• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Metzeler Marathon 880 pito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hondamania
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sjuggen sanoi:
Mitkäs oli Sami77:lla paineet?

2,8 - 3,0. Ajotapa ei ehkä ole kesyimmästä päästä :jpstyle:

Edit : Mallifoorumilla n. 80% porukasta on vaihtanut pois Metzeleristä, koska se ihan normaalilla ajollakin kuluu silmissä. Painoa pyörällä on toki melkoisesti ja vääntöhuippu melko pienillä kierroksilla, joten se käy myös kumin päälle.

Sami77 sanoi:
2,8 - 3,0. Ajotapa ei ehkä ole kesyimmästä päästä :jpstyle:

Edit : Mallifoorumilla n. 80% porukasta on vaihtanut pois Metzeleristä, koska se ihan normaalilla ajollakin kuluu silmissä. Painoa pyörällä on toki melkoisesti ja vääntöhuippu melko pienillä kierroksilla, joten se käy myös kumin päälle.
Mä ajoin Trumpalla (Thunderbird 1600 -10) karvan alle 12tkm ennenkuin myin sen pois ja alkup. renkaissa oli vielä reilusti pintaa jäljellä???? Outoa??

No, nyt on Harrikassa edessä edellisen omistajan asennuttama ME880, jolla olen itse ajanut n. 12tkm (rengas vielä ihan ok) ja takana lähes tuliterä Dunloppi, valkosivuja molemmat luonnollisesti, heh. Edellinen takarengas oli ME880 ja kesti jonkun kolmisen tonnia ennenkuin puhkesi reissussa ja jauhautui p.skaksi.

Paineita pidän omissa renkuloissa n. 2.7-2.8bar.

harald73 sanoi:
Mä ajoin Trumpalla (Thunderbird 1600 -10) karvan alle 12tkm ennenkuin myin sen pois ja alkup. renkaissa oli vielä reilusti pintaa jäljellä???? Outoa??

No, nyt on Harrikassa edessä edellisen omistajan asennuttama ME880, jolla olen itse ajanut n. 12tkm (rengas vielä ihan ok) ja takana lähes tuliterä Dunloppi, valkosivuja molemmat luonnollisesti, heh. Edellinen takarengas oli ME880 ja kesti jonkun kolmisen tonnia ennenkuin puhkesi reissussa ja jauhautui p.skaksi.

Paineita pidän omissa renkuloissa n. 2.7-2.8bar.

Davetac taisi körötellä pisimpään tuolla mallifoorumilla ME880 takarenkaalla, eikä sekään ollut kuin jotain ~10000 mailia (~16000km). Ajotapansa oli puheiden perusteella äärimmäisen rauhallinen ja kaasunkäyttö varovaista aina. Tuo "reilusti pintaa" on ainakin Trumpassa todella hämäävä, koska se viimeinen ~2-3mm kuviosta hävisi yhdellä reissulla ja kumi oli sen jälkeen vaihtokunnossa. Ensiasennuskumina ollut ME880 edessä kului todella pahasti pykälille ja täristi lopuksi ajossa. Mittarissa oli tuossa vaiheessa n. 12tkm. Mutta jälleen, ajotapa on varmasti suuri tekijä näissä.

Jaa, taitaa mulla olla -95 Magnalla sitten hieman vauhdikkaampi ajotapa... :p

Edellinen Marathon kesti edessä jotain 25tkm.... Nykyinen alla oleva 19tkm ja loppu... Paineita 2,6bar.

Takana Marathon kesti 18tkm (kankaat näkyi). Bridgestone G702 kesti takana 16tkm. Tällä hetkellä Michelin Commander II, jossa 19tkm ajettuna on vielä pintaa hieman. Takana paineet on olleet 2,9bar luokkaa.

siipimutteri sanoi:
Edellinen Marathon kesti edessä jotain 25tkm.... Nykyinen alla oleva 19tkm ja loppu... Paineita 2,6bar.

.

Jos olet pitänyt samoja paineita molemmissa, etkä ole kesken kaiken alkanut S-miäheksi, niin syy on sitten Brasilian paistossa. Aito Germaaniassa paistettu kestää.....

Pyöränä K 1200 LightTruck ja ajettu nyt 163 tkm pelkillä ME 880:llä. Alkuun pääsin takanakilla sen parikymmentä tonnia, mutta viimeistä edelliset 2 kpl menivät loppuun jo 12 - 13 tonnissa. Päättelin, että saksan tehdas on mennyt muuttamaan reseptiä pehmeämmäksi ja niinpä tilasin Mynetmotosta varta vasten brasilialaiset kokeillakseni, josko ovat riittoisammat. Ja kyllä ovat, eli siellä ilmeisesti tehdään rengasta vielä vanhalla reseptillä. Nyt jo päästy kohta 19 tkm mutta alkaa kyllä jo tuntua aika lipsakalta...
Etusta ei kannattane tilata brassiversiona, ne lienevät herkempiä woblaamaan ehkä karkeamman valmistustoleranssin tjms takia.

Märällähän nuo ME:t on aika lipevät ja sitä kaiketi sakut on yrittäneet korjata kulutuskestävyyden kustannuksella.

t. pozo

:orgmp:

Back