• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Michelin Pilot Road 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

psi

Sijainti
ulvila
Uusi rengasmalli taas tulossa: Michelin Pilot Road 3, "lamellirengas vesikeliin".

Oujee, toivottavasti kehitys on kehittynyt.
PR2:t varmaan poistuvat, olisi ikävää jos uusi rengas olisi huonompi
Kakkonen oli jo niin loistava, kestää (~25tkm 260kg/197hp mopon takasena) ja pitää katuajeluissa ja satunnaisessa ratailussakin loistavasti. Kylmällä kelillä/renkaalla esim sateella sitten onkin liukasta, mutta milläpä renkaalla ei

terveisin Pilot Road 2-uskovainen

Eli kakkosta taitaapi ensi kesänä saada poistuvana kohtuu hintaan. Eikös näissä usein niin käy?
smile_org.gif

Kakkonen oli jo niin loistava, kestää (~25tkm 260kg/197hp mopon takasena) ja pitää katuajeluissa ja satunnaisessa ratailussakin loistavasti. Kylmällä kelillä/renkaalla esim sateella sitten onkin liukasta, mutta milläpä renkaalla ei

Ei mulla kyllä Bläkkärin alla kestänyt kuin 14 tkm, tosin olin siihenkin varsin positiisesti yllättynyt!
thumbs-up.gif

-Harri-

Muiden kokemuksia pitää odotella, nyt ei tullut sellaista hetimulletänne-tunnetta.

Michelin_Pilot_Road_3.jpg

Edit: Linkki kuntoon.

Takanen aika lailla vanhan näköinen + lisänä nuo ohuet viillot ja niissä koristepallukat. Saas nährä mitä ensimmäiset testit sanoo.
Melko erikoisen näköinen kuvio kyllä

Nuo reiät on vissiin nastoille.
idea3.gif

Etukummi viillelty kitkarengastyyliseksi. Ei kai tämä ole nyt sitä kun Saksassa tuli talvirengaspakko, myös moottoripyöriin...
062802moto_prv.gif

Mitä sää oot tehnyt, että se kestää noin kauan...?

Mulla menee kymppitonnissa sileeksi isossa zetorissa ja jopa alle, kun ottaa konehuoneen resurssit käyttöön...
tounge.gif

25000 km-tulos Busan takarenkaalle kuulostaa kyllä lähestulkoon ihmeeltä. Vaan en tuota mahdottomaksi sano, onhan renkaat kehittyneet viime vuosina huimasti, myös kestävyyden osalta.

K8 alkuperäisgummeilla (olikohan BT016) taisi tehdä aika tiukkaa päästä 5 tonnia...
tounge.gif

Mitä sää oot tehnyt, että se kestää noin kauan...?

Mulla menee kymppitonnissa sileeksi isossa zetorissa ja jopa alle, kun ottaa konehuoneen resurssit käyttöön...  
tounge.gif
Tarpeeksi painetta ;)
Katuajelussa reilut 3 baria, radalla vähemmän

En ole kyllä noin paljoa vielä ajanut mutta arvioisin että sen verran menee..

CBR600:lla ajelin 15tkm ja taakse jäi vielä puolet kulutuspinnasta (4mm)

Bussilla nyt ajettu 12+tkm ja jäljellä on nelisen milliä (seitsemän uutena)
Toki ajankin kuin mummot. Tuo sisältää 2.5 ratapäivää, mutta reunoiltahan ne renkaat siellä lähinnä kuluu
Kuvassa renkaalla on ajettu noin 10tkm

edit: edellisomistajan avuin (terkut köpille:) päästiin alkuperäistakarenkaalla muistaakseeni 9900km, oli lähellä jo ettei ollut kankailla. Liukaskin mokoma oli

Mä huomasin, että kun ajelen kavereiden kanssa ja yritän pysyä niiden mukana, mul alkaa gummi kuluu ihan hemmetisti. Kun on iso poika, niin ainoa konsti pysyä mukana on avata kaasu ajoissa mutkasta ulos, ja silloin se rengas yleensä saa pahasti siipeensä.

On muuten sitten sporttirenkailla aikusten oikeasti erilaista ajaa isoa matkasporttia, kuin tunkea sen alle noita touring renkaita. Vaikka toisaalta kovat pojat ajaa jokatapauksessa kovempaa, mutta tälläiselle tavalliselle pulliaiselle tuo sporttirengas on kyllä hyvä keksintö isoon fillariin. Itse aion pysyä M5:ssa sen hyvän pidon takia myös sateessa.

Ei mulla kyllä Bläkkärin alla kestänyt kuin 14 tkm, tosin olin siihenkin varsin positiisesti yllättynyt!  
thumbs-up.gif

-Harri-
Aina olen ihmetellyt
nixweiss.gif
miten voi joku rengas kestää 25tkm kun omissa mopoissa ne on ollut vaihtokunnossa n.10-12tkm jälkeen.....kankaillekko ne pitää ajaakin?
sad_orig.gif

Tottaha se on mitä joku mainitsi, että bussen alkuperäisillä max 6000km. Olen joskus päässyt XX:llä road 2 :lla huikeat 17000km mikä oli jostain syystä poikkeus. Yleensä normaalissa n. 12-15 tkm.

Mä huomasin, että kun ajelen kavereiden kanssa ja yritän pysyä niiden mukana, mul alkaa gummi kuluu ihan hemmetisti. Kun on iso poika, niin ainoa konsti pysyä mukana on avata kaasu ajoissa mutkasta ulos, ja silloin se rengas yleensä saa pahasti siipeensä.
Mutta tuohan vaan kasvattaa renkaan käyttöikää kadulla, koska eihän se keskeltä noissa avauksissa kulu.  
wink.gif

Mielenkiinnolla odotellaan mitä muuta uutta misukalta tulee ensi vuodelle. Pirelliltä ainakin oli ihan mielenkiintoisia uutuksia tulossa.

...tämmöselle kelissä-ku-kelissä ajamisesta nauttivalle tuo voi olla ihan mielenkiintonen kokkeiltava. Etenki kun olen ollu erittäin tyytyväinen PR2:n ominaisuukshin omalle ajotyylilleni ja -tavalleni. Niitä kohtuullisen monta satsia jo ajettuna kolmen kesän aikana. Ja alla taas melekein iskemättömät.

Tulen tuota uutuutta testaamhan ehkä ens kesänä...ensin vain pittää aijaa nuo alla olevat sopivasti loppuun elikkä reilut 10tkm vielä ja sitten tuli luvattua kaverille (rengasfirman edustaja/Bridgestone) että otan ens kesänä häneltä yhen satsin testiin
wink.gif

Se on tuo Pilot Road 2 sellainen, että kun se kuluu lähelle sakkorajaa, se ei lopu millään. Tulee kai joku kovempi gummi alta esiin, joka ei lopu kai muuten kun takasta polttamalla. Tosin siinä vaiheessa voi sanoa, että rengas on muuten loppu ja ainakin mulla oli ihan kamala ajaa, mopo ei enää suorallakaan tiellä tiennyt, olisiko suorassa vai menisikö kallellaan. Saati sitten mutkissa.

Mopo K 1200 R, rengaskoko 190/50 ja paineita pidin n. 3. Näillä eväillä pääsin 12 000 samalla takasella ja enemmänkin olisi mennyt lain puitteissa, mutta kun halusin nauttia ajamisesta niin vaihdoin sitten uuteen samanlaiseen. Seuraavaksi tulee Pilot Power, hankittu jo.

Ettei ihan OT:ksi menisi, niin tosiaan mielenkiinntoisen näköinen tuo pinta PR 3:ssa, liekö sadekelin pito ollut suunnittelijoiden mielessä
baaa.gif

Joo, ja onhan siinä muitakin kriteerejä renkaiden vaihtamiselle kuin kankaan läpipaistaminen. Minulla ainakin kaikissa tapauksissa ajo-ominaisuudet ovat jo selvästi heikentyneet, ennen kuin kuvio on loppu. Ajettavuus muuttuu kulmikkaaksi, varsinkin mutkissa. Joilllakin renkailla ilmiö korostui ja tuntui että ilmat oli kadonneet.

Paineen lisäys auttanee kestävyyttä paremmin raskaissa pyörissä. Samaa rengastahan voidaan käyttää hyvinkin erilaisen painon alla.

Back