kamppeen mennessään.
Oli tietoinen kilven vaihtamisen syystä.

Niinjoo ja minusta kannattaa kauppaa hieroessa kertoa tämä 2 -kilpisyys heti ilmoituksella tai ensimetreillä, ite kun tässä alkukesästä pyörää vaihtelin/ostelin oli yksi mielenkiintoinen ehdokas josta tosiaan kiinnostuinkin ja vasta itse rekisteriotteesta bongasin 2-kilpisyyden ja vasta tuon jälkeen myyjäkin vahvisti punaposkisena asian.
Jos tuon olisin tiennyt jo mennessä olisin saattanut kaupat tehdäkin tarkan tutkimisen jälkeen mutta tuossa meni maku senverran että pyörä jäi omistajalleen. Ja kaupan näkyy olevan vieläkin.

seppo02 sanoi:
Niinjoo ja minusta kannattaa kauppaa hieroessa kertoa tämä 2 -kilpisyys heti ilmoituksella tai ensimetreillä, ite kun tässä alkukesästä pyörää vaihtelin/ostelin oli yksi mielenkiintoinen ehdokas josta tosiaan kiinnostuinkin ja vasta itse rekisteriotteesta bongasin 2-kilpisyyden ja vasta tuon jälkeen myyjäkin vahvisti punaposkisena asian.
Jos tuon olisin tiennyt jo mennessä olisin saattanut kaupat tehdäkin tarkan tutkimisen jälkeen mutta tuossa meni maku senverran että pyörä jäi omistajalleen. Ja kaupan näkyy olevan vieläkin.

Eikös se niin mene, että jos myynti-ilmotuksessa ei ole hehkutettu 1-kilpisyyttä, niin silloin pyörä on tod.näk 2-kilpinen :)

Olen korjannut pari avk:n helmeä..ja olen kyllä kertonut rehellisesti minkälainen kampe on myynnissä ennen kun ostaja tulee katsomaan..tietysti olen myös antanut kuvat mukaan mistä kampe on korjattu..jääpähän parempi mieli molemmille..

Käytännössä 2-kilpisiä pelkää ne, joilla ei ole riittävästi hajua tekniikasta, että osaisivat tarkastaa pyörän kunnon itse. Toisaalta eipä ne samat kaverit osaa tarkastaa sitä 1-kilpistäkään. Tekniikasta enempi ymmärtävät ostanevat 2-kilpisen ihan mielellään kun saa soivan pelin huomattavasti muita halvemmalla.

Kolmas 2-kilpinen menossa. Kaks ekaa kipattuja ja nykyinen tuotu Saksasta. Ei ole ollut ongelmia 2-kilpisyyden vuoksi. Aika äkkiä sen näkee miten pyörää on pidetty tai korjattu.

Enemmän mua hirvittää jotkut 1-kilpiset joita on korjattu itse ja säästetty.

Back